Homepage | Inloggen | Registreren |

Tweede nestje

Dit topic hoort bij het dossier: Fokken

Dinsdag 12 februari 2013 | 12:15 uur
Zoals ik ook al in het topic 'Eerste nestje' had gezegd, is Caya op 4 januari voor het eerst door de mooie ruby reu - met bijpassende naam 'Roeby' - gedekt.

Na heel lang zoeken - ook in het buitenland gezocht - hebben we Roeby gevonden. In zuid limburg, voor ons 2 1/2 uur rijden enkele reis. Op 6 januari is ze voor de tweede maal gedekt. Ik zei al tegen mijn man: we hadden ook op en neer naar Disneyland kunnen rijden, maar dit vind ik leuker

Toen was het een maand stil en merkte je helemaal niets aan haar. Op 4 februari hebben we een echo geprobeerd, maar dat werd niets. Caya heeft een ABSOLUTE HEKEL om op haar rug te liggen. Dan spartelt ze alle kanten op. En dat gebeurde dus ook. Dus onverrichte zaken - met een mooi kaal buikje - weer naar huis.

Maar een paar dagen later werd het toch wel erg duidelijk dat zij zwanger is. Op de dag van de dekking woog zij 8 kilo. Op de dag van de echo was dat 9 kilo (zonder bijvoeren toen nog). En nu is het al 10 kilo. In deze laatste week dus een kilo aangekomen.

Dit klopt wel helemaal met het beeld. Het is nu dag 39. En vanaf dag 34 ongeveer vult de baarmoeder zich met vruchtwater. Caya heeft ook heel veel dorst. En aanhankelijk en alles.

Heb ook een update op facebook gezet. (https://www.facebook.com/DogDuDuraDingle)
Daar kan ik wat makkelijker foto's zetten met een verhaaltje als commentaar. De webcam gaat op 23 februari weer aan. Caya is op 8 maart uitgerekend.

Ik vind het al weer superspannend!
userphoebe | 649 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Dinsdag 12 februari 2013 | 12:21 uur
leuk! Had haar buikje al op Facebook voorbij zien komen. Spannend weer en wij gaan dus allemaal weer heerlijk meegenieten ! Kijk er alweer naar uit!
userkelidurda | 1844 forumberichten
Dinsdag 12 februari 2013 | 12:48 uur
Wat leuk om het weer helemaal te volgen
usercavaliertjes3 | 2736 forumberichten
Dinsdag 12 februari 2013 | 12:52 uur
Zie, ik krijg gewoon geen mail als jullie reageren.

Gewoon vaker op de cavalierpage komen
Dinsdag 12 februari 2013 | 13:50 uur
Ja de soap begint weer!!!
userJennifer (Django&Lizzie) | 1014 forumberichten
Dinsdag 12 februari 2013 | 13:51 uur
userIneke&Donna | 1446 forumberichten
Dinsdag 12 februari 2013 | 14:11 uur
Leuk! Hou ons maar op de hoogte.
Heb je ook een foto van de a.s. ouders?
Je website staat bij mijn favorieten.
userjantien | 2149 forumberichten
Dinsdag 12 februari 2013 | 14:25 uur
Hier staat nog een foto van de reu en ook van Caya.

http://dogduduradingle.wix.com/dogdudura ...

De eigenaar van de reu heeft hem niet op de site staan, vandaar.
Dinsdag 12 februari 2013 | 16:33 uur
ohhhh wat een mooie Ruby (heb nu eenmaal een zwak voor Ruby's ) en as mams een mooie Black and Tan. Ben benieuwd een nestje in mijn lievelingskleuren.
Dinsdag 12 februari 2013 | 17:23 uur
Wat een prachtige ruby
Dinsdag 12 februari 2013 | 21:42 uur
spannend! leuke website met fantastische verhalen. kheb genoten.
userbreigek | 13 forumberichten
Dinsdag 12 februari 2013 | 22:19 uur
Hoi Ik heb haar buikje ook al gezien op facebook en super om het te zien en ja rug liggen dat vond mijn dana niet erg als ze zelf mag doen maar in positie wilde ze eerst ook niet.
Maar ik kan niet wachten tot 23 februari heb weer zin in puppies en woekes te volgen haha, Geef die lieve Caya een dikke knuffel en de rest ook en we wachten het weer af hoeveel en wat het gaat worden.
usertamara1976 | 49 forumberichten
Dinsdag 12 februari 2013 | 22:44 uur
Prachtige site heb je. En met Rhoeby een goede keuze gemaakt! Heb me net geregistreerd omdat ik het niet kon laten op je bericht te reageren. Onze Charlie van 3 jaar is ook van Rhoeby. Een ongelooflijk mooie hond met een topkarakter en nog nooit ziek geweest. Heel veel succes en plezier de komende periode.
userKarin (Charlie en Dazzle) | 10 forumberichten
Woensdag 13 februari 2013 | 00:25 uur
Ik had al fotos van die prachtige Rhoeby gezien op je facebook een knappe vent hoor nu heb ook ik een zwak voor Rubys
Ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat verlopen spannend hoor

Succes

En ik hou je in de gaten
Woensdag 13 februari 2013 | 08:39 uur
Wauw..black&tan pups
Is er ook ergens de stamboom van de vader in te zien?
userNoëlle&Ramses | 368 forumberichten
Woensdag 13 februari 2013 | 10:49 uur
Naar dat nestje ga ik niet kijken via de webcam. Heb nog geen black&tan als pup gehad
userThe Spitfire Dragons | 1357 forumberichten
Woensdag 13 februari 2013 | 11:57 uur
Goede reu haha! Moeders kan komt uit mijn Lijn. Toch een beetje trots als ik mijn honden zie staan.
userKohtje | 1723 forumberichten
Woensdag 13 februari 2013 | 11:57 uur
@Woefkes: Wat leuk zeg! En fijn dat hij zo'n gezonde lieverd is!

@Noon: Ik heb op de site de stamboom van Roeby erbij gezet. Ik heb ook nog meer foto's die ga ik er nu ook even bij zetten. Zijn eigen pagina maken, want de fokster heeft hem niet meer op de site staan

@The Spitfire Dragons: Ik ga kijken of je het volhoudt En als de cam het een keer niet doet, dan zeg ik gewoon dat er een b&t pup voor ligt
Woensdag 13 februari 2013 | 12:12 uur
dan moet ik ook maar niet gaan kijken!!! Ruby pups ahhhhhhhhh! En Black and Tan was mijn 1e keus voor een 2e hondje maar toen Keli's mamma alleen Ruby's kreeg het jaar na Keli's geboorte ben ik voor Durda (Black and Tan Sable Cocker) gevallen. Maar dit is voor mij dus ook een heeeeeeel verleidelijk nestje dat er aan komt. Maar nee moet streng zijn voor mezelf 2 is genoeg
Woensdag 13 februari 2013 | 12:35 uur
Oh, Kelidurda, ik had het meer over dat Spitfire het niet zou volhouden om niet naar de cam te kijken .
Woensdag 13 februari 2013 | 12:40 uur
nee, ik waarschijnlijk ook niet ! Maar ohhh het wordt verleidelijk zo'n nestje pupjes......
Woensdag 13 februari 2013 | 13:50 uur
Mooie ouders, wat zullen dat een verleidelijke puppies worden
usergemma2 | 752 forumberichten
Woensdag 13 februari 2013 | 14:25 uur
Ben heel benieuwd, volg het op de voet!
userIngrid M | 143 forumberichten
Woensdag 13 februari 2013 | 19:17 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 13 februari 2013 om 19:18 uur

Gelukkig binnenkort weer LIVE TV

GEFELICITEERD.

userLove and Beauty | 372 forumberichten
Woensdag 13 februari 2013 | 19:19 uur
Love en Beauty als goed is en ik het goed gelzen heb is het rond 8 maart 2013
usertamara1976 | 49 forumberichten
Donderdag 14 februari 2013 | 11:13 uur
spannend weer..zo lief kleine pupsels
userWendy&Kwispel | 734 forumberichten
Donderdag 14 februari 2013 | 11:13 uur
spannend weer..zo lief kleine pupsels
userWendy&Kwispel | 734 forumberichten
Donderdag 14 februari 2013 | 12:28 uur
Ohhh dat wordt weer spannend en lekker genieten van die lieve pupseltjes
userHelga ( Moby en Kaya ) | 2941 forumberichten
Donderdag 14 februari 2013 | 13:15 uur
Leuk en goed nieuws! Ik hoop dat alles goed blijft gaan en jullie en wij straks weer kunnen genieten van een prachtig stel pups.
userDorien | 2944 forumberichten
Donderdag 14 februari 2013 | 13:25 uur
Ik heb een fotootje van Quiana bij haar nieuwe baasje op facebook gezet:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid= ...

Ik ben blij te zien dat Caya echt voorzichtiger wordt nu. Ze slaapt veel(en de andere honden ook trouwens). Sinds kort ligt hun kleed onder de salontafel. Dat vinden ze heerlijk. Lekker beschermd, maar toch overal bij.
En voor ons is het ook handiger want we hoeven niet meer over honden heen te stappen .
Donderdag 14 februari 2013 | 15:48 uur
Ik verheug me er weer op, heerlijk om dat vanaf het begin allemaal mee te maken!!
userb.schutter | 192 forumberichten
Zaterdag 16 februari 2013 | 12:37 uur
De stambomen kwamen deze week binnen! En toen hadden wij bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn de stambomen langs te brengen bij de kersverse baasjes (ze wonen allebei redelijk in de buurt). Dat hebben we gisteren gedaan.
Ik vond het zo leuk om te zien hoe de hondjes het nu deden. Quiana heeft spikkels op haar snoetje gekregen! Ze zijn allebei alweer ruim een kilo zwaarder. Maar het 'voelde' alsof ze wel twee maal zo groot waren!! We vonden het allebei heel fijn de pups weer even te zien.

Op facebook heb ik foto's geplaatst
Zaterdag 16 februari 2013 | 13:19 uur
Ik heb ze natuurlijk ff bekeken
Wat een leuke fotos ze hebben he goed bij hum nieuwe baasjes zo te zien
Zondag 17 februari 2013 | 09:07 uur
Leuke foto's idd! En ook groot geworden!
userBrigg | 1066 forumberichten
Zondag 17 februari 2013 | 18:19 uur
ik kon de afgelopen week moeilijk op het forum lezen want de kids hebben vakantie gehad. Ik dacht meteen toen ik dit topic zag:'lap, weer iets gemist'
Leuk dat we alles weer mee kunnen volgen vanaf het prille begin. En o jeetje, black and tan pupjes......dat cavalierkleurtje valt hier in de smaak! Maar nee, ik ga het echt niet laten om te kijken! Ik ben niet gek! Zoiets moois wil ik meebeleven.
Super dat alles goed gaat met die 2 rakkertjes!
userKelly en Meli | 1507 forumberichten
Woensdag 20 februari 2013 | 14:47 uur
Zo, Caya is maar wat blij met de aandacht die ze krijgt. Ze krijgt nu ook vaker per dag kleinere porties te eten. Er is ook al weer bijna een kilo bijgekomen, gaat snel hoor. Ik houd haar ribbetjes in te gaten dat ze wel aankomt door de pups en niet omdat het eten zo ONWIJS lekker is en ze eigenlijk gewoon dikker wordt .

Heb een foto geplaatst op facebook weer.

@Kelly en Meli, leuk dat jullie er ook bij zijn. Knuf aan Meli van Caya
Vrijdag 22 februari 2013 | 14:38 uur
Caya is vandaag 7 weken drachtig! Ik vermoed dat zij volgende week dinsdag/woensdag daar ergens gaat bevallen.

Wij zijn bezig alle spullen van zolder te halen. René gaat een paar kleine aanpassingen aan de werpkist maken en alle kerstprut moet er natuurlijk vanaf (kan mooi paasprut worden )
Vrijdag 22 februari 2013 | 14:47 uur
Nou, dat schiet al weer lekker op zeg, kunnen we weer gaan genieten!!! Veel succes!!!
userSiny | 1324 forumberichten
Vrijdag 22 februari 2013 | 15:06 uur
Wow dan al...... jee time flies
Vrijdag 22 februari 2013 | 17:31 uur
Aha...hier heet jij dus Phoebe!
Ik heet hier Biekje.

Dit ga ik natuurlijk zeker volgen en jij weet wel waarom!!!
userBiekje | 421 forumberichten
Zondag 24 februari 2013 | 15:38 uur
Hee Biekje!! Je kunt ook nog het topic over mijn eerste nestje lezen hier :-).

En je vind mijn volgende bericht vast leuk, haha
Zondag 24 februari 2013 | 15:38 uur
En de puppycam is weer aan!!! Spannend!!

De pupjes worden over ruim anderhalve week verwacht, maar zo kan mamma Caya (rechtsboven in de werpkist) vast wennen.

Het blenheim pupje bovenaan de pagina is Quito, de stoere zoon van Rhody van vorig jaar (en mijn eerste nestje )

Ooh, ik vind het weer zo spannend...
Zondag 24 februari 2013 | 18:52 uur

Ow wat gezellig...zo af en toe kijk ik ook mee vanaf de mobiel!
userVrouwtje van Sem | Inactief
Zondag 24 februari 2013 | 19:39 uur
Leuk om het weer te volgen vanaf het begin
Maandag 25 februari 2013 | 09:37 uur
Bericht is gewijzigd op maandag 25 februari 2013 om 09:38 uur

Nu snap ik toch niet dat je de werpkist van de zolder moet halen hoor! Je had die beter gewoon laten staan na je eerste nestje! Jeetje, is ze al zo ver in haar zwangerschap! De tijd vliegt inderdaad echt snel voorbij! Alvast veel succes. En Caya wordt vast een goede mams als je haar de vorige keer bezig zag bij je eerste neste. En nu zal ze ook nog eens zelf de moeder zijn! Dat komt alvast zeker goed! Begin al maar stamboomnamen te verzinnen Weet je al hoeveel pups er verwacht worden?
Maandag 25 februari 2013 | 09:51 uur
De werpkist is toch 3 maanden niet in gebruik geweest, achteraf wel fijn dat we hem demontabel hebben gemaakt . Op 15 december gingen Quito en Quiana naar de puppyren. We hebben gisteren wel samen een wijntje bij de werpkist gedronken op de goede afloop.

Maar je hebt gelijk hoor, de tijd vliegt! Ik heb het idee dat de pups nog maar net weg zijn, maar ze zijn al weer ruim 5 weken bij hun nieuwe baasjes!

De echo die we op Caya hebben laten doen is niet gelukt helaas. Ze heeft nogal moeite met op haar rug te liggen. Ik heb dat afgelopen maanden wel proberen te trainen, maar ze blijft echt panisch. Bij de echo dus ook. Ze spartelde alles bij elkaar. Dus een mooi kaal buikje later, onverrichte zaken weer naar huis.
Heel erg vind ik het niet. Bij Rhody was het ook 3 a 4 pups op de echo terwijl er maar 2 in zaten. Je weet eigenlijk alleen óf ze drachtig is en niet het aantal. Nou, gezien haar omvang is ze zeker drachtig

We zijn zachtjes aan met namen begonnen te bedenken. Misschien kunnen jullie ook weer meedenken? De namen (opvolgend op Q) moeten met een R beginnen. Zelf vind ik Ryannah een mooie naam. Verder hebben we nog niet gedacht. (Een vriend kwam met 'Rastaneger'. Laten we dat maar niet doen. Leuk voor het show lopen )
Maandag 25 februari 2013 | 12:31 uur
Hallo Phoebe,

Hier wat ideetjes.
Het zijn Hindu jongensnamen ( je weet wel waarom ...) met een betekenis:
Ranajay = victorious
Rajkumar = prince
Ratul = sweet
Rasul = angel

Ik heb ze in volgorde gezet van welke ik het mooist vind. Maar een naam is heel persoonlijk. Wat de 1 mooi vindt of iets mee heeft dat kan de ander niks vinden....

Groetjes van Biekje die gauw even naar de cam gaat kijken. Daar had ik zo gauw nog niet aan gedacht...het is hier vakantie dus we komen langzaam op gang.
Maandag 25 februari 2013 | 17:14 uur
Jawel, ik heb net voor het eerst een pup van Caya voelen schoppen!!!

Zooo lief en zo blij met een teken van leven
Maandag 25 februari 2013 | 18:34 uur
Wat leuk die voorpret van de pups, en je woont nog in de buurt ook. Oh wat zou ik graag een teefje erbij willen. En dan vind ik Ryannah een mooie naam. Pfff wie weet. Of zijn ze al besproken?

Groetjes Tamara
userTamara (Cindy/Redmay/Tiara) | 413 forumberichten
Maandag 25 februari 2013 | 19:35 uur
Ik ben altijd gek op ierse namen:

Regan Koning
Ronan kleine zeehond
Rory Rode Koning (voor een Ruby )
Rosaleen kleine roos of klein paard
Rearden koninklijke dichter
Rionna koninginnelijk
Ryley de weide van het eiland

Groetjes Marije

P.S. Mocht ons hondje er tussen zitten dan vind ik persoonlijk Ryley wel leuk Maar deze keus ligt natuurlijk helemaal bij jou.
usertessaamber | 83 forumberichten
Maandag 25 februari 2013 | 20:14 uur

Ow wat zijn jullie crea bea zeg in het verzinnen van wat goede namen!
userVrouwtje van Sem | Inactief
Maandag 25 februari 2013 | 22:50 uur
Tja...wie weet hebben wij daar wel onze redenen voor...
Woensdag 27 februari 2013 | 08:39 uur
@Tamara: Je woont hier inderdaad vlak in de buurt! Ik heb je een pb gestuurd.

@tessaamber, Ryley vind ik ook een hele mooie naam. Rionna lijkt weer erg veel op Ryannah.

@Bieke: Ranayaj, ook zo mooi. Zo'n naam waar zang in zit. Dat vond ik ook zo mooi aan Quiana, die door Miss was voorgesteld toen.

We zitten op dag 54 nu. Caya vanochtend weer getemperatuurd. Waar Rhody HEEL constant was, varieert Caya meer van temperatuur. Toch denk ik een patroon te zien (ik temperatuur nu drie dagen) dat ze 's ochtends iets hoger in haar temperatuur zit dan 's middags.

Caya krijgt 4 keer per dag eten nu. Na het eten moet ze meteen naar buiten, anders HOUDT het niet. Voor het eten wordt ze getemperatuurd.

Gemiddeld is ze zo'n 37,4 graden. In de ochtend iets hoger (één a twee graadpunten) dan in de middag.
Even iets meer uitleg over temperaturen: Dat doe je omdat 12 tot 24 uur voordat de bevalling begint er een daling in de temperatuur is (de dip). Dat kan wel een graad zijn. Dan weet je dat de bevalling eraan zit te komen.

Pootje van Caya & the gang

Woensdag 27 februari 2013 | 09:55 uur
Ik doe ook even mee met de namen :
Reutjes : Reinout, Rowan, Rafael.
Teven : Rosa/Roos, Rixt, Rivka.

Zes namen is wel genoeg hé?

Ik zal t.z.t. weer genieten van de webcam.
Woensdag 27 februari 2013 | 10:06 uur
Waarom een echo en temperaturen? Zo min mogelijk rommelen,die pups komen vanzelf.
Woensdag 27 februari 2013 | 10:22 uur
Volgens mij is de echo ook bedoelt om te kijken of de teef wel drachtig is, mooi mee genomen als ze kunnen zien hoeveel pups. Het temperaturen lijkt me ook wel handig dan weet je toch wat meer over de verwachte bevalling.
Wat ik onzin vind is dat de webcam weer aanstaat, wat moeten we daar toch mee? Zo meteen weer een paar keer per dag kwijlen bij de pc
Woensdag 27 februari 2013 | 12:11 uur
ja, heerlijk weer kwijlen voor de PC straks! en dan dromen van Ruby's, Ruby's en Ruby's! en ook een beetje van Black and Tans
Woensdag 27 februari 2013 | 12:43 uur
Nee, vooral rubys en dan speciaal een ruby reutje!!!
En ik hoop dat het niet alleen bij dromen blijft maar dat hij echt geboren wordt....want dan....
Woensdag 27 februari 2013 | 13:11 uur
Nou jullie maken het nog spannender dan het al is

Romy,Romana,RosaLynn
Romeo,Romario,Robbie

Dat wordt nog moeilijk kiezen
Woensdag 27 februari 2013 | 13:58 uur
Ook ik ben er weer helemaal klaar voor...je website stond nog in mijn favorieten

Jongensnamen: Remo, Rowan, Rexter,

Meisjesnamen: Roquisha, Roemana, Raven, Rona.
userSuperBob | 151 forumberichten
Woensdag 27 februari 2013 | 14:12 uur
Oh Biekje heb je 1ste keuze?????
Woensdag 27 februari 2013 | 14:18 uur
-voor jou een vraag, voor mij een weet -

Flauw he...

Het is veeeeel te spannend...eigenlijk
Woensdag 27 februari 2013 | 14:40 uur
Jeetje wat een grote puppen nu zeg alleen wel de verkeerde kleur
userFloris en Senna Ami vriendjes | 325 forumberichten
Woensdag 27 februari 2013 | 14:43 uur
Helemaal super, dank je wel voor alle mooie namen! Ik denk dat het er zo wel genoeg zijn :-).

@Kohtje: De echo om te kijken of ze drachtig was. Wel erg handig als je extra gaat bijvoeren en ze blijkt uiteindelijk niet drachtig te zijn. Het temperaturen: ik wil graag weten wanneer ze ongeveer bevalt. Ik weet dat het slechts een indicatie is, maar het is beter dan niets. En Caya interesseert het geen lor

@TheSpitfireDragons: Bij de bevalling van Rhody vonden mensen het leuk van te voren al naar de drachtige Rhody te kijken. De cam stond toen ook al een week van te voren aan (of twee weken ofzo). Zo krijg ik ook veel reacties op Caya. Alleen het verschil is: Rhody was niet uit de werpkist weg te slaan, dus je kon altijd naar haar kijken. Caya ligt liever bij het raam want dat is namelijk lekker koud

Hij gaat tijdens de bevalling uit, als alles achter de rug is en alles is gaat ie weer aan.
Woensdag 27 februari 2013 | 14:47 uur
Erg flauw ja
Woensdag 27 februari 2013 | 14:51 uur
@Ineke&Donna: Wat bedoel je precies met erg flauw? Dat de cam uitgaat tijdens de bevalling? Sorry, ik begrijp het niet.
Woensdag 27 februari 2013 | 15:13 uur
nee hoor Phoebe, ze reageerde op mijn berichtje...lees maar even terug...dan snap je het wel...
Woensdag 27 februari 2013 | 15:14 uur
Ach, ik lees het nu pas. Dankje Biekje.
Woensdag 27 februari 2013 | 15:32 uur
Ik lees het vanzelf Biekje als je een Ruby reutje krijgt

En ik vindt het logisch dat de cam tijdens de bevalling uitgaat.
Donderdag 28 februari 2013 | 21:00 uur
De webcam gaat even offline tot na de geboorte. We hebben hem even zelf nodig, met name om Caya ook 's nachts in de gaten te kunnen houden.

Het is nog te vroeg om naast haar te gaan slapen maar ik slaap al nachten niet rustig. Daarom maar even deze oplossing. Als ik teveel mensen teleurstel kunnen we nog een cam erbij zetten.

Caya wordt veel rustiger en nóg aanhankelijker. Ze maakt zich nu de werpkist echt eigen. Rhody wordt er soms echt uitgebonjourd. Ben blij om dat te zien. (De werpkist was echt Rhody haar domein en dat is nu ineens Caya haar domein geworden).

De pups zijn nog niet aan het indalen, maar het zou zo maar eens heel snel kunnen gebeuren (lees: eind van het weekeind???). Caya temperatuurt heel constant. Ik denk dat we morgen of overmorgen beneden gaan slapen naast Caya.

Wat is ze toch lief en doet ze het goed! Ben zo TROTS op onze (niet meer zo kleine) meid!

XX
Phoebe
Donderdag 28 februari 2013 | 21:16 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 28 februari 2013 om 21:17 uur

Helemaal logisch dat jullie dat doen, uiteindelijk gaat het allemaal om Caya. Ik wens jullie heel, heel veel succes toe! En we zien wel als het zover is!!!
Donderdag 28 februari 2013 | 21:17 uur
Spannend ik volg het dubbel op hier en op facebook zei het daar ook al succes (die hebben we daar niet )
Donderdag 28 februari 2013 | 22:27 uur
Oooooh ....spannend!!!

Ik ben niet teleurgesteld hoor dat de cam uit is. Eigenlijk rustiger zo...anders wil ik toch steeds even een kijkje nemen.

Succes.
Welterusten.
Knuffel voor Caya.
Vrijdag 1 maart 2013 | 09:03 uur
Nou, wat een reacties op het feit dat de webcam uit ging Dat had ik echt niet verwacht dat er al zoveel naar werd gekeken. Ook na de opmerking van Spitfire dacht ik: Ja, er is nog niet zoveel te zien. Nou, dat had ik mooi mis . wel allemaal aardige reacties hoor en mensen die me op het hart drukken dat ik écht moet zeggen wanneer de cam weer aan is. Heel fijn, zulke reacties!

Voor nu hebben we even openingstijden. Na 21 uur of 22 uur ofzo, als we naar bed gaan, gaat de cam uit. Gisteren hebben we een extra cam besteld die vandaag binnen zou moeten komen.

Wel heeeeel leuk hoor, al die reacties! En ook erg vleiend.

Ik heb net een video gemaakt van een trappelende pup. Die kan ik jullie natuurlijk niet onthouden. Kijk goed rond haar tepel en rechtsboven haar tepel, zie je een pupje behoorlijk schoppen.

Als Caya naast mij ligt, doe ik mijn hand op haar buik en dan voel je het heel goed.

http://www.youtube.com/watch?v=x2gwaU5_H ...
Vrijdag 1 maart 2013 | 09:14 uur
Heb toch even gekeken naar je filmpje
Vrijdag 1 maart 2013 | 09:41 uur
Ook even gekeken wat lief!

Vraagje..heeft zij een navelbreukje? En zo ja kan dat geen kwaad want volgens mijn DA wel nl...
userBrigg | 1066 forumberichten
Vrijdag 1 maart 2013 | 10:18 uur
logisch, Caya gaat voor onze nieuwsgierigheid! Spannend hoor kan niet wachten tot ze geboren zijn!!! Dan weer heerlijk van kleine pupseltjes meegenieten....
Vrijdag 1 maart 2013 | 10:36 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 1 maart 2013 om 10:36 uur

@Brigg: Volgens onze DA was dit navelbreukje zo klein dat het geen naam mocht hebben. Slordig dat het niet is weggemasseerd. Het is niet de erfelijke variant maar is bij de geboorte ontstaan. Vooral dit laatste is erg belangrijk.
Kijk maar eens naar de grootte van Caya haar tepel vs het navelbreukje.
Vrijdag 1 maart 2013 | 23:05 uur
spannend allemaal ik heb de site al in me favorieten staan morgen eens kijken
want nu zal iedereen wel op zijn rug liggen met de poten in de lucht
userpopje | 70 forumberichten
Zaterdag 2 maart 2013 | 15:39 uur
Ik speel nu The Sims 3 (al een hele tijd niet meer gespeeld). En heb twee honden, een reutje en een teefje die natuurlijk Caya heet.

Caya heeft in The Sims net pupjes gehad, twee stuks! Leuk he

De echte Caya heeft vanochtend ruzie met Rhody zitten maken. Ze is wat nukky zo de laatste dagen en dan moet een Rhody natuurlijk niet aan haar eten zitten. Nou zijn het cavaliers, dus de ruzie bestond uit even het oor van Rhody vasthouden en boos kijken. Maar Rhody was danig onder de indruk.

Niet voor lang want net lagen ze al weer naast elkaar te slapen. Dit is de eerste keer dat er ooit zoiets is gebeurd. Wel heb ik gehoord dat honden aan het eind van de zwangerschap gewoon wat sjagarijniger (schrijf je dat zo?!) worden.

Ze temperatuurt nog steeds hetzelfde, zo tussen de 37,2 en 37,5. Net iets hoger, 37,7. Ze is wel heel moe.

De pups zijn duidelijk aan het indalen. Ik voel al dagen steeds meer ruggegraat bij Caya.

Nou ja, dat was het nieuws tot nog toe. Keep you posted
Zaterdag 2 maart 2013 | 16:33 uur
Dat zijn de hormonen Phoebe. Daar hebben wij vrouwen als we zwanger zijn (en helemaal aan het eind) ook last van. Tenminste dat zei mijn man altijd.

Oh wat zielig dat ze zo moe word, geef je haar een extra knuffel van mij. Een aanstaande moeder moet lekker vertroeteld worden
Zaterdag 2 maart 2013 | 16:57 uur
Wel spannend hoor we wachten met spanning af
Zaterdag 2 maart 2013 | 21:39 uur
Bericht is gewijzigd op zaterdag 2 maart 2013 om 21:42 uur

heb net even gekeken op je cam ligt er een op een rolletje te slapen is dat ze?
ohh zie net er komt er een bijliggen wat leuk die cam zeg
Zaterdag 2 maart 2013 | 22:17 uur
Verslavend is die cam he popje, ik kijk ook elke keer en nu liggen er twee naast elkaar zo lief....
Zaterdag 2 maart 2013 | 22:37 uur
idd tamara verslavend en zooo leuk
Zondag 3 maart 2013 | 01:12 uur
Het kleine (d)rolletje dat er vanavond lag te slapen is Phoebe. Caya kan écht niet meer zo liggen, alleen maar lang, platuit.

We liggen nu naast haar te slapen. Caya heeft overgegeven. Verder is ze rustig en ligt lekker te slapen nu.

En wij gaan dat ook maar eens doen
Zondag 3 maart 2013 | 07:29 uur
Ik vind het superleuk om te volgen hoor en wat leuk dat je iedereen de kans geeft om gezellig mee te kijken
Zondag 3 maart 2013 | 07:45 uur
@cavaliertje3, dank je wel!! Ik vind het wel eng hoor, na wat er met Rhody gebeurde.

Vanochtend om 6 uur een temperatuurdaling van 1/2 graad gemeten!!

Normaal ( al 5 dagen constant) 37,5 net 37,0.

Ze is de hele nacht heel onrustig geweest. Ineens heeft Caya weer een taille. En, als ik de baarmoeder voel voor haar vulva is die nu gevulder. Allemaal signalen dat het de laatste loodjes zijn.

Het zou zomaar kunnen dat het 'zondagskindjes' worden
Zondag 3 maart 2013 | 08:26 uur
Oh wat spannend..... Ik zag al dat de cam uit was (dat is het eerste wat ik doe als ik mijn bed uit kom kijken op de cam)

Oke Caya zet hem op en zet lieve pupjes op de wereld, ik zal aan je denken...Ook aan jou Phoebe,

We wachten vol spanning op verder nieuws.

Zondag 3 maart 2013 | 09:18 uur
Wat spannend weer, de duimen gaan draaien hoor.
Zondag 3 maart 2013 | 09:50 uur
O lieve Caya, succes.
Vandaag gaat het vast gebeuren!!!

Zondag 3 maart 2013 | 10:00 uur
ze draait en ze woelt en ze draait. Spannend hoor!

Dank voor jullie medeleven allemaal
Zondag 3 maart 2013 | 10:28 uur
hou ons maar op de hoogte....spannend
ben benieuwd naar de pupjes
Zondag 3 maart 2013 | 19:44 uur
Hoi hoi,

Er zijn nog geen pups. Vannacht was er een temperatuurdip en dan kan het nog 12 tot 24 uur duren eer de bevalling begint.

Ze komt er wel steeds dichter in de buurt. Dat merk je aan de manier waarop ze kijkt, hoe vaak ze woelt en dat alles nu behoorlijk bij de uitgang is gedaald.

Ik denk dat Caya de Regel Der Cavaliers (honden eigenlijk ) gaat aanhouden en dan is: 's Nachts bevallen .

Ze doet het goed. Heeft redelijk gegeten en best nog veel geslapen vandaag.

Wij maken ons klaar voor een onvergetelijke avond/nacht.

Allemaal superbedankt voor de belangstelling!!
Zondag 3 maart 2013 | 20:31 uur
Dag Phoebe,
Heel veel succes en geniet van elk moment!!!
Morgen ben je weer een hele ervaring rijker.
Dag lieve Caya, zet hem op meid! Morgen ben je mama!
Zondag 3 maart 2013 | 21:20 uur
Zet hem op moedertje !!!!!!
userels peters | 844 forumberichten
Zondag 3 maart 2013 | 21:36 uur
Sterkte voor vanacht,spannend weer hoop dat alles weer goed gaat.
userfenny bakker | 252 forumberichten
Maandag 4 maart 2013 | 09:00 uur
en zijn er al pupsels hoe gaat het met Caya????? en als de pupsels er al zijn met hen???
Maandag 4 maart 2013 | 09:41 uur
spannend! Caya kom op meissie!Duim voor een voorspoedige bevalling! We wachten allemaal in spanning op je pupjes!
Maandag 4 maart 2013 | 12:06 uur

Vannacht is Caya bevallen van 5 black & tan reutjes en 1 ruby reutje.
Waar René eerst als enige man onder 5 vrouwen was, moet hij het fort nu delen, en flink ook!

Gisterenavond hijgde Caya heel veel en maakte ook het nest enzo, maar van persweeen kwam het niet.Om 2300 de dierenarts gebeld en zij zei dat het niets raars was het dat het best nog wel tot maandagochtend kon duren.

Toen hebben René en ik de bedden in de woonkamer opgemaakt en Caya naast ons in de bench gezet. Als ze daar dan gaat graven, hoor je dat ontzettend goed. Bovendien had ik elk half uur de wekker gezet. Zo kon ik toch een beetje doezelen, was het plan.
Niets was minder waar natuurlijk want ik kon de slaap echt niet vatten. Het was allemaal veel te spannend! Ik was best wel moe want de vorige nacht ook niet geslapen. De hele tijd luisterde ik naar de manier waarop Caya hijgde. Tegen half drie veranderde dat. En iets voor drie uur hoorde ik meer woelen en heel af en toe piepen. Ik dacht: ik laat haar nog even buiten. Daar heeft ze een poep en een plas gedaan en daar voelde ik dat de pups écht 'about to pop' waren.

René wakker gemaakt en snel het beddengoed weg. We hadden alles al klaar staan en Caya kon zo hups de werpkist in. Daar had ze haar eerst echte perswee (niet mis te verstaan). En nog geen 5 minuten later werd de eerste pup geboren: een ruby reutje. Wat een ervaring om dat voor het eerste mee te maken. Fantastisch, ik begon te trillen over mijn hele lichaam en ben daar niet meer mee gestopt tot na de bevalling.

Bij het ruby reutje was geen nageboorte meegekomen, die zat echt vast. We konden wel de navelstreng afknippen en dat hebben we ook gedaan. Toen was het wachten op de nageboorte en/of de volgende pup.

Anderhalf uur lang heeft Caya geen persweeen gehad. Een paar keer naar buiten gegaan en de laatste keer begon ze buiten heel hard te persen. Een deel van de nageboorte kwam naar buiten en dat hebben we zelf voorzichtig verder naar buiten getrokken.

Nou, dat heeft duidelijk dwars gezeten want de pups meldden zich in vrij rap tempo! Om 5 uur een pup, om 5:50 een pup en om 6:01 een pup. Toen dachten we van 'Zou dit het zijn?'. We zaten nog wel bij Caya want zij was nog onrustig. Ineens kwam er om 6:50 nog een pup. En om 7:25 weer eentje. Dat is echt doorwerken zeg! Pup droogmaken, ontdoen van slijm, bandje om, even aanleggen.

En, om 7:45 werd de laatste pup geboren. Alleen, hoe jammer ook, dit pupje is dood geboren. Het vruchtwater was helemaal groen. We hebben van alles geprobeerd om het pupje nog tot leven te krijgen maar het heeft niet mogen baten. We hebben nooit enige beweging in het pupje gezien, al vanaf dat het pupje werd geboren niet. Het pupje was helemaal af, een hele mooie black & tan. We hebben afscheid van hem genomen, ik heb hem niet eens meer gewogen. Ontzettend moeilijk vonden we dat en we waren er ontzettend van van slag. Maar, je moet verder want duty calls!

Caya heeft de bevalling fantastisch gedaan. Ze piepte alleen bij de eerste wee. Bij het eerste pupje begreep ze niet dat ze het pupje diende te likken. Dat hebben wij toen droog geboend. Ook de nageboorte at ze niet op, dus hebben we die weggegooid. Bij het tweede pupje at ze die wel op. En ze likte het pupje ook droog. Daarna ging de bevalling heel smooth, de pups kwamen er heel snel uit. Soms binnen 10 seconden: persen en pup eruit. Het viel ons op dat ze bij het laatste - overleden - pupje niet taande naar het pupje. Misschien had ons dat voldoende moeten zeggen, maar je probeert toch.

Nou, wat een rotzooi geeft een bevalling, ik zal er niet omheen draaien. Het heeft ook een bepaalde penetrante geur. Dus we wilden alles schoon hebben. Caya had net de bevalling achter de rug dus we hebben haar met de pups in een schone werpkist gelegd waar ze kon bijkomen van de bevalling. En wij hebben de woonkamer weer gekuisd, de handdoeken zitten in de was. Zelf stonken we ook een uur in de wind en ik heb me van top tot teen gedouched. Heerlijk, weer als hernieuwd!

En nu is het genieten van puppengeluidjes. De piepjes en smekjes zijn heerlijk. De pups drinken goed. En hebben een prima geboortegewicht van tussen de 187 gram en de 220 gram.

De webcam gaat zo weer aan, maar eerst gaan René en ik even koffie drinken en ontbijten want dat is er helemaal bij ingeschoten.
Maandag 4 maart 2013 | 12:13 uur
Proficiat, ik las het net op fb.
Maandag 4 maart 2013 | 12:15 uur
gefeliciteerd!!!! Wat leuk!
Maandag 4 maart 2013 | 12:18 uur
Gefeliciteerd met je pups. (je had toch al eerder een nest?)
Wij deden nooit de kist schoon maken de eerste dagen alleen een krantje er over. Ook nageboortes mochten ze hier niet op eten,kunnen ze verschrikkelijke diaree van krijgen.
Wij gaven uturovetsem geven om de baarmoeder mooi schoon te krijgen.
Maandag 4 maart 2013 | 12:27 uur
Van harte gefeliciteerd hoor, weer een prachtig nestje zo te horen....Tuurlijk jammer van dat ene pupje, maar die dingen gebeuren.....Ben benieuwd op de cam....
Maandag 4 maart 2013 | 12:27 uur
Bericht is gewijzigd op maandag 4 maart 2013 om 12:28 uur

Oeps te ongeduldig 2x....
Maandag 4 maart 2013 | 13:04 uur
Fantastisch is het!!!
6 gezonde zonen voor Caya!
Heel erg gefeliciteerd!
Pootje van Bieko.
Maandag 4 maart 2013 | 13:04 uur
Gefeliciteerd met de pups en nu lekker uitrusten en genieten,jammer van het andere pupje maar helaas is niet anders.Een dikke knuf voor Caya.
Maandag 4 maart 2013 | 13:22 uur
O wat leuk ben benieuwd naar de kleintjes van harte hoor met jullie aanwinst een drukke maar gezellige tijd
Maandag 4 maart 2013 | 13:27 uur
KOHTJE: de vorige bevalling was volgens mij een keizersnede en 2 pups. Lijkt me toch een heel verschil met een thuisbevalling van 6(7) pups.
Maandag 4 maart 2013 | 13:30 uur
Yes!!! De cam staat aan. Wat lief die kleintjes en mama. Proficiat met de boys en een fijne kraamtijd !!!
Maandag 4 maart 2013 | 13:34 uur
O wat een schatjes zijn het zal wel een stuk drukker zijn nu maar o zo leuk
Maandag 4 maart 2013 | 13:38 uur
Jullie zijn me gewoon voor!

De puppencam is weer live!

(het vetbed is zo niet een ideale oplossing. René gaat vanavond hier een fix voor maken zodat ik hem kan omslaan. Ik heb daar net de werpkist een beetje mee gemold ). Tot die tijd houd ik een oogje in het zeil...oh nee.. op het vetbed
Maandag 4 maart 2013 | 13:45 uur
Ik had al een vermoeden dat er iets gaande was, vanmorgen deed de cam het niet...

Van e gefeliciteerd Caya met je zonen.
Wat een drukke tijd voor jullie allemaal.
Maandag 4 maart 2013 | 13:46 uur
Gefeliciteerd en wat is Caya toch een kanjer :hartje. Heb net gelijk even gekeken op de webcam, al die pupsels . Heb je al namen? Ohhh wat een droppies
Maandag 4 maart 2013 | 13:46 uur
Maar o zo leuk
Maandag 4 maart 2013 | 13:49 uur
zag het al op Facebook meteen naar de frutsels gekeken, geweldig weer!
Maandag 4 maart 2013 | 14:05 uur
Bedankt voor jullie lieve reacties!

Het is echt een hele emotionele rollercoaster. Zulke spanning - zeker gezien het vorige nest van Rhody dat uitmondde in een keizersnede. Maar helemaal goed verlopen - op het ene pupje na - echt top!

@Kohtje. We hebben de vieze - doorweekte - handdoeken en vetbedden eruit gehaald toen Caya even met René naar buiten ging voor een plas. Ik heb een doekje door de kist heen gehaald en een schoon vetbed en Caya kon in een schoon kistje haar pups verzorgen. Caya heeft niet al de placenta's opgegeten, daar kunnen ze inderdaad diaree van krijgen (bij meer dan 5 is mij verteld). Ze heeft er twee op juist vanwege de voedingsstoffen die erin zitten. Caya heeft een Python (Piton) spuit gekregen omdat we meer pups telden dan placenta's.
En dit is inderdaad mijn tweede nest (vandaar de naam van het topic ). Het eerste nest is middels een (ongeplande) keizersnede ter wereld gebracht en had twee pups. Dit is een ander kopje thee

Maandag 4 maart 2013 | 14:07 uur
@Jantien en Friso: We hebben nog geen namen. Wel heel veel ideeën gekregen en morgen ga ik de stamboomaanvraag doen dus dan moeten de namen bekend zijn.
Maandag 4 maart 2013 | 14:23 uur
Van harte gefeliciteerd met de mooie pups
userJeannette | 2648 forumberichten
Maandag 4 maart 2013 | 14:33 uur
Het interactieve van de puppycam is er een beetje vanaf, hij wordt door heel veel mensen bezocht en daarop is de cam niet zo berekend
Daarom dat de beelden zo langzaam zijn
Maandag 4 maart 2013 | 14:35 uur
Van harte hoor
Wat leuk
En wat grappig alleen maar reutjes dat hoor je niet vaak
Erg leuk hoor om het via de webcam te volgen
userRuby | 1672 forumberichten
Maandag 4 maart 2013 | 14:55 uur
ohhhh wat leuk! helemaaaal te gek leuk dat we mogen meekijken
Maandag 4 maart 2013 | 15:17 uur
Hartelijk gefeliciteerd met de pupkes en wat fijn dat alles verder voorspoedig verlopen is. Veel geluk!
userThea en Daisy | 2478 forumberichten
Maandag 4 maart 2013 | 15:18 uur
Van harte gefeliciteerd en wat leuk dat de webcam aan staat.
usergemma2 | 752 forumberichten
Maandag 4 maart 2013 | 16:43 uur
ben boekhousing, planning aant doen en wordt ieere keer gevraagd waar kijk ik tussendoor nou naar tjaaa geen moelijke vraag zo leuk om te kijken
maar miss een domme vraag maar ik heb het nog niet eerder gezien , maarre die stangen waar zijn die voor in de werpkist? ( dat ze niet de pups tegen de zijkant aan plat kan drukken als ze gaat liggen??
Maandag 4 maart 2013 | 17:38 uur
Gefeliciteerd met de pups!! En Caya goed gedaan!! Geniet nu maar van je zoontjes.
userMarieke en Toby | 201 forumberichten
Dinsdag 5 maart 2013 | 00:24 uur
het is nu nacht en ben nog aant varen en zie dat de cam nog online is leuk vult mijn tijd mooi op om ff te kijken
Dinsdag 5 maart 2013 | 10:34 uur
Heerlijk dat gekrioel,lijkt het nu zo of zijn het best grote knullen.
Dinsdag 5 maart 2013 | 12:41 uur
Gefeliciteerd met jullie puppekindjes en allemaal mannetjes! En nou maar genieten van de kraamtijd,echt hartstikke leuk
Dinsdag 5 maart 2013 | 21:55 uur
Dit is verslavend,wat zijn ze leuk.
Woensdag 6 maart 2013 | 07:40 uur
Goedemorgen! Volgens mij heb je de pups net gewogen. Groeien ze al naar wens?
Woensdag 6 maart 2013 | 08:30 uur
ze zijn heerlijk aan het drinken en wat zijn ze lief...
userjackie1970 | 2640 forumberichten
Woensdag 6 maart 2013 | 09:32 uur
Wat ziet het er weer geweldig uit. Geniet van moeder en de pupsels.
Wij genieten zeker.
Gefeliciteerd.
userBaasje van Pjotter. | 1088 forumberichten
Woensdag 6 maart 2013 | 09:32 uur
Wat ziet het er weer geweldig uit. Geniet van moeder en de pupsels.
Wij genieten zeker.
Gefeliciteerd.
userBaasje van Pjotter. | 1088 forumberichten
Woensdag 6 maart 2013 | 11:28 uur
@Jantien en Friso. De helft van de pups groeit goed (eentje is zelfs 20 gram!! aangekomen, dat is 10% van het lichaamsgewicht). Er zijn er ook drie die het wat rustiger aan doen. Ze vallen niet af, maar komen ook niet substantieel aan. 1 a 2 gram op een dag. Caya geeft goed melk. Één puppeke vindt het drinken wat moeilijk, dat is ook de kleinste. Die is gisteren behoorlijk afgevallen (30 gram!) en heb ik gisteren bijgevoerd en vandaag ook. Ik zie hem nu vaker drinken.

Ik ben zo blij dat ik heb geleerd om sondevoeding te geven. Het geeft de mogelijkheid een pup die het drinken niet snel genoeg oppikt, zonder dat het de pup enige inspanning kost, een impuls te geven.
Woensdag 6 maart 2013 | 12:13 uur
We hebben twee heftige dagen achter de rug. Denk je het te hebben gehad, moeders rustig, pups drinken....Maar nee.. Met de pups is alles in orde hoor.

We hebben tot maandagmiddag gewacht om de andere honden erbij te laten. Ik heb de honden meteen gesommeerd niet te dicht bij de werpkist te komen. Maar Caya begon meteen naar de honden te grommen. Niet hard, vooral waarschuwend. Totaal anders dan Rhody, waar Caya gewoon in de werpkist mocht komen kijken (Zij is gewoon makkelijk). Maar, op een gegeven moment valt Caya Rhody aan. Ik wist niet wat ik zag. Binnen 2 seconden was het ook over. Rhody stond helemaal te beven. En Caya was weer in haar werpkist.
De hele verdere dag en avond hebben de honden onder de salontafel gelegen. Niets aan de hand. Wij dachten toen echt van: het zal een reactie op de stress van de bevalling zijn geweest. Als ze morgen is uitgeslapen en zij zich weer een beetje zichzelf voelt gaat het hopelijk over.

Dat was gisteren. De honden weer onder de salontafel en dat ging prima. Op een gegeven moment besluit ik alle honden even de tuin in te laten en daar escaleerde het toch. Rhody loopt met Caya mee een stukje en ineens pakt Caya haar. In haar nek. Niet tot bloedens toe gelukkig. Rhody schrok er zo van dat ze pardoes de vijver in kukelde (tot haar knieen). Rhody klom er weer uit en meteen doet Caya opnieuw een aanval. Rhody heel onderdanig en toen stopte Caya en ging ze op Noah af, Noah stond heel onderdanig, Caya heel groot, en gelukkig deed ze niets. Maar het was wel duidelijk: Caya zocht het nu echt op. Ze valt niet aan om te verwonden maar daar kan het natuurlijk eenvoudig naartoe escaleren. Het gebeurde allemaal overigens heel snel, ik was pas buiten toen Caya bij Noah stond en ik stond klaar om in te grijpen.

Eerlijk gezegd ben ik me wel kapot geschrokken. Ik heb nog nooit vechtende honden gezien. En dit zijn cavaliers notabene! De lieve Caya die als het kon zo dichtbij mogelijk bij Rhody ging liggen. Altijd bij elkaar, dikke vriendinnen. En dat valt ze haar aan. En later Noah ook bijna! Noah is nu bang van haar. En Rhody ook.

Ik begrijp dat ze haar nest wil beschermen. En dat Rhody een geduchte concurrent is want ze is ouder en heeft zelf al een nestje gehad. Maar ze moet niet de honden gaan aanvallen! Dat raakt me enorm eigenlijk. En als de honden nou veel te dicht bij de werpkist waren geweest, maar dat was niet zo.

Dus gisteren heb ik besteed om de afstand tussen ons en Caya weer iets groter te maken. Dat ze haar plaats weet. En gisterenmiddag, samen met mijn man, zijn we met alle honden de tuin in gegaan. Op het moment dat Caya wilde aanvallen hebben we haar gecorrigeerd. Dat is gelukkig maar één keer voorgekomen. We hebben een uur of 3 daar gezeten (Caya af en toe naar binnen om voor de pupjes te zorgen). Nou, prima, dat ging goed. Toen zijn we naar binnen gegaan.

Caya eerst, in de werpkist. En dan de honden, die ruimschoots om de werpkist heen gingen. Caya springt uit de werpkist en pakt zo Phoebe. Wij waren er bij en we konden direct ingrijpen. We hebben haar gepakt, gereprimeerd en in de werpkist gezet. Daar was ze danig van onder de indruk. (Normaal zou ik een hond die aanvalt niet zo pakken hoor).

Dat is uren zo goed gegaan en ik liep even naar de keuken om iets te pakken (haar goed in de gaten houdend), zie ik ineens dat ze klaar stond om weer aan te vallen. Ik roep hard tegen haar 'Caya, NEE!!' en ze bond direct in.

Het punt is. Caya is een ontzettend lieve hond. Die tegen andere honden aan ging liggen, spelen met Noah. Ze luistert ontzettend goed naar ons. In de tijd dat ze bij ons woont is ze van een hele timide hond naar een veel opener en vrijere hond ontwikkeld. Ik had dit nooit van haar verwacht en is best wel een beetje een domper. Het was leuk geweest als Noah met de pupjes kon spelen enzo. Hopelijk komt dat nog wel, als Caya wat meer afstand van de pups gaat nemen over een maandje ofzo.

Vanochtend ben ik politieagent. Ik wil gewoon dat de honden gewoon bij ons onder de salontafel kunnen liggen. Dat ik ons huis niet in twee zones moet indelen, zoals in 'The War Of The Roses'. En gisteren werd Caya haar territorium steeds groter, ze gromde zelfs tegen ze in de hondenkamer (dat is zeker een meter of 8 van de werpkist).

Dus, vanochtend Caya naar buiten, puppen gewogen, Caya weer in de werpkist. Toen de andere honden naar buiten en een voor een heb ik ze onder de salontafel gedirigeerd. De honden zijn bang van haar, Phoebe het meest. Zij trilde over haar hele lichaam, zo zielig. Caya stond klaar om aan te vallen weer. Ze keek naar mij, ik gaf haar een boze blik en ze bond weer in. Zo liggen ze nu al uren onder de salontafel. Noah is een rondje gaan lopen, Caya merkt haar op maar gaat niet in de aanval.

Caya is al een paar keer naar mij toe komen lopen, langs de andere honden, en niets. Ik hoop echt dat we ze goede kant op gaan. Als de andere honden te dicht bij de werpkist komen, corrigeer ik ze meteen. Caya moet wel het gevoel hebben ze de pups beschermd zijn. Noah was gisteren bang voor Caya maar heeft nu vooral ontzag voor haar. Als ik haar niet corrigeer wandelt ze zo weer te dicht bij de kist. Rhody idem dito. Phoebe is ontzettend bang. Dat vind ik zo ontzettend sneu. Ik hoop dat het bijtrekt. Net, nu ik dit stukje aan het typen ben, gaat Caya dichter bij de roedel liggen. Uit de kist. Dat heeft ze een minuut of 10 gedaan.

Mocht dit geen oplossing zijn, dan verhuist Caya met haar pups naar de hondenkamer. Dan moet het maar zo. Naar ons is er trouwens niks aan de hand. Wij mogen alles met de pups doen, ik heb zelfs een pupje eventjes naar een andere ruimte genomen: niets aan de hand.

Ik denk/hoop dat het bijtrekt. Zo ken ik mijn lieve Caya helemaal niet. Ik wil gewoon dat alle honden bij ons in de woonkamer kunnen zijn. En alle honden dat zijn er nu 10, realiseer ik me

Woensdag 6 maart 2013 | 13:31 uur
Jeetje wat vervelend heb hier geen ervaring mee ik hoop dat het probleem snel word opgelost voor jullie en dat de rust snel terugkeerd voor iedereen
Woensdag 6 maart 2013 | 13:35 uur
Vooralsnog liggen alle honden al de hele dag in de kamer. Zonder problemen.

Maar ik durf nog niet even naar de WC te gaan ofzo. Wel neem ik steeds meer afstand, maar wel zodanig dat ik ze kan blijven zien.
Woensdag 6 maart 2013 | 13:49 uur
Ik heb headshots van de pups gemaakt, die kun je hier zien:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid= ...
Woensdag 6 maart 2013 | 15:26 uur
Dag Phoebe,
Wat een verhaal joh over Caya.
Tot op zekere hoogte is het natuurlijk goed dat ze zo waakt over haar kroost.
Maar echt aanvallen...dat is menens.
Ik heb de headshots gezien. Wat zijn ze nog pril en kwetsbaar.
Lekker goed drinken hoor jongens!
Groetjes!
Woensdag 6 maart 2013 | 15:44 uur
Jeetje wat een verhaal zeg. Ik hoop dat het gauw weer beter gaat. Als in dan denk aan de beelden van worige week heerlijk gezusterlijk samen in de werpkist slapen........is dit wel heel drastisch omgeslagen

Succes daar
Woensdag 6 maart 2013 | 15:44 uur
Zet de moederhond met de pups apart , ze verdraagt geen andere honden nu , komt wel weer maar nu niet , voor moeders , pups en andere honden is rust gewenst .
Moeders is bang dat er wat gebeurd met de pups zij staat nu hoog in rang !.
userGertruida | 1288 forumberichten
Donderdag 7 maart 2013 | 09:25 uur
ben het met Gertruida eens,rust is nu belangrijk voor alle partijen hoe vervelend ook.
heb de headshots bekeken op Facebook wat een heerlijke pupjes,uiteraard als Rubyfan is Redmay mijn favoriet .Maar alle anderen zijn ook enorme poepies hoor!
Donderdag 7 maart 2013 | 10:15 uur
Vandaag weer beter nieuws te melden. Supergoed nieuws eigenlijk.

Voor het eerst zijn ALLE pups aangekomen. En niet een beetje hoor, sommige wel 20 gram!

Gisteren hebben we de pups ook namen gegeven, die we eergisteren in het zonnetje met een bubbelwijntje hebben bedacht: (in volgorde van geboorte):

1 (Ruby): Red May Special

Mijn man is fan van gitaar spelen en Brian May heeft - net als René - kleine handen. Daarvoor heeft Brian May een lijn gitaren op de markt gebracht die de Red May Special heten. Mijn man heeft ook zo'n gitaar en zo zijn we op de naam van de ruby gekomen.

2 (Grijs): Reandro
3 (Wit): Ritchie
4 (Roze): Reza
5 (Paars): Ryan
6 (Groen): Ryvano

Verder ontpopt Caya zich als een supermoeder. Caya is een ruwe bolster. Kan soms best wel wat lomp zijn. En daar hebben wij best zorgen over gehad hoe dat met de pups zou gaan. Maar zij is zo supervoorzichtig, houdt de werpkist goed schoon en doet er alles aan om de pupjes warm te houden. (natuurlijk is de werpkist ook verwarmd).

Verhaaltje: Tijdens de geboorte ging ze een paar keer pontificaal, plof, bovenop de pups liggen. Wij schrokken daar elke keer behoorlijk van maar waren er direct bij. Bij het laatste (overleden) pupje zijn we toen snel met het pupje naar de keuken gerend om daar te proberen het pupje nog in leven te krijgen. Vanuit de keuken konden wij Caya zien. Naast de werpkist stond de krat (zo'n klapkrat) met een warme kruik, handoeken en de warmtelamp waar de 6 al geboren pups in lagen. Op een gegeven moment kijk ik vanuit de keuken naar Caya en zie ik haar in de krat liggen! Bovenop alle 6 pups! Ik snelde erheen en haalde Caya ervandaan. Ik dacht echt iets van: ze is in de war van de spanning en zo van de geboorte.

Pas later leerden we dat Caya helemaal niet pontificaal bovenop de pups ging liggen. Ja, ze ging erop liggen (en dat ziet er natuurlijk heel eng uit). Maar ze zorgt dat al haar pupjes in holletjes liggen zodat ze ze juist warm houdt. Ze schuift net zo lang tot de pups goed liggen en dan gaat ze liggen. Geen pupje piept. Hoe lief is dat?!

Qua andere honden aanvallen gaat het ook veel beter. Ze luistert erg naar ons en van ons mag het niet. Wij laten Caya weten dat zij en haar pups beschermd zijn. Maar beschermen ook de rest van de roedel dat zij niet aangevallen worden. Als de rest van de roedel te dichtbij komt, krijgen zij van ons op de 'donder'. En als Caya gromt of iets terwijl daar geen aanleiding toe is, reprimeren we haar. Wij bepalen wat de afstand is tussen pups en Caya. En dat gaat goed. Er is niets gebeurd gisteren. Caya is ontspannen en gaat gewoon slapen enzo. Net ging Caya uit de werpkist en ging dichter bij de andere honden liggen. De rust is wedergekeerd. De sfeer is ontspannender. Noah heeft net weer even gespeeld. Phoebe is wel angstig nog, maar trilt niet meer. Fijn.

Het werd ook te gek met Caya. Precies zoals ik haar ken: zij vindt het moeilijk om grenzen te stellen. Als ze speelt dan is ze ook helemaal door het dolle heen en kan moeilijk bepalen wat acceptabel is en wat te wild is: ze is overenthousiast. De ruimte rond de werpkist werd steeds groter - daarom werden de honden ook in de tuin aangevallen. Later die dag was Caya alleen in de tuin en ging ook richting de honden van de buren. Dat kon gewoon niet.

@Gertruida: Caya apart is een lastige optie. Als wij met de honden in de woonkamer zijn en zij is in de hondenkamer met de pups (gisterenavond geprobeerd) dan wil zij alleen maar bij ons zijn. Ze gaat uit de werpkist dan en gaat piepen dat ze bij ons wil zijn. Andersom (de andere honden in de hondenkamer) idem dito. Ik denk dat dat meer stress geeft dan goed doet eigenlijk. 's Nachts zetten we haar nu wel (alleen) in de hondenkamer (vannacht voor het eerst).
Donderdag 7 maart 2013 | 10:40 uur
jeetje, mijn computer was een week stuk! Nu heb ik echt super veel gemist! Sorry dus dat ik even niks van me heb laten horen.
Jeetje, 6 pups....wat een kroost! Ik ben zo blij dat je een thuisbevalling hebt kunnen meemaken nu en dat alles zo vlot verlopen is. jammer van dat ene pupje, maar die 6 anderen maken dat verlies wel weer goed! Als het vruchtwater groen was, had je er inderdaad niks meer aan kunnen doen, want de groene kleur betekent afgestorven bloed. Vandaar dus ook Caya's reactie van geen interesse in de pup. Zij voelde dat aan, rook het al.
Maar goed, nu ga ik toch eerst even naar de webcam kijken.......tot zo!
Donderdag 7 maart 2013 | 11:16 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 7 maart 2013 om 11:17 uur

wat een super mooie pupjes! Het is wel een heel gekroel als je het beeld zo ziet! caya heeft er vast haar werk mee om 6 pups van melk te voorzien en al die plasjes en zo op te ruimen. Maar ze heeft dat super goed gedaan!
Reza heeft wel gelijk hé: toch geen roze! Zal ik je een oranje draadje opsturen via de post?
Redmay is een beetje de vreemde eend tussen de black and tannetjes! Maar lief kereltje, je mag er zijn, je bent zoooo mooi en je gaat nog veel hartjes veroveren, ook zonder strikje!
En Riandro, klein, klein, schattig pupje! Ik heb altijd al een zwak gehad voor de kleinste van een nest! Maar jouw mensenmama houdt je wel in het oog hoor! Ze zal ervoor zorgen dat ook jij groot en sterk wordt!
En Ryan had waarschijnlijk liever "rebel" als naam gekregen! Dan ben je tenminste zeker dat er een pup bij is die lekker ondeugend is!

is het daar soms geen gevecht om een tepel aan de melkbar???
Waarschijnlijk weet je dit al maar om Riandro wat meer moedermelk te geven zonder dat hij zelf heel veel krachten verliest: leg 1 van de sterke, grotere pups (het haantje de voorste) aan aan een achterste tepel zodat die de melktoevoer goed op gang trekt en als de melk goed stroomt(na enkele seconden dus), trek je hem dan van de tepel af en leg je er Riandro aan. De melk spuit dan als het ware bijna vanzelf in zijn bekkie omdat de achterste tepels de meest produktieve zijn.

Ik smelt weer weg bij het zien van je pups!
Nou, Caya heeft wel een serieus moederinstinct als ik dat zo lees. Maar goed dat ze dat gedrag niet naar jullie vertoont en dat ze weet dat jullie dus hoger in rang zijn. Gun haar misschien even de pups voor zichzelf in een ruimte waar de andere honden niet komen. Ze hebben allen de rust nodig. als ze een 2 weken verder is, kan je het weer eens rustig proberen. Misschien dat ze in tissentijd de andere honden zelfs gaat missen en hen zelf gaat opzoeken. Ik begrijp dat het jammer is, want je ziet het uiteraard liever anders, maar verlaag de stress want dat is ook niet goed voor de melkproduktie.
Je doet het weer super goed met je 2de nestje! Proficiat!
Donderdag 7 maart 2013 | 13:09 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 7 maart 2013 om 13:09 uur

@Keli en Meli:
Ja, de pups zijn vrij levendig. Vind ik wel fijn hoor....

Reza heeft een beetje pech.. Ik had eerst lintjes, maar die bleven niet zitten. Dus dinsdagochtend meteen naar de winkel gegaan voor bolletjes wol. En daar was ook roze bij, dus ik dacht meteen: Dat is leuk, 6 mannen en eentje roze! En Reza is in de boter gevallen
Hij weet niet dat ik me had vertelt (want de ruby heeft natuurlijk geen strikje nodig) en dat hier nog een bolletje geel ligt.

Caya heeft het voordeel dat zij veel functionele tepels heeft. We telden er 11. Waar Rhody 4 functionele tepels heeft. Dus eigenlijk: nee, geen melkbargevecht (leuke afwisseling van het moddergevecht). Het is zelfs zo dat er 4 aan de zijkant van Caya kunnen liggen, en twee aan de voorkant (tussen haar poten in).

Dank je voor de tip over Ryandro. Hij en Ritchie hadden wat problemen ermee (bleven gelijk in gewicht). Ritchie nog iets meer. Die heb ik de afgelopen dagen ook regelmatig aangelegd, inderdaad een pup die het goed doet een achterste tepel laten aanzuigen. En dan wisselen. Ik wil ook niet teveel me ermee bemoeien. Heb beide hondjes gisterenavond extra bijgevoed (3 ml per pup) en vanochtend dus voor het eerst zwaarder. Nu voed ik niet meer bij en moeten ze het zelf doen. Het gaat mee echt om de impuls geven dan zodat ze niet in een vicieuse cirkel komen (te weinig eten krijgen en daardoor te weinig energie hebben om goed te proberen).

Ik blijf toch even de huidige insteek met Caya volgen. Het is echt haar moederinstinct. De rust is er weer. Caya is relaxed en de honden ook nu.
Gisteren had ik Caya in de hondenkamer opgesloten (met de pups natuurlijk). Nou, dat vond ze vreselijk. De hele tijd stond ze bij de deur of ze weer bij ons mocht en niet bij de pups. Dat lijkt mij ook niet goed.
Het is nu weer de hele dag goed gegaan. Ik hoor gesnurk en gesmek . Ik kan weer rustig weggaan (naar een andere ruimte) zonder dat er iets gebeurt.

Donderdag 7 maart 2013 | 20:15 uur
super dat de rust is wedergekeerd met Caya! Goed voor iedereen: mensen en honden! geniet van jullie "10" honden! Zijn er wel veel hé!
Donderdag 7 maart 2013 | 23:04 uur
Zo ik heb ff gekeken met Donna opschoot ze stond met dr poten op t toetsenbord en met dr neus tegen het beeldscherm
Ze vond t dus erg interessant.

Ik dacht er 6 te tellen maar toen kwam je hand in beeld en legde er 1 terug

Caya's melkbar is weer geopend je kan zien dat ze er goed voor zorgt

Gelukkig is de rust weer weder gekeerd
Vrijdag 8 maart 2013 | 13:50 uur
en toch is het een hele natuurlijke reactie wat er gebeurd in je roedel. Daarom heb ik hier het nestje zeker 2 weken apart en daarna pas in de roedel. Een geboorte is niet niks en al die stress kan er voor zorgen dat de melkproduktie ophoudt.

userEsther Zwaagstra | 2233 forumberichten
Vrijdag 8 maart 2013 | 16:18 uur
Esther, nergens zeg ik dat dit geen natuurlijk gedrag is. Binnen een dag is het opgelost.
Ik heb geprobeerd haar apart te zetten wat resulteerde dat ze de werpkist niet meer in kwam en alleen maar zat te piepen voor de deur (uren lang). Dat is stress denk ik. Toen hebben we de deur opengezet en toen pendelde ze van de werpkist naar ons en weer naar de werpkist. Ook niet heel relaxed.

Nu liggen ze vlak bij elkaar, Caya rustig. Ze snurkt. Als ze vindt dat een hond te dichtbij komt, dan blaft ze en dan grijp ik meteen in. Roedel is ook rustig. Er is geen aanval meer geweest.

Nee hoor, ik ben zeer tevreden met deze oplossing
Vrijdag 8 maart 2013 | 16:19 uur
Esther, ik lees mijn reactie nog even terug en hij klinkt denk ik wat naarstiger dan bedoeld hoor. Alleen, er staat iemand op me te wachten en ik moet nu weg. Dus dan maar even zo
Vrijdag 8 maart 2013 | 21:19 uur
Wat is het een prachtig gezicht die pupsels.Caya zo lief voor ze.
Zaterdag 9 maart 2013 | 09:12 uur
Caya is een supermamma. ik mag er ook echt bij. Vanochtend dacht ik te zien dat ze aan de kant ging voor René toen hij de pups wilde wegen. je ziet gewoon dat ze ons helemaal vertrouwd en dat is fijn.

Alle pups zijn weer aangekomen!!
Zaterdag 9 maart 2013 | 11:26 uur
Bericht is gewijzigd op zaterdag 9 maart 2013 om 11:29 uur

Redmay dacht zonet even een melkbar gevonden te hebben bij dat pluche ding
Maar goed dat je die doodligstangen in je kist hebt, want Caya ging zonet pardoen op al haar pups liggen. Ze wurmen zich er wel weer onderuit.
Is het soms even compleet rustig in die kist want er is er precies altijd wel eentje of meer aan het wriemelen. Vraag me af of Caya met dat gewriemel ooit kan slapen?
Zaterdag 9 maart 2013 | 13:02 uur
Zit er een doek overheen? Ik zie niets meer
Zaterdag 9 maart 2013 | 16:41 uur
@Kelly en Meli: Haha, weinig melk alleen .

Caya gaat vaak "op" al haar pups liggen. Maar ze gaat er dan nietop liggen, maar zorgt dat de pups in allerlei holletjes zijn waar ze het heerlijk warm hebben en goed bij de melk kunnen. In het begin schrok ik me kapot hoor! Maar ik heb nog nooit gepiep gehoord (het type gepiep dat er echt iets aan de hand is).
Ik heb inmiddels alle vertrouwen n Caya! Top mams

Ik heb nog niet gezien dat alle pups lagen te slapen, er is er altijd wel eentje die net even drinkt. Daar slaapt Caya rustig doorheen. Wel ziet het er op de cam drukker uit dan in werkelijkheid.

Dan denk ik:"Jee, wat zijn ze druk", maar dan ga ik kijken en dan valt het enorm mee
Zondag 10 maart 2013 | 10:33 uur
6 pups is toch een pak drukker en wriemeliger dan 2pups zoals je eerste nestje. Lijkt me zo leuk allemaal!
Maandag 11 maart 2013 | 14:49 uur
Hallo , wat leuk weer een nestje om te bewonderen .
Van harte proficiat met je grote kroost ! Zal een drukke maar heerlijke tijd worden
userrientje | 863 forumberichten
Maandag 11 maart 2013 | 15:32 uur
zijn er eigenlijk al pups die een nieuw baasje hebben gevonden?
Maandag 11 maart 2013 | 15:52 uur
net ook maar weer even de pups bewondert!
Dinsdag 12 maart 2013 | 14:29 uur
Ik had een paar dagen niet gekeken maar jeetje wat zijn ze gegroeid zeg ze liggen nu heerlijk te slapen
Dinsdag 12 maart 2013 | 14:42 uur
Bericht is gewijzigd op dinsdag 12 maart 2013 om 14:42 uur

ja wat gaat dat hard he! Je ziet ze groeien! Ohhhh lief Ruby pupje.... . Alle Black and Tans ook natuurlijk. Maar ja heb nu eenmaal een Ruby tick!
Dinsdag 12 maart 2013 | 18:35 uur
@kelidurda: kijk dan nog maar eens in de ogen van Keli en zeg hem maar wat een knapperd hij is met zijn mooie ruby kleurtje
Woensdag 13 maart 2013 | 08:31 uur
We zijn eventjes heel druk geweest met pups, MRI tests en een eerste aankeuring. Dat zijn zulke SPANNENDE dagen dat ik er echt even van moest bijkomen!

Afgelopen vrijdag hebben we Noah laten keuren op gezondheid. Wat een topdag was dat want ze heeft een A op haar hart, geen patella en krijgt vermoedelijk een A op de MRI. Ze zal dan een C krijgen omdat je A alleen krijgt als de hond ouder is dan 2 1/2 jaar. En vermoedelijk omdat de resultaten nog moeten worden beoordeeld door Dr. Mandigers. C is dus eigenlijk een A maar dan jeugdklasse.
Ik hield het niet meer van de spanning. Bij de uitslag van het hart begon ik zo te huilen. Wat een ontlading. Ik had er niet van geslapen.

Toen zondag zijn we naar de aankeuring geweest. Dat was ook al zo leuk. Ik heb nog nooit een show gelopen enzo en doe liever de aankeuring. De beoordeling die je achteraf krijgt is iets uitgebreider en zegt iets over elk aspect van de hond. Het is een uiterlijke keuring die verplicht is als ik met Noah een nestje wil.
René liep met Noah een paar rondjes. Eerst had hij Noah aan de buitenkant en liep hij zelf aan de binnenkant. "Nee, riep ik, ze moeten Noah haar gangwerk kunnen zien". Vervolgens liep hij ook nog wat aan de langzame kant waardoor de keurmeester het nog niet kon zien en moest hij nog een rondje. Daarna moest Noah een poos staan. Nou, dat is natuulijk niks voor Noah. Die gaat er gezellig bij zitten. Uiteindelijk lukte dat tóch.

Het eindresultaat is dat ze Noah een hele mooie hond vond en dat ze niets op haar aan te merken had, behalve dat ze nog wat jeugdig was en dat dat zichzelf wel zou oplossen . Ik vroeg haar wat ze had gegeven als ze op een show had gelopen. Toen zei ze: U. Dat is de hoogste score (Uitmuntend). En dat het er op deze leeftijd vanaf hing welke jury je zou hebben dat sommige haar vanwege haar leeftijd nog een ZG zouden geven. Helemaal blij zijn we snel met Noah weer naar huis gegaan (ze vond het spannend en leuk al die honden bij elkaar).

Thuisgekomen hebben we het even gevierd. Wat een topweek: 6 schatten van pups en een helemaal goedgekeurde Noah. Die voorlopig lekker een tiener mag blijven hoor.

En dan, de pupsels:
Toen we vrijdag thuiskwamen lag er een 7e pup in de werpkist. Ratatouille hebben we de pup genoemd en het is geen teefje, geen reutje, maar een teutje. Ratatouille lag op de kast om gerepareerd te worden omdat Noah het oogje eraf had gebeten. Ze had het neusje er ook al af, maar dat was al gemaakt. Maar Ratatouille was van de kast af gevallen tussen allerlei andere speeltjes. Caya had Ratatouille eruit gepakt en bij haar in de werpkist gelegd.
Als ik Ratatouille eruit pak, dan komt ze hem snel halen en moet de pup weer in de werpkist.
Ik vraag me nu af of dit iets met het overleden pupje te maken heeft of dat Caya gewoon Caya is. Zij kan speeltjes pakken en die haar dan helemaal toeeigenen. Onafscheidelijk dan. En als ze een speeltje vast heeft, kijkt ze je als een appel aan. "Dit is mijn speeltje. En ik zorg er goed voor hoor".

Alle pups komen goed aan. Ratatouille blijft op gewicht: 128 gram . Er zijn duidelijk 3 zwaardere pups en 3 lichtere pups. Ik weet niet of het toeval is of niet, maar de pups die het laatste zijn geboren zijn ook de zwaardere pups. Alle pups hebben de eerste dag een duikeling gemaakt en zijn daarna weer omhoog gegaan.
Het kan nu elke dag gebeuren dan de oogjes open gaan.
Caya ontpopt zich als een supermamma. Houdt de werpkist goed schoon en de pups ook. Hoe heerlijk is het om naar een drinkende pup te kijken die tijdens het drinken in slaap sukkelt. Om dan weer wakker te worden en verder te drinken

Omdat er alleen reutjes zijn geboren is de wachtlijst gehalveerd (iets meer dan dat eigenlijk). Ik ben dus nog wel op zoek naar lieve baasjes. Maar maak me geen moment zorgen hoor. Pas met 4 a 5 weken heeft het zin om naar de pup te komen kijken. Dan lopen ze al en kun je iets meer zeggen over het karakter van de pup. Zo kun je het beste de juiste pup voor de juiste eigenaar adviseren.

Zo, tot zover deze update. Ik ga weer genieten van smekkende geluidjes
Woensdag 13 maart 2013 | 08:34 uur
@Kelidurda, het ruby pupje is gisteren 12% in lichaamsgewicht aangekomen. Die heeft de melkbar tot kunst verheven .
Woensdag 13 maart 2013 | 09:47 uur
wat een goed nieuws dan ben jij zondag ook in kerkwijk geweest? ik ben daar ook geweest! kon alleen floor niet meenenem want ze was loops maar de fokker van floor was er ook dus ben ik bij haar gaan kijken, haar jongste pup zat in de finale en het zusje van floor is aangekeurd , was erg gezellig die dag vond ik en ria had uiteraard gewonnen met periwinkel hoe kan het ook anders zo.n mooie reu
Woensdag 13 maart 2013 | 10:51 uur
Ja, klopt, dat was in kerkwijk. Om een uur of 1 zijn we weer naar huis gegaan (toen was Noah aangekeurd).
Woensdag 13 maart 2013 | 10:54 uur
@Kelly en Meli ohhh maar dat vertel ik die lieve knapperd dagelijks hoor! Maar ja jouw Meli heeft dezelfde knappe mamma dus is ook al zo'n beauty natuurlijk! Ruby's

@phoebe, ja die Ruby's kunnen er wat van mijn Keli was veel groter dan zijn Black and Tan broertjes toen ik naar hem ging kijken. Lekkere gulzigaards die Ruby's
Woensdag 13 maart 2013 | 11:48 uur
Ha, Kelidurda. Ik lees je berichtje en kijk even op, zie ik zo'n rood kopje boven Caya uitsteken. Lekker drinken weer
Woensdag 13 maart 2013 | 12:09 uur
Woensdag 13 maart 2013 | 19:47 uur
pak van je hart hé als de gezondheidsuitslagen goed zijn! Proficiat en ook voor de uitstekende keuring!

Woensdag 13 maart 2013 | 19:55 uur
En de rooie ligt weer aan de melkbar
Vrijdag 15 maart 2013 | 10:16 uur
weer even heerlijk genoten van de 6 pups en het geadopteerde "pupje"!
Vrijdag 15 maart 2013 | 12:58 uur
Zo ongelooflijk schattig!
userMarrisja | 87 forumberichten
Vrijdag 15 maart 2013 | 13:15 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 15 maart 2013 om 13:16 uur

Ik heb geen pup aan dit nestje . Alles gaat vanzelf, hoef er vrijwel niets aan te doen. Natuurlijk wel de werpkist schoonhouden enzo, en wegen. Ik mag alleen maar genieten.

Ik zit nu lekker achter de computer met op de achtergrond smekkende geluidjes. Ze groeien zonder uitzondering nu elke dag. Wel zie je dat als een pup de ene dag heel veel is aangekomen dat de volgende dag weer wat minder is.

Ik heb één keer een pupje horen piepen, toen stond Caya er per ongeluk op en ze schrok zelf ook. Wel eens piepen van 'ik heb honger' en als dat even duurt, dan gaat mama Caya de werpkist in.

Één dezer dagen gaan de oogjes open. Dat Caya agressief werd is al helemaal verleden tijd. De roedel gaat weer samen naar buiten en ligt regelmatig bij elkaar (als Caya niet in de werpkist ligt).

Ze eet goed, heel goed. Is een halve kilo aangekomen! Dat vind ik fijn omdat ze na de bevalling best mager was (hoewel ze zwaarder woog dan voor de bevalling). Maar er mag best wel wat meer vet om haar ribbetjes en dat begint nu al weer te komen. Ik denk ook dat het herschikt na een bevalling.

Ergo: allemaal goede geluiden

Oh ja: het geadopteerde pupje mag ik wel zelf schoonhouden van Caya
Vrijdag 15 maart 2013 | 16:42 uur
Wat groeien ze hard,iedere keer weer een feest om naar te kijken.
Vrijdag 15 maart 2013 | 18:12 uur
wat doet ze het goed moet iedere dag even kijken
ik ben ook rond 1 uur weggegaan dan denk ik dat jou hondje net voor of na sophie ( zusja floor is gekeurd)
Vrijdag 15 maart 2013 | 19:14 uur
nu zal je geen smekgeluidjes horen maar gesnurk want de hele pupbende slappt. Heeft mams even tijd voor zichzelf!
Zondag 17 maart 2013 | 15:43 uur
Wat is het toch steeds leuk om naar te kijken.
Zondag 17 maart 2013 | 18:45 uur
Het blijft leuk die pups, kijk elke dag wel een paar keer. En wat groeien ze. En Caya dat is een supermama...Zo lief liggen ze bij elkaar.
Ik wilde een teefje maar stiekem ben ik wel verliefd op het ruby reutje die de hele dag bij Caya ligt te drinken..
Dinsdag 19 maart 2013 | 10:22 uur
Die foto.s op je site,prachtig en die verhaaltjes er bij heerlijk.En zo zie je hoe groot ze al zijn,geniet er maar van.gr Fenny
Dinsdag 19 maart 2013 | 14:55 uur
Hoi hoi,

Pups doen het nog steeds heel goed. Gisteren hebben sommige pups een nieuw bandje gekregen want ze dreigden eruit te groeien. Elke dag controleer ik even wel hoor!

De werpkist wordt bewegelijker. Je ziet dat de pups zich makkelijker bewegen door de kist. Minder schuiven en meer kruipen. Soms kruipt een pupje op zo'n stang en dan hopla, valt hij zo weer naar achter. Piep piep. De laatste pup heeft zijn oogjes ook open gedaan. Van horen merk ik nog niet zoveel. Maar ik wil ze ook niet laten schrikken!

Ze beginnen ook 'vorm' te krijgen. Echt kleine hondjes te worden. Een dezer dagen gaan we voor het eerst de nageltjes knippen. Want die beginnen echt al scherp te worden. En dat is een minder strak plan voor Caya haar buik.

Ze groeien echt snel. Bijna sneller dan dat ze aankomen heb ik het gevoel. Ik had foto's met een bol wol op facebook gezet, zodat je kon zien hoe klein ze waren. Had ik dat een week geleden maar gedaan, toen was het verschil VEEEL groter

En Caya? Die neemt het er wat vaker van buiten de werpkist. Het drinken gaat efficienter. In de eerste week was Caya continue in de kist. Nu ligt ze er ook naast. Kan ze mooi door het plexiglas naar haar pupjes kijken.

@Popje: wij waren de 7e bij de aankeuring, vlak na de honden die Henk Karmelk liet aankeuren.
Dinsdag 19 maart 2013 | 20:06 uur
2 pups in de kist en van de rest geen spoor.....Die zijn misschien aan het knuffelen in mensenhanden
Dinsdag 19 maart 2013 | 21:04 uur
Nou en of!
En we zijn weer helemaal gesmolten
Dinsdag 19 maart 2013 | 21:27 uur
Prachtige hondjes en in mijn favoriete kleuren!
Ik heb het even gemist misschien, maar heb je voor alle pupjes al een baasje?
userCin | 3137 forumberichten
Woensdag 20 maart 2013 | 10:05 uur
Cin, voor 3 b&t reutjes ben ik nog op zoek naar een baasje.

Ik houd een wachtlijst aan zodat mensen over een paar weken kunnen komen kijken. Dan weet je veel meer over het karakter dan nu.
Woensdag 20 maart 2013 | 10:27 uur
moest er eentje geen baasje vinden, stel ik mij kandidaat om me over de arme drommel te ontfermen. Ik zal de verzendkosten betalen
Moet er niet aan denken dat een baasje zijn pup met de post laat komen, zou echt zielig zijn.
Woensdag 20 maart 2013 | 10:39 uur
Geen mail-order-bride maar mail-order-pup

Moet er ook niet aan denken als je ziet hoe er met dozen wordt gesmeten.
Woensdag 20 maart 2013 | 10:41 uur
Oh, ze beginnen met proberen te staan (met wisselend succes, hihi, wel hilarisch).
Gisterenavond zagen we dat ook al.

En wat ook gebeurde: als je achter mamma ligt en je hebt honger, kun je om mamma heen kruipen. Maar over haar heen is veel makkelijker en je belandt bovendien vlak bij een tepel
Woensdag 20 maart 2013 | 11:16 uur
Reza was zonet even goed aan het oefenen ja! Zie ik plots een mensenhand die dat wriemelige ding bij de rest legt. Dan komt mams en Reza vliegt als een bezetene naar de melkbar.
Woensdag 20 maart 2013 | 11:19 uur
nu zijn ze allemaal aan het lebberen. Grappig toch die staartjes: je ziet aan de stand dat de melk naar binnen vloeit!
Woensdag 20 maart 2013 | 12:25 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 20 maart 2013 om 12:29 uur

Ik mis alle leuke momenten, nu slapen ze weer. Wel heel vertederend. Ik moet de webcam toch maar de hele dag bekijken, dit is zo verslavend.
Maar of er dan nog wat van mijn huis terecht komt ??
Woensdag 20 maart 2013 | 16:43 uur
Tamara valt wel mee,ik kijk iedere dag regelmatig een paar keer,gewoon je pc aan laten en klik en je verslaving kan beginnen.Tussen door doe je je huis probeer het maar.
Woensdag 20 maart 2013 | 19:01 uur
wat geweldig allemaal, een warm bad met zo'n restje om je heen; veel werk maar ook genieten/ suc 6 monique
usermonique met snoet | 3516 forumberichten
Donderdag 21 maart 2013 | 10:39 uur
@Kelly en Meli: Reza was al een hele tijd aan het piepen. En dan ben ik bang dat hij het koud heeft. Hij had gewoon honger, haha.

Ze worden steeds bewegelijker. Zo leuk om te zien hoe ze soms over elkaar heen donderen. Het leukste moment van de dag vind ik (en de honden ook) als René van werk thuiskomt en we met z'n allen even pupjes knuffelen. Dan is de roedel weer compleet.
Donderdag 21 maart 2013 | 12:42 uur
Het is weer lunchtijd.... Ze zitten heerlijk te drinken bij mams, wat een leuk gezicht.
Donderdag 21 maart 2013 | 12:59 uur
Ik heb een filmpje van drinkende pups geüpload naar facebook.

https://www.facebook.com/DogDuDuraDingle
Donderdag 21 maart 2013 | 12:59 uur
Haha, Tamara. De lunchtijd is vereeuwigd, ik heb een filmpje ervan geupload naar facebook
Donderdag 21 maart 2013 | 15:41 uur
Oh wat een leuk filmpje, wat zijn ze gulzig he? heerlijk, zo kan ik ze wel goed zien....I am in
Donderdag 21 maart 2013 | 17:40 uur
Gisterenavond lagen ze allemaal te drinken. Zie ik één rood hoofdje steeds boven Caya uitkomen. Slurp - Slurp - Slurp
Donderdag 21 maart 2013 | 20:56 uur
Red May neem het er maar lekker van; je hebt helemaal gelijk.... Dat zou je bij mij ook mogen
Zaterdag 23 maart 2013 | 13:14 uur
Alle B&T's liggen bij elkaar en op elkaar en Red May ligt helemaal alleen haha. Volgens mij is er een klein beetje discriminatie.
userNicolien | 117 forumberichten
Zaterdag 23 maart 2013 | 13:20 uur
Redmay heeft het slim bekeken: Hij ligt op de warmhoudplaat en heeft het rijk alleen
Zaterdag 23 maart 2013 | 17:16 uur
Zondag 24 maart 2013 | 16:14 uur
Redmay weer apart of lekker op de warmteplaat,gelijk heeft hij lekker warm wat is het toch leuk om naar te kijken.
Zondag 24 maart 2013 | 16:26 uur
Ja verslavend is het; de melkbar is weer geopend...
Zondag 24 maart 2013 | 16:34 uur
Weer lekker smikkel de smikkel,heerlijk gezicht allemaal aan de melkbar.
Zondag 24 maart 2013 | 19:13 uur
Omdat ik zo goed als elke dag even naar dat kleine grut kijk via de webcam valt het niet zozeer op, maar eigenlijk zijn ze al serieus gegroeid sinds hun geboorte. Het zijn nu al echt kleine hondjes! Maar als ze eenmaal kunnen lopen, dan begint de pret pas echt!
Woensdag 27 maart 2013 | 11:52 uur
Heb 2 dagen niet gekeken,maar wat groeien ze hard,en lekker op een hoopje bij elkaar heerlijk om naar te kijken.
Woensdag 27 maart 2013 | 16:12 uur
en ze slapen weer! Lijkt wel of er nu 7 knuffelsbeertjes in de kist liggen, zo stil liggen ze.
Woensdag 27 maart 2013 | 16:27 uur
So cute
usercarolien1967 (Tommy en Ollie) | 3442 forumberichten
Woensdag 27 maart 2013 | 22:48 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 28 maart 2013 om 06:01 uur

Haha, ik lijk wel één van de pups: wél slapen en...niet reageren...het is druk ...
Nou, ik beloof jullie: morgen een update.
Donderdag 28 maart 2013 | 14:26 uur
De pupjes doen het goed. De zwaarste is al 7 ons!! En of ze groeien, ze zijn al drie keer zo groot als de geboorte. We genieten er zo van. Zit ik achter de computer dit te typen en dan hoor je gekir vanuit de werpkist.

Soms zie je Noah nu ook in de werpkist, en Rhody snuffelt er af en toe ook.

Het lopen was eerst waggelen en gaat steeds beter. Echt al zekere pasjes. Ze liggen nog veel te slapen. Ik hoor ze ook steeds meer. Als het niet lukt met lopen en er kukelt er weer eentje om, hoor je gemopper.

Ik ben blij te zien dat Caya zelfs aankomt nu. Ze was na de bevalling niet lichter dan voor de bevalling maar wel magerder geworden. Op het laatst kon ze alleen maar kleine beetjes eten omdat ze zo vol zat. Nou, madame neemt het er goed van en eet wel 4 keer haar normale portie. Dat moet ook wel, ze moet alle pups groot krijgen.

De nageltjes heb ik al een keer geknipt en dat ging prima. Ryan besloot er maar bij in slaap te vallen. Ik vind nageltjes knippen van black & tan altijd eng om te doen. Maar het nieuwe (aangegroeide) deel bij de pups is licht van kleur. Dat maakte het heel makkelijk en zo weet je zeker dat je niet per ongeluk te ver knipt.

A.s. maandag worden ze voor de tweede keer ontwormd. De vorige keer had de melk van mamma duidelijk de voorkeur!

Ik ben dinsdag bij Quito geweest. Die heet nu Passcha. Hij heeft het super naar zijn zin bij Jan en de zindelijkheidstraining gaat goed. Hij heeft af en toe nog een ongelukje. Verder is hij ZOOO SPEELS, dat vindt hij heerlijk. Hij wil ook ZO graag dat je hem aait en aanhaalt. En, hij is gegroeid joh! Hij was al 6 kilo!!!
En niet te dik hoor.
Ik had een knuffel meegenomen maar voor ik weg was had Passcha die al kapot. Althans: ik hoorde hem scheuren. Who am I kidding?
Vrijdag 29 maart 2013 | 09:36 uur
al 3 keer zo groot!!!!....jeetje, ze gaan ervandoor!
Nagels knippen vind ik ook eng, hoe zie je eigenlijk hoe ver je mag knippen?
Fijn dat Caya ook weer wat aankomt.
Amai, mogen Rhody en Noah bij de pups komen? Dan heeft Caya zich goed herpakt! Fijn dat de vrede en rust tussen de cavaliers terug is.

Ach wat leuk dat je Pascha nog eens hebt gezien! Zal wel deugd doen om te zien dat hij het zo goed doet en dat hij gelukkig is.
Vrijdag 29 maart 2013 | 09:57 uur
Met volwassen black & tan zie je het niet. Phoebe haar nagels hoeven nooit geknipt (slijten genoeg), maar die van Caya wel. Gelukkig heb ik nog nooit in het leven geknipt, maar eng vind ik het wel. Ik haal er steeds kleine beetjes vanaf. Ben blij dat je het bij de pups duidelijker ziet.

Caya staat er wel altijd bij als Noah in de werpkist is. En Noah is dan heel onderdanig. Maar je ziet Caya besluiten van: "Ik vind het wel goed ook". Fijn dat het mag want dat betekent dat Noah ook met de pups mag spelen. En net lag Caya tegen Rhody aan te slapen.

Het lijkt wel alsof de pups wakker worden. Je ziet ze soms zitten, al veel vaker lopen. En het grappigste is als ze met de oren flapperen. (hoofdje schudden). Dat is bij zo'n klein beesteje zo'n koddig gezicht.

Gisteren zag ik voor het eerst een soort van spelen (met de gebitjes in elkaar scharen). En Redmay zat op een b&t oortje te knabbelen. Het duurt dan heel kort (minuutjes) en dan zijn ze weer moe.

Vrijdag 29 maart 2013 | 12:18 uur
Ik zie het Phoebe, heel leuk, er zaten er twee met elkaar te spelen! En een minuutje later zie je ze weer rustig slapen....
Zondag 31 maart 2013 | 17:14 uur
Heb net maar weer even naar de pupsels gekeken 6 op een rij,wat is het toch leuk,geniet er telkens weer van.
Zondag 31 maart 2013 | 17:58 uur
ze liggen echt als een hoopje op elkaar. En Redmay kijkt mooi in de lens van de camera! Zo zie je zijn snoetje eens echt goed...en jeetje wat zijn ze anders tov de foto's die van de pups op je website staan. Ze hebben nu trouwens al echte cavalieroortjes
Maandag 1 april 2013 | 14:31 uur
Dit moeten jullie echt zien, Er ligt een grote knuffelrups in de werpkist, en de pupsels vinden hem geweldig, ze liggen erop of ertegen, allemaal op een hoopje....
Maandag 1 april 2013 | 15:35 uur
Echt leuk,dat vinden ze wel wat lekker met elkaar,blijft toch leuk om naar te kijken.Als ze straks allemaal weg zijn moeten we echt afkicken.
Donderdag 4 april 2013 | 11:14 uur
De melkbar is weer open,Redmay klimt er overheen prachtig, geniet er steeds weer van.
Donderdag 4 april 2013 | 11:36 uur
Een paar dagen geen tijd gehad een paar keer na 21 uur gekeken en de enorme pech hebben dat de puppycam uit was maar ohhh ze zijn al lekker aan de scharrel
En wat zijn ze weer gegroeid zeg
Wat een droppies
Donderdag 4 april 2013 | 11:42 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 4 april 2013 om 11:43 uur

Ze zijn allemaal wakker nu! En jeetje, ik had een weekje eens niet gekeken: ik schrok me te pletter! Wat een verschil op die kleine week: ze stappen al rond, spelen al echt met elkaar, zijn al een poosje wakker,.....gewoonweg een hele levendige bedoening in de kist. Volgens mij ga je die stilaan moeten uitbreiden met een puppyren of zo.
En wat lief: een tricolor tante is met hen aan het spelen. De kleine rakkertjes springen tegen haar op, bijten in haar oren, en denken soms dat deze dame ook een melkbar is Super dat Caya nu zelfs al de andere cavjes in de kist laat!
Echt de moeite nu om te kijken!
Donderdag 4 april 2013 | 11:45 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 4 april 2013 om 11:48 uur

en ze worden weer moe. 3 pups slapen al weer. De rest zoekt nog een beetje naar een goed plekkie of laten hun laatste beetje energie nog even de vrije loop.
De tricolor tante ligt er zelfs lekker bij in de kist. Caya heeft even een babysit ingehuurd denk ik. Wat zeg ik nu .....een puppysit heeft ze ingehuurd
Donderdag 4 april 2013 | 14:24 uur
Hahaha! Ik schrok gisteren. Ben erg bedreven geworden in het tellen tot 6. Maar nu kwam ik toch echt tot 5. Die rooie, waar was die dan?? De b&t's mooi op een hoopje, maar Redmay nergens te bekennen

Nader onderzoek wees uit dat Redmay onderop de 'hoop' pups lag. Heerlijk warm. Helaas was ik nét te laat voor een foto
Donderdag 4 april 2013 | 14:28 uur
zie het zo voor me!
Redmay is wel een beetje de vreemde eend van het 6-tal. Hij wordt altijd bij naam genoemd omdat je dadelijk ziet wie het is. Bij de andere pups is het soms raden welke van de 5 black and tannetjes het is.
Donderdag 4 april 2013 | 14:31 uur
Kelly, zondag gaan de pups naar de ren toe.

Achteraf hebben we Quito en Quiana wat te vroeg naar de puppyren gedaan. Toen ze daarin waren, konden ze vooral goed achteruitlopen. Dan wilden ze lopen, maar gleden met de achterpootjes uit. Waardoor ze zich vooral naar achteren duwden. Daarom dit nestje een weekje langer.

Noah vermaakt zich prima in de werpkist. En Caya vindt het prima. De pups denken vooral in haar een extra melkbar te vinden. Maar helaas, geen melluk! Maar Noah maakt ze ook heel lief schoon. Ik kijk wel steeds naar Caya of ze het wel goed vindt. Maar soms komt Caya kijken, en gaat dan weer op gepaste afstand liggen. Naast Rhody.

Ik ben heel blij dat dat helemaal goed is weer. Caya en Rhody liggen zelfs weer in - door - en op elkaar.

En ik ga Caya binnenkort vertellen dat de puppysit 1 snoepje per uur kost
Donderdag 4 april 2013 | 14:36 uur
@Kelly en Meli: Ik had eerst strikjes om de pups heen. Maar die likte mamma Caya er net zo makkelijk af.

Zeker in het begin lastig. Want in mijn oneindige wijsheid had ik bedacht dat voor 5 b&t's je prima 4 strikjes kon gebruiken. Tot er eentje zijn strikje verloor...en wie is nou wie?? Gelukkig verschilden de gewichten voldoende.

Maar toen heb ik een paar bollen wol gekocht. Helaas, die zie je niet zo op de cam. Volgende keer kijken of ik kan leren haken ofzo, om iets dikkers van de wol te kunnen maken

A.s. zaterdag komen voor het eerst toekomstige baasjes en bazinnetjes naar de pupjes kijken. Spannend vind ik het joh!
Vrijdag 5 april 2013 | 12:16 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 5 april 2013 om 12:22 uur

o ja, dat lijkt me spannend. Het is meteen ook al wat afstand nemen van je pups en ze in de handen leggen van hun nieuwe baasjes. Maar voorlopig kan je er zelf nog volop van genieten.
Zitten er baasjes tussen die ook forumleden zijn? Tja en anders geef je ze maar een hint hé over hoe leuk het hier is.
Misschien een tip: in plaats van wollen draadjes kan je ook de pups merken door nagelak op een nageltje van de pup te doen. Elk een ander kleurtje.
ah...Noah is dus de tricolor tante Zij geniet echt van de pups. Zo mooi. Ze ligt er weeral bij.
En lieve Caya die haar pups zo mooi deelt
Nu zag ik de ruby pup even niet...
...ah, daar onder de berg komt plots een ruby staartje te voorschijn
Vrijdag 5 april 2013 | 17:02 uur
Kelly, nagellak was ook een idee, maar dat gaat er te snel af (of ik moet een beter merk kopen )

Na zaterdag gaan de pups in de ren. Hoogtijd want Ryvano weet het al voor elkaar te krijgen om uit de werpkist te klimmen. En Caya heeft het ook wel een beetje gezien met het voeden.

Het is niet aan mij om te zeggen of er forumleden bij de puppykopers zijn. Dat had ik ook al bij Quito en Quiana bedacht. Ik wijs mensen wel op het forum omdat het BOORDEVOL waardevolle tips en informatie staat.

Zo, nu gaan we een foto maken van Redmay op de Red May Special gitaar van Brian May
Zaterdag 6 april 2013 | 13:43 uur
ja, je hebt gelijk, dat moeten de toekomstige baasjes zelf kiezen. Sorry, het was niet de bedoeling om nieuwschierig te zijn of een bemoeial.

"caya is het voeden wat beu"....ben je dan begonnen met pupbrokjes? Kunnen ze dat eigenlijk meteen zo'n brokjes eten?
Zaterdag 6 april 2013 | 21:29 uur
Vandaag zijn we wezen kijken bij Caya en haar pups. En ik kan jullie vertellen dat die kleine rode Redmay over drie weken bij ons komt wonen.

Zondag 7 april 2013 | 12:29 uur
leuk tamara!
Maandag 8 april 2013 | 11:03 uur
wat leuk Tamara! Stiekum wel jaloers hoor die mooie Ruby Redmay . Nee hoor, ben blij dat ie een warm mandje bij jullie gaat krijgen, alvast gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Maandag 8 april 2013 | 13:53 uur
@Kelly, ik bedoelde het eigenlijk helemaal niet zo hard als het er staat. En nee, ik vond je zeker niet nieuwsgierig of bemoeial hoor

Sinds de puppyren er staat wil Caya weer veel liever zelf eten geven. In de werpkist werd ze het dacht ik echt beu. En in de ren geeft ze zelf goed aan als ze eruit wil. Maar ze wil er juist graag in.

Het overgaan op brokken doe ik door ze eerst vlees te geven. Daardoor doe ik puppenbrokken. En de verhouding vlees/puppenbrokken verander ik dan (steeds meer brokken).
Maar nu dacht ik net van laat ik eens kijken of ze al brokken eten. Nou en of ze dat doet! Zelfs de kleine Ritchie at al vrolijk mee. En Redmay stond met 4 poten in het bakje

Toch krijgen ze eerst nog vlees, maar ik weet in ieder geval dat ze de brokjes ook lekker vinden en al kunnen eten. Voor ik echt op brokken overga wil ik ook zeker weten dat de pups weten hoe ze moeten drinken uit een bakje.
Woensdag 10 april 2013 | 13:20 uur
Heb maar weer eens gekeken,wat zijn ze mooi.Die koppies op de foto,s prachtig,je mag echt trots zijn op Caya en op je zelf natuurlijk ook,geniet er steeds weer van.
Woensdag 10 april 2013 | 17:53 uur
zie ik dat nu goed: hebben de pups een echt halsbandje aan op de foto? Zo'n mooie pups! En wat een verandering op het beeld van de webcam! Ze hebben er een hele speelplaats bij en een heleboel knuffels. Leuk weer!
Donderdag 11 april 2013 | 14:04 uur
Kelli, ja ze hebben echt halsbandjes. Met nep diamanten (pfff). Het zijn eigenlijk kattenbandjes. Maar ze passen de pups prima. Ik heb ze nu wat ingekort want ze struikelde over de lengte van de bandjes.

We hebben er wel wat gaatjes bijgeprikt. Maar het idee erachter is wel dat je beter kunt zien wie wie is
Donderdag 11 april 2013 | 21:52 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 11 april 2013 om 21:52 uur

Ik was net getuige van de zindelijkheid training.
Jullie hadden het er ff druk mee er waren er 5 die rondliepen en volgens mij bijna allemaal op de bak werden gezet ik weet t niet zeker maar er konden ook al wel 1 of 2 zelf in de bak zijn geklommen.

Maar hebben zich al nieuwe baasjes gemeld ik heb je facebook link 3 keer gedeeld ik heb mn best ff gedaan want ik hoop dat die knappe knapen ook een warm mandje vinden net als hun broertjes

Want zeg nou zelf ze zijn toch te lieffff ( Mij is het helaas weer niet gelukt ik krijg niet mn zin van Arjan )
Vrijdag 12 april 2013 | 12:20 uur
@Ineke & Donna.

Dank je wel dat je zo je best voor ons doet! Heel fijn.

Waar ik bij de geboorte van 6 reutjes al een beetje bang voor was gebeurt ook een beetje. Het blijkt lastig te zijn om voor 6 reutjes een warm mandje te vinden. Bij een mix van reutjes en teefjes is dat gewoon makkelijker.

Er zijn ook een paar baasjes die niet wilden wachten tot de puppen 5 weken waren en daarom elders ene pupje hebben gekocht. Ik vind echt dat je dan pas iets van het karakter van de pup kunt zien, maar misschien ben ik hier wel puristisch in. Zelfs toen de nieuwe baasjes afgelopen zaterdag kwamen kon ik pas een paar dagen echt iets van de pup zien: Hoe open is een pupje, hoe druk, of timide.

Reza blijft tot 12 weken bij ons omdat zijn nieuwe baasjes vorig jaar al een vakantie had geboekt. Maar eigenlijk kunnen ze gewoon niet wachten hoor

Het maakt wel dat we iets minder haast hebben, dat we gewoon de tijd hebben. En dat is ook fijn.

Het was gisteren een roerige dag. Ik heb geteld en ben wel 70 keer opgestaan om poepjes op te ruimen, of een pupje te vertellen dat hij geen krant mag scheuren maar lekker met de speeltjes moet spelen. Soms bijt een pupje te hard en dan krijst een ander pupje. Als Caya erbij is, komt ze ook tussenbeiden. Maar ze is niet altijd in de kist (want dan wordt ze aangevallen door 6 pups die maar al te graag bij haar willen drinken). Dus dan kom ik ook tussenbeiden. Ben anders bang als dat steeds met 1 pupje gebeurt, het pupje dan timide wordt.

Het poepen op de kattebak gaat een stuk beter nu ik er een stuk anitslip onder heb gelegd. Minder was, toen Ryan ontdekte dat je daar ook heel leuk aan kunt trekken en dan de hele werpkist ermee doorheenlopen . Maar de puppen doen het er graag op. Soms nog een ongelukje.

Wat een lol hebben we met de pups. We hebben de woonkamer nu zo ingericht dat je vanaf de bank de ren helemaal kunt zien. En een gedonder soms in de ren. Ik rouleer nu ook de knuffels wat, zodat het interessant blijft. Een nieuwe knuffel vinden ze fantastisch. René is nu de plinten onder de keuken aan het maken en een interesse van de pups, zo leuk
Vrijdag 12 april 2013 | 17:33 uur
Dat denk ik ook Phoebe. Je kunt denk ik nu pas iets over het karakter zeggen nu je er zoveel mee bezig bent. Als ze drie weken oud zijn dat doen ze nog helemaal niets behalve drinken en slapen.

Wat moeilijk voor de baasjes van Reza, pfff ik zou het niet kunnen denk ik maar ik begrijp ze wel. Nu kunnen ze lekker uitrusten op vakantie voordat de leuke drukte begint. Van jou wel top dat hij mag blijven tot 12 weken....
Maandag 15 april 2013 | 20:27 uur
Net weer even gekeken,wat groeien ze hard,en het lopen gaat ook steeds beter nog wat waggellen maar het zijn nu echte cafjes geworden heerlijk om naar te kijken.
Dinsdag 16 april 2013 | 10:24 uur
Gisteren een spannende dag voor de pupseltjes! Ze waren precies 6 weken oud, en wat gebeurt er dan?! Precies, de puppyenting.

Met z'n allen in een doorzichtige box zodat ze zoveel mogelijk van de buitenwereld meekrijgen. Naar de dierenarts, oh wat waren de assistentes verliefd. De pups vonden het spannend, alle nieuwe geuren en indrukken.
En, de dierenarts was erg onder de indruk. "Wat ruiken ze lekker, echte puppygeur" zei ze ook nog.

Alles gecontroleerd en de puppyenting vonden ze niets. Mijn hart brak bij het gepiep van zo'n klein puppydruppie. Sommige waren heel stoer, Red ook. Nog 1 a 2 dagen en dan mogen ze écht naar buiten.
Dinsdag 16 april 2013 | 19:43 uur
Och arme puppies een naald in je lijfje,maar fijn dat ze helemaal gezond zijn dat is het belangrijkste.Kan het begrijpen dat de assistentes helemaal weg waren van het pupsels.Nu maar hopen dat het mooi weer wordt,kunnen ze de buitenlucht op snuiven.
Dinsdag 16 april 2013 | 22:03 uur
Allemachtig.... Ruim een maand te laat. Maar alsnog gefeliciteerd met the boyzzzz. Vanaf morgen staat de webcam weer bij het ontbijt aan. Cavaliertjes3, als ik weer zoiets mis, wil je me even. Mailen? Allemaal een knuffel
userMarga en Fleur | 3224 forumberichten
Zaterdag 20 april 2013 | 15:49 uur
volgende week zullen we moeten afkikken als ze naar hun nieuwe baasjes gaan.

@Phoebe: zeg, die schoen is echt wel een paar maten te groot hoor! En 1 schoen voor 6 pups???? Ik tel wel 24 KLEINE pootjes!
Zaterdag 20 april 2013 | 18:13 uur
O jee dat word afkicken voor mijn kids, die moeten hun schoenen nu opruimen en niet meer laten slingeren anders eet Redmay ze op
Zaterdag 20 april 2013 | 18:26 uur
Ja Tamara dat wordt zeker opruimen voor de kids. Handen van Barbies zijn ook heel lekker om op te kauwen en puzzelstukjes jammie heel smakelijk. Mijn dochter heeft er nu nog een 'trauma' van
P.S. maar ze is stapel op haar kleine Ollie, maar houdt hem (nu na 3 jaar) nog steeds goed in de gaten
Zaterdag 20 april 2013 | 20:53 uur
Dat Redmay speelgoed stuk maakt zal bij ons wel meevallen, mijn kids zijn 14,12 en 9 en hebben al hun speelgoed in hun kamer.....dat scheelt weer
Zondag 21 april 2013 | 11:04 uur
@Kelly en Meli: Ik dacht: de schoen is groot genoeg voor 24 puppenpootjes

Enneh...Tamara...Redmay vindt een iPhone ook leuk speelgoed hoor

Even een update over de puppekes. Woensdag kwam de Raad van Beheer de puppen chippen. Dat is écht zo gebeurd, met 5 minuten was het klaar. Ik heb helemaal niets met naalden dus mijn vader stond paraat voor als ik het niets zou vinden. Ik hield de pup vast en de dame van de Raad van Beheer deed *klik* en de chip zat erin.

Ik kreeg ook een nestlocatiecontrole. Dat doen ze steekproefsgewijs. Ze vond het bij ons erg netjes en schoon.

Nou en donderdag was de eerste dag dat de puppen naar buiten gingen. Voor de zekerheid 2 pupjes per keer want we hebben ook een vijver en ik moet er niet aan denken etc... Nou, ze waren heel nieuwsgierig en vonden het ZOO spannend! Ze zijn denk ik 10 minuten per puppenpaar buiten geweest, dat vond ik voldoende inspanning.

Vrijdag hebben we de puppen er samen met de andere honden in de tuin gelaten (we hebben ongeveer 1000m2 grond). En spannend weer, en spelen met Rhody en Noah. Rhody vond het wel druk want ze kwam op een gegeven moment vragen of ze niet even bij mij op schoot mocht.

En gisteren zijn we begonnen met ook buiten leren dat je je behoefte op het gras doet (want dat gebeurde steevast op het terras :ehh. Het concept wat wel mag en wat niet mag aanleren.

Nou, het liefste wat ze doen is in mijn voeten bijten (en hard hoor!) en aan mijn broek trekken. Hilarisch. Als je opstaat moet je écht oppassen dat je je evenwicht niet verliest omdat er ineens een pupje in je broek hangt Dat hebben ze echt niet in de puppyren geleerd. De puppekes moeten leren wat hun speeltjes zijn en wat niet hun speeltjes zijn.

En hoe leuk is het die kleine dreutels rond te zien rennen in de tuin. Steeds meer op onderzoek uit gaan. De BBQ blijft een ding om je hoofd aan te stoten. En de vijver hebben ze alleen en groot ontzag voor. Ze zijn echt heel voorzichtig. Redmay is tot nu toe de enige die tot het eind van de tuin is geweest. Maar of het interesse was of dat hij gewoon trek had...Caya stond daar
Zondag 21 april 2013 | 11:11 uur
Bericht is gewijzigd op zondag 21 april 2013 om 11:24 uur

Het SNEEUWT in de puppyren:

In een moment van verstandsverbijstering dachten dat het handig zou zijn om eens zaagsel te proberen ipv grid. Dus het grid was op en gisteren zaagsel gekocht. What were we thinking... Het is een complete explosie in de werpkist. Want wat is zaagsel leuk om mee te spelen. Lekker graven enzo, leuk joh! Helemaal onder het zaagsel zitten en dan eens even lekker uitschudden. Of dan je broertje aanvallen.

Wel heel leuk een black&tan pupje onder het zaagsel.

Morgen weer grid dus

Oh ja, de puppycam blijft nog zeker 4 weken aan want dan gaat Reza naar zijn nieuwe baasje. Maar ze zullen we steeds vaker buiten zijn met dit lekkere weer
Zondag 21 april 2013 | 11:16 uur
Ze hebben er inderdaad een troep van gemaakt.
userMarieke en Toby | 201 forumberichten
Zondag 21 april 2013 | 11:21 uur
Oh Phoebe wat een troep hebben ze er van gemaakt, maar ze hebben wel een lol rennen door het zaagsel..
Zondag 21 april 2013 | 19:37 uur
Weet je wat pups ook geweldig speelgoed vinden: lege WC-rolletjes, kleine lege plastiek flesjes, een bijtring(zo eentje die je voor een baby z'n tandjes gebruikt)
Dinsdag 23 april 2013 | 02:54 uur
Zo, vandaag 2 uur bezig geweest om de zaagseleplosie weer op te ruimen. Experiment zéker niet geslaagd.

Het lag óveral. In de keuken, woonkamer, gordijnen, op de salontafel. Ja, zelfs in de WC

En vergeet de besneeude pups niet. Dat zijn nu verdrietige pups want het spelen en rollen door het zaagsel was oh zo leuk. Ren schoon, pups schoon: Heerlijk.

Gisteren zijn ze zeker anderhalf uur buiten geweest. Wat een genot, spelen met Caya en Noah. En rennen joh! Dan verwacht je dat de pups daarna uitgeteld zijn, maar niets was minder waar. Dan word je als pup weer in de ren gezet en dan valt er natuurlijk maar één ding te doen: spééélen!!

Op 2 ongelukjes na zijn alle poepjes en plasjes op het gras gedaan. okee, en eentje op het hout bij de vijver. Maar hoe kun je nou weten dat het daar óók al niet mag
Dinsdag 23 april 2013 | 12:02 uur
OOWWW , wat zijn die prutskes al flink gegroeid ! Ik heb al een tijdje niet meer gekeken . Wat zag het er heerlijk uit om hen zo in de tuin te zien crossen Stilletjes aan ontdekken ze een nieuwe wereld en binnenkort naar hun nieuw baasje. Phoebe,het zal afkicken worden voor jou en gezin .Maar het is een troost als je weet dat ze goed terecht komen en kontakt blijft houden hé
userrientje | 863 forumberichten
Dinsdag 23 april 2013 | 13:12 uur
buiten gaat er voor de pups weer een hele nieuwe wereld open! Lijkt me leuk om ze op ontdekkingstocht te zien gaan. Rennen ze dan buiten ook echt? Ze kunnen nu echt al lang wakker blijven! 3 weekjes geleden sliepen ze nog het merendeel van de dag, maar als je nu naar de webcam kijkt, is er steeds veel beweging. Zo leuk.......het zijn nu echt kleine hondjes en je ziet zo stilaan dat ze ook klaar zijn voor hun nieuwe thuisje.
Dinsdag 23 april 2013 | 13:58 uur
ze zijn zo leuk, net de filmpjes buiten bekeken. Doet me weer denken toen ik bij Keli ging kijken van die kleine drummels in de tuin rennen (Keli kwam uit een nest met twee Ruby's en 2 B&T dus zelfde kleurtjes)
Dinsdag 23 april 2013 | 15:28 uur
Bericht is gewijzigd op dinsdag 23 april 2013 om 15:30 uur

In het begin vonden sommige pups het écht eng.
En anderen gingen op onderzoek uit. Daarom zijn ze toen maar enkele minuten buiten geweest.
De volgende dag was het al veel minder eng, maar wel hééél dicht bij mij blijven. Als ik dan ergens heen liep had ik een schare van 6 pups achter me aan

Nu blijven ze een uur of anderhalf buiten (tot het te koud wordt). Veel spelen maar gisteren ook 2 pupjes lekker bij Rhody liggen.

Het onderzoeken is zo leuk om te zien. Gelukkig zijn ze heel voorzichtig en lopen niet zomaar de vijver in ofzo. En als je dan een pupje pakt, voel je het hartje bonk*bonk*bonk. De blikken soms: huh, wat is dát nou?!

Ze rennen sinds een dag of 3 echt. Steeds meer. Ook zo'n koddig gezicht.

Ik heb wel geleerd heel vaak en heel snel tot 6 te tellen
Dinsdag 23 april 2013 | 17:37 uur
@kelidurda: waar zie je dan de filmpjes van buiten?
Dinsdag 23 april 2013 | 17:46 uur
Hoi Kelly,

De filmpjes staan op facebook die naar youtube linkt:

Ik heb de link voor je gekopieerd.

http://youtu.be/4m7kUGOuXZo
http://youtu.be/hYkM5PaCp7c
Woensdag 24 april 2013 | 11:15 uur
Vanmiddag om 17:00 Puppycam in de tuin!

Vandaag om 17:00 uur zetten we de puppycam in de tuin (en de puppen zijn daar dan ook ). Kunnen jullie net als wij zóó genieten van spelende pups in de tuin.

Ik mis steeds hele leuke momenten met filmen dus dachten we: dan de cam maar in de tuin. Gisteren nog wel één leuk filmpje gemaakt:

http://youtu.be/M41SapiPbRo
Woensdag 24 april 2013 | 11:16 uur
leuk, kan ik hier op het werk het laatste half uur puppen genieten in de tuin!
Woensdag 24 april 2013 | 11:32 uur
ach wat leuk! Bedankt voor de link.
Zo grappig als ze rennen, het lijkt wel of ze huppelen
Woensdag 24 april 2013 | 11:35 uur
net even naar de webcam gekeken....ik dacht eerst: ze zitten wel lekker buiten want ik zag geen pup. Maar toen zag ik plots onderaan het scherm een ruby liggen knorren En ja hoor de rest slaapt ook zalig, maar achter die lange rolmops waardoor je ze bijna niet ziet liggen
Woensdag 24 april 2013 | 12:30 uur
Oh, geweldig filmpje weer!!! Vanmiddag ga ik ook lekker kijken hoor....nog even lekker van die pupsels genieten!!!
Woensdag 24 april 2013 | 16:59 uur
yeahh zie de puppycam nu buiten! nog even een halfuurtje hier stiekum mee kijken!
Woensdag 24 april 2013 | 17:08 uur
Ja, wij kijken nu ook mee!
Ben ik even blij dat er geen teefjes in het nest zaten, anders was het écht moeilijk geworden.
Woensdag 24 april 2013 | 18:53 uur
Oh ik heb genoten van de pupsels buiten
Wat vinden ze het leuk om buiten rond te rennen. Nu liggen ze weer uitgeteld te slapen....
Woensdag 24 april 2013 | 21:05 uur
Net nog even het filmpje gekeken. En och gut, die kleine pootafdrukjes op de tegels
Woensdag 24 april 2013 | 21:24 uur
Tamara jouw schat is wel een heel mooi hondje. Wat schattig die puppiegrommetje en geluidjes
Donderdag 25 april 2013 | 09:35 uur
heb ook genoten gisteren! En Tamara jouw Red is echt mijn lieveling hoor wat een heerlijk ventje ! De Black and Tans zijn natuurlijk ook helemaal geweldig (wil zelf misschien ooit een Black and Tan erbij....) maar Ruby's ach daar heb ik toch zo'n zwak voor! Hoe zou dat nu komen
Donderdag 25 april 2013 | 10:42 uur
Het was weer zo leuk gisteren! Vanmiddag weer maar dan om half 5.
Vanavond gaat Redmay naar Tamara toe en voor die tijd moet hij nog even goed slapen
Spannende dag voor Redmay !!
Donderdag 25 april 2013 | 12:40 uur
spannend voor Tamara en Red May!!!
Donderdag 25 april 2013 | 13:42 uur
Oh spannend zeg!! Tamara veel plezier met je knappert
Donderdag 25 april 2013 | 13:52 uur
Ze liggen heerlijk te tukken allemaal liggen zelfs een paar hangend over de rups te slapen liefff
Donderdag 25 april 2013 | 14:39 uur
Redmay heeft zijn tasje vast gepakt.

Alles erin, schoon paar sokken, snoepjes, de emailadressen van z'n broertjes en die van mamma, zijn iDog (helemaal opgeladen), steentjes uit de tuin en natuurlijk zijn paspoort!

Hij is nu vast afscheid van de oren van zijn broertje aan het nemen En van de staart van een ander broertje.
Donderdag 25 april 2013 | 16:18 uur
Ah wat schattig. Wat zal hij zijn mama en broertjes gaan missen. Maar hij zal het bij Tamara vast en zeker net zo goed krijgen.

En toen waren er nog 5.. Reza heeft ook al een baasje.. en heb je al gegadigden voor de andere 4 boefjes?
userNoëlle&Ramses | 368 forumberichten
Vrijdag 26 april 2013 | 11:39 uur
och, dat zal toch een beetje hartpijn geven als je je pup zo ziet vertrekken. Gelukkig heeft hij een gouden mandje. Ik vind het wel zielig dat hij nu niet meer bij zijn broertjes, mam en tantes is. Hij zal ze vast missen in het begin. Maar wel leuk dat hij ergens terecht komt waar al een cavje is, dat maakt het minder erg lijkt me.

@ Tamara: hoe doet kleine redmay het?
@phoebe: ja, heb je nu al een thuis gevonden voor de 4 rakkers? Gek toch dat je een reu minder snel kwijt raakt
Vrijdag 26 april 2013 | 16:24 uur
Redmay doet het aardig goed. Hij heeft de hele nacht doorgeslapen na een spannende dag gisteren.

Nu heeft hij zijn speelmomentjes en dan valt hij weer in slaap. Ik heb het er druk mee, de hele dag opletten of hij wat moet doen...Maar het is geweldig leuk. Zodra ik hem op het gras zet doet hij een plasje (maar hij heeft een goede opvoeding genoten bij Phoebe) dus hij wist al wat gras was.

Hij heeft vandaag 1 ongelukje gehad binnen en dat kwam omdat er iemand aan de deur was en ik even niet kon opletten.

Cindy vind het nog een beetje spannend. Redmay wil elke keer bij haar drinken maar daar moet Cindy niets van weten... Nu liggen ze lekker bij elkaar te slapen dus dat gaat vast helemaal goed komen...
Vrijdag 26 april 2013 | 16:35 uur
leuk Tamara! Dat klinkt helemaal goed Lekker genieten van de kleine Red! En we willen natuurlijk heeeeeel veeeeeeel foto's gaan zien!
Zaterdag 27 april 2013 | 11:18 uur
Wat een drukke tijd voor de hondjes! En voor ons ook, René moest een spannend onderzoek in het ziekenhuis doen gisteren en gelukkig is de uitslag daarvan goed. Maar wel een hele emotionele rollercoaster wat er best inhakt .

Donderdag was D-day voor Redmay. Om half 8 's avonds werd hij opgehaald door zijn nieuwe baasjes. Om 6 uur heeft hij nog een anderhalf uur flink geslapen, want daar moet je natuurlijk wel uitgeslapen voor zijn.

En om half 8 was het zover! En op deze foto laat hij even zien dat hij de échte playboy is (dit is dus bij zijn nieuwe baasjes)!

Linkje naar de foto: https://www.facebook.com/photo.php?fbid= ...
Zaterdag 27 april 2013 | 11:38 uur
Enig die foto
Zondag 28 april 2013 | 10:30 uur
Hallo allemaal ik lees al een tijdje mee en heb me nu ook aangemeld. Ik ben Danielle en ben een paar weken terug ook bij caya haar pups wezen kijken, mijn keus was gevallen op Reza. Kan niet wachten tot hij bij ons komt wonen maar moet nog even geduld hebben. Wat leuk om te zien daar Redmay het zo naar zijn zin heeft bij zijn nieuwe baasje en wat een leuke foto. Ik zag gisteravond nog maar 4 pupjes op de puppycam, heeft er nog een pupsel een warm mandje gevonden?
userDanielle en Reza | 17 forumberichten
Zondag 28 april 2013 | 11:07 uur
wat leuk dat we Reza ook niet volledig uit het oog verliezen als ze weggaat bij Phoebe!
Wat een leuke foto van Redmay! Zo schattig bij poezemieke
Zondag 28 april 2013 | 15:35 uur
Bericht is gewijzigd op zondag 28 april 2013 om 15:37 uur

Welkom Danielle,

Leuk dat je je ook hebt aangemeld. Dan kan ik ook Redmay zijn broertje volgen.....hoe hij het bij jullie gaat doen.

Ik miste ook al een pupje op de cam....toen waren er nog vier....

Eigenlijk nog drie....want Reza heeft natuurlijk een warm mandje bij jullie gevonden...maar we kunnen nu nog wel even van hem meegenieten op de puppycam
Maandag 29 april 2013 | 08:15 uur
Bericht is gewijzigd op maandag 29 april 2013 om 08:28 uur

Hoi Danielle! Leuk dat je je hier hebt aangemeld!

Ryan dacht: moet ik nou mijn hele leven slijten in dit kouwe kikkerlandje? Dan doe ik niet hoor, moet je kijken hoe koud het hier steeds is. En dan is het een mooie zonnige dag waar ik goed door de tuin kan rennen en dan bam! Volgende dag hondenweer. ik wil de wereld zien. Parijs, Milaan, Rome, Antwerpen!

Afgelopen zaterdag kwam er een Belgische dame naar ons toegetreden en heeft Ryan naar Antwerpen meegenomen. In de buurt van Antwerpen waar Ryan met een andere cavalier, de kat, haar man en dochter woont.
Maandag 29 april 2013 | 13:39 uur
dag lieve Ryan! Het ga je goed!
Maandag 29 april 2013 | 15:59 uur
Ryan lag gisteren samen met de poes die zij hebben op schoot. Ook met de andere cavalier die zij hebben gaat het heel goed en 's nachts slapen zij bij elkaar.
Maandag 29 april 2013 | 16:10 uur
Wat een honden, nee sorry, puppyleven hebben die kleintjes
Maandag 29 april 2013 | 22:17 uur
... Liefde is ...

Als je al op bed ligt en op de puppy cam ziet dat een puppeke een poepeke heeft gedaan.... Manlief vragen het op te ruimen en even later een compleet propere puppyren op de puopycam te zien
Maandag 29 april 2013 | 22:39 uur
Maandag 29 april 2013 | 23:08 uur
Dat is ware liefde
Dinsdag 30 april 2013 | 08:55 uur
Bericht is gewijzigd op dinsdag 30 april 2013 om 08:56 uur

het zal dan voor jou een hele rust zijn als de pups allemaal het nest verlaten hebben want zo te zien ben je er zelfs nu nog 's nachts mee bezig

Je merkt het wel meteen in de puppyren dat er 2 pups minder zijn.
Donderdag 2 mei 2013 | 18:14 uur
De pups zijn stuk! Helemaal kapot, liggen uitgeteld in de ren.

Ze hebben vandaag geholpen met tuinieren en ook met het 'ordenen' van de houtsnippers in de tuin.

Morgen begint de groene puppenpootjes training
Donderdag 2 mei 2013 | 22:03 uur
Toch fijn drie van die tuinmannen erbij,ze liggen idd voor pampus.Volgens mij zijn het ook drie boefjes je ziet het aan die kopjes van ze,geniet er nu nog maar van je zal ze missen als ze weg zijn.
Zaterdag 4 mei 2013 | 21:04 uur
Ryvano, onze lekkere grote knuffelbeer, heeft een heel fijn huisje in Veenendaal gevonden waar hij Benji gaat heten.
Ik heb hem écht gemist vandaag, uren voordat hij wegging heeft hij nog in het zonnetje, op zijn vaste stek, op mijn schoot liggen chillen. Maar ben wel héél blij dat hij zulke lieve baasjes heeft gevonden.

Vandaag genoten weer. We gingen een tuinkas opzetten met wel meer dan 100 onderdelen. Drie keer raden hoe vaak we naar onderdelen hebben lopen zoeken . De kas staat nog niet overigens, maar dat kwam door de wind die wel erg hard kwam opzetten

Geniet van het lekkere weekeind allemaal!
Zaterdag 4 mei 2013 | 22:15 uur
En daar liggen 2 moppies heerlijk tegen elkaar aan te slapen
Zaterdag 4 mei 2013 | 22:50 uur
Wat fijn dat er nog een pupsel een warm mandje heeft gevonden. Ik kan echt niet wachten tot Reza bij ons komt wonen, ben al aan het aftellen . Nu eerst genieten van de vakantie en dan kan het genieten thuis beginnen.
Zondag 5 mei 2013 | 07:12 uur
Bericht is gewijzigd op zondag 5 mei 2013 om 07:20 uur

Wat een leuke naam Benji. En wat fijn dat (Ryvano) Benji een goed thuis heeft gevonden. Ik zal hem ook wel missen op de cam, het was ook wel een van onze favorieten. Bij Redmay kan niemand tippen natuurlijk
Voor jou zal het een stuk rustiger worden Phoebe, wel een raar idee denk ik.

Danielle geniet lekker van je vakantie, want hij zit goed bij Phoebe; je krijgt straks een welopgevoed hondje als ik zo naar Redmay kijk

Redmay is ondertussen uitgegroeid tot een stoere pup (was hij eigenlijk al) hij is nergens bang voor buiten, alleen de grote honden vind hij nog een beetje spannend. Cindy niet hoor die is te lief, die wind meneer zo om zijn vingers.....af en toe moet ik zelfs ingrijpen omdat hij Cindy zo aan het pesten is

Met de katten gaat het goed die lopen nu langs hem heen en af en toe willen ze spelen met Redmay. Met de zindelijkheidheid gaat het eigenlijk wel goed. Op drie ongelukjes na in huis heeft meneer alles buiten gedaan. We zijn hem nu aan het leren om door het kattenluik naar de afgesloten tuin te gaan waar ik een graszode op de tegels heb neergelegd zodat hij zijn behoefte op het gras (wat hij al bij phoebe geleerd had) kan doen. En natuurlijk gaat hij af en toe mee wandelen met Cindy want dat is goed voor de socialisatie

Ook heb ik Redmay volledig op KVV gezet omdat Cindy dit ook kreeg. Je moet hem zien smullen. De keus was snel gemaakt want ik had Cindy Lotgering gegeven en Redmay zijn brokken, nou hij draaide zijn neus om voor zijn bakje en zat naar Cindy haar bench te springen en te blaffen van dat wil ik ook.... Toen ben ik overstag gegaan, ook mij wind hij tot op zekere hoogte om zijn kleine pootjes
Maandag 6 mei 2013 | 10:23 uur
@Danielle. Nog 3 kleine weekjes. Reza is zo'n leuke pup. Hij vindt het heerlijk om tegen je aan te liggen, op je voeten te liggen. Maar spelen is ook zo leuk, hij speelt heel veel met Noah en soms met Caya (Caya heeft er niet altijd zin in) en natuurlijk met zijn broertjes.

Hij leert al steeds beter wat wel en wat niet mag. Wat zijn speeltjes zijn en onze 'speeltjes'. Alle poepjes en plasjes gaan op het gras. We leren hem dat hij niet tegen de tafel aan mag staan en niet op mijn voeten bijten met zijn SCHERPE tandjes. Dat laatste is soms wel erg moeilijk, vindt Reza.

Deze week krijgt hij zijn tweede enting.
Maandag 6 mei 2013 | 10:23 uur
Even Reza 'in the picture' zetten. Hij speelt steeds zo leuk met Noah en soms ook met mamma Caya.

Wat een genot, zitten we op de loungeset buiten te zitten en dan kun je de hele dag naar dit soort plaatjes kijken. En soms proesten van het lachen. Heerlijk gewoon!

Filmpje 1: http://youtu.be/hAUwBDVQjdI

Filmpje 2: http://youtu.be/Nj6NMRSRMs8
Maandag 6 mei 2013 | 11:16 uur
Heel erg leuk om te zien,daar kan je echt uren naar kijken
Maandag 6 mei 2013 | 11:22 uur
@Tamara: Oh ja, Ryvano was natuurlijk ook een favorietje Hij heeft het heerlijk daar, heb al een fotootje gehad.

Dank je voor je compliment over de opvoeding van Redmay. Het is gewoon leuk om te zien hoe snel de puppedupjes dingen leren. (En soms ook weer vergeten). Of het dan écht wel willen, in de bak staan en het nóg presteren om naast de puppyren te poepen.

Ik ga lekker met de pups naar buiten, kunnen ze spelen met de grote honden en kan ik planten voor in de tuin gaan uitzoeken.

Dat wordt ook nog een uitdaging, we krijgen nieuwe planten voor de tuin. Die plantjes zijn natuurlijk nog leuk klein en ontzettend leuk om in te bijten enzo.....
Maandag 6 mei 2013 | 11:55 uur
heerlijk dat alweer een mannetje een fijn huisje heeft gekregen!
Maandag 6 mei 2013 | 14:15 uur
fijn dat Rivano (benji) ook een baasje heeft gevonden!
Leuk filmpje!
Maandag 6 mei 2013 | 20:23 uur
Wat leuk dat hij het goed doet en wat een leuke filmpjes. .
Zaterdag 11 mei 2013 | 18:03 uur
Zojuist heeft Reandro hele lieve baasjes gevonden. Hij gaat in Emmeloord wonen waar hij fijn mag spelen met een oude cavalier. Deze cavalier is 13 jaar notabene!

En ja, het went niet. We gaan hem heel erg missen. Gelukkig blijft hij in de buurt en als we in Emmeloord zijn kunnen we bij Reandro op visite.
Zaterdag 11 mei 2013 | 18:39 uur
Hoi phoebe, dat is fijn dat Reandro een thuis heeft gevonden en ook nog in de buurt. Nu nog maar voor een een goed thuis vinden, de kleine Ritchie.
Ik dacht net al op de cam nog maar 2 hondjes te zien, zo kan je langzaam afscheid nemen. Wat vind Caya ervan?
Zaterdag 11 mei 2013 | 18:41 uur
en als Ritchie geen baasje vind, blijft hij maar lekker bij jullie, eentje kan er nog wel bij, toch.
Maandag 13 mei 2013 | 10:02 uur
en weer zo'n mooi manneke onderdak ! Maar missen zul je ze idd wel maar gelukkig gaat het heel geleidelijk weet dat van het nestje waar ik Keli uit heb ze allemaal binnen een paar dagen waren opgehaald en dan is het helemaal gelijk zo stil lijkt me.
Zaterdag 18 mei 2013 | 12:43 uur
En Ritchie heeft ook hele lieve baasjes gevonden. Hij gaat ook ons kikkerlandje bijna verlaten want hij gaat in het oosten van het land tegen de grens aan wonen bij een jong stel die al honden gewend zijn. Lekker de ruimte!

Reza zit nu in z'n eentje in de puppyren even uit te blazen. Vanmiddag lekker n de tuin met de andere honden spelen

In een maand van 10 naar 5 honden gegaan
Zaterdag 18 mei 2013 | 16:15 uur
Dat is fijn dat alle hondjes een warm mandje hebben gevonden. Arme Reza....helemaal alleen zonder zijn broertjes maar hij zal nu wel lekker verwend worden door jullie en hij heeft natuurlijk zijn moeder en zijn tantes nog waar hij mee kan spelen...
Zondag 19 mei 2013 | 10:47 uur
ben je nu blij dat ze allemaal weg zijn of net niet? Lijkt me een beetje een dubbel gevoel.
Wel tof dat ze allen hun eigen plekkie hebben gevonden.
Zondag 19 mei 2013 | 11:19 uur
Ha Phoebe,
Gefeliciteerd met het feit dat je alle 6 jongens hebt opgevoed tot een zelfstandig leven! Ze kunnen op kamers!
Zal wel erg stil worden.
Maar er zijn 6 gelukkige gezinnen!
Op naar een volgend nestje?
Zondag 19 mei 2013 | 22:55 uur
en ook de laatste onder de pannen! Wel heel stil straks als Reza ook weg is....maar moet wel supergevoel zijn dat ze allemaal toch snel lieve baasjes hebben gevonden . Bedankt dat we weer mochten meegenieten van dit nestje!
Donderdag 23 mei 2013 | 09:23 uur
Over een paar uur gaat de puppycam uit. Reza's baasjes komen hem vandaag ophalen.

Wat zal het rustig worden hier
Donderdag 23 mei 2013 | 10:13 uur
Sterkte straks, gelukkig heb je je eigen mupjes nog om lekker te knuffelen.
userFloris en Senna Ami vriendjes | 325 forumberichten
Donderdag 23 mei 2013 | 13:32 uur
Ik ga jullie missen
Donderdag 23 mei 2013 | 15:47 uur
Danielle heeft Reza opgehaald! Oh wat gaat hij een heerlijk leven bij hun tegemoet. En wat gaan wij hem missen.

De puppycam staat nog héél even aan, maaar......

Donderdag 23 mei 2013 | 16:05 uur
Ohhh wat zal het stil zijn zonder puppygrut
Donderdag 23 mei 2013 | 16:55 uur
He Jakkie wat een triest gezicht!!! Maar superfijn dat ze allemaal een warm nestje hebben gevonden....
Hoe reageren jou hondjes hierop? En vooral Caya?
Donderdag 23 mei 2013 | 16:55 uur
Bericht is gewijzigd op donderdag 23 mei 2013 om 16:56 uur

Oeps 1x is wel genoeg....
Donderdag 23 mei 2013 | 23:00 uur

Rhody sliep vooral na haar nestje. Caya heeft een nieuwe hobby ontdekt: happen naar vlinders. En daarna slapen, ze hebben de hele avond liggen ronken
Wij denken dat ze naar de pupjes gaan zoeken enzo, maar ik denk eigenlijk niet dat het zo werkt. Ze is vrolijk, speelt vanmiddag echt HEEL veel, terwijl ze de hele tijd een SUPER moeder is geweest.
Ik denk dat ze het prima vindt dat haar kroost 'op kamers' is gaan wonen.
Donderdag 23 mei 2013 | 23:35 uur
Ja, in de dierenwereld werkt het nou éénmaal anders he? Mensen willen hun kroost zo lang mogelijk thuis houden en de dieren willens eigenlijk zo snel mogelijk "lozen" haha...
Vrijdag 24 mei 2013 | 06:47 uur
Reza heeft een goede nacht gehad, hij was ook erg moe want heeft de hele middag en avond met onze kat gespeeld. Ze lopen de hele tijd achter elkaar aan en dagen elkaar uit zo mooi om te zien. Reza heeft al zijn poepjes en plasjes buiten op het gras gedaan maar hij heeft ook een goede opvoeding gehad hij phoebe.
Vrijdag 24 mei 2013 | 23:08 uur
Wat leueueuk! Dat hij het ook zo goed met de kat kan vinden Lieve Reza
Vrijdag 24 mei 2013 | 23:12 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 24 mei 2013 om 23:52 uur

Nou, Siny. Ik was eigenlijk wel een beetje teleurgesteld toen Rhody helemaal niet naar haar kids ging zoeken, of het erg leek te vinden. Maar dat madame eerder leek te denken van...Zo, nou eindelijk eens lekker slapen.
Toch wist ik het niet zeker, en met Caya eigenlijk ook niet helemáál. Dus voor de zekerheid wél extra knuffels enzo. Maar ik kan me ook niet helemaal aan de indruk onttrekken dat het gewoon klaar is dan voor ze. Bij dieren werkt het idd gewoon anders.

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage | brabbels