Homepage | Inloggen | Registreren |

Huidprobleem

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Maandag 25 september 2017 | 16:55 uur
Hallo,ik heb een cavalier ,teefje van 10 jaar die altijd heel gezond geweest is .enkele maanden geleden kregen we een 2de hond en is onze cavalier beginnen krabben .doffe vacht veel schilfers....vermoeden was parasiet.3keer behandeld met stronghold.nu nog steeds haarverlis ,schilfers,droge huid en veel krabben.ook veel bijten aan pootjes.ze heeft van veearts visolie gekregen maar helpt niets ....iemand advies???
userFlorette | 2 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Maandag 25 september 2017 | 19:48 uur
Kan het een soort van nerveus zijn door de 2de hond.
userRuby | 1978 forumberichten
Dinsdag 26 september 2017 | 12:19 uur
onze Asha heeft dit probleem zowat haar hele leven gehad. Ik denk super droge huid. Na sterilisatie leek ze ook steeds meer op een ontplofte poedel. Heb haar elke drie maanden bij de trimster de tondeuse er overheen laten halen. Verder niks.

userMarga en Fleur | 3401 forumberichten
Dinsdag 26 september 2017 | 12:25 uur
Geef je ander voer, of bijvoorbeeld brood? Ik merk hier als ze een korstje brood krijgen dat er meteen meer gekrabd etc wordt. Visolie is altijd goed maar dat moet ook even de tijd hebben.
He kan ook een teken van stress zijn door de 2 hond inderdaad. Lastig om het te achterhalen zoiets.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4954 forumberichten
Dinsdag 26 september 2017 | 13:57 uur
Ik denk hetzelfde als Ruby,stress?
userMinke met Eliza en Joy | 2569 forumberichten
Dinsdag 26 september 2017 | 17:53 uur
Onze cavalier helemaal niet zenuwachtig of jaloers of zo.al jaren het zelfde eten van hils .heb zitten lezen over huidschimmel en zou dat kunnen zijn ...doe nog week visolie en als dan niet beter is terug naar veearts.dit duurt nu al maanden en vind het heel zielig voor ons Fleurtje....
userFlorette | 2 forumberichten
Dinsdag 26 september 2017 | 18:15 uur
De arts vragen om te testen op huidmijt, is met t blote oog niet waar te nemen.
Je kan beide honden ook wassen met defencare shampoo van virbac
userKarinn | 208 forumberichten
Dinsdag 26 september 2017 | 19:20 uur
Toch kan ze wel ineens op haar voer reageren. Bij de mens is dat ook zo. Soms gebruik je al jaren hetzelfde en dan ineens ben je allergisch. Maar ik zou idd ook teruggaan naar de da hoor. Prednison kan voor even wat verlichting geven maar is niet iets voor langere tijd. De da kan wat testen doen.
Gebruik je misschien andere shampoo voor je hondjes? Ander wasmiddel voor bijv de mand of kleden?
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4954 forumberichten
Woensdag 27 september 2017 | 09:09 uur
Denk dat ze een allergische reactie heeft opgebouwd tegen de granen in Hill's. Zou gaan voor een betere brok zonder graan, b.v. Carnilove.
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2229 forumberichten
Zondag 14 januari 2018 | 23:18 uur
geen foto

Kan ook schildklier probleem zijn.
(Bloed laten prikken)
userCP | 199 forumberichten
Maandag 15 januari 2018 | 15:23 uur
geen foto

Nou ik denk ook stress.....maar idd, opeens niet meer tegen voer kunnen, terwijl dit al jaren gegeven wordt dat kan heel goed!
Ik zou ook terug naar de da. gaan, en voor de zekerheid wat bloed prikken voor oa:nieren en op allergie......maar stress kan het goed zijn hoor, jezegt hij is niet jaloers, maar dat is niet altijd gelijk
duidelijk.....(opeens alles delen, niet elke aai is voor mijn bolletje )
userC J Wisse | 1606 forumberichten
Maandag 15 januari 2018 | 18:08 uur
geen foto

Ik zou teruggaan naar je dierenarts en als het dan niet beter gaat naar een huidarts gaan.
userDe Clerck Nicole | 64 forumberichten
Vrijdag 26 januari 2018 | 22:09 uur
geen foto

Hoe gaat het nu met de jeuk?
Niets meer gezien, was erg benieuwt, of de problemen al zijn opgelost.
userC J Wisse | 1606 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage