anaalkliertjes
Inloggen | Registreren

Jarige cavaliers

09 september 2009
Doortje
09 september 2005
Devon
09 september 2005
Devon
09 september 2003
bonnie
09 september 2005
Devon
Bekijk alle verjaardagen

anaalkliertjes

Home > Forum >

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Maandag 8 februari 2010 | 10:45 uur
chelsey heeft last van haar anaalkliertjes (sleetje rijden) Ze heeft hiervoor al een anti-biotica kuur en tabletjes gehad, maar het heeft niet geholpen. Volgens de dierenarts zou ze nu geopereerd moeten worden. wie heeft hier ervaring mee?
user annelies boers | 10 berichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Maandag 8 februari 2010 | 10:48 uur
Mijn Gunnar is vroeger geopereerd aan zijn anaalklieren, omdat ze altijd ontstoken waren. Zijn die bij jouw hondje alleen vol of ook steeds ontstoken ?? Zijn ze al vaker geleegd? Het klinkt net of jouw DA wel snel wil opereren ??
user Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke | 5725 berichten
Maandag 8 februari 2010 | 10:54 uur
de anaalkliertjes zijn niet ontstoken maar wel al diverse malen (2 keer per jaar) door de da uitgeduwd. Ook moest ik chelsey een paar keer per week met de douchekop met koud water op haar poepertje spuiten. ik twijfel of ik haar moet laten helpen, ze heeft er verder geen last van alleen dat sleetje rijden.
Maandag 8 februari 2010 | 11:11 uur
ehhhh niet ontstoken maar ze krijgt wel ab???? Daar begrijp ik niks van.. Uitduwen 2x per jaar is toch niet zo'n ramp. Dat van die koude douche begrijp ik ook al niet. Waar was dat voor? Ik doe bij Danny wel met een warm doekje als hij een beetje last heeft op zijn poepert (laten liggen tot die koud is). Dat een paar keer per dag en dan word het vanzelf zachter en kunnen ze het zelf uitduwen. Overigens is anaalkliertjes uitknijpen ook iets wat je da je best kan leren.. Dan kun je het gewoon zelf doen die 2x per jaar..
user irene | 4421 berichten
Maandag 8 februari 2010 | 12:02 uur
Bij 2 keer per jaar al opereren, Morgan ging elke 3 tot 4 weken dan zat het vol en was het goed te legen, nooit ontstoken geweest. Mijn DA wilde pas ingrijpen na een ontsteking ( haar eigen hond had het zelfde ritme ) later had ik een keer een vervanger in haar vakantie en die vroeg inderdaad meteen of ik wel eens aan een operatie had gedacht. Zo zie je maar iedere arts een eigen mening.
user Anita van Morgan | 1085 berichten
Maandag 8 februari 2010 | 12:14 uur
de koude douche was om de kliertjes te stimuleren. de da heeft ook al eens gezegd dat ik het zelf kon leren maar daar ben ik niet zo'n held in.
Maandag 8 februari 2010 | 12:52 uur
'T is niks engs hoor om te doen. Maar die koude douche blijf ik gek vinden. Ik ken alleen dat warme doekje. En om ze nou te stimuleren vind ik ook vreemd. Wat voer je trouwens? Heeft ze wel goed harde ontlasting?
user irene | 4421 berichten
Maandag 8 februari 2010 | 16:19 uur
chelsey krijgt beneful, haar ontlasting is mooi hard.
Maandag 8 februari 2010 | 17:00 uur
Flits heeft heel veel last gehad van zijn anaalklieren, de laatste 5 jaren. Een jaar geleden kwamen de abcessen. Na het zoveelste abces hebben wij een andere da gevraagd om er eens naar te kijken. Prompt werd het weer een abces en de laatste keer na 5 antibioticakuren ging het abces pas over, dus stelde de da een operatie voor. Hij is vorige week maandag geopereerd en zijn anaalklierzakjes heeft hij moeten verwijderen, het was een risicovolle operatie vanwege zijn hart. Maar met gasnarcose is het allemaal goed gegaan. Hij knapt al goed op. Maar hij heeft dus nooit sleetje gereden. Dus twee keer anaalklier ledigen in de zoveel tijd, vind ik zelf niet echt een reden om te operen. Als er geen onstekingen of abcessen zijn. zou ik er zeker mee wachten. Want het is een risicovolle operatie.
user gemma2 | 307 berichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Foto's
Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage