Homepage | Inloggen | Registreren |

Wat te verwachten na operatie patella?

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Dinsdag 26 september 2017 | 12:31 uur
Nog 2 dagen en dan is het zover, dan wordt Lily aan haar patella geopereerd.
Zijn er dingen waar we nog aan moeten denken?
We doen de grote bench in de woonkamer en daarin een groot kussen. Ze kan dan wel iets bewegen maar niet rondlopen. Ze mag natuurlijk niet springen. Ik ga nog iets van stukken tapijt op de vloer leggen ivm uitglijden. Zijn er nog andere dingen?
Ben benieuwd hoe Rosa erop reageert, ze is altijd heel scherp op als je iets mankeert, als is zelf iets heb, heeft ze het meteen in de smiezen.
Ik hoor graag jullie tips.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4850 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Dinsdag 26 september 2017 | 17:22 uur
Geen ervaring mee, maar sterkte toegewenst!
userMinke met Eliza en Joy | 2533 forumberichten
Dinsdag 26 september 2017 | 18:10 uur
Geen ervaring mee maar heel veel sterkte!!
userKarinn | 203 forumberichten
Woensdag 27 september 2017 | 09:04 uur
Geen ervaring mee. Heel veel sterkte morgen!
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2166 forumberichten
Woensdag 27 september 2017 | 09:56 uur
Wij hadden op een weggeefhoek een box gehaald ligt ze hoger en nog meer ruimte en je kan er makkelijker bij..
Soms zetten we de tv aan op iets met dieren dat leidde ook af, veel denk spelletjes doen en zette ook Juul er soms bij.
Een schoentje zodat het verband of gips niet zo vies wordt.
Als ze een kraag moet zijn er heel fijne alternatieven die als een kussen om haar nek zit waar ze dan ook op ligt ipv een lampe kap
Verder als je iets wil weten vraag maar heb zeeer ruime ervaring met Twinkel (helaas)
userBrigg | 1174 forumberichten
Woensdag 27 september 2017 | 14:09 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 27 september 2017 om 14:10 uur

Ik weet niet wat voor operatie ze krijgt,maar bij Gipsy hebben ze het vast gezet met een pinnetje en die moest direct na de operatie al rustig gaan lopen.Om te voorkomen dat ie een kraag aan moest hebben we een kleine maillot(baby)aangepast,op verschillende plaatsen open geknipt(pootjes en staart) en deze vast gemaakt aan zijn tuigje.Zo voorkwamen we dat hij aan de wond ging zitten.Werkte echt goed.
user*Tessa* | 9 forumberichten
Woensdag 27 september 2017 | 14:16 uur
heel veel sterkte
userbilly | 517 forumberichten
Woensdag 27 september 2017 | 17:11 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 27 september 2017 om 17:11 uur

Ik heb een opblaasbare kraag besteld. We hebben een hele grote bench, formaat Herdershond, daar doe ik een hondenkussen in en onderleggers voor het plassen. Ik denk dat ze eerst niet veel gaat lopen. Ze krijgt ook pennetjes. Een box klinkt idd ook handig!
Woensdag 27 september 2017 | 20:23 uur
geen foto

Ik ben met prince zover ook niet gekomen, maar ik denk ook dat ze snel zal moeten bewegen..
Ik wens jullie heeeel veel sterkte, en ik denk aan jullie!
Hou ons op de hoogte he.....we leven met diekleine meid, en natuurlijk met jullie.
userC J Wisse | 1497 forumberichten
Woensdag 27 september 2017 | 21:25 uur
Ik ben gelukkig de komende 3 weken vrij. Dus dat komt goed uit. Morgenavond ga ik in de woonkamer proberen te slapen. Ik denk dat Rosa dat wel heeeel fijn vind om dan lekker bij me op de bank te slapen ben heel benieuwd hoe het gaat. Morgen alles nog bespreken met de da.
Donderdag 28 september 2017 | 07:58 uur
We gaan zo op pad.... bah heb knoop in mn maag....die arme schat, ze snapt er niks van...geen eten???? Wat dat betreft is het fijn dat ze vroeg geopereerd wordt. Laatst met de gebitsbehandeling moest ze nog langer zonder eten.
Ik hou jullie op de hoogte.
Donderdag 28 september 2017 | 11:47 uur
Sterkte Thea. Een akelige dag voor jullie. Hoop dat alles goed gaat.
userAnneke en Lana (Petal†) | 3553 forumberichten
Donderdag 28 september 2017 | 19:18 uur
Ze is weer thuis! Aan het eind vd ochtend het verlossende telefoontje. Het was goed gegaan. Knie was er wel aan toe, het kraakbeen was al aangetast en de gleuf waar de knieschijf in hoort te glijden, nou die was er bijna niet. Om 16.00 hebben we haar opgehaald. Eigenlijk is best eng zo, ze is nog pieperig en zodra het pootje belast wordt of ze draait verkeerd jankt ze. Niks aan. Ze had natuurlijk schreeuwende honger dus we hebben haar een beetje eten gegeven. Nu ligt ze eindelijk rustig te dutten. Ik had eerst een te dik kussen in de bench gedaan. Ze kon geen kant op dus nu maar een dikke plaid met van die onderleggers erop in de bench. Plassen is natuurlijk ook lastig nu dus als ze wat laat lopen is dat niet erg. Straks mag ze nog Tramadol en dan maar hopen dat het goed gaat. Niks aan zo hoor maar ja het moest.
Donderdag 28 september 2017 | 20:55 uur
Wat vreselijk om je moppie zo te zien.. gelukkig is de operatie nu achter de rug en zullen jullie er over een poos positief op terug kijken!
Hopelijk een rustige nacht voor jullie
userKarinn | 203 forumberichten
Donderdag 28 september 2017 | 21:53 uur
Wat fijn dat de operatie achter de rug is! Beterschap en een voorspoedig herstel.
Vrijdag 29 september 2017 | 07:12 uur
Wat fijn dat alles goed gegaan is, nu op naar een voorspoedig herstel.
userannette | 332 forumberichten
Vrijdag 29 september 2017 | 07:38 uur
We hebben een aardige nacht gehad. Ik ben op de bank gaan liggen. In het begin was ze onrustig dus ben ik bij haar gaan zitten en lekker over haar borst gekriebeld. Vind ze altijd fijn. Rond uur of 3 ging ze eindelijk slapen. Toen steeds om het uur ff wakker. Nu net eten gegeven met een halve tramadol. Ik heb 1 x geprobeerd haar overeind te zetten mbv handdoek onder haar door maar dat werd niks. Ze deed haar pootje zeer en jankte zo. Maar nu dus nog niet geplast.... straks maar weer een poging. Ik ben nu ook alleen thuis en als mijn man er weer is, kunnen we het samen doen.
Och en ze is zo zielig, zo begrotelijk. Je voelt je gewoon schuldig. Ging ze me vannacht een likje geven, en dat doet ze niet vaak. Echt zo van wat fijn dat je bij me zit. Grote schat
Vrijdag 29 september 2017 | 08:27 uur
Een kussen is idd met lopen niet handig, veert te veel mee.
Fijn dat het goed gegaan is, ze zal er snel genoeg mee hobbelen en gewoon kunnen plassen.
Sterkte!
userBrigg | 1174 forumberichten
Vrijdag 29 september 2017 | 09:50 uur
Gelukkig dat jullie een redelijke nacht gehad hebben. Ze zal inderdaad nog wel heel veel pijn hebben. Hopelijk geeft de Tramadol wat verlichting. Op naar een voorspoedig herstel voor je lieverd!
Vrijdag 29 september 2017 | 12:07 uur
Mag je echt niet met haar naar buiten?

Ze is blijkbaar zo zindelijk dat ze niet in huis plast, wat ik me kan voorstellen.

Beterschap gewenst!
userjantien | 2392 forumberichten
Vrijdag 29 september 2017 | 12:24 uur
Och Thea wat zielig zo'n hummel.
Ik kan me voorstellen hoe je je nu voelt.
Je weet gewoon niet hoe je haar comfortabel laat zijn.
Sterkte hoor. Hoop dat het snel wat beter gaat.
Knuffel voor Lily!
Vrijdag 29 september 2017 | 15:09 uur
@Jantien, nou de dames hadden ineens weer een poosje van lekker in huis plassen 's nachts en ook de grote boodschap! Dus we hadden ze weer in de keuken in de mand en dat ging weer goed. Gelukkig hebben we sinds mei geen vloerbedekking meer alhoewel dat voor Lily nu beter was geweest.
Maar goed, ik heb de da gebeld, kous zeker nog een dag of 2 aanhouden en dus heeft Anco haar opgepakt en in het gras gezet. Eerst had ze er geen zin in maar ze rook toch een oude plasplek en jaaaaaa daar ging en ze scharrelde verrassend snel op 3 pootjes! Dus we waren alle3 opgelucht Ze is ook niet zo pieperig meer vandaag en is in diepe slaap. Eindelijk.
Vrijdag 29 september 2017 | 17:20 uur
Inderdaad, wat een opluchting, ook voor haar! Dan moeten jullie haar maar regelmatig even buiten zetten.

Dat is toch voor alle partijen fijner dan een in huis plassende hond?

Hou vol, geef haar een Xtra knuffel.

userjantien | 2392 forumberichten
Vrijdag 29 september 2017 | 17:39 uur
geen foto

Gelukkig de operatie achter de rug.
Echt vreselijk als je die schat ziet, met pijn en ongemak, maar dat gaat snel goed komen, ik weet het zeker!!
Beterschap voor de komende dagen , en hou ons op de hoogte he.
Vrijdag 29 september 2017 | 18:45 uur
Fijn om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat. Nu maar hopen dat het zich gunstig doorzet. Het is altijd zo zielig al je beestje wat heeft. Heel veel sterkte en beterschap voor jullie en jouw kleine meid.
userAns Rutte | 569 forumberichten
Vrijdag 29 september 2017 | 21:55 uur
geen foto

Sterkte met de patiënt
Hier knapte Senna snel op toen ze van de dierenarts meer mocht belasten en ook aquatherapie mocht doen. Dat zorgde na de lange rustperiode voor een snelle opbouw van spieren conditie. Misschien iets om over een tijdje met de DA te overleggen?
Meenemen in een buggy zorgt trouwens ook voor afleiding en daarmee voor energie kwijt raken.
Maar nu ook eerst verwennen na die operatie.
userSam Joy en Spike | 428 forumberichten
Vrijdag 29 september 2017 | 22:02 uur
Ze redt zich er al aardig mee gelukkig. Af en toe nog even piepen omdat ze dan net iets verkeerd doet. Nu is Lily gelukkig een heeeeeel rustig hondje dat scheelt ook. Als we dit met Rosa zouden hebben dan hadden we een probleem.
Aquatherapie klinkt goed. Ik zal me erin verdiepen.
Zaterdag 30 september 2017 | 19:54 uur
Veel beterschap!🍀🍀🍀
userEllenB | 883 forumberichten
Zondag 1 oktober 2017 | 10:05 uur
Ach, lees ik een paar dagen niet mee, mis ik weer van alles!
Fijn dat het goed is gegaan! Veel beterschap! Lekker verwennen en dikke knuffel!
userMayke en Amber | 1299 forumberichten
Dinsdag 3 oktober 2017 | 11:31 uur
We zijn paar dagen verder en het gaat prima. Gisterenmiddag heb ik het steunverband eraf gehaald. Ze ging er aan knabbelen dus tijd om eraf te halen. Was even wennen voor haar maar ze verrast ons eigenlijk hoe snel ze al kan lopen. We tomen haar wel in hoor want gister ging ze opspringen.... dat kan niet! Ik heb haar wel in de grote bench waar ze in kan lopen en een paar x per dag even eruit en ook naar buiten. Al met al gaat het voorspoedig.
Dinsdag 3 oktober 2017 | 13:32 uur
Dat klinkt goed Thea, maar niet te snel allemaal. Krijgt ze nog na controle?
Dinsdag 3 oktober 2017 | 14:08 uur
Bericht is gewijzigd op dinsdag 3 oktober 2017 om 14:08 uur

Doe ik ook hoor. Met naar buiten bedoel ik even in de tuin voor haar plasje en poepje en daarna draag ik haar naar binnen. Wandelen dat gaat nog dik 2 weken duren. Verder veel rust in de bench. Ze slaapt best veel maar ik geef geen Tramadol meer, alleen de Rimadyl. 's avonds mag ze even op de bank bij ons. Wel voorzichtig maar ze wil natuurlijk heel graag ook bij ons zitten.
Ik probeer haar wel wat spelletjes te laten doen in de bench waarbij ze niet te gek mag doen natuurlijk. Tips zijn welkom!
Nacontrole is pas over 6 weken.
Dinsdag 3 oktober 2017 | 14:49 uur
geen foto

Heerlijk om te lezen dat het zo voor spoedig verloopt.
Met alle goede zorg die ze bij jullie krijgt moet dat toch ook gewoon goed gaan!
Petje af hoor........t'is een hele zorg he, zo'n klein patient maar lekker verwennen, je hept er zo een goede reden voor.
Dinsdag 3 oktober 2017 | 16:59 uur
Goed nieuws Thea! dat ze het zo goed doet! Dikke knuffel!!
userMayke en Amber | 1299 forumberichten
Woensdag 4 oktober 2017 | 11:23 uur
Wat fijn dat ze voorspoedig herstelt!
Woensdag 4 oktober 2017 | 16:04 uur
Fijn Thea
userMinke met Eliza en Joy | 2533 forumberichten
Maandag 9 oktober 2017 | 15:40 uur
geen foto

Thea, hoe gaat het nu met de kleine dame?
Ik vindt het zo geweldig, dat dit mogelijk was....dan verzucht ik wel hoor mijn Prince mocht dit niet..door zijn ziek hartje.
Maandag 9 oktober 2017 | 19:20 uur
Tot nu toe gaat het heel voorspoedig. Ze loopt wat meer rond, of meer hinkelen. De wond is al goed ah genezen, is mooi rustig qua kleur. Ze is verder alert en de oude qua gedrag. Ik geef geen pijnstiller meer, ze jankt niet en ligt en zit alsof er niks gebeurd is. Gister sprong ze vd bank in een onbewaakt ogenblik maar geen centje pijn. We zijn opgelucht dat het zo goed gaat.
Maandag 9 oktober 2017 | 21:33 uur
Wat fijn Thea!
Dinsdag 10 oktober 2017 | 14:29 uur
Wat fijn dat het goed gaat met Lily.
Ze is er nog lang niet natuurlijk, maar in ieder geval geen rare dingen erbij zoals ontsteking of zo.
Ga zo door Lily!!
Vrijdag 13 oktober 2017 | 18:37 uur
geen foto

Thea,
Dinsdag 17 oktober 2017 | 11:03 uur
Thea hoe gaat het nu met je meisje. Gaat ze goed vooruit?
Dinsdag 17 oktober 2017 | 18:00 uur
Heel fijn dat het zo goed gaat. Ga vooral zo door.
userAns Rutte | 569 forumberichten
Dinsdag 17 oktober 2017 | 20:45 uur
Bericht is gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 20:45 uur

Ze loopt nog wel behoorlijk mank vinden wij maar ik denk dat we te snel willen . De wond is goed genezen en ze is verder weer de oude. Ze loopt een kort rondje redelijk goed maar is snel vermoeid. Ik probeer elke dag haar knie wat te buigen en te strekken en dat laat ze goed toe. Geen teken van pijn dan. Als ze staat, kun je zien dat ze nog niet haar gewicht erop zet, ze heeft alleen de teentjes op de grond zeg maar. De tijd zal het moeten uitwijzen.
Woensdag 18 oktober 2017 | 14:21 uur
Gelukkig is de operatie achter de rug en ik hoop dat zij snel herstelt. Alles heeft zijn tijd nodig...
userJosée, Amigo, Gigi en Tygo* | 802 forumberichten
Woensdag 18 oktober 2017 | 15:56 uur
Zachtjes masseren wil ook nog wel eens helpen Thea. Als de wond echt goed is genezen vindt ze dat misschien ook wel prettig.
Zondag 29 oktober 2017 | 22:23 uur
geen foto

Destijds met Senna hielp de aquatherapie, goed en het per paar dagen het vaste rondje uitbreiden. Echt als trainingsprogramma lengte van wandelrondjes vergroten.
Toen ze toch bleef manken heeft ze ook 2 sessies bij een osteopaat gehad en dat had ze echt nodig. Door de operatie en de herstelfase was ze haar rug en heupen verkeerd gaan belasten, waardoor ze ook weer klachten kreeg. Nadat dat gecorrigeerd was, was dat over.
Misschien ook een tip?
userSam Joy en Spike | 428 forumberichten
Maandag 30 oktober 2017 | 15:26 uur
We zijn nu inmiddels dik 4 weken verder. Het lopen gaat wel iets beter maar als ze een drafje wil dan zet ze haar pootje heel erg naar binnen. Ik weet niet of dit nog gaat veranderen. Verder springt ze al van de bank en soms ook erop. Maar we proberen het nog wel te voorkomen alleen is ze soms ons te snel af. Je kunt duidelijk zien dat ze die poot nog wel ontlast. Ik zal zeker therapie in overweging nemen mocht het niet veel beter worden.

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage