Homepage | Inloggen | Registreren |

Alvleesklier ontsteking

Dit topic hoort bij het dossier: Medisch

Dinsdag 23 januari 2018 | 13:51 uur
Onze cavalier Mickey(10j) is sinds enkele weken iets of wat ziek.

Net na nieuwjaar zijn we naar de DA geweest gezien hij wat moest hoesten.
Bleek dat ie beetje vocht op de longen had. Na 10 dagen plas medicatie was dat in orde.
Maar tijdens die 10 dagen is bij plots bijna gestopt met eten. Terwijl hij voorheen onverzadigbaar was.
Alleen het lekkers at ie nog. Wat dus zijn snoepjes waren s'avonds. Na meerdere malen terug bij de Da zijn geweest en er maar geen duidelijkheid kwam is er gisteren dan een echo gedaan van zijn maag en blaas.
Hier kwam dan uit de bus dat hij alvleesklier ontsteking heeft.

Terwijl hij zaterdag dan toch is beginnen eten(vrijdag had ie een spuit gehad voor de eetlust optie wekken). Tot gisteren at ie terug normaal en kwam hij er ook weer naar vragen.
Kreeg ook sinds zaterdag gewoon gekookte kipfilet met gekookte rijst. Gezien hij zijn brokken niet meer wilde.

Vandaag is het jammer genoeg weer niets meer. Heeft een paar hapjes gegeten maar that's it.

Op zich merk je weinig aan hem. Hij is levendig genoeg als we gaan wandelen of als we ergens naar toe gaan.
Als we gewoon thuis zitten ligt iets gewoon te maffen ergens. Maar je merkt praktisch niets aan hem.

Gezien ie z'n neus weer draaide voor kip met rijst. Wil ik toch graag dat hij wat eet. Gezien het anders ook niet goed kan zijn. Maar zou toch iets willen vinden dat is kan eten. Droog voer is volgens mij uitgesloten.
Mogelijk dat hij gewoon het weer nekt vertrouwd gezien ze geprobeerd hebben een poeder over z'n eten te doen wat goed zou zijn bij honden met alvleesklier ontsteking.

Heeft iemand hier ervaring met dergelijke problemen?
Weet dat alvleesklier ontsteking best heel serieus kan zijn. Dus ben wel ongerust.
Krijgen vandaag of morgen de waardes te horen van het bloedonderzoek.
En dan zien we weer verder.

Gelukkig is iets gestopt met overgeven.
userYvesT | 25 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Dinsdag 23 januari 2018 | 14:03 uur
Bericht is gewijzigd op dinsdag 23 januari 2018 om 14:10 uur

Er zijn hier op het forum volgens mij een paar ervaringsdeskundigen. Heb je ook medicatie gekregen voor die alvleesklierontsteking? Volgens mij is het belangrijk zo vetvrij voer te geven. Aks je vers vlees voert dan bijv de Carnibest pancreas. Heeft je da geen tips gegeven? Anders ook op internet zoeken nog. Ik hoop dat je wat antwoorden krijgt hier. Heel veel beterschap!
Op Barfplaats op internet is ook veel info te krijgen. Er is wel verschil nl tussen pancreatitus en EPI. Ik zou dit nog navragen bij je da.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4898 forumberichten
Dinsdag 23 januari 2018 | 15:47 uur
Ja. Voor het moment heeft de DA gezegd zo vetvrij mogelijk te voeren.
We hebben wel brokken meegekregen die low fat waren.
Maar momenteel krijg je hem geen brokken verkocht.
Mogelijk dat er morgen nog iets anders uit de bus komt als ze de exacte waarden kennen.

Gezien het goed verteerbaar moest zijn. Was gekookte kip en rijst ook al goed met een beetje kippen bouillon (blokje).
Maar de poeder die we hebben meegekregen staat hem ook al niet aan.
Dinsdag 23 januari 2018 | 16:13 uur
Is dat Zymoral? Dat zijn de enzymen die je hondje nu nodig heeft om eten te verteren. Ik zou geen rijst geven, dit voegt niks toe voor je hond, alleen gekookte kip en pas op met de bouillon dat is te zout.
Ga naar je dierenwinkel en vraag ook daar naar bijv vetvrij voer. Carnivoer en Carnibest hebben beide een versie met pancreas.
Dinsdag 23 januari 2018 | 17:23 uur
Duck Pancreas gaan geven. Heel goede resultaten mee. Gaat beter dan Zymoral over het eten.
userIndy (The Lovely Indy's) | 128 forumberichten
Dinsdag 23 januari 2018 | 18:34 uur
Bericht is gewijzigd op dinsdag 23 januari 2018 om 19:01 uur

Is inderdaad zymoral die we hebben gekregen.

Heeft deze middag een wandeling gemaakt heeft tot nog toe niet gevraagd naar eten. ligt gewoon te maffen.

Weet dat die zymoral er niet in gaat. Besef wel dat het alleen goed is voor hem. Maar wat doe je ermee als hij weigert het te eten als je merkt dat het op z'n eten zit.

Zal eens proberen met alleen kip. Maar moeilijk zeggen hoeveel kip je moet geven. Gezien er totaal niets anders bij zit.

Zal eens zien als ik ergens duck pancreas kan vinden.
Is dit Droogvoer?

Is dit die wat ik moet hebben?

https://tims.nl/_1-duck-pancreas-1-kg/?g ...
Dinsdag 23 januari 2018 | 19:09 uur
Nee dat is diepvries. Heel makkelijk in plakjes en ook bij veel winkels te koop. Ik zou voor nu de gekookte kip geven en zien hoeveel hij wil. Verdiep je op internet ook eens in deze kwaal. Op de site van Duck staat vast ook een en ander.
Dinsdag 23 januari 2018 | 19:20 uur
Maar goed dat ik het nog niet besteld had.

Ga een zien als ik het morgen ergens kan vinden dan.

Heb net nog geprobeerd kip te geven. Maar geen interesse. Heeft enkele stukjes gegeten en de interesse was weg.
Dinsdag 23 januari 2018 | 20:54 uur
geen foto

Duck pancreas, is erg goed , voor dit euvel.
Het is niet vet, maar bevat wel goede mineralen ed, die juist helpen die kleine snuit een beedje sterk te houden.
Een hondje hier in de buurd, krijgt het elke dag, naast wat vetarme brokjes, en die doet het er prima op.
Het is ook erg handig in gebruik, en ze lusten het ergggg graag.
Sterkte met de patient.
userC J Wisse | 1534 forumberichten
Dinsdag 23 januari 2018 | 22:40 uur
Ga afwachten wat de Da zegt morgen. En indien nodig ga ik ergens duck pancreas uithalen.

Weet niet hoe jullie cavaliers zijn.
Maar die van ons is een kieskeurig kereltje.
Hopelijk heeft ie morgen meer zin om te eten.
Enige wat ik hem verkocht heb gekregen is wat spaghetti. Zat kip bij maar die wilde hij niet hebben. Go figure...
Woensdag 24 januari 2018 | 13:21 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 24 januari 2018 om 13:21 uur

Ik dacht dat je al gehaald zou hebben . Gelukkig hier momenteel 3 alleseters die nog net niet hun bakje opvreten. Maar is je hondje misselijk? Misschien dat hij daarom niet goed eet. Spaghetti is juist niet goed, dit zijn koolhydraten en die belasten de alvleesklier nog meer doordat er insuline gemaakt moet worden. Waarom verdiep je je hier niet meer in? Op internet is zoveel informatie. Www.barfplaats.nl is ook heel fijn om daar info te vragen. Veel ervaringsdeskundigen! Meld je daar eens aan en die Duck gaan kopen hoor. Laten ontdooien, misschien beetje warm maken au bain marie en hij eet het vast. Succes!
Woensdag 24 januari 2018 | 14:34 uur
Ben Al sinds gisteren volop aan het lezen op internet.

Misselijk is ie niet.
De vrijdag had ie pilletjes gekregen voor de maag. Sindsdien was je beginnen overgeven.
Maar daar zijn we mee gestopt omdat die wel aanstalten gaven volgens de bijsluiter.
Hebben we andere gekregen. Sindsdien moet ie niet meer overgeven.

Ben nog altijd aan het wachten tot de DA de uitslag Doorbelt. Was deze middag nog niet binnen.
Wil zeker zijn dat we niets verkeerd geven. Spageti ga ik dus ook niet meer geven.
Woensdag 24 januari 2018 | 21:03 uur
geen foto

Ik denk dat de da, het ook een prima idee zal vinden, om duck pacreas te gaan voeren.......het is namelijk een van de beste optie's die er is!
Het resutaat heb je al na een dag of twee.
Bovendien vinden hondjes het veel fijner dan poedertjes ed over hun voer. ......ze zijn echt niet dom..
Vrijdag 26 januari 2018 | 19:29 uur
Hoe gaat het nu Mickey?
Zondag 28 januari 2018 | 12:30 uur
Heb ondertussen ook eens gepost op bartplaats.
Daar kreeg ik heel wat advies van Lizzy.

Ook zij raadt aan om.duck pancreas te geven.
Maar Mickey draaide zijn neus ervoor.
Kieskeurig zoals altijd.

Ondertussen gisteren ook uitslag gehad van de DA.
De alvleesklier waardes waren 500 wat dus een stuk over 200 is.

Eten doet hij met maten.
Soms weet is terug normaal, andere dagen heel weinig en momenten moet je hem dwingen.

Ga nu proberen zelf samengestelde maaltijden te geven. Op aanraden van Lizzy gezien hij de duck niet wil eten.

Maar op zich nog altijd even actief op weinig eten na.
Zondag 28 januari 2018 | 17:42 uur
geen foto

Misschien moet je er van uit gaan dat niet elke keer willen eten gewoon de nieuwe trent is.....zolang hij heel lekker bewegelijk en vrolijk is zou ik hem niet gaan dwingen, want dan wordt eten een vreselijke gewoonte.
Zolang hij niet veel gewicht verliest, gewoon door gaan met duck......als de maag echt gaat knorren gaat de bak wel leeg hoor
Telkens wisselen van voer is ook niet goed.
Ik zou het even aan zien.......sterkte!
Maandag 29 januari 2018 | 17:17 uur
Hallo, omdat mijn snoet dat ook had, heb ik je een mail gestuurd. Op deze site staat ws ook veel over mijn ervaring van e.p.i. bij mijn snoet.
Zij wilde ook echt geen zymoral en okk geen duck, at dan gewoon een week niet, en zo mager en zo misselijk ook.
Uiteindelijk bij de gewone mensen apotheek via dierenarts kon ik korrels krijgen pancrease korrels , deze gebruiken mensen met e.p.i. Ook.
Dat was voor mij de oplossing in combi met mager geitmix . K.v.v. . Gr mo ique
userMoniquemanon | 397 forumberichten
Maandag 29 januari 2018 | 21:00 uur
geen foto

Ik heb helaas twee hondjes gehad met alvleesklierontsteking. Dat je hondje niet wilt eten of af en toe komt omdat hij misselijk is.Ze hoeven niet te spugen om misselijk te zijn. Sam van mij kreeg een half uur van te voren een pilletje tegen reisziekte.( Cerenia) Dan verdween de misselijkheid en dan kon hij wel eten. Hij had eerst andere pilletjes voor misselijk zijn maar daar werd hij heel afwezig van. Een alvleesklierontsteking is heel pijnlijk voor de hond. Hij is ook wel degelijk misselijk. Voor de rest werd hij ook behandeld met salazobactin een antibiotica die plaatselijk een ontsteking te lijf gaat.Ook had hij Zymoralpoeder hij at dit wel. Misschien kan je er wat mee. Heel veel wijsheid en sterkte.
userleentje | 65 forumberichten
Zondag 4 februari 2018 | 19:38 uur
Helaas tot nog toe weinig verbetering.
Eten is met momenten. Tenzij het lekker is.
Maar brokken met gekookte kip of biefstuk gegrild draait hij z'n neus voor om 9/10.
Duck is ook niet aan hem besteed.

Weekje tijd 1kg afgevallen.
Goed voor zijn dieet van 15,4 naar 14,5kg. Maar betwijfel dat het goed is.

Morgen nog maar eens de Da bellen. Overweeg om z'n voedsel te malen en een papje maken om dan met spuit te voeren.
Zondag 4 februari 2018 | 19:48 uur
Bericht is gewijzigd op zondag 4 februari 2018 om 19:49 uur

Je kunt beter vragen om iets voor zijn maag rustig te maken. Dat hij weer eetlust krijgt. Denk toch dat hij misselijk is ook. Zie reacties van anderen. Proberen kun je zoiets altijd toch. Succes! Jammer dat er zo weinig verbetering is.
Zondag 4 februari 2018 | 20:02 uur
Hoe is de poep, normaal, slap, vreemde kleur of poept hij niet? Laat hij veel winden, allemaal zaken die bij overleden snoet flink afwijkend waren, daarop werd de diagnose deels gesteld.gr monique
userMoniquemanon | 397 forumberichten
Zondag 4 februari 2018 | 20:23 uur
Ik heb jaren gekookt voor Liselotte , ivm pancreas ontsteking !
userGertruida | 1506 forumberichten
Dinsdag 6 februari 2018 | 00:18 uur
Hebben vandaag nog wat pilletjes gehaald voor misselijkheid en pijnstillers.
Nog maar meer pillen. Terwijl hij volgens mij de pillen serieus beu is.

Deze avond eentje moeten geven die ergens is blijven zitten. Blijft ie zich van schudden. Zelfs na te drinken.

Morgen maar alles malen en met wat water in een spuit geven. Minder stress dan af te duwen hopelijk.

Woensdag terug naar de DA blijkbaar was onze weegschaal niet zo correct en was ie toch niet zo veel afgevallen.

Maar evenzeer op controle.
Wil oplossingen zien.
Lijkt erop dat hij zin heeft in het eten. Maar voor een of andere reden beslist het niet te eten.

Ergste van al is dat je praktisch niets aan hem merkt.
Als je gaat wandelen is hij net een pup zo vliegt is rond en lawaait ie.

Zij poep is afwisselend. Dan normaal dan weer zachter. Maar toch ook geen diarree. Kleur is niet echt iets vreemds aan te zien.

Een heel erg frustrerende zaak. Als je niet weet wat nog doen.
Dinsdag 6 februari 2018 | 10:55 uur
Wat jammer Yves, je wilt zo graag dat hij wat eet. Heb je 1 of 2 hondjes? Als je 2 hebt, eten ze samen? Dat wi ook nog wel eens helpen.
Misschien kun je Gertruida vragen wat ze dan kookte en dat dan proberen? Het is een puzzel. Maar gelukkig voelt hij zich wel goed anders was hij niet zo levendig.
Dinsdag 6 februari 2018 | 11:28 uur
Jammer genoeg nog maar eentje.
Boris was de oudste bij hem zijn de nieren van de eene op de andere dag stil gevallen. Nooit symptonen gehad van problemen.
We hebben hem toen moeten laten inslapen.

Sindsdien ben je automatisch extra bezorgd.
Woensdag 7 februari 2018 | 18:42 uur
geen foto

Bericht is gewijzigd op woensdag 7 februari 2018 om 18:43 uur

Vorig jaar was Sam ook niet lekker en uit bloedonderzoek kwam een bijna pancreatitis naar voren.
Hij kreeg al vetarm KVV en de waardes waren nog niet zo hoog dat hij Zymoral of andere medicatie nodig had, maar hij had wel pijn.
Toen ben ik Mu Ren van de Huisdierendokter (chineese kruiden) gaan geven. Zijn conditie ging vooruit, pijn werd minder en vorige week, na een half jaar weer bloedonderzoek laten doen.
En tot mijn opluchting waren de pancreas waardes normaal, zonder teken van pancreatitis!!!
Misschien een idee?
userSam Joy en Spike | 431 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage