Enquête over hondenvoer
Inloggen | Registreren

Jarige cavaliers

09 september 2009
Doortje
09 september 2005
Devon
09 september 2005
Devon
09 september 2003
bonnie
09 september 2005
Devon
Bekijk alle verjaardagen

Enquête over hondenvoer

Home > Forum >

Dit topic hoort bij het dossier: Voeding

Vrijdag 5 februari 2010 | 22:11 uur
Hallo, Voor m'n scriptie van m'n Bachelor heb ik als onderwerp 'Vergelijking tussen kompleet vers vlees (KVV) voeding en complete hondenbrokken'. Nu leek het mij erg interessant en ook relevant om te kijken hoe jullie - de hondeneigenaren hier in Nederland, over hondenvoer denken en wat jullie je honden geven. Daarom wil ik vragen of jullie deze korte (minder dan 5 minuten durende) online enquête in willen vullen: http://www.thesistools.com/?id=120355 Alvast hartelijk bedankt! Groetjes, Rafaëla
user Rafaëla | 12 berichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Pagina | 1 | 2 |

Vrijdag 5 februari 2010 | 22:21 uur
Gedaan!
user renesta | 861 berichten
Vrijdag 5 februari 2010 | 22:43 uur
Leuk initiatief, tot ik bij de vragen over ziektes en bacterien kwam. Daarna afgehaakt. Als je al zo'n enquete houdt, zorg dan dat je je goed informeert in plaats van suggestieve onzinvragen er tussendoor te vlechten.
user RamsesenSam | 214 berichten
Vrijdag 5 februari 2010 | 22:45 uur
Reneste, bedankt voor het invullen! RamsesenSam, dat moet je zelf weten.
Vrijdag 5 februari 2010 | 22:56 uur
gedaan
user Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke | 5725 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 01:09 uur
ook gedaan
user an van heerd | 314 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 08:26 uur
En ook gedaan.
user Henk Karmelk | 1616 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 08:50 uur
gedaan...
user jackie1970 | 750 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 09:57 uur
Ook ik heb hem ingevuld maar vind enkele vragen op zijn zachtst gezegd "vreemd". Of ik weet dat mijn honden besmet kunnen worden met Salmonella?? Nee, bij mijn weten zijn honden ( door hun van de mens afwijkende spijsverteringssysteem niet vatbaar voor de Salmonella bacterie. Weet de vragenstelster wel dat het vleesvoer streng wordt gecontroleerd?? Andere vraag was of ik op de hoogte ben van het feit dat kinderen ziek kunnen worden omdat mijn honden versvlees eten en zodoende van alles op hen kunnen overbrengen? Sorry hoor, misschien moet je even terug naar af, ik ben anders echt bang dat je geen voldoende gaat halen!!!!!
user truus poel | 479 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 10:03 uur
Rafaëla Ook gedaan. Zal ik de url ook naar vrienden sturen?Of heb jij dat liever niet?
user Ria | 312 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 11:16 uur
Hallo, bedankt voor het invullen allemaal! Ria, je mag het doorsturen, want hoe meer, hoe beter! Erg bedankt! Wat betreft Salmonella, dit is allereerst slechts een voorbeeld ván een ziekteverwekker. Ik weet dat over deze ziekteverwekker hele uitleggen staan wat betreft de gastrointestinale pH van de hond etc. en daar zit ook waarheid in. Echter gaat het mij ook niet alleen om de hond, maar ook om de hondeneigenaar: ik wil weten of jullie het ook beséffen en dus ook beséffen dat de ziekteverwekker wel via de handen, messen, enz. overgedragen kán (want heus niet ieder voer is ook gelijk 'besmet'!) worden. Zolang jullie dit beseffen en ook hygiënisch bezig zijn (wat ook vaak goed wordt vermeld op de sites), ben ik tevreden. Excuses aan degenen die ik zich aangevallen oid voelen, dat is nooit mijn bedoeling geweest!
Zaterdag 6 februari 2010 | 11:36 uur
Ook ik was begonnen met invullen en ben afgehaakt. Ben het met Truus Poel eens dat er een beetje vreemde vragen bij staan. Kreeg een beetje het idee dat dit een enquête is om brokken te promoten. Ik of liever gezegd mijn honden, zijn overtuigende barfers en ben daarom ook gestopt met invullen .
user Esther N. | 2273 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 11:47 uur
Voor de duidelijkheid: ik heb helemaal geen belang bij het promoten van brokken óf versvoer, want ik ben slechts studente en wil gewoon heel graag inzicht van álle mogelijke risico's krijgen. Ik kijk enkel kritisch naar beide vormen van voer, net zo goed van de brokvorm. Maar natuurlijk is het geheel uw keuze of u het invult of niet...
Zaterdag 6 februari 2010 | 11:53 uur
Ik sluit me volledig aan bij Truus Poel,wat een klungelige enquete.Laat een zak brokken een week openstaan en je wilt niet weten wat voor je risico's je tegmoet komen lopen.Welk voer je ook geeft,je moet altijd zorgen voor goede hygiene.
user anoniempje | Gastaccount
Zaterdag 6 februari 2010 | 12:05 uur
ik ga er maar niet aan beginnen.....ik ben barfer met 6 honden......ze zijn ook nooooooooooooooooit ziek
user nikèdog2000 | 1173 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 12:14 uur
Ook gedaan succes ermee.
user Nettie Lady en Debbie | 239 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 12:59 uur
Je wilt geen inzicht in risico's, je hebt ze van te voren al bepaald: "Vind u het geen probleem, dat uw gezondheid – of dat van bijvoorbeeld uw kinderen – een gevaar kan lopen doordat er mogelijk een ziekteverwekker in het voer van uw hond kan zitten?" Erg vooringenomen.
user Nel Blok | 237 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 13:22 uur
Nel, dat was voor mij de enige vraag waar ik echt moeite mee had. Heb dan ook toen nee ingevuld. Want geloof daar niet echt in.
user Henk Karmelk | 1616 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 13:25 uur
Overigens GOEDE suggesties over hoe ik het anders zou moeten formuleren, zijn altijd welkom!
Zaterdag 6 februari 2010 | 14:22 uur
ook gedaan
user Wil, Noa en Lindi. | 71 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 15:15 uur
Wat dacht je van deze: "Denkt u dat er een probleem kan ontstaan met uw gezondheid, of dat van uw kinderen, doordat er mogelijk een ziekteverwekker in het voer van uw hond kan zitten?"
user Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke | 5725 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 15:37 uur
gedaan! succes verder met je onderzoek en een knuffel van een tevreden versvoer etende sam.
user knofje | 310 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 15:48 uur
Een slechte enquete, Rafaela, met onzinvragen. Als je studiebegeleider maar enig verstand heeft van hondenvoeding, wordt deze enquete afgekraakt. Er staan onzinvragen in, zoals "Bent u bekend met het risico, dat er in versvoer Salmonella of een andere ziekteverwekker kan zitten, die u of uw hond kan infecteren?". Een hond wordt niet geïnfecteerd door het eten van versvoer. Dit is een vooringenomen standpunt en slaat wetenschappelijk gezien nergens op. En ik neem aan dat je onderzoek voor je bachelor wel enige wetenschappelijke waarde moet hebben. En natuurlijk geldt voor de eigenaar dat hij zijn handen moet wassen en messen goed moet afwassen, dat geldt voor elk rauw vlees. Nee, dit slaat echt nergens op. Ik zou het maar gauw aanpassen voordat je verder gaat.
user Ingrid van de Koppel | 1977 berichten
Zaterdag 6 februari 2010 | 16:43 uur
Nynke, bedankt voor je suggestie! Ik heb hem nu veranderd!
Zaterdag 6 februari 2010 | 17:07 uur
Voor mekaar hoor, succes met je onderzoek
user Helmy, Senna en Kimi | 141 berichten

Pagina | 1 | 2 |

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Foto's
Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage