vraag aan Ria over PSOM van Cappy
Inloggen | Registreren

Jarige leden

08 september
jopie
08 september
nannyjoy
08 september
jokev
08 september
ruby2
08 september
Daniyal
Bekijk alle verjaardagen

vraag aan Ria over PSOM van Cappy

Home > Forum >

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Zondag 7 februari 2010 | 22:16 uur
Hallo, Mijn Mia is sinds een paar maanden zeer slechthorend en heeft ook veel jeuk. Er is 2 jaar geleden een MRI scan in Best gedaan en het was geen SM maar ze had toen een kleine prop in het rechter middenoor. Ik overweeg nu ook een PSOM operatie maar ik ben bang voor de narcose want ze heeft ook nog epilepsie. Ik las dat jij jouw Cappy een PSOM operatie heeft gehad en dat er misschien een buisje in het oor zou worden geplaatst. Is dit nog gedaan ? en heb je nog bericht van de allergietest (pluk haar) ? en hoe gaat het met het gehoor en de jeuk ? Groeten Joke
user jokeb | 4 berichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Maandag 8 februari 2010 | 00:00 uur
Cappy is vorig jaar op 6 Augustus door Dr Ter Haar in Utrecht geopereerd .De klachten kwamen binnen drie weken terug.Omdat er over buisjes nog zo weinig bekent is durfde ik deze operatie nog niet te laten doen.Ik heb dit met Dr Ter Haar besproken.Omdat Cappy nogal met zijn oren klappert,is het risico erg groot dat de buisjes uit zijn oren vallen.Omdat ik merkte dat hij bij bepaalde voedingstoffen meer last had, heb ik toen een allergie test laten doen.Daar kwam uit dat hij allergisch is voor,gevogelte,granen, huismeid en melkproducten .Ik ben toen overgestapt op carnivoer (Paard).Het is een tijdje goed gegaan ,maar inmiddels zijn er talloze klachten bijgekomen Op de MRI scan was toen ook te zien dat hij uitgezakte hersentjes had,maar werd niet als syringo herkend. Joke, vertrouw er op dat de narcose aan Mia wordt aangepast .De narcotiseur komt eerst met jou praten dus kan hij jou geruststellen .Voordat Mia zou worden geopereerd krijgt zij eerst een grondig onderzoek en dan kan jij alles bespreken. Ik raad jou wel aan die operatie te laten doen.Dr Ter Haar is een hele goede KNO arts.Hij is in Nederland de enige die buisjes kan plaatsen,mocht dat toch nodig zijn. Sterkte en jij kunt mij altijd mailen mocht jij nog vragen hebben of met iets zit.Ik heb met nog twee mensen die hun hondje aan psom zijn geopereerd een heel fijn mailcontact .Ik weet zeker dat ook zij jou willen steunen en hun ervaringen met jou zouden willen delen.
user Ria | 312 berichten
Maandag 8 februari 2010 | 10:57 uur
Ria, bedankt voor je snelle reaktie. Ik heb nog een vraagje. Is uit de pluk haar gebleken waar Cappy allergisch voor is of heb je nog een ander soort allergietest laten doen ? En sterkte met Cappy. Groetjes Joke
user jokeb | 4 berichten
Maandag 8 februari 2010 | 13:27 uur
Dit was de uitslag(via een grote pluk haar) van de test. Conclusie: Uw hondje (naam heb ik niet?) is gevoelig voor kip/ gevogelte/ granen in de voeding en ook de mijten. In granen zitten vaak meelmijten waar honden erg gevoelig op kunnen reageren. Ik weet niet wat uw hond voor voeding krijgt maar als dat kip/ eiwit/ eigeel/ eend/ kalkoen/ gevogelte en granen bevat, is het niet geschikt voor hem! Behandeladvies voor het beste resultaat: 1. Reinigingskuur: met Drainage Compositum (Groene Os) is een reinigingskuur specifiek voor lever, nieren en lymfen, kortom de gehele spijsvertering. Deze is in samenwerking met holistisch dierenarts Erik Laarakker speciaal ontwikkeld voor dieren. Een flesje van 50 ml kost 14,95 (hond) en is meerdere keren te gebruiken. Standaard 2 keer per jaar (in voor- en najaar) een reinigingskuur is aan te bevelen. De reinigingskuur dient wel opgebouwd te worden! 2. Samen met de reiniging een kuurtje probiotica geven om de darmflora weer te herstellen en de weerstand op te bouwen (Aciforce van A Vogel 1/3 zakje per dag €9,95 voor 7 zakjes, of Probio Forte van de Groene Os, 1,5 gram per dag, pot van 50 gram voor 21,95) De combinatie reinigen en probiotica zorgt weer voor een goed immuunsysteem, waardoor het lichaam beter functioneert en allergische reacties uit blijven. 3. Overstappen op ander voer zonder kipeiwitten, speciaal geschikt voor de gevoelige hond: bv Prins ProCare Hypo Allergic, speciaal voor honden met een allergie voor eiwitten van rund- of kippenvlees, tevens bevat deze brok geen tarwe gluten. Ook is er Pro Plan zalm en rijst van Purina, Fish& Rice van Canex, Carocroc Lam & Rijst hypo allergeen en Jarco HAR (hert, aardappel, rijst) wat geen kipeiwitten en granen bevat! Regelmatig afwisselen met diepvriesvlees is ook een optie. Of voor laten lichten door dierenwinkel. Het overstappen op andere voeding dient gelijkmatig te gebeuren, gemengd dus met het oude voer. Het duurt ongeveer 8 weken voordat de omwisseling van oud naar nieuw voer helemaal door het lichaam verwerkt is. Daarbij helpt de reiniging om alles beter “binnen” te laten komen! 4. als bovenstaande niet voldoende is dan kan ik Allergiedruppels op maat maken (27,50 euro voor meer dan 2 maanden) om lichaam aan te zetten tot verwerken van allergenen, zodat allergische reacties uit gaan blijven. 5. Als tussendoortje rijstcrackers (zonnatura), een kauwstaafje van runderhuid of iets wat geen kip/ gevogelte eiwitten of granen bevat. 6. Omega 3-6-9 olie over de brokken voor spijsvertering en huid en haar (21,95 voor 2 liter) 7. Huidlotion met etherische oliën van Natuurlijk in Balans, of een anti- jeukgel met diezelfde etherische oliën, (dan is het op basis van Aloë Vera) om de huid te helen, de jeuk en brand weg te nemen en te zorgen dat de hond niet meer hoeft te likken (waardoor de huid continu wordt geïrriteerd)
user Ria | 312 berichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Foto's
Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage