Homepage | Inloggen | Registreren |

puppy wil niet eten

Dit topic hoort bij het dossier: Voeding

Zaterdag 20 januari 2007 | 20:37 uur
geen foto

oetie is 7 weken en weegt 1 kilo.
hij is nu twee dagen bij mij, hij is heel levendig, maar hij eet niet.
de fokker gaf hem royal canin mini met een beetje lauw water, maar ik maak me nu zorgen.
weet weet raad!!!
useroetie | 10 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Zaterdag 20 januari 2007 | 20:53 uur
Misschien dat ik je kan helpen, mail mij even. Gr. Yvonne
userIndy | 117 forumberichten
Zaterdag 20 januari 2007 | 21:00 uur
7 weken is nog jong. En meestal is het wel normaal dat een hondje de eerste dagen niet ofslecht eet. Er veranderd immers een hoop in het leventje van zo'n hondje ineens. weg bij moeder, nieuw huis, andere mensen enz...
userCin | 3137 forumberichten
Zaterdag 20 januari 2007 | 21:06 uur
geen foto

ik heb hem net een paar theelepeltje brinta gegeven.
hij moet toch wat eten!!
hij wil echt niet eten of drinken, een paar natte tongen en dan is die weer afgeleid, een beetje spelen en dan weer slapen.
hij plast wel en poept goed, maar dat wordt wel steeds dunner.
Zaterdag 20 januari 2007 | 21:08 uur
ik zo hem geen andere dingen gaan geven. Als hij echt honger krijgt ie heus wel. Zodra je andere dingen gaat geven, zoals bijv brinta eet ie zijn brokken helemaal niet meer, want 'ik krijg wat lekkers als ik dit niet eet'. Ik zou je ook vers vlees aanraden. Er zijn nog veel meer topics over slecht eten. Bekijk de site eens door. Of via <link>www.cavalierpage.com/dossier</link>
Zaterdag 20 januari 2007 | 21:14 uur
7 weken en dan 1 kg wegen dat is echt wel heel erg weinig. Sta er wel bij stil dat zo'n hummel kwetsbaar is en zeker als zn ontlasting ook al dun aan het worden is de kans dat hij uitdroogt zeer groot is!
Zaterdag 20 januari 2007 | 21:17 uur
Vandaar ook dat ik zei de site eens door te kijken bij dossier voeding. En ik had met Joeri toentertijd precies hetzelfde, hij at niks. En ik ook aan de brinta. Met als gevolg dat ie zijn brokken helemaal niet meer at! Plus dat het doodnormaal is dat en hondje, zeker als ie pas net 2 dagen in een vreemd huis is niet of slecht eet. Als het hondje verder gezond is komt dat wel. Als je daar aan twijfelt moet je naar de DA gaan.
Zaterdag 20 januari 2007 | 21:21 uur
Een pup moet altijd even wennen, maar een gezonde pup die brokken eten gewent is moet toch na een dag wel wat gaan eten en zeker blijven drinken. Kreeg hij bij de fokker al droge brokken te eten?? Anders kent hij dit helemaal niet en zal je de brokjes moeten gaan weken. Wil je best verder helpen vandaar mijn voorstel mij even te mailen.
Zaterdag 20 januari 2007 | 21:22 uur
geen foto

At hij bij de fokker wel goed? Heb je al eens gedacht aan vers voer? Ik zou het niet te lang afwachten inderdaad en ik vind 7 weken ook nog erg jong. Sterkte, groetjes, Nel.
userNel Bos | 185 forumberichten
Zaterdag 20 januari 2007 | 21:27 uur
geen foto

hij het net een paar natte tongen gedronken, ik zal morgen het nog aankijken, anders ga ik naar de dierenarts.
ik hou jullie op de hoogte, en bedankt voor jullie tips.
Oetie slaapt nu, ik zal hem warm houden.
Zaterdag 20 januari 2007 | 21:30 uur
Succes met Oetie! Ennuh, inderdaad niet té lang wachten, dat heb ik ook niet gezegd natuurlijk. Zoals Indy al zegt is hij wel kwetsbaar. Maar ben je al bij de DA geweest? Dat kan ik je anders zowiezo wel aanraden, gewoon voor een algemene check up. En dan kun je evt gelijk de problemen met eten aankaarten. Succes, groetjes
Zaterdag 20 januari 2007 | 23:17 uur
wat jong, 7 weekjes en dan al mamma-loos.... Charlie doet een moord voor Duck, diepvriesvlees..
userSjanie | 846 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 08:21 uur

Ik zou écht zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan, want als hij al een paar dagen niet wil eten en -nog veel belángrijker- niet wil drinken, dan zou ik véél te ongerust zijn....ik wens je veel sterkte toe en hoop, dat Oetie inmiddels wél iets tot zich neemt!
usergretha1960 | Inactief
Notice: Undefined variable: oForumbericht in /var/www/vhosts/cavalierpage.com/httpdocs/functies/bericht2.php on line 42 Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/cavalierpage.com/httpdocs/functies/bericht2.php on line 42
Zondag 21 januari 2007 | 10:00 uur
geen foto

eten is niet het ergste maar drinken moet des nood spuitje zonder naald vullen en in zijn bek spuiten veel keer per dag doen.
| Gast
Notice: Undefined variable: oForumbericht in /var/www/vhosts/cavalierpage.com/httpdocs/functies/bericht2.php on line 42 Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/vhosts/cavalierpage.com/httpdocs/functies/bericht2.php on line 42
Zondag 21 januari 2007 | 10:57 uur
geen foto

onze sam kregen we ook mee toen ze 7 weken oud was!! veel te vroeg maar ik was toen nog erg naief en wist niet wat ik nu wel weet.
Sam at ook niet omdat ze dat simpelweg nog nooit gedaan had. Ze kreeg daar alleen maar puppymelk en dat was mij niet verteld.( ik ging ervan uit dat ze gewoon zelfstandig at en had er ook niet naar gevraagd ) Sam moest toen gewoon leren eten!!!!!!
Ik had natasja gebeld en zei adviseerde mij energique. ( vers vlees ) Al snel had ze het door want dat eet stukken makkelijker dan brokken. Ik deed de brokjes in warmwater wellen zodat ze zacht werden maar die at ze ook niet makkelijk. Als ik ze op mijn hand legde ging het wel beter. Je doet er alles aan om ze te laten eten en dat is ook erg belangrijk met een pup van 7 weken want het is eigenlijk te snel weg bij de moeder hoor. succes ermee. groetjes mirella en sam
| Gast
Zondag 21 januari 2007 | 11:20 uur
Maak lekkere soep voor hem en spuit het met een spuitje op...
userellen liekens | 69 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 11:36 uur
Ten eerste moet me van het hart dat het mij een raadsel is waarom een fokker een pup met 7 weken al meegeeft, maar goed, daaraan valt nu niets meer te veranderen. Een pup van die leeftijd moet absoluut wat naar binnen krijgen; dagen niet eten is heel slecht! Ga morgen gelijk naar de dierenspeciaalzaak en haal Energique puppyvoer, dat is compleet diepvriesvoer, en voer het hem met kleine beetjes. En bel vandaag nog de fokker voor raad, dit is echt niet goed.
userIngrid van de Koppel | 2246 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 11:55 uur

SLuit me volledig bij Ingrid aan. Met 7 weken mee????
Maar goed bel je fokker , die moet je toch helpen. ga niet modderen met soep of ed, dan maak je de darmen nog veel meer van streek een pup van 1kg van zeven weken is zoiezo al niet normaal, hier weegt een pup van nog geen 2 weken al 700 gram . De andere pups zijn allemaal 7 weken en al 2 kg..
Ga vlees halen . ZSM. En met diaree en niet drinken goed op letten pas op met in de bek spuiten druppel het aub verslikken en je hebt er ook nog een lononsteking bij
'De pup heeft vorige week 6 weken enting toch wel gehad?? mischien is dit ook nog een na werking
Maar bel je fokker.. die behoort de nazorg te doen..
Gr Jess
userGebruiker 2488 | Persoonlijke | Inactief
Zondag 21 januari 2007 | 12:03 uur
Ik zie vandaag nog geen reactie van Oettie. Heb je al gebeld met fokker of dierenarts ? Niet langer wachten hoor....
userMarion & Storm | 3484 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 12:13 uur
geen foto

ik voer Oetie om de paar uur met geprakte brokjes met lauw water, hij heeft goed geslapen en geplast en gepoept ( geen diarree)
hij eet nog niet zelfstandig, dus ik voer hem met een theelepeltje.
Even iets recht zetten, oetie komt niet bij een fokker vandaan, maar uit een gezin die zelf ook cavaliertjes heeft, hij heeft zijn eerste puppy inenting gehad en is ontwormd.
Yvonne help mij online met tips en raad.
Allen bedankt voor jullie raad en daad.
Ellen & Oetie.
Zondag 21 januari 2007 | 12:17 uur
Dank je Ellen voor je reactie. Ik maakte me een beetje ongerust. Fijn te horen dat het iets beter gaat. Succes met Oetie
Zondag 21 januari 2007 | 12:37 uur

Een gezin die zelf ook cavaliertjes heeft?? maar dit gezin ( fokker dus) heeft het pupje toch gefokt???? dan is het toch een fokker, of hebben ze dit pupje zelf gekocht en weer aan jouw verkocht? Dan zou het dus NOG eerder mee gegaan zijn???
Gelukkig geen dunne poep meer. haal morgen lekker vers dat is veel beter dan brokjes je kunt er hier genoeg over lezen.. Ps heb je geen voedings advies mee gekregen?
Gr Jess
Zondag 21 januari 2007 | 12:56 uur
Jess, de pup komt bij mensen vandaan die hun 1e nestje hadden. Heb het idee gekregen dat de pups alleen nog bij de moeder dronken en nog niet weten wat vast voedsel is. 7 weken en dan 1kg is natuurlijk veel te weinig. Ze hebben wel een puppy pakket meegekregen, maar ja het is maar de vraag of hij dit al at. gr. Yvonne
Zondag 21 januari 2007 | 13:23 uur
Ik hoop dat het snel beter gaat met je pup, het is natuurlijk nog zo kwetsbaar. Het maakt alweer duidelijk, dat mensen, die een nestje willen, toch van tevoren beter alles goed kunnen lezen of informeren. Vooral bij een 1ste nestje.
userRolanda | 2890 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 13:55 uur

Zo is dat Rolanda, dit is toch weer een teken dat , het niet "zomaar"allemaal even gaat. Hopenlijk gaat de pup lekker eten.. Een pup van die leeftijd moet allang vast voedsel( zonder het eerst te weken) eten. Zou zsm energìque halen. En hem dat voeren de pup is id veeeeeeeeel te licht voor de leeftijd..
Succes en sterkte..
Zondag 21 januari 2007 | 14:04 uur
met alle respect voor Yvonne, ze is noch dierenarts noch deskundige ( net zomin als wij dit zijn, een enkeling die zelf regelmatig fokt zoals Jessie nagelaten ), ga niet lopen aanmodderen met dit puppie. Een pup moet goed en voldoende eten, het kan bijzonder snel mislopen met een kwetsbaar diertje als dit. Kan en mag de fokker van dit puppie niet veroordelen maar het lijkt mij een slechte zaak om een pup van 7 weken die 1 kilo weegt af te geven aan de nieuwe eigenaren. Zoals Jess al schrijft, een pup van die leeftijd hoort ongeveer het dubbele te zijn!!! Veel succes ermee en hopelijk voor straks: veel plezier met je pup.
usertruus poel | 875 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 14:29 uur
Truus zou je alsjeblieft over jezelf willen oordelen en niet over anderen. Je weet immers helemaal niets van mij! Heb Ellen allang het advies gegeven dat als het niet gaat ze direct de hulp van de dierenarts moet inschakelen!
Groetjes Yvonne
Zondag 21 januari 2007 | 14:36 uur

Ik weet wel als je fokt volgens de ccn mag het puppy niet eerder weg bij de moeder als het 8 weken is.
en als ze dit gewicht heeft zou ik het bij de moeder laten tot ze een normaal gewicht heeft. Misschien beter als ze nog even terug gaat naar de moeder en ik zou vandaag nog naar de Da gaan.
userjennie | Inactief
Zondag 21 januari 2007 | 14:39 uur
ik oordeel niet over jou Yvonne, ik zet er zelfs bij dat ik alle respect voor je heb. Toch lees ik in je profiel dat je wel Cavaliertjes hebt maar geen fokker, deskundige of dierenarts bent. Ook lees ik niet de adviezen die je per mail aan de vragenstelster geeft. Ik wil toch graag nog eens benadrukken dat alhoewel dit een heel gezellig forum is ( meestal dan ) wij allemaal slechts liefhebbers zijn die elkaar met raad en daad bijstaan. In gevallen dat het er écht op aan komt, zoals in onderhavig geval, is het niet verstandig je te verlaten op adviezen van liefhebbers maar is het beter je op deskundigen te richten. Het is zeker niet mijn bedoeling iemand te kleineren of te beledigen!!!!
Zondag 21 januari 2007 | 14:51 uur

Precies Truus, het is toch om te helpen en idd Yvonne je hebt nog nooit een nest gefokt. toch? OF ben jij de fokster?? van dit pupje?? dan wist je toch ook dat dit veel te licht is.. En het spijt me te zeggen , het is mischien niet eens in de fokker op gekomen en is het niet eens verkeerd bedoelt, Maar een pup van dit gewicht hoort maar bij 1 en dat is de moeder,, tot dat het goed zelfstandig EET>> en het is een beetje dom ook van de fokker om maar aan te nemen dat een pup dat gaat doen, als het ind e veilige omgeving van het nest het al niet doet.
Mischien is dit een goede leer? ik hoop het.
Pups moeten gewoon wat langer blijven als ze niet goed eten..
ZO simpel is het.
En dat is de taak van De FOKKER omdat ze aan te leren en ze zo op gewicht te krijgen dat een aankomende koper niet hier hoeft te vragen en onzeker hoeft te zijn!
Jammer ook van de fokker wie het ook mag zijn , had je eens beter verdiept in de gewichten ed.. genoeg fokkers die je wellicht willen helpen.. Jess
Zondag 21 januari 2007 | 15:09 uur
Nee Jessie gelukkig ben ik niet de fokker van dit pupje, had trouwens nooit de deur bij mij uitgegaan met zo'n gewicht en al zo vroeg. En ja heb al eens eerder pups gefokt. Zo dan is dit nu duidelijk en moet Ellen de fokker inschakelen of de dierenarts als het niet snel lukt.
Zal binnenkort ook mijn profiel eens aanpassen. Groetjes Yvonne
Zondag 21 januari 2007 | 18:32 uur
geen foto

Hallo lieve mensen,
Kan niet langer wachten, oetie ging ook aan de diaree, ben net terug van de dierenarts.
Gelukkig heeft hij geen koorts ( 38.5) hij heeft een prikje gekregen en mag hem alleen maar water geven met een spuitje wat ik heb meegekregen.
Morgenochtend om 9.00 uur moet ik terug komen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Ellen & Oetie
Zondag 21 januari 2007 | 19:16 uur
geen foto

Ik wilde toch ook even reageren.Wij hebben op het mnoment een nestje pups.Deze pups zijn nu 5 weken oud en wegen al meer dan 1 kg. Dus een pups van 7 weken,die nog maar 1 kilo weegt is volgens mij veel te weinig.Wij geven onze pups naast royal canin brokjes ook energique puppy vlees,ze vinden dit heerlijk.Dus ik zou morgen ook eens energique proberen. Ik zou het gewicht van de pup de eerste dagen ook in de gaten houden. Volgens mij moet de pup niet afvallen,mocht de pup wel gewicht verliezen,dan zou ik contact opnemen met de dierenarts,maar volgens mij is het het beste dat je dat zowiezo doet.
Ook begrijp ik niet waarom de pup al op zo jonge leeftijd bij de moeder is weggehaald.Onze pups gaan pas tussen de 8 en 9 weken bij de moeder vandaan.Maar ja,hier heb je nu niets meer aan.De pup is nu al bij je en jij moet je er nu mee redden.Neem in ieder geval contact op met de fokker voor advies.En als laatste zorg dat de pup in ieder geval goed drinkt.
userJanneke Hoekstra | 8 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 19:27 uur

Alleen water??? van de dierenarts hoe lang???
Een pup verliest snel gewicht.. Breng die pup aub terug naar de fokker en haal hem over 2 weken weer op.. zucht.. arm beest
Zondag 21 januari 2007 | 19:30 uur
goed van jou dat je met oetie naar de d.a bent gegaan,
ik hoop dat vlug wat beter gaat met oetie.
userAstrid van Spyke | 1620 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 19:39 uur
Ik kan hier met mijn verstand niet bij! Die pup is veel te vroeg weggegaan bij de moeder, opgegroeid bij mensen die kennelijk van toeten noch blazen weten. En door iemand gekocht die zich er kennelijk niet in verdiept heeft. En wie wordt hier de dupe van? Juist, de pup. Ik hoop dat hij het overleeft. Ja, ik weet het, deze reactie is niet aardig, maar ik kan me over zoveel onwetendheid waar het dier uiteindelijk de dupe van wordt, ongelooflijk boos maken.
Zondag 21 januari 2007 | 20:45 uur

JIJ zegt wat ik dacht Ingrid ik ben ook razend intens verdrietig kan ik hier om worden arm beestje..
Zondag 21 januari 2007 | 21:23 uur
Oetie, hoe zag de moeder er uit? was zij wel gezond. heb je daar wel goed naar gekeken!!hoeveel pups waren er bij en waren die andere pups ook zo mager want zo noem ik het maar?!want dat pupje weegt veel te weinig met zeven weken. Tina
userTina | 958 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 21:39 uur
Hoe vaak moeten wij het nog zeggen , verdiep je er eens in voor dat je een nestje krijgt of pup koopt . Want je zet leven op de wereld waar jij toch verantwoording voor hebt . Ik hoop dat de pup het redt .
userGertruida | 1288 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 21:42 uur

Ja Guurt , mischien nog honderduizend keer, dit is weer om te janken,, arm klein diertje..
Waarom geeft je dierenarts overigens geen Diarsanyl.. of Nutrigel
een pup helemaal niks te laten eten is achterhaald..
De darmen worden leeg en zo krijgen bacterien meer kans.. maar goed wie ben ik.. hopelijk , knapt het klein ding op ik duim voor je
liefs Jess
Zondag 21 januari 2007 | 21:59 uur
geen foto

Is er geen (goede) fokker bij Oetie in de buurt die misschien wil gaan kijken? Ik bedoel misschien is dit wel de enige kans voor dit hondje.
userNicolette | 673 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 22:21 uur
Lieve oetie

Aan al het commentaar lief of niet lief bedoeld daar heb je nu niet veel aan.
Je heb meer zorgen om je hondenkind.
Ik zou wel je pup vannacht lekker warm houden d.m.v een kruik of gewoon bij je in bed dan ben je er gelijk bij als ze je hulp nodig heb en vannacht ook gewoon vocht blijven geven
Heel veel sterkte .....ik hoop op een goede afloop
gr Pauline en Yentle
userDJ Yentle | 101 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 22:30 uur
geen foto

De pup wordt nu toch goed verzorgd. Ze is met hem naar de da gegaan en geeft hem kleine beetjes eten. Er zijn dieren die slechter verzorgd worden! Dit forum zou geen plaats mogen zijn om zo maar kritiek te geven. Gewoon goede raad. 7 weken is vroeg, maar niet onoverkomelijk. Het pupje kent gewoon wat beginnersprobleempjes. Komt wel in orde als het goed opgevolgd wordt. Zou snachts ook opstaan om drinken te geven en te controleren, om de paar uur of zo. Verzorg dt kleintje maar goed...
| Gast
Zondag 21 januari 2007 | 22:31 uur
geen foto

Oetie, heel veel sterkte vannacht, en ga morgen naar een andere da, de kleine heeft echt voeding en vocht nodig
groetjes sophia en carino
usersophia en carino | 54 forumberichten
Zondag 21 januari 2007 | 22:39 uur

Wat zegt je fokker is die al bij je thuis geweest, dat je Da verder alleen maar zegt water raar hoor met zo'n gewichtje. Heeft hij niet gevraagd waarom het zo vroeg bij de moeder is weggehaald met zo'n gewicht. En het advies gegeven om het terug te brengen naar de moeder zodat het opgewicht kan komen. Als de arme stumpert het leven er in mag houden.
userjennie | Inactief
Maandag 22 januari 2007 | 07:03 uur
Ik hoop dat het snel goed komt met jouw puppy. Sterkte vandaag bij de DA ! Groetjes Nathalie
userQuinty 1510 | 770 forumberichten
Maandag 22 januari 2007 | 10:24 uur
geen foto

Hallo Allemaal,

Zijn net terug van de dierenarts, Oetie heeft een darmontstekking.
Gisteren had hij al een ontstekkingsremmer gekregen ( via een prik) dat heeft hem goed gedaan, hij heeft goed geslapen en was vanmorgen was hij heel vrolijk.
Gisterenavond en vanacht heb ik hem elke keer water gegeven, en vanmorgen een beetje Brinta. Hij heeft vanmorgen voor het eerst zelfstandig van de brinta gegeten.
Hij heeft pillen gekregen "metrazol" die ik twee maal per dag door zijn "eten "moet doen.
Hij moet nu gekookte rijst met gekoote kipfilet gaan eten, en vijdag moeten we terug komen.
De dierenarts heeft vertrouwen er in dat het goed gaat komen met Oetie, hij zegt dat die zelf gaat eten, hij is klein maar maar dat hoeft geen nadeel voor hem te zijn.

Heeft iemand ervaring met "darmontstekking" en hoe zou die dat opgelopen hebben, en nog beter... hoe kan ik het voorkomen??

Ellen & Oetie.

Maandag 22 januari 2007 | 10:30 uur
mischien omdat zoals jessie beschrijft de darmen leeg zijn, en bacterien beter een kans krijgen.
Maandag 22 januari 2007 | 10:31 uur
Hoi Ellen, naar welke dierenarts ga je ??? Mijn honden hebben afgelopen zomer allebei een maag/darmontsteking gehad, ze poepten toen met bloed erin. Je doet er inderdaad goed aan een weekje gekookte kip en rijst te geven, dat geeft de darmen wat rust. Daarna zou ik toch overgaan op Energique of ander diepvriesvoer i.p.v. brokken, dat is veeeeeel beter ! Groetjes, Nynke
userJeppe's en Pezzo's Nynke | 6229 forumberichten
Maandag 22 januari 2007 | 10:49 uur
wat fijn dat het wat beter gaat met hem. Hopelijk is hij in no-time weer helemaal hersteld en kan je van hem gaan genieten zonder zorgen!!!
Maandag 22 januari 2007 | 10:50 uur
Fijn te horen dat de Da er vertrouwen in heeft dat het goed gaat komen. Beterschap !
Maandag 22 januari 2007 | 11:15 uur
Hoop dat hij snel beter word, gelukkig was je er wel op tijd bij. Wanneer alles gekalmeerd is, zou ik overwegen om vleesvoeding te geven, die geschikt is voor gevoelige darmen. Mijn hondje heeft ook gevoelige darmen, en vooral voor rundvlees. Zelf geef ik Carnibest, maar Energique heeft ook een goede versie voor pup en voor evt gevoelige darmen(nr4 voor evt iets ouder). Beterschap met verder.
Maandag 22 januari 2007 | 11:41 uur
Hoi,Milo heeft ook erg vaak darmonsteking gehad,was er gevoelig voor.Sinds hij vers vlees krijgt Rodi Compleet of Duck lam/rijst heeft hij het niet meer gehad.Ja hoe lopen ze het op geen idee,mijn advies ga aub over op vers het zij rodi of duck,en geen brokken.gr en beterschap met je hummeltje Fenny
userfennybakker | 1141 forumberichten
Maandag 22 januari 2007 | 12:46 uur

Zeg me Please dat je geen brinta hebt gegeven met MELK??? dat kan een hond niet verteren melk zeker als ze afgespeend zijn de koemelk die wij drinken kan ECHT NIET
BRINTA is een tarwevlok die laxeeerd.. DOE wat ROlanda zegt,, haal aub vlees, energqiue rodi smuldier behalve BLIK alles is goed... prins maar geen BRINTA .. met MELK
je verpest de hele darm flora
BEL ME ANDERS eind van de middag die komt niet goed.. anders

Je vind mijn foon nummer
als je op mijn homepage komt: www.minersdaughter.nl

Vlees even verwarmen in een zakje met warm water.. kleine beetjes geven maar stop met die rotzoooi

en evt gekookt water geven GEEN WATER ZO UIT DE KRAAN kook het even werkt ook goed
Gr Jess
Maandag 22 januari 2007 | 12:55 uur

Gelukig dat het beter gaat en volg de aanwijzing van de da op, eerst alleen kip met rijst en net wat Jessie zegt geen melk dat is echt niet goed. Wil hij de kip niet met rijst niet zelf wat bedenken gewoon contact zoeken met je da en ik zou Jessie bellen.
userjennie | Inactief
Maandag 22 januari 2007 | 14:49 uur

Ik duim in stilte, dat het met dit pupje tóch helemaal goed gaat komen....zét um op Ellen!!
Maandag 22 januari 2007 | 14:54 uur
Neem contact op met Jessie die helpt je.
Maandag 22 januari 2007 | 17:52 uur

Jess is geen dierenarts maar heeft haar gesproken via de foon. WE doen ons best .. ze is energique halen
gr Jess
Maandag 22 januari 2007 | 18:02 uur
pfffff wat een opluchting,
want ik weet dat jij jessie er veel vanaf weet.
Maandag 22 januari 2007 | 18:12 uur
Fijn Jessie, dat jij ondanks dat dit geen pup van jou is, haar toch op weg helpt ! Echt top van jou ! En ik hoop natuurlijk dat alles goed komt met die kleine pup !! Sterkte ermee, groetjes Nathalie
userQuinty 1510 | 770 forumberichten
Maandag 22 januari 2007 | 18:47 uur
geen foto

Na telefonisch contact met Jessie, heb ik toch maar Engerigue gehaald.
Ik had geen hoop meer... want hij wilde echt helemaal niets eten.
Maar er is een klein wondertje gebeurd hij heeft GEGETEN!!!!!!

oke, hij is een half rondje (13 gram) maar helemaal zelfstandig.
Oetie weegt nu 850 gram, en op dit moment is hij aan het spelen.
We zijn erg blij!!!!!
Zou Oetie dan toch nog beter worden?

groetjes Ellen en Oetie.
Maandag 22 januari 2007 | 18:49 uur
Hoi Oetie, ik hoop het van ganser harte !!! Duim, duim, duim, duim !!!!! Ik vroeg je eerder naar welke dierenarts je gaat ??? Groetjes, NYnke
Maandag 22 januari 2007 | 18:52 uur
geen foto

Gelukkig Oetie, jouw hondje heeft de hele dag in mijn hoofd gezeten en wat ben ik blij dat je contact met Jessie hebt opgenomen. Jessie ik vind het echt top van je dat je ondanks het niet "jouw puppy" is, je toch helpt waar je kunt.
Maandag 22 januari 2007 | 19:16 uur

OH meis echt? geweldig.. fantasties het is al heel wat 1 rondje vanavond weer een klein rondje.. super meis ik ben zo blij voor je... ga zo door.. Hij red het wel hoor.. als ie maar eet ,, TOPPIE HOERA.. duimen van ons allen heeft geholpen. Natuurlijk help ik ,, tis toch een pupsel onschuldig wezentje.. heel normaal wie zorgen heeft mag ze met me delen :-) weet ook niet alles hoor maar gedeelde smart is halve smart.. Gr Jess
Maandag 22 januari 2007 | 19:42 uur
Zo is het maar net!
Maandag 22 januari 2007 | 19:49 uur
Wat fijn zeg, dat hij wat gegeten heeft.
En van Energique komen puppies lekker goed aan. Succes verder.
Maandag 22 januari 2007 | 21:08 uur
Wat een opluchting! En in Energique zit alles wat hij nodig heeft. Heel veel sterkte met je pup.
Maandag 22 januari 2007 | 21:14 uur
geen foto

way the go oetie!!!! en lang leve energique!!!! yes.
groetjes mirella en sam
| Gast
Maandag 22 januari 2007 | 21:14 uur
geen foto

way the go oetie!!!! en lang leve energique!!!! yes.
groetjes mirella en sam
| Gast
Dinsdag 23 januari 2007 | 09:22 uur

Ellen, probeer hem wel op verschillende momenten van de dag zo'n rondje Energique aan te bieden, want dan eet hij misschien wat meer, dan nu dit halve rondje...máár Ellen, het begín is er met jouw kleine Oetie!!
Dinsdag 23 januari 2007 | 09:27 uur
Kijk......... hier is dit forum nu voor ! Kom op Oetie, eten die energique !
Dinsdag 23 januari 2007 | 15:09 uur
Hoi Ellen, hoe gaat het nu ?? Oetie is zeker al een flink aantal Energique-rondjes verder nu ??? Groetjes, NYnke
Dinsdag 23 januari 2007 | 15:38 uur
geen foto

hoe is het met oetie? ( en met jezelf na alle schrik)
groetjes
usersophia en carino | 54 forumberichten
Dinsdag 23 januari 2007 | 17:57 uur
geen foto

Hallo Allemaal,

Het gaat hartstikke goed met Oetie.
Hij heeft vandaag 1.5 rondje gegeten en voor het eerst zelfstandig gedronken.
Hij vond het wel eng maar met wat geduld is hij toch gaan drinken.
Hij heeft vanmorgen zijn eerste ( in ieder geval bij ons ) "echte"drolletje gedraaid.
Hij is erg speels en slaap goed.
Misschien lust hij vanavond nog een half rondje.
Hij weegt nu 9.15 gram.
Zijn pilletjes doe ik via een spuitje( zonder naald ) met een beetje water, want ik had het eerst door zijn eten gedaan, maar dat had die gelijk door, hij ging gelijk weg.

Ik weet dat we er nog niet zijn maar het gaat de goede kant uit.

Ik heb nog één vraagje, zal het nog nodig zijn om hem bij te voeren met Nutrigel??

Ik wil iedereen hartstikke bedanken voor jullie reacties.
En in het bijzonder Yvonne en Jesse.

Ellen & Oetie.
Dinsdag 23 januari 2007 | 18:02 uur
Hoi Oetie dat is goed nieuws en geen brokken meer hoor.Ben blij dat hij zo vooruit gaat,je bent op de goede weg.gr Fenny
userfennybakker | 1141 forumberichten
Dinsdag 23 januari 2007 | 18:37 uur

JAA absoluut NUTRIGEL op halen het is eetlust opwekkend, en het geeft hem al zijn nutrienten die hij nu te kort komt zo`n tuben kost maar 9 euro.. DOEN DOEN ..Echt doen.. je zult zien dat hij heel snel bijkomt ook van dit spul.. ik heb er wel eens een pup mee in leven gehouden, en het kan geen kwaad, en bedreft zijn trek NIET.. SUcces meid.. niets te danken en ... je hebt mijn foon nummer he?
Gr jess
Dinsdag 23 januari 2007 | 19:09 uur
Wat fijn zeg, als hij zo doorgaat, komt het wel goed.
Dinsdag 23 januari 2007 | 20:40 uur
Goed hoor Ellen, met wat geduld komt het prima in orde. Nutrigel kun je gewoon gebruiken, je zal zien dat hij daar extra trek van krijgt. Knuffel voor Oetie!
groetjes Yvonne
Dinsdag 23 januari 2007 | 21:50 uur
geen foto

NUTRIGEL

wie weet in welke zaak in Rotterdam of omgeving ik NUTRIGEL kan kopen?

Ben naar twee dierenwinkels geweest maar die hadden het niet.

Groetjes Ellen & Oetie.
Dinsdag 23 januari 2007 | 21:55 uur
geen foto

Mijn cavje Wolfke was ook zo'n slechte eter als hij klein was. (7 weken en 1.1kg) Heb toen van alles geprobeerd, brokjes malen, laten wellen in water, .... Vlees uit de supermarkt wou hij wel maar daar werd hij heeel ziek van.
Onze 2 de pup was 10 weken en woog al 2.2kg en at alles wat je hem voorzette en hoera Wolfke die toen al 9maanden was begon plots ook korrels te eten.
| Gast
Dinsdag 23 januari 2007 | 22:21 uur
Ellen bij de dierenarts hebben ze dit in ieder geval. gr. Yvonne
Dinsdag 23 januari 2007 | 22:39 uur

Nutrigel wordt alleen verkocht bij de dierenarts.. het is een smakelijke gel pasta. Het kost ongeveer 9 euro ik gebruik het altijd ( bevallende teven of zogende mama`s) En ook bij pups, het is een geweldig middel mocht je het niet kunnen krijgen via je DA bel me dan, maak je mij geld over stuur ik het zsm op..
Die pup moet beter en sneller groeien.. zoals ik je ook al aan de foon zei bij De dierenarts.. morgen bellen hij kan het vast wel bestellen anders doe ik het.. Je hebt me foon nummer..
Gr Jes
Woensdag 24 januari 2007 | 09:23 uur
geen foto

Zouden ze Nutrigel ook niet verkopen bij de megastore (Pet's Place) in het Alexandrium bij Rotterdam-Alexander? Daar hebben ze wel heel veel.
Woensdag 24 januari 2007 | 09:31 uur

Wat geweldig dat Oetie weer wil eten en voornamelijk groeit. Jessie... petje af hoor voor je geweldige inzet
usercintjene | Inactief
Woensdag 24 januari 2007 | 09:34 uur

WHÁUW; dát zijn gelukkig voorderingen met Oetie zeg!! Ik hoop dat je die Nutri.. inmiddels bij je dierenarts hebt gekocht en kleine Oetie ervan eet/drinkt....
Donderdag 25 januari 2007 | 13:47 uur
geen foto

Hoe is het met Oetie???
Donderdag 25 januari 2007 | 14:51 uur
daar ben ik ook heel benieuwd naar?
Donderdag 25 januari 2007 | 19:31 uur
Ja, ik ben ook reuze benieuwd hoe het met de kleine pup gaat. Laat het even weten! gr.Anneke
userAnneke en Petal | 2875 forumberichten
Donderdag 25 januari 2007 | 20:47 uur

Ja, ik ben ook benieuwd...
Vooral hoeveel hij nu gegroeid is...
usercintjene | Inactief
Donderdag 25 januari 2007 | 20:56 uur
Morgen moet Ellen weer met Oetie terug naar de dierenarts, dan zal ze wel even reageren denk ik. Tot nu toe ging het goed met hem. Hij was al aangekomen. Yvonne
Dinsdag 20 februari 2007 | 08:43 uur
geen foto

ach wat jammer nou dat ze niet wil eten!
| Gast
Dinsdag 20 februari 2007 | 08:47 uur
geen foto

ja het is wel jammer dat ie niet wil eten hoor.
tenminste ik vindt het jammer voor jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

hoe komt het eigenlijk?????????????
| Gast
Dinsdag 20 februari 2007 | 10:42 uur
geen foto

hallo wij hadden minou ook al met zeven weken en wij hadden het probleem ook. Ze wilde niet eten en ging ook aan de dunne poep. ik kon wel huilen,maar het komt goed. bij de fokker kreeg minou al wat vast voer en nog moeder melk en bij ons wa er geen moeder melk meer een hele verandering dus. Minou kreeg van mij toen ze aan de dunne poep was kipfilet gekookt in boulion met gekookte rijst kleine beetjes,en ze at. na 2 dagen ben ik er weer brokjes doorheen gaan mengen. ze was van de dunne poep af en at redelijk. maar ik zeg je het zijn prinsen en prinsessen ze eten wanneer zij dat willen en niet wanneer jij denkt dat ze moeten eten,minou heeft daar nu namelijk nog een handje van. Als je pup maar drinkt en levendig blijft zou ik mij geen zorgen maken. succes en veel sterkte maar het komt goed.
userminou | 60 forumberichten
Dinsdag 20 februari 2007 | 12:19 uur
ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat een fokker een pup wegdoet die nog niet goed zelfstandig kan eten en nog bij zijn moeder drinkt, maar dat terzijde. Op zich kan een beetje gekookte kipfilet met rijst geen kwaad maar kook de kip nooit in bouillon. Dit is veel te zout voor een hond en zeker voor een pup. Erg slecht voor bijv. de nieren die nog volop in ontwikkeling zijn. Ook ben ik van mening dat je je wel degelijk druk moet maken om een pup die niet of slecht eet ook al is hij tierig. Een hondenpup is één van de snelst groeiende zoogdieren ter wereld en het is van het uiterste belang dat hij in zijn groeifase royaal en kwalitatief goed voer krijgt. Alles is in opbouw en ontwikkeling, een pup die in zijn jeud niet voldoende gevoed is kan hier op latere leeftijd ernstige problemen mee krijgen. Niet aan blijven modderen dus met een slecht etende pup.
Dinsdag 20 februari 2007 | 12:56 uur
Zie dat ik er een naamgenood bij heb, Ellen wil je even duidelijk maken dat ik deze anoniem niet ben. Jammer dat iedereen zich maar met een naam kan inloggen en ook nog eens als gast.
Gr. Yvonne

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage | brabbels