Inloggen
Heb je nog geen account? Registreer je dan eerst.
Ik luister niet!!
Home
Forum
Maandag 14 december 2009 | 19:16 uur
Hallo,
Wij hebben sinds 3 weken een cavje, het is een dame van 6 jaar en ze heet Daizy, via herplaatsing zijn wij aan haar gekomen.Het is een lieve meid, maar ze is oost-indisch doof!! Soms vraag ik me af of ze wel luistert, maar als je koekje zegt reageert ze wel.........de boef

hoe kan ik haar nu nog leren luisteren, loslopen is een ramp, ze gaat er als een speer vandoor

en dat vindt ik echt heelnaar, ben bang dat ze niet terug komt, ze heeft al naamplaatje en eerdags krijgt ze ook een chip, herkent iemand dit?

Ik hoop op jullie reacties, groet Mirjam
Mirjam
| 209 berichten
Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.
Pagina | 1 | 2 | 3 |
Maandag 14 december 2009 | 19:47 uur
Hoi,
Ook wij hebben een herplaatsertje (van anderhalf) en wij zijn eerst met een lange lijn aan het werk gegaan.
Een hield haar vast en de ander ging een eindje verderop staan en riep haar dan...elke keer als ze kwam kreeg ze een brokje

dit had ze erg snel door.
De eerste keer dat we haar buiten los lieten lopen hadden we dus ook een zak met brokjes mee en moet zeggen dat ik het ook wel eng vond maar tot nu toe luistert ze gelukkig super!
Wens je in ieder geval succes.
En inderdaad Laika is ook gechipt en heeft ook aan haar halsband een penning met ons telefoonnummer.
jackie1970
| 750 berichten
Maandag 14 december 2009 | 19:49 uur
Wat een lekkere scheet is het trouwens zeg...wij hebben ook een tricolour
jackie1970
| 750 berichten
Maandag 14 december 2009 | 19:49 uur
hoi ervoor zorgen dat het altijd leuk is waneer ze bij je moet komen, jullie zijn nu nog maar drie weken bij elkaar, dus dat moet nog wel even groeien.
doe de hond ook niet steeds onmiddelijk vast als die komt, want dan denkt hij ook. je krijgt maar het heen en weer.
het beste is oefenen op een voetbalveld , of iets van die strekking waar hij niet zo snel weg kan lopen.
ook lees ik je angst dat hij niet weer terug komt, een hond merkt dat en maakt daar ook al snel ge bruik van, geeft je vertrouwen aan het diertje dan gaan veel dingen beter.
als laatste kan je nog proberen met een heeeeeeel lang touw, dan de hond weg laten rennen, en op een afstand hem laten weten als die niet komt dat jij hem nog altijd kan laten stoppen, en dit doe je dan ook.
gr van albert en de pootjes van zijn twee helden.
visscher
| 992 berichten
Maandag 14 december 2009 | 20:21 uur
Ja klopt ik heb inderdaad angst, dat ze niet terug, dat komt ook, onze hond hiervoor luisterde heel goed, maar die kregen we ook als pup, en kan je toch naar je eigen hand zetten.

ik heb wel enige woorden mee gekregen, maar je bent ook je eigen commando's gewent, dus daar is soms ook wel verwarring over. Vanaf vandaag gaan we opnieuw beginnen, elke dag allebei even oefenen

dan zal het echt wel goed komen. En het is idd een lekker ding
Mirjam
| 209 berichten
Maandag 14 december 2009 | 20:42 uur
hey Albert, zag trouwens dat we bij elkaar in de buurt wonen, dat is toevallig, groet Mirjam
Mirjam
| 209 berichten
Maandag 14 december 2009 | 20:49 uur
je kunt ook naar een gebied gaan dat de hond niet kent en jij wel en waarvan je zeker weet dat ze niet de weg op kan rennen. Dan roep je haar 1 keer en loop je weg, gewoon doorlopen. Ze wil vast bij jou komen, zeker als ze ondertussen weet dat jij de allerlekkerste koekjes bij je hebt

en dan beloon je haar uitvoerig met je stem en het lekkers en laat je haar daarna weer lekker verder struinen. Jij loopt weer door en na een tijdje roep je haar weer enz. Zo leer je haar vanzelf dat bij jou komen niet automatisch betekent dat ze aan de lijn moet. Succes !!!
Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke
| 5725 berichten
Dinsdag 15 december 2009 | 10:25 uur
Mirjam, bij ons op de hondenschool zijn ook basiscursussen voor oudere honden. Het is heel leuk om te doen en het versterkt de band tussen hond&baas. Is dat een idee voor jullie?
irene
| 4421 berichten
Dinsdag 15 december 2009 | 12:58 uur
Hoi Mirjam, ik heb ook een tricolor herplaatser, die ik voor het eerst losliet toen hij 10 maanden was.
Ik sluit me geheel aan bij de vorige schrijvers! In mijn jaszak heb ik altijd een klein doosje (zo'n mentos-kauwgum doosje) met lekkere kegeltjes. Als ik dat rammel komt Friso heel hard aangelopen!
jantien en friso
| 990 berichten
Dinsdag 15 december 2009 | 13:00 uur
Misschien heeft je hond ook nooit geleerd om te luisteren? Ik zou denk ik ook op een training gaan. En anders met veel geduld aan een lange lijn het 'hier' leren. 3 weken is best kort ook. Succes!
Dorien
| 1129 berichten
Dinsdag 15 december 2009 | 14:37 uur
kan je dit al met een puppy'tje doen, los laten lopen? Ze loopt al redelijk mee met de leiband maar ze snuffelt overal rond en trekt vaak als ze iets ziet liggen waar ze wil aan ruiken.. ze is ook nog bang van auto's en loopt er ook soms naartoe... ik zou dat dus niet durven....
Woefje
| 125 berichten
Dinsdag 15 december 2009 | 14:46 uur
Eerst goed het hier leren Woefje. Dan pas los laten op plekken waar het echt kan. Zonder verkeer ed.
irene
| 4421 berichten
Woensdag 16 december 2009 | 15:05 uur
mirjan.
dat is wel leuk dat je in de buurt woont, we kunnen mischien zondags , eens gaan wandelen met de honden, ik probeer al een tijdje een aantal cavalier houders bij elkaar te krijgen.
wel ben ik intussen in oldenzaal gaan wonen, maar dat mag de pret niet drukken.
gr van albert en de pootjes van zijn twee helden
visscher
| 992 berichten
Woensdag 16 december 2009 | 18:35 uur
Lilly loopt los vanaf het begin, toen ze nog 9 weken was. Juist op deze leeftijd zijn ze bang om alleen te zijn. Zij liep precies bij mijn voeten. Nu is ze wat losser natuurlijk. Soms in het park gaat ze echt ver weg maar als ik fluit komt ze heel snel terug, omdat ze weet dat ik een lekker stukje kaas voor haar heb (zij is een slechte eter en hondenkoekjes hoeft ze helemaal niet). Maar ze loopt alleen los in het park of in de duinen, waar geen auto's zijn.
Lora
| 61 berichten
Donderdag 17 december 2009 | 11:36 uur
Donderdag 17 december 2009 | 12:15 uur
Hallo allemaal, leuk jullie reakties!!!! Ik wa bij de dierenwinkel en heb zo'n klikkertje gekocht, nouuuuuuuuuu wat denk je,na 2 keer had ze het al door!!!! Dus ik ga nu met haar naar een stuk waar ze niet weg kan, neem kattebroekjes mee, die krijgt ze anders nooit, en daar is ze helemaal gek van. Af en toe een klik en dan komt ze meteen, ik doe haar niet gelijk vast zoals sommige van jullie me adviseerde,omdat ze dan denk oooohh lekkers en dan moet ik vast!! Maar na 3/4 keer wel en het gaat harstikke goed

ben sowieso blij met haar, wat een lief maf beest hahaha

en snurken jongens!!!!! haha een bouwvakker is er niks bij.................
Mirjam
| 209 berichten
Donderdag 17 december 2009 | 12:43 uur
Hai,
Leuk dat het zo goed gaat met de clicker

,het zijn zeker leuke hondjes he!...
jackie1970
| 750 berichten
Donderdag 17 december 2009 | 13:14 uur
Euhh Mirjam.. Een clicker gebruik je doorgaans eigenlijk niet op die manier. Het is de bedoeling dat je haar roept en als ze bij je is (en keurig in 1x naar je toe gekomen is) dan klik je en beloon je. Je gebruikt het nu als was het een hondenfluitje

. Je leert een clicker ook eerst aan. Heel simpel: click-koekje click-koekje click-koekje en dat herhaal je gewoon een hele tijd. Dat is alles. Een clicker is dus een bekrachtiger en je kunt een click beter timen als een koekje, zo is ie bedoelt
irene
| 4421 berichten
Donderdag 17 december 2009 | 15:13 uur
ooohhhh vondt het wel heel slim van mezelf hahaha
Mirjam
| 209 berichten
Donderdag 17 december 2009 | 15:21 uur
Donderdag 17 december 2009 | 15:23 uur
Ik had het niet beter kunnen zeggen! Je zat wel op de goede weg hoor. Want ze reageerd wel op de clicker en dat is goed. Je hebt hem dus nu al aangeleerd

DWZ ze weet dat er een beloning komt na de click!
irene
| 4421 berichten
Maandag 8 februari 2010 | 19:46 uur
Hallo Mirjam, ik geef zelf training op een hondenschool en we zien dit veel. Zeker wanneer de hond op een volwassen leeftijd bij een nieuwe baas komt. Het is vrij normaal dat hij in het begin wegloopt, jullie hebben nog geen band kunnen opbouwen.Ik werk met een methode die vrij goed werkt, dit wil niet zeggen dat het bij alle honden werkt, maar toch, we hebben een goed resultaat. Begin binnenshuis met je hondje bij jouw. Neem een zakje met kleine hondensnoepjes

want je hebt er wel veel nodig

Neem een fluitje .
Fluit en geef onmiddellijk een snoepje (timing is zeer belangrijk)Doe dit zeker tien maal na elkaar gedurende bv een week. Het hangt er vanaf hoe vlug je hond dit oppikt.
Daarna doe je hetzelfde, nog steeds binnenshuis, maar ga bv in de keuken staan als je hond in de living is, fluit en als hij komt, snoepje geven. Daarna buiten maar wel in een omheinde tuin bv waar hij niet weg kan.Als je daar de mogelijk niet toe hebt, gebruik dan een lange lijn en oefenen maar. Op deze manier kan je steeds verder uitbreiden. Eén van mijn twee caafjes is ook bij ons gekomen als hij al volwassen was en door we geen band hadden liep die ook met zomaar weg zonder omkijken. Indisch doof noemen ze dat

Bij mij heeft het goed gewerkt maar af en toe durft hij toch nog eens te proberen.
Als ik van jou was, zou ik hem niet onmiddellijk los laten buiten want het zou jammer zijn als je hem kwijtraakt

Succes!!!!!!!!!! en ik hoop dat je hieraan iets hebt
annick milo&snoopy
| 1009 berichten
Maandag 8 februari 2010 | 20:25 uur
het gaat er niet om hoe het werkt, als het maar werkt lijkt me.
gr van albert en de pootjes van zijn twee helden
visscher
| 992 berichten
Dinsdag 9 februari 2010 | 09:40 uur
mijn boef Keli is vanaf pup bij me, en hij luistert toch echt alleen wanneer meneer daar zin in heeft

. En als hij een spoor heeft of konijntjes, vogeltjes of poesjes ziet jaagt hij daar achteraan en hoort of ziet niets anders meer, de lekkerste snoepjes of snacks kunnen hem dan niet overhalen. Dus hij gaat alleen op het strand los waar ik hem goed in het oog kan houden.
kelidurda
| 265 berichten
Dinsdag 9 februari 2010 | 13:51 uur
Ha, ja is heel herkenbaar, het is een scheetje, maar als ze buiten loopt en ze ruikt haasjes, eekhoorntjes enz en die lopen hier heel veel, gaat de kop naar beneden , en kan je een bom laten vallen, maar madame huppelt lekker verder. Ze kijkt niet of op om, dus mag ze alleen los op een stuk dat maar 1 uitgang heeft en ze dus naar mij MOET komen.

Vooral als ze door heeft dat ik weg moet, mag ze niet los, maar dan gaat ze treuzelen, en moet ik haar echt meesleuren

Ik denk het zijn precies kinderen, als die naar bed moeten, rekken en erbij blijven hahaha maar ja, als ze je dan aan kijkt met die mooie grote ogen van haar, tja dan smelt ik weer

Maar eerdags gaat Amy op puppycurcus en dan ga ik gewoon weer opnieuw beginnen met Daizy, heropvoeden hahaha maar ze zijn ook wel lekker lui, als je een bal gooit rent ze er wel achteraan, maar terug brengen, ben je gek!!!! hahaha
Mirjam
| 209 berichten
Pagina | 1 | 2 | 3 |
Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.