Poepen in huis.
Inloggen | Registreren

Jarige leden

08 september
jopie
08 september
nannyjoy
08 september
jokev
08 september
ruby2
08 september
Daniyal
Bekijk alle verjaardagen

Poepen in huis.

Home > Forum >

Dit topic hoort bij het dossier: Verzorging

Vrijdag 5 maart 2010 | 08:32 uur
Milow is 10 maanden.. En hij poept af en toe in huis snachts... Mijn vriend staat altijd als eerste op, en die is er ontzettend vies van.. Hij wil Milow nu weer in de bench snachts.. Milow eet erg moeilijk, heb al van alles geprobeerd.. Doordat hij soms laat in de avond of pas snachts eet, kan hij dr niet meer uit, om zn behoefte te doen.. Plassen doet hij niet in huis.. Heeft iemand tips, hoe ik dit moet aanpakken..? Ander eetpatroon heeft geen zin, ben allang blij, dat hij nu een btje eet.. Hij weegt namelijk maar 5 kilo..!
user Rivella | 73 berichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Pagina | 1 | 2 | 3 |

Vrijdag 5 maart 2010 | 08:41 uur
Wat voor voer geef je hem dan? Als je vriend er zo vies van is dan zou ik zelf het voortouw nemen en er net even eerder af gaan of je kunt er 's nachts afgaan en je hond dan buiten laten poepen. Ik zelf zou overgaan op ander voer wat hij echt lekker vind en hem dan in bench doen en 's nachts eruit gaan om hem te laten poepen. Hij gaat nu nl. wel gewoontes aanleren nl. laat eten en binnen poepen. Groetjes van Esther
user Esther Zwaagstra | 1749 berichten
Vrijdag 5 maart 2010 | 08:49 uur
Esther.. Opzich, heb je gelijk.. Maar er voor hem uitgaan of er Snachts uitgaan is geen optie, door mijn medische toestand .. Hij krijg brok in combi met vlees.. We hebben al van alles geprobeerd wat eten betreft, dus we willen hier niet meer vanaf stappen... Nogmaal, we zijn blij dat hij nu eindelijk eet... Hij doet het ook niet iedere nacht hoor.. Ongeveer 1x per maand gemiddeld.. Gister lagen we beide vroeg in bed.. (voor 10 uur) vandaar, dat hij het waarschijnlijk niet kon ophouden... In de bench doet hij het niet, maar wil hem eigenlijk niet meer in de bench...
Vrijdag 5 maart 2010 | 08:56 uur
Hoi, dank je wel voor je eerlijke antwoord. Zelf zou ik gaan voor volledig vers. En 1x per maand maar? Dan valt het mee, gelukkig niet elke nacht. Ik heb hier de standaard regel tot 1,5 jaar in de bench en daarna zo nu en dan uit de bench. Groetjes van Esther
Vrijdag 5 maart 2010 | 09:13 uur
HOI of je nu vers of droog voert maakt me niet uit,altijd vers hebben de darmen en het gegebit ook niet altijd even de voordelen van!, maar afgezien daarvan , je geeft je hondje na 18 uur geen eten meer, heeft die het laten staan? prime dan gaan we morgen met het ontbijt verder toch? weer laten staan, prima s avonds ook weer om 18 uur geven, weer5 laten staan? prima de volgende morgen verder. Dat kan ik de hond toch niet aan doen hoor ik je nhju al zeggen, toch wel, het iedere keer wisselen van tijden en of voer maakt het voor de hond enorm makkelijk te treuzelen met het eten, want of er komt iets beters voor terug, en of ik kan het vanavond ook nog wel eten. dit moet je dus voorkomen, wegzetten na 15 min en de volgende ronde pas weer terug even en wellic ht het zelfde voer. een hond verhongert zichzelf nbiet, ieder wezen op deze aarde heeft een overlevings drang, dus ook jou hond, en al zal die 4 dagen niet eten, hij krijgt echt wel honger hoor!! wat ik hier thuis wel doe, ik geef ze iets lekkers als beloning als ze hin eten op hebben gegeten, dit komen mijn honden ook zelf aangeven, van kijk nu eens naar mijn bakje , ik heb het op en nu krijg ik wat van je, ze zijn hier zelfs zo slim dat ze het al komen vertellen dat de ander het bakje alvast leeg heeft, je ziet dus het werkt wel, een hond te stimuleren om te gaan eten. gr van albert en de pootjes van zijn twee helden
user visscher | 992 berichten
Vrijdag 5 maart 2010 | 09:31 uur
Goh Albert ik ben het niet vaak met je eens maar nu eens wel Ze gaan idd met je spelen en cavaliers zijn daar meesters in!!
Vrijdag 5 maart 2010 | 10:02 uur
ik ben het ook met Albert eens
user jackie1970 | 750 berichten
Vrijdag 5 maart 2010 | 10:12 uur
mee eens
user Sasja ( Famke & Floris) | 1354 berichten
Vrijdag 5 maart 2010 | 10:29 uur
ik ga ook geheel met Albert mee !!!
user Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke | 5725 berichten
Vrijdag 5 maart 2010 | 10:38 uur
Ben het volledig eens met Albert. Ik had en heb nog altijd zo'n moeilijke eter in huis al is het nu veel beter. Toen hij 10 maanden was woog hij maar 4,50 KG echt een geraamte Op aanraden van de DA ten laatste rond 17.30 u eten geven. Als hij het niet opeet, wegnemen na een uur, je moet dit wel blijven volhouden want in het begin had ik ook zoiets van nu gaat hij nog magerder worden. Da had gelijk. Hij zij dat het gekend is voor cavaliers dat ze zeer grote manipulators zijn. Hoe meer moeite je doet bv uit de hand laten eten, hoe meer ze dit gaan uitspelen. Mijn mannetje heeft nog altijd van die buien. Soms eet hij 2 à 3 dagen niet en dan eet hij weer alles netjes op. Hij heeft nooit de hoeveelheid gegeten die hij normaal zou moeten eten. Hij eet niet meer dan 70 GR per dag en zelfs dat niet alle dagen. Nogthans ziet hij er nu suoergezond uit en weegt hij 8,5 KG. DA zegt, het is dat hij niet meer nodig heeft. Ik geef maar één keer per dag eten en dat is om 17.00u. Als ik twee keer geef dat eet hij nog minder. Hij eet dan 's morgens drie brokken en wil dan 's avonds helemaal niet meer eten. Ik zou me niet te ongerust maken, als hij echt honger heeft dan zal hij wel vanzelf eten. Laat je zeker niet manipuleren door die lieve snoet want dan wordt het nog erger Veel succes PS. Je zult wel veel geduld moeten hebben want bij mij heeft het geduurd tot hij bijna twee jaar was.
user annick milo&snoopy | 1009 berichten
Vrijdag 5 maart 2010 | 10:38 uur
Wat wel grappig is, de mijne heeft bijan dezelfde naam. Hij heet Milo.Zou het aan de naam liggen misschien
Vrijdag 5 maart 2010 | 10:44 uur
Nou....onze Milo eet als de beste hoor Ik weet nu ook waar het gezegde "trappelen van ongeduld" vandaan komt. Als ik met zijn vlees aankom staat hij echt met zijn voorpootjes op de vloer te trappelen tot zijn bakje op de grond staat. En dat twee keer per dag en al bijna zo lang hij bij ons is
user renesta | 861 berichten
Vrijdag 5 maart 2010 | 10:48 uur
Het heeft dan toch niets met de naam te maken
Vrijdag 5 maart 2010 | 10:57 uur
Laika roept mij altijd als het etenstijd is,zowel in de ochtend als in de middag staat ze keurig op tijd bij haar voerbak en begint dan te blaffen en rondjes te draaien ...ze heeft dan ook binnen de kortste keren haar bakje leeg en gaat dan heel tevreden op de bank liggen om haar bekje schoon te likken.
Vrijdag 5 maart 2010 | 11:28 uur
Bedankt voor alle reacties.. Dus eigenlijk raden jullie aan, om hem dus rond 17:00 eten te geven, kwartier laten staan, en dan weghalen.. Dus niet na 18:00 eten..?!
Vrijdag 5 maart 2010 | 11:32 uur
Ja, ik denk dat je dat maar eens moet proberen. Ik zou het ook niet na 18.00u geven omdat het ook nog even duurt om zijn bakje leeg te eten en dan wordt het wel echt laat. Als ze klein waren gaf ik ook rond 17.00u en ik heb nooit poep accidentjes gehad 's nacht. Veel succes en laat maar even weten hoe het gaat. Groetjes Annick
Vrijdag 5 maart 2010 | 11:37 uur
Milow heeft een groeiachterstand.. En is erg klein.... De DA zegt, dat hij een "minie Cavalier"is... Hij is bijna 11 maanden en weegt 5.1 kilo.... Hij eet dus soms 3 dagen niet.. In het begin maakte ik me daar erg zorgen over.. Nu niet meer, hij eet vanzelf wel...
Vrijdag 5 maart 2010 | 12:06 uur
Hoezo mini cavalier?? Izzy woog met 1,5 jaar 6 kilo. Hij is goed in zijn schofthoogte en zijn ribben zie je niet, maar voel je perfect. Super gewicht. Nu hij bijna 2 is weegt hij 6,4 kilo omdat hij wat breder in schouders en kont is gworden, maar zijn ribben zijn prima. Als hij zwaarder zou worden dan kreeg hij overgewicht. Welke schofthoogte heeft je cavje dan? Izzy is 29 cm hoog. Niet te snel gek laten maken door de mensen. Zo lang je geen ribben ziet is er niks aan de hand. Als pup en puber weigerde hij fatsoenlijk te eten en at soms 3 dagen niet. Jammer dan. Geen grotere manipulator (Ik moest echt lachen toen ik het las, maar het is waar!) dan die kleine droopy van je! Nu hij weet dat hij lik op stuk krijgt gaat het goed. Albert heeft helemaal gelijk...ze gaan zich heus niet verhongeren. Uiteindelijk eten ze wel, maar ze weten zo verdories goed dat wij er moeite mee hebben en het zielig vinden. Ons probleem dus. Hier voer ik ook niet meer na 17.30 uur.
user Miriam en Izzy | 650 berichten
Vrijdag 5 maart 2010 | 12:13 uur
Kheb gemeten... Hij is 25 cm hoog.... En zn ribben zie je wel... Maar ik vind hem prima zo hoor..
Vrijdag 5 maart 2010 | 12:17 uur
Och meid, komt helemaal goed!! Gelukkig laat je je niet gek maken! Groetjes
Vrijdag 5 maart 2010 | 12:20 uur
Ik zal eens kijken, of ik een foto kan plaatsen...
Vrijdag 5 maart 2010 | 12:28 uur
Foto's geplaatst..!
Vrijdag 5 maart 2010 | 12:36 uur
wat een lekker ding zeg...
Vrijdag 5 maart 2010 | 12:41 uur
Ik snap wat je bedoeld dat hij niet de dikste is. Maar als ik zo naar dat snoetje kijk lijkt het me ook eentje die veel gedaan kan krijgen haha. Wat een lekker toetje heeft ie. Wacht nog maar eens een half jaartje! Komt helmaal goed. Je zult zien, hij gaat wel eten als hij door krijgt dat hij je niet meer voor zijn karretje kan spannen. Groetjes
Vrijdag 5 maart 2010 | 13:04 uur
Rivella, je moet je inderdaad geen zorgen maken. Zoals ik al zei woog Milo 4,5 kg toen hij 11 maanden was en ik moet zeggen, het was echt geen zicht. Ingevallen wangetjes, de beenderen aan zijn kontje staken uit, echt lelijk. En moet je nu zien hoe mooi hij geworden is Foto's staan in mijn frofiel of fotohoek. Hij is nu 28 cm schofthoogte en weegt 8,5 kg. Ik weet nog steeds niet waar al dat gewicht zit want hij is helemaal niet dik, 't is wel één en al spierbundeltje vandaar misschien zijn gewicht. Ik moet je er wel bijzeggen dat een caafje nog tot zijn twee jaar kan ontwikkelen dus , de jouwe is maar elf maanden en hij kan nog ongelooflijk veranderen

Pagina | 1 | 2 | 3 |

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Foto's
Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage