Homepage | Inloggen | Registreren |

Amber gaat langzaam achteruit....

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Maandag 9 oktober 2017 | 10:53 uur
Ik heb vannacht slecht geslapen en de hele tijd liggen piekeren...
Amber, die inmiddels ruim 11 jaar is, gaat langzaam achteruit. Haar conditie wordt minder, ook al is ze nog zeer energiek als het om eten gaat... Ze is vrolijk, geweldige eetlust, niks op aan te merken... En toch... Ze begint wat meer te kuchen, dit is ook bekend bij de dierenarts. Die zei de laatste keer al dat "ze waarschijnlijk aan haar hartje gaat bezwijken "... Ik wéét dat druk maken geen zin heeft.. Nèt zo goed als dat ik weet dat die verschrikkelijke dag ooit komen gaat... Ik geniet heel bewust van haar. Maar soms word ik gewoon overvallen door dat gevoel dat het einde naderbij komt... Ik moet tegen mezelf zeggen: kop op! Niet zeuren en genieten!! Ik weet het... Ze is mijn allesie....
userMayke en Amber | 1283 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Maandag 9 oktober 2017 | 13:42 uur
mayke ik leef met uw mee,hopelijk mag je amber nog lang houden ,ik weet eens komt de dag dat we ze moeten afgeven
ik ben er ook al bang voor spookt elke dag door mijn hooft ,en billy is ook al 9,5 jaar
maar probeer te genieten van elke dag dat jullie nog samen zijn .Ons druk maken heeft geen zin ,maar ben ook zo minste dat er wat verandert ben ik ook bang
veel sterkte en hopelijk zijn je nog lang samen
userbilly | 504 forumberichten
Maandag 9 oktober 2017 | 15:34 uur
geen foto

O mayke, ik begrijp het zo goed.
Ik kan echt niets anders zeggen dan pluk elke dag dat ze bij jullie is, en bedenk wel, dat het niet elk cavaliertje, en zijn/haar baasjes het gegeven is er zo lang samen voor te gaan.
Dat klinkt harder dan ik bedoel, maar ik hoop echt dat Chico deze bewonderens waardige leeftijdt ook mag halen.
Geniet nog maar fijn van elkaar, en goede eetlust, en vrolijk zijn......dat klinkt best toppy hoor!
Bedenk maar moed verloren al verloren.......maar ik voel met jullie mee hoor..
userC J Wisse | 1465 forumberichten
Maandag 9 oktober 2017 | 19:28 uur
Mayke, ach ik weet het zoooo goed waar je mee worstelt...maar geloof me het helpt niets want je veranderd niks ah feit. We hebben ze te leen... op fb ook al gezegd, met Daisy had ik precies hetzelfde, ik zat bij elk kuchje al te piekeren... en toch het afscheid kwam plotseling. Je hebt echter geen keus, hoe verdrietig ook.
Ik weet wel dat het ons ontzettend heeft geholpen dat we Rosa en Lily hier rond hadden lopen. Want het gat was niet zo groot en we moesten door.. vergeten doen we haar nooit. Maar blijkbaar heeft het zo moeten zijn.
En laatst zei Dr. Pol, hoe nuchter hij ook is, dieren zijn niet bang om dood te gaan. En ik denk dat dat ook zo is als ik naga hoe rustig onze dieren zijn gegaan.
Probeer het toch wat los te laten. Dikke knuffel van ons.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4812 forumberichten
Maandag 9 oktober 2017 | 19:29 uur
Ik herken die angst soms overvalt je dat zo gewoon omdat je zoveel van je hond houdt.tdt had ik geen reden omdat te voelen maar tja de leefdtijd van onze hond ging mee tellen.Geniet zoveel mogelijk van haar , ik hoop mee op nog veel mooie momenten
usermabo | 130 forumberichten
Maandag 9 oktober 2017 | 21:31 uur
Wat een mooie foto van Amber!
Ik heb altijd een zwak voor die lieve oudjes.
Ik kan je bezorgdheid goed begrijpen... Moet er ook niet aan denken om ooit afscheid te moeten nemen van onze lieverds.
Zoals je zegt mijn allessie... Hoop dat je nog heel lang mag genieten van Amber.
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2125 forumberichten
Maandag 9 oktober 2017 | 23:07 uur
Ik leef erg met je meer Mayke. Ik weet precies wat je nu doormaakt. Je bent me net voor, ik wilde deze week hetzelfde over Tzigane schrijven. Ook die is veel meer gaan hoesten en het lijkt of ie het soms allemaal niet meer begrijpt. Heeft vorige week ook 3 keer in huis geplast.
Ik sta elke morgen weer op van "zou hij er nog wel zijn"? Wat is het moeilijk he meis, om je lieverd zo achteruit te zien gaan. Toch blijven we moed houden. Tzigane is al vaker na een slechte tijd weer opgekrabbeld. Ik hoop voor je dat jouw Amber dat ook weer doet. Ik duim heel hard voor je mee, dat je haar toch nog een tijdje bij je kan houden. Wie weet haalt ze de prachtige leeftijd van Tzigane ook, die zoals je weet 14 wordt.
userannette | 324 forumberichten
Dinsdag 10 oktober 2017 | 09:09 uur
Ik had ook al op fb gereageerd.
Ik snap helemaal wat je bedoeld en wat je voelt... Maarrr... angst is een slechte raadgever en staat het genieten van elkaar in de weg. Laat het negatieve gevoel los, kijk naar je mooie meisje en voel de liefde. Loslaten is het moeilijkste wat er is, voor straks maar ook voor nu.

Destijds is het met Durske ook snel gegaan en had ik vooraf al veel zorgen en verdriet om haar. Maar ze was er nog. We knuffelden, zij likte n traantje van Mn wang en kroop lekker dicht tegen me aan. Bewust genieten van elkaar dat probeerde ik toen maar ook nu met Sien veel te doen.
Knuffel voor jullie alle 2! ❤️
userEllenB | 873 forumberichten
Dinsdag 10 oktober 2017 | 14:32 uur
Ach Mayke wat herkenbaar. Ik leef met je mee want we hebben hier precies hetzelfde meegemaakt met Petal.
Toch Mayke tel je zegeningen. Ze is nog levendig en vrolijk en ze eet goed.
Zolang dat zo is, probeer in hemelsnaam te genieten.
Zeker, het verdriet zal komen, maar nu nog niet. Dus doe het jezelf niet aan.
Geniet van elke dag.

Annette dat geldt ook voor jou. Geniet zolang het nog kan. Maak herinneringen voor de toekomst.
userAnneke en Lana (Petal†) | 3540 forumberichten
Dinsdag 10 oktober 2017 | 16:23 uur
Sterkte Mayke, geniet van de momenten
userMinke met Eliza en Joy | 2516 forumberichten
Dinsdag 10 oktober 2017 | 18:24 uur
Hoi Mayke, Pacco is mijn eerste hondje dus ik weet niet wat je doormaakt, al kan ik mij daar wel iets bij voorstellen ... wat Pacco voor mij is, zal Amber voor u zijn: eventjes jouw ALLES! Geniet volop van en met haar en als de dag komt, denk aan de mooie momenten, denk aan haar mooie leventje en prijs je gelukkig dat je haar gekend hebt. Maar voor nu: genieten!!!
userKelly en Andy | 50 forumberichten
Dinsdag 10 oktober 2017 | 21:36 uur
Bedankt voor de lieve opbeurende woorden... Jullie hebben ook gelijk.. Druk maken heeft geen zin... Ik kreeg gisterennacht gewoon ff paniek..
Ze is ook zooooo lief!
En wat ben ik blij dat ik dat trapje voor haar heb gekocht! Ze maakt er zòveel gebruik van! Echt leuk om te zien.
Ik neem jullie raad aan en probeer het naast me neer te leggen.. Mijn knuffelkind..
Dinsdag 10 oktober 2017 | 21:42 uur
En even voor Anette.. Sterkte met Tzigane.. Wat een prachtige leeftijd. Ik duim net zo goed voor jou... Wat een zorgen om onze schatten!
Dinsdag 10 oktober 2017 | 22:55 uur
Daar sluit ik me bij aan. Wat een hoge leeftijd heeft Tzigane. Hopelijk houdt hij het nog even vol.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4812 forumberichten
Dinsdag 10 oktober 2017 | 23:16 uur
Dank je, lief van jullie
userannette | 324 forumberichten
Woensdag 11 oktober 2017 | 11:22 uur
annete hopelijk mag uw hondje ook nog lang bij uw blijven ,want niemand verliest ze graag ,
en de moet erbij houden ,en van elke dag genieten
userbilly | 504 forumberichten
Vrijdag 13 oktober 2017 | 10:21 uur
Bericht is gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 10:24 uur

Ik begrijp zo goed wat er in jullie omgaat.Ik heb nog 2 cavjes Gipsy(10) en Izi(8)Allebei hebben ze hartruis en dus weet je dat de dag gaat komen.Ik heb al 3 cavjes verloren aan deze verschrikking en het wordt nooit makkelijker.Helaas is het meestal aan jezelf om ze te laten gaan als het echt niet meer gaat.Geloof me wanneer ik zeg...ze laten zelf weten wanneer het echt genoeg is.Tot die tijd geniet lekker van de lieve,leuke en maffe grollen die ze zelfs wanneer ze oud zijn nog steeds hebben.Onze mootje is vorig jaar met 14 jaar ingeslapen dus ouder worden met ruis kan echt.Wij hebben na een jaar piekeren besloten geen cavjes meer te nemen.Ik kan het niet meer,maar heb nog liefde zat voor de voervoetertjes.Daarom hebben wij na grondig onderzoek besloten om een ander ras aan ons roedeltje toe te voegen.Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid met de cavjes. Groetjes Tessa en de boefjes
user*Tessa* | 7 forumberichten
Vrijdag 13 oktober 2017 | 18:34 uur
geen foto

Annete, ik leef zeker ook met jullie mee.....wat een geweldig hoge leeftijden hebben die grote knuffels gehaald zeg!koester ze, en geniet van elk moment.
userC J Wisse | 1465 forumberichten
Zondag 15 oktober 2017 | 18:34 uur
Helaas worden onze hondjes niet zo oud als dat we zouden willen. Het moment van afscheid nemen zien we natuurlijk liever niet. Mijn motto is steevast: Kan je het beïnvloeden? Zo ja, doe dat dan, zo nee, dan kan je er over piekeren, maar dit leidt nergens toe.
Ik weet dat het makkelijker gezegd is, dan gedaan. Maar het is de waarheid.
Ik wens ieder hondje een lang, gezond en liefdevol leven toe en aan dat laatste zal het zeker niet mankeren.
userAns Rutte | 554 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage