Homepage | Inloggen | Registreren |

zou het gaanlukken!

Dit topic hoort bij het dossier: CavalierPage

Woensdag 20 september 2017 | 09:24 uur
14 Jaar was zij, mijn (ons) maatje. Desie onze tricolor Cavalier. Ze was - behoudens de vakanties van het baasje en het vrouwtje - 24 /7 onafscheidelijk van haar baasje. Waar hij was,was ook zij. Reizen per auto vond ze prima en als ze zo af en toe een thuis moest blijven ging dat zonder protest. Omdat haar baasje een bekken probleem heeft en gebruik maakt van een scootmobiel vond ze het prachtig op de voetenplank in het aardappelmandje mee op stap te gaan. Dat was haar domein en andere snuffelaars moesten van haar weg blijven. Vanwege ouderdom is zij op de dinsdag na Pasen met hulp van haar dierenarts ingeslapen. Desie was een gezond hondje. Ze had een milde vorm van Syringomelia. en samen hebben we met medicatie heel goed beheersbaar kunnen houden. Doofheid en hartruis is eerst pas in haar laatste levensjaar actueel geweest.

Gedurende mijn leven heb ik altijd een hondje in mijn omgeving gehad. Het kriebelt en thans ben (zijn wij) ik weer zo ver aan een volgende cavalier te gaan denken. Op het internet (o.a. marktplaats) is van alles te vinden. Echter de betrouwbaarheid laat nog al eens te wensen over.

Reeds enkele weken ben ik bezig om een goed fokadres (kennel) te vinden. Ik heb inmiddels een aantal mensen aangeschreven om informatie. Echter ik krijg, uitgezonderd een enkeling, geen reactie terug. Zelfs heb ik twee mensen van de Cavalier Club Nederland (eind juli / begin aug) aangeschreven en ook zij laten afweten. Heel jammer!
Voorts heb ik bemerkt dat er nog al wat websites niet meer actueel en verouderd zijn. Zelfs een website leidde je naar een site waardoor je computer een virus oploopt.
Iedereen zal begrijpen dat een zoektocht naar een degelijke fokker(ster) / kennel voor mij een heel avontuur is.
Wellicht is het een suggestie op cavalierPage de rubriek kennels / Fokkers eens op actualiteit te screenen.
Ik (wij) gaan in elk geval verder met onze zoektocht een cavalier een warm nestje te bieden.

Anton en Carla van Kemenade
Eindhoven.
userAnton van Kemenade. | 5 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Woensdag 20 september 2017 | 10:44 uur
Welkom hier, en nog gecondoleerd met het verlies van Desi. Wat een mooie leeftijd heeft ze gehaald. Begrijpelijk dat jullie nu, na een poosje weer je hart open stellen voor een ander hondje. Jammer dat er weinig of geen reacties komen. Eigenlijk best gek.
Is een herplaatser ook een optie? Want ik zie dat in een ander bericht Luna naar een gouden mandje zoekt. En ik denk dat ze bij jullie beter op haar plaats zou zijn. Maar goed een pup is natuurlijk ook hartstikke leuk. Veel succes in ieder geval.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4850 forumberichten
Woensdag 20 september 2017 | 11:19 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 11:20 uur

Natuurlijk gaat het jullie lukken! Ik hoop dat jullie voor een herplaatser gaan ;-) Niks ten nadele van een pup maar er zijn nog (te) veel (cavalier)hondjes die een nieuw en warm (t)huis zoeken.....

Succes!
userAnita Gerritsen | 52 forumberichten
Woensdag 20 september 2017 | 11:21 uur
Als je op zoek bent naar een puppy kun je ook kijken op de site van cavalierclub.nl en dan onder het kopje geboorteberichten. Daar staan de puppy vermeldingen. En ik weet niet of je ook op facebook zit? Er bestaat daar namelijk ook een pagina "Herplaatsing Cockerspaniël en Cavalier King Charles-spaniël BE en NL en DE". Daar worden herplaatsingshondjes op aangeboden en deze pagina is altijd wel heel actueel. Succes.
userWilma de Vries | 367 forumberichten
Woensdag 20 september 2017 | 11:23 uur
Op facebook bestaat ook de groep "we all love cavalier king charles spaniels". Dat is ook een leuke groep om te volgen.
userWilma de Vries | 367 forumberichten
Donderdag 21 september 2017 | 17:52 uur
Wij zijn ook gaan zoeken op internet en uiteindelijk heb ik toch gewoon gebeld met een fokker en heb er geen spijt van ! Onze Ziva komt bij Leonie Toppers weg uit Neede . Zijn echt super aardige mensen. Hebben wel een wachtlijst maar geven wel eerlijk antwoordt van hoe en wat. Gewoon even bellen hier en daar denk ik 😉 Veel succes😊
userwilly | 81 forumberichten
Donderdag 21 september 2017 | 18:12 uur
Er staat nog een teefje op het prikbord.

En deze fokker heeft momenteel nog een schitterend driekleur reutje beschikbaar:
http://anexcellentchoice.nl/pup-info/pup ...
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2166 forumberichten
Vrijdag 22 september 2017 | 14:20 uur
Je mag altijd contact met mij opnemen, website is actueel. In ieder geval gecondoleerd met het verlies van Desi. Een prachtige leeftijd heeft ze mogen behalen.
userIndy (The Lovely Indy's) | 127 forumberichten
Vrijdag 22 september 2017 | 14:45 uur
De practige reu van An Excellent Choice is weg - hij woont inmiddels een week bij mij!
userSuzy T | 21 forumberichten
Zaterdag 23 september 2017 | 11:54 uur
Wat fijn! Gaat het goed zo samen met Charlotte?
Zaterdag 23 september 2017 | 18:57 uur
geen foto

Tuuuurlijk gaat dat goed komen!!!!
Na de dood van mijn cavaliertje, ben ik ook weer op zoek gegaan, en ik mag wel zeggen heeel goed geslaagt, bij de dieren bescherming.
Via ik zoek baas, heb ik mijn Chico uit een opvang asiel gehaald.
Je zei:een cavaliertje een warm mandje geven.....de hondjes aldaar, hebben allemaal een rugzakje, en hunkeren naar een liefdevol plekje.......misschien ook een puntje om te overwegen?
Ik kan het echt aan raden, zou die lieve erg mishandelde Chico voor geen goud meer willen missen!
userC J Wisse | 1497 forumberichten
Woensdag 27 september 2017 | 19:15 uur
Lieve mensen het is gelukt! Ik ben gisteren naar een cavalier kennel geweest. Opnieuw een tricolor gevonden. Haar nieuwe nestje staat klaar en vanaf zaterdag is zij onze nieuwe huisgenoot.
Ik dank iedereen voor de support.
Woensdag 27 september 2017 | 20:17 uur
Heel veel succes met je tricolor meisje !!!
userKelly en Andy | 60 forumberichten
Woensdag 27 september 2017 | 21:08 uur
Wat fijn voor jullie, gefeliciteerd en het zou leuk zijn om hier nog wat te zien van jullie nieuwe aanwinst!
Donderdag 28 september 2017 | 12:58 uur
Toch gelukt!!! Heel veel geluk en plezier met jullie nieuwe huisgenootje!
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2166 forumberichten
Zondag 1 oktober 2017 | 12:42 uur
En hoe gaat het met jullie nieuwe aanwinst, alles goed gegaan?
Ben benieuwd, en nogmaals veel geluk
Zondag 1 oktober 2017 | 13:23 uur
We hebben gisteren onze nieuwe huisgenote opgehaald. Ze past zich heel goed aan. Vannacht heeft ze ons met rustgelaten en vanmorgen was haar bench " schoon ". Gewoon een hartstikke gaaf hondje. We zijn er blij mee!
Zondag 1 oktober 2017 | 20:01 uur
geen foto

O wat fijn zeg!
Ga er van genieten he, en dat het maar vele jaartjes mag duren.
Dat is weer een gelukkig gouden mandje, top!
userC J Wisse | 1497 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage