Homepage | Inloggen | Registreren |

Pup wassen

Dit topic hoort bij het dossier: Verzorging

Donderdag 29 september 2011 | 21:17 uur
Hallo iedereen,

Het onderwerp zegt het al een beetje, mijn vraag is dus: raden jullie het aan om je hondje te wassen?

Ik heb nu namelijk een pup van 12 weken en ik heb haar (nog) niet gewassen. Ik had in mijn enthousiasme van ten voren wel al een speciale puppy shampoo van Greenfields gekocht, maar nu ik twijfel erg of dit wel goed voor haar is. Sommige mensen raden het aan, anderen zeggen dat dit slecht is en dat dit de huid kan uitdrogen.

Ik ben benieuwd of jullie dit doen

Groetjes
Yara
useryara | 49 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Donderdag 29 september 2011 | 21:25 uur

Ik vind 12 weken nog wel heel jong om te gaan wassen.
Of je pup moet heel erg vies zijn, anders zou ik nog zeker een week of 6 wachten.
Waarom wil je de pup zo graag wassen?

Gr Gerard, tessa, joep, sonja en mona
userGerard | Inactief
Donderdag 29 september 2011 | 21:31 uur
Ik wil haar helemaal niet graag wassen hoor, ze is ook zeker niet vies :P

Mijn fokker had alleen aangeraden om haar een keer in de twee/drie maanden te wassen. Vandaar dat ik de shampoo had gekocht.
Donderdag 29 september 2011 | 21:42 uur
k zou het nu nog niet doen. Gewoon lekker wachten tot je hondje vies is of vies ruikt. Dan is het vroeg genoeg hoor.
userMarga en Fleur | 3224 forumberichten
Vrijdag 30 september 2011 | 08:44 uur
Hallo,

Je hondje niet te dikwijls wassen,
Ik zelf begin pas als ze 1 jaar zijn geweest.
Wel elke dag borstelen.
Of het pupje moet inderdaad heel vies zijn dan is het natuurlijk echt nodig

veel succes met je pup
userLove and Beauty | 372 forumberichten
Vrijdag 30 september 2011 | 09:26 uur
Lizz was van de week in de modder wezen rollen en toen wilde ik haar ook wassen maar eenmaal thuis was ze alweer schoon hihi
Komt ook omdat ze nog geen volle beharing hebben en dus de opgedroogde modder makkelijk het er uit kan gaan.
userjackie1970 | 2641 forumberichten
Vrijdag 30 september 2011 | 09:36 uur
Nog even wachten en als je haar dan hebt gewassen, lekker in een handdoek op schoot houden of zachtjes met de fohn, dan went ze er vast aan.
userAnneke en Petal | 2878 forumberichten
Vrijdag 30 september 2011 | 11:32 uur
Hoi,

De fokker waar die van mij vandaan komt heeft aangeraden om haar als pup niet te wassen als dit niet nodig is! Als ze natuurlijk, zoals ons Ella, al eens in de modder is uitgeschoven kan je moeilijk anders dan wassen

Groetjes,
Natalie & Ella
userNatalie & Ella | 83 forumberichten
Vrijdag 30 september 2011 | 12:47 uur

heb vandaag oliver wel gewassen omdat hij gel had op zijn lijf vanwege de echo dus wel effe wassen goed droog gewreven en droog was hij weer maar het was geen succes hoor hihhihii water nee hoeft hij niet.
usermarisanne | Inactief
Vrijdag 30 september 2011 | 12:51 uur
Bij mij gaan ze zowiezo iedere 2 tot 3 maanden naar de trimsalon en dan worden ze gewassen en als ik ze niet fris meer vind ruiken gaan ze toch echt in bad.

Ik denk dat ik Senna met 12 weken voor het eerst heb gewassen ik hou namelijk niet zo van puppylucht en die had zij heel erg.
userAnita van Floris & Senna | 1793 forumberichten
Vrijdag 30 september 2011 | 12:53 uur
Ik was Sep alleen wanneer hij heel vies is en niet in de bench kan opdrogen om wat voor rede. Ik ben wel begonnen om hem al jong te laten wennen aan het wassen. Zelf zou ik het dus wel nu al doen maar dan heel simpel en een beetje nat maken zonder shampoo. Ook het fohnen kun je nu goed wennen. Je hondje leert nu het meest. En mocht het nodig zijn om te wassen (bij een parasiet bijv.) dan vind je hondje dat niet meer zo eng. Daarom raad ik het juist aan nu te doen zoals je in deze periode allerlei bijzondere dingen moet gaan doen met je pup. Maar nogmaals....ik zou het simpel houden en bijv. alleen de pootjes baden in bad ofzo.
userDorien | 2944 forumberichten
Vrijdag 30 september 2011 | 21:11 uur
Heel erg bedankt voor de tips allemaal! Ik zal haar nu zeker niet op korte termijn wassen, maar misschien is het inderdaad handig om haar een beetje aan het water te laten wennen, door haar pootjes er een keer in te zetten.

En ze is tot nu toe nog schoon en stinkt niet.

Haha, het klinkt misschien een beetje raar, maar ik vind Luca's puppy-luchtje best lekker :P
Vrijdag 30 september 2011 | 21:32 uur
Ik zou haar nu juist wel wassen maar dan zonder shampoo. Op deze manier kan ze goed wennen aan het wassen. Het kan voor een hond ook erg lekker zijn om gewassen te worden. Als ze bijv. huidproblemen of vlooien hebben of om ze de verharing door te helpen. Tevens zou ik haar laten wennen aan een fohn. Bij trimsalon zijn er vaak ook speciale afspraken te maken voor pups zodat ze kunnen kennismaken. Nu bedoel ik hier niet mee dat je naar een trimsalon moet maar meer dat ze er daar ook al van jongs af aan mee beginnen om de hond te laten wennen.

Groetjes Sandra
userSanrica en Daisy | 243 forumberichten
Vrijdag 30 september 2011 | 22:43 uur
Klinkt helemaal niet raar hoor Yara.
De lucht van Fleur (7 mnd) is zoooooooooo zalig.Alleen daarom al ben ik weer helemaal verliefd op haar.
userMarga en Fleur | 3224 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage | brabbels