Actieve leden
5725 berichten
Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke4421 berichten
irene3406 berichten
Marion & Storm2933 berichten
gretha19602897 berichten
CarRay & Cavalier Herman
Bekijk alle actieve leden
.
Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.
Ik geef zelf puppytraining op onze club en bij ons zijn er veel verschillende rassen van heel klein tot heel groot. In sommige clubs zie je inderdaad alleen maar grote honden. Ik denk dzat dit nog met het verleden te maken heeft, de hondenclubs vroeger waren meer voor pakwerk, ringwerk of speurwerk enz. De man met de pet ging niet met zijn kleine schoothondje naar de hondenclub. Nu met al die tv programma's gaan veel meer mensen naar de hondenclub, wat ik wel zeer goed vind. Onze club was vroeger alleen voor Mechelse herders en Duitse herders en er werd alleen gehoorzaamheid gegeven gecombineerd met pakwerk en dan ga je daar natuurlijk met je caafje niet naartoe hé. Nu zoveel jaren later is daar niets meer van te werken. Wij geven de positieve trainingsmethode met heel veel snoepjes in het begin en dan langzaam afbouwen
Er is bij ons nog altijd de mogelijkheid om pakwerk te doen maar dat zijn maar twee honden van de oude garde die dat nog doen. Als je hond het leuk vind en jij ook waarom zou je dan niet naar de raining gaan
het kan nog een leuke hobby worden zonder dat je het verwacht had
je kan dan eventueel aan wedstrijden deelnemen. Wij hebben op de club 7 caafjes waarvan er 3 agility doen en ze zijn nog goed ook tussen al die collies
Ik train zelf ook met mijn eigen caafjes op woensdag en zondag en die vinden dat super leuk. Vanaf de woensdagmiddag beginnen ze al zenuwachtig te worden en als ik dan naar de garage moet springen ze telkens in hun bench, mooi naast elkaar op te vertrekken
) Amber daar in tegen is volgens mij nooit naar een cursus geweest (bang voor de kleinste hondjes en alles en iedereen) Probeerde wel op een cursus te gaan voor bange hondjes maar om de een of andere reden is dat toen niet door gegaan, van de honden school uit. Vind het wel erg jammer..., maar goed ze is ook een lieve hond hond..., cursus of geen cursus (luisteren doet ze beter dan Pim
)
. Vanavond ga ik met Guus weer naar behendigheid (als het doorgaat duimduim). Zaterdag is Danny aan de beurt en gaan we weer proberen met basiscursus. Vooral Guus is echt een ster op de hondenschool. Ik heb dan ineens een HEEL ander hondje! Voor de basiscursus had hij zelfs wat gewonnen omdat hij het hoogste aantal punten had van zijn klasje. 93 van de 100! Wat was ik trots
.
Meli is dan ook ons eerste hondje. IK vind het helemaal niet erg dat er bijna alleen maar grote honden zijn hoor. Ik vind het alleen jammer dat ik uit de omgeving de reactie krijg dat het met zo'n klein hondje toch niet nodig is.
Nou, ik heb al veel geleerd hoor en we vinden het beiden zooooooo leuk. Ik heb verder geen hobby's en nu heb ik ook elke week iets om naar uit te kijken. Eens iets anders dan altijd alleen maar met de kindjes bezig zijn. Ik blijf gaan, wat anderen ook zeggen! Gelukkig denken ze op de hondenschool hetzelfde als jullie en ik. Ik merk wel dat Meli op de hondenschool plots beter luistert als thuis. Is dat normaal?
ik zie het als trainer ook. Zelfs met mijn eigen honden, vanaf je het terrein betreed weten ze zeer goed wat er van hen verwacht word
Daarom train ik met mijn eigen honden en ook met mijn puppyklas geregeld buiten de club. Wij hebben een natuurgebied dat juist naast de club ligt en dan gaan we daar oefeningen doen gecombineerd met een wandeling
Ook zeer leuk om te doen. Het is veel makkelijker om te trainen op een terrein dat ze goed kennen omdat er veel minder afleiding is. Op den duur kennen ze dat terrein vanbuiten. Als we buiten gaan met de groep is het veel moeilijker, veel meer afleiding
Zoals ik in een eerder topic al eens zei is een hond een gewoonte dier dus moet je zorgen vor afwisseling anders luisteren ze alleen maar op de plaats waar ze altijd getreind worden. Nog veel plezier met je trainingen en je caafje
Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.