Homepage | Inloggen | Registreren |

Iemand ervaring met chemische castratie??

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Vrijdag 6 oktober 2017 | 19:35 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 6 oktober 2017 om 19:36 uur

Vabo is 7-07-17 chemisch gecastreerd ivm met verweking.
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee.
Ik vind dat hij erg veel jeukt en veel kale plekken hierdoor krijgt. Zijn vacht wordt erg dun.
Zou dit van de chem.castr.kunnen komen?
Het is op deze manier gedaan omdat hij hartpatient is en nu vetmedin krijgt.
Ook durf ik geen stronghold pipet te geven omdat dat ook in zijn nek moet en daar zit ook die chem castr chip.
Gevoelsmatig denk ik dat dat niet samengaat.
Dus af en toe 1 vlo.
userRuby | 1959 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Vrijdag 6 oktober 2017 | 22:16 uur
geen foto

Hier ervaring met Sam.
Hij heeft geen problemen met zijn huid of vacht. Afgelopen zomer heeft hij wel gewoon advantix pipet gehad tegen teken.
Ik zou niet weten waarom een castr.chip niet kan samengaan met een anti vlooien of teken pipet. Buiten het feit dat de pipet natuurlijk veel gif bevat per definitie en ik die zo min mogelijk geef.
Als Vabo zo gevoelig is voor vlooien (was dat ook al eerder?) dan zou ik dat toch gaan bestrijden. en je zou bij de dierenarts kunnen laten kijken of die weet waar de slechte vacht vandaan komt. Hij krijgt niet toevallig ook prednison?
userSam Joy en Spike | 428 forumberichten
Zaterdag 7 oktober 2017 | 00:06 uur
kan de jeuk enz ook niet door bijv een vlooienallergie komen?
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4850 forumberichten
Zaterdag 7 oktober 2017 | 09:46 uur
Vabo heeft sporadisch een vlo vindt nooit geen strontjes. Dus ik denk dat de vlo die die dan heeft erg snel gevonden wordt.
Ook is hij de laatste maanden erg onrustig snachts vaak een blaf. Soms ieder uur. Hij slaapt beneden. Overdag slaapt hij erg veel.
Zaterdag 7 oktober 2017 | 15:51 uur
Op aanraden van de DA heb ik dit vorige jaar ook laten doen bij Gabor (wegens vergroting van de prostaat). Het product was 6 maanden werkzaam. Al na enkele weken begon zijn haar dof te worden en viel het in pakken uit. Volgens de DA kon dit niet zijn door de castratie maar eenmaal het uitgewerkt was is zijn vacht toch weer in orde gekomen.
userAnne Claerbout | 159 forumberichten
Zaterdag 7 oktober 2017 | 18:27 uur
Ja mijn gevoel zegt ook dat het er mee te maken heeft. De vacht glanst nog wel. En inderdaad heel veel haar verlies en veel jeuk
Zondag 8 oktober 2017 | 18:04 uur
geen foto

Heb er niet echt ervaring mee, Chico is nog compleet....heeft nergens last van, en ik hoop ook dat dit zo blijft......mijn da.zegt als Chico nergens last van heeft, dan lekker zo houden...geen enkele reden om dat anders te doen over chemiche castratie is hij echt niet km en het moet wel heel erg zijn, wil hij hier toe over gaan.
Het geeft volgens hem altijd bijwerking zoals veel haar verlies jeuk, en zelfs open huid aandoeningen.
Ik wens jullie sterkte, en dat alles maar snel beter mag gaan
userC J Wisse | 1497 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage