Homepage | Inloggen | Registreren |

Lang geleden

Dit topic hoort bij het dossier: Gezellig kletsen

Donderdag 15 juni 2017 | 11:11 uur
Voor het eerst weer sinds 2009 op de cavalierpage aan het kijken. Er verschijnen veel namen die voor mij niet bekend zijn. Wat kan er veel gebeuren in die 8 jaren. Na Watse kregen we Robin. Hij zou voor 5 maanden blijven, maar dat werden 4 jaren. In 2015 hebben we Solar & Lilly uit België opgehaald. Ze waren door de politie in beslag genomen en ernstig verwaarloosd. Ze zaten al bijna een jaar in het asiel. Ze hebben maar een dik jaar kunnen genieten van onze aandacht, liefde en verzorging. Ook zij hadden syringomyelia en veel pijn. Op 6 maart 2017 hebben we Maja uit Duitsland gehaald. Zij was bijna 12 en 'gedumpd' door haar baasje. Na 6 weken kreeg ze acute hartfalen en is overleden. Jullie zullen begrijpen dat dit allemaal teveel is geweest voor ons. Elke keer afscheid nemen is net of er steeds een stukje van je hart afbreekt. Ik wou dit tóch nog even delen op de cavalierpage.
userEls | 628 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Donderdag 15 juni 2017 | 14:12 uur
Dit is inderdaad allemaal heftig.
Heb je nu geen cavalier meer dan?
userRuby | 1959 forumberichten
Donderdag 15 juni 2017 | 15:08 uur
Zeker heftig, je trekt het je toch erg aan ook al weet je dat je ze nog een prachtige en liefdevolle tijd hebt gegeven. 🌹
userEllenB | 883 forumberichten
Donderdag 15 juni 2017 | 17:03 uur
Hallo Els, leuk dat je hier even komt bijlezen, welkom terug. De page is niet zo heel actief als voorheen maar af en toe toch een opleving.
Wat verdrietig om steeds afscheid te moeten nemen. Geef het tijd en wie weet in de toekomst. Je hart is groot genoeg om van meer hondjes te houden. Maar ik begrijp je twijfel. Ik vind het knap dat jullie voor zoveel, toch al zieke, hondjes hebben gezorgd, respect daarvoor.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4850 forumberichten
Donderdag 15 juni 2017 | 17:38 uur
Hallo Els. Ook al zul je mij niet meer kunnen herinneren, ik ken de verhalen van Watse nog wel! Ik meen me te kunnen herinneren dat je na watse geen cavje meer wilde... die heb je nog wel gehad dus!
Ik vond Watse een prachthondje! Je hebt toen eens een filmpje hier neergezet. Kan me dat nog zò goed herinneren. Hij was nog jong he..? Mijn Amber is inmiddels 11 jaar en flink hartpatiënt. Inmiddels heeft ze weer haar zomercoupe (lekker kort) en ik merk meteen dat ze levendiger is! Blijer lijkt wel! Zo van: he he, eindelijk die jas uit! Leuk dat je hier weer eens komt kijken!
userMayke en Amber | 1299 forumberichten
Donderdag 15 juni 2017 | 17:48 uur
zeer droevig nieuws ,en je trek je dat toch aan ,en elke keer verdriet we zien dat allemaal zo graag
maar heb je nu nog cavalier
userbilly | 517 forumberichten
Donderdag 15 juni 2017 | 21:30 uur
geen foto

Hallo els, leuk dat je weer een kijkje op ons forum
neemt..gezellig!
Het verhaal dat je ons verteld is wel heel verdrietig.
Maar wat geweldig, dat je al die schatjes zo hebt opgevangen ze hebben echt nog mogen ervaren hoe het leven ook kan zijn.
Heb je nu ook nog hondjes?
Ik heb ook een zwaar mishandeld hondje, chico hij wordt volgende maand alweer 5 jaartjes.....het gaat zo snel, maar hij is zoooooo lief.
userC J Wisse | 1497 forumberichten
Donderdag 15 juni 2017 | 21:46 uur
Tjonge wat een verhaal. Triest en ookweer bijzonder dat je steeds helpt. Dat is toch prachtig,

----dat steeds stukjes hart afbreken , snap ik wel, ook is een andere lieverd ook een soort van lijm, om toch een "heel " hart te krijgen, al blijven er wel littekens van de breuk.
Een heel hart vol breuklijnen hebik zelf.

Mijn snoet laatste hondje ,...overleed in november en elke dag heb ik echt nog tranen, zij zat zooooo in mijn ziel
. Pip , mijn huidige lieverd,is ook weer heerlijk. Brengt weer veel vreugde, en dat is soms ingewikkeld rouw en blijdschap, maar daar koos ik zelf voor, ik ben een hondenmens!

Sterkte met je verdriet!
userMoniquemanon | 388 forumberichten
Vrijdag 16 juni 2017 | 01:03 uur
Heel verdrietig, maar ze hebben bij jou nog een mooie tijd gehad. Het gemis doet ontzettend veel pijn en ik wens je sterkte toe.
userJosée, Amigo, Gigi en Tygo* | 802 forumberichten
Vrijdag 16 juni 2017 | 07:45 uur
Mayke en Amber ken ik nog wel. Wat heeft zij een prachtige leeftijd bereikt. Ja dat hart van een cavalier, is een groot probleem. Inderdaad heb ik een filmpje van Watse gemaakt. Hij mocht maar 6 jaar worden. Op dit moment hebben wij geen cavalier. Dat van Maja is nog maar zo kort geleden. Ik zeg nooit 'nooit', maar zoals ik het nu voel kan ik het niet meer aan. Maar we weten niet wat de toekomst zal brengen. Bedankt voor de fijne reacties.
Vrijdag 16 juni 2017 | 16:20 uur
wat fijn dat er mensen zijn zoals jullie Els om oude afgedankte lieve cavaliertjes een gouden mandje te geven.
Maar wel heel heftig om elke keer mee te maken petje af hoor!!!
Knuf van hier
userjackie1970 | 2810 forumberichten
Dinsdag 20 juni 2017 | 19:34 uur
Els wat leuk om je hier weer te zien. Ik herinner met Watse ook nog wel.
Uit mijn onderschrift kun je opmaken dat ook mijn lieve Petal er niet meer is.

Vreselijk dat je zoveel hondjes zo snel hebt moeten loslaten.
userAnneke en Lana (Petal†) | 3553 forumberichten
Donderdag 22 juni 2017 | 09:23 uur
Hoi Els, nou dat is toevallig ... vorige week probeerde ik je op te zoeken, hier en op Facebook. Ik ben Tjaaktje ... je kent mij vast nog wel! Toch?

Lidewij kwam vaak met Robin bij mij in de eerste jaren. Ik heb ook vaak in vakanties op Robin gepast.

Mijn Noah is er sinds 2 april niet meer. Hij is bijna 15 jaar geworden. Marijn heb ik in 2015 in laten slapen. Hij is ruim 12 jaar geworden.
Ze waren beide lange tijd gezond. Marijn is uiteindelijk overleden aan hartfalen. Noah was op een gegeven moment gewoon op ... hij kon niet meer zelf overeind komen.

Sinds 3 weken heb ik weer een Cavalier pup in huis. Ik durf het door mijn goede ervaringen met Noah en Marijn toch wel aan.

Maar wat vreselijk dat jij zoveel verdriet heb mee moeten maken met jouw hondjes... dat lijkt me vreselijk!
userNoahMarijn | 231 forumberichten
Donderdag 22 juni 2017 | 11:49 uur
Wat een vreselijke ervaringen Els. Heel herkenbaar, dat stukje van je hart.
Van dat van mij ligt ook een stukje in onze achtertuin. Een vreselijk gevoel.
usertruus poel | 955 forumberichten
Vrijdag 23 juni 2017 | 19:18 uur
Ja Anneke, jazeker ken ik jou en Petal nog. Dus ook jij hebt afscheid moeten nemen. Tja, het hoort erbij, zegt men, maar dat neemt niet weg dat afscheid nemen pijn doet.
Tjaaktje, wat leuk om je hier nog weer tegen te komen. Ja ik weet van Lidewij dat Robin regelmatig bij jullie was. En ik ken je natuurlijk van de cavalierpage. Je kunt me op Facebook gewoon vinden bij Els de Raaf.
En Truus ken ik natuurlijk ook nog van de page. Heb jij je hond begraven in de achtertuin? Ik ben de naam vergeten.
Dinsdag 19 september 2017 | 19:59 uur
Wat een verhaal, Els, wat heb je veel meegemaakt. Heftig hoor. Natuurlijk herinner ik me jou wel. Ik ben hier ook erg lang niet geweest, ik heb dan ook al meer dan 7 jaar geen cavalier meer. Ik ga weer even meelezen hier.
userIngrid van de Koppel | 2250 forumberichten
Woensdag 20 september 2017 | 16:19 uur
Wat leuk jou weer te 'zien' Ingrid. Hoe gaat het met jou en je Welsh Springer?
Queenie en Gaily zijn er helaas niet meer, we hebben zze vorig jaar 3 maanden na elkaar laten inslapen. Heb er nog elke dag verdriet van. Aan een nieuw cavaliertje durven wij niet meer te beginnen, we hebben zelf de nodige ellende meegemaakt met hen qua gezondheid en ook hier lees ik nog regelmatig van hondjes die de vreselijke ziekte hebben en toch geteste en voor de fokkerij goedgekeurde ouders hebben. Dat verdriet kunnen wij niet meer aan, maar daar weet jij alles van.
Woensdag 20 september 2017 | 19:54 uur
He Truus, wat leuk om een bericht van jou te lezen! Wat verdrietig dat Queeny en Gaily niet meer leven. Heb je nu geen hond meer?
Het gaat goed met mij en met Scott. Hij wordt al weer 8 in december. Hij is niet de makkelijkste hond, maar wel ontzettend lief, echt mijn maatje. Speuren is onze passie, Scott doet niets liever dan met zijn neus werken. DAt is ontzettend leuk.
userIngrid van de Koppel | 2250 forumberichten
Donderdag 21 september 2017 | 06:24 uur
Hoi Ingrid, wat leuk dat je ook even hier weer langskomt. Het is inderdaad lang geleden. We hebben nog wel een tijdje elkaar op de hoogte gehouden via het syringoforum. Jij had zorgen om Chico en ik om Watse. Dat Scott nu alweer 8 jaar is. Soms gaat de tijd snel. Ik heb je een keer gezocht op facebook, maar volgens mij doe je daar niks mee. Fijn om wat van je te 'horen'.
Donderdag 21 september 2017 | 10:44 uur
Hoi Truus, Ingrid en Els. Waar blijft de tijd. Leuk om weer iets van jullie te horen. Ik heb nog maar een cavje. Alleen Tzigane, die is inmiddels ruim 13,5 jaar. Joffrey hebben we ruim 5 jaar geleden in moeten laten slapen. Wat heb jij veel meegemaakt Els. Leuk jullie hier weer eens een keer te zien. Ook Ingrid, wat hebben we samen veel meegemaakt en meegeleefd hier op de page.
userannette | 332 forumberichten
Donderdag 21 september 2017 | 11:18 uur
Wat leuk al die oude bekenden! Nee Ingrid, wij hebben geen hond meer. Zou echt graag een cavalier willen, het is zo'n geweldig lief ras, maar na drie hondjes met syringo durven wij echt niet meer. We hebben een vervelende tijd achter de rug mbt onze gezondheid, zijn inmiddels opa en oma van twee kleindochters, enorm leuk, maar daar gaat ook nogal veel tijd in zitten. Misschien komt er ooit nog eens iets op ons pad, we wachten het maar af.
Zondag 24 september 2017 | 17:06 uur
Ook leuk om jou hier weer tegen te komen Annette ! Dus jij hebt nu alleen Tzigane nog. Ja helaas kan er veel gebeuren als je jaren verder bent. Altijd zo verdrietig als je afscheid moet nemen van je lieverd.
Zondag 24 september 2017 | 21:19 uur
geen foto

Wat een berg verdrietige dingen hebben jullie te verwerken gehad.....mijn petje af voor het telkens opnieuw gaan voor een cavaliertje.......hondjes die jullie liefde zo nodig hadden GEWELDIG niet zo veel mensen gaan zover.....
Gaan jullie toch weer proberen, of stopt het hier voor jullie?
Ik heb ook een mishandeld cavaliertje op genomen, heb er nog geen dag spijt van gehad!!
userC J Wisse | 1497 forumberichten
Dinsdag 26 september 2017 | 09:33 uur
Wat een heftig verhaal Els.

Volgens mij had ik jou al vriend op FB, daar ben ik een tijd weg geweest. Maar miste toch de wandelingen en Bello.
Ik snap wel dat je ertegenop ziet om weer een hond in huis te halen. Zelf ben ik ook een echte hondenmens. Nog maar sinds 6 jaar. Nu heb ik makkelijk praten: wij hebben tot nu toe alleen (voorzover wij weten) gezonde cavaliers gehad. Eliza is wel doof, maar toont geen tekenen van PSOM.
Ik neem wel mijn petje af dat je al deze cavaliertjes een kans hebt gegeven, echt TOP!Ik hoop dat je in de toekomst een cavaliertje mag krijgen waar je jaren van kan genieten!Groetjes van Minke en de meisjes
userMinke met Eliza en Joy | 2533 forumberichten
Zaterdag 30 september 2017 | 08:15 uur
Zoals ik er nu over denk, stopt het hier voor mij. Maar ik weet ook, dat er soms ‘iets’ op je pad komt. En verwaarloosde en mishandelde cavjes hebben wél mijn voorkeur, maar is ook erg intensief.

Ja Minke, ik ken je nog van FB. Ik vond het al raar dat we geen vrienden meer waren.😉
Fijn voor je dat Eliza en Joy redelijk gezond zijn.

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage