Homepage | Inloggen | Registreren |

grote lieve chico

Dit topic hoort bij het dossier: Activiteiten

Zaterdag 3 februari 2018 | 10:47 uur
geen foto

Hallo allemaal, Gisteren was voor Chico en mij een zeer moeilijke dag.
Ik was klaar om naar mijn werk te gaan, toen mijn mobiel begon te rammelen schrik......het verpleeg tehuis waar mijn moeder zit, meld snel komen het gaat nu snel achteruit.
Waar moest Chico heen...snel een taxi bellen, baas bellen.
Iedereen is werken, dus Chico moest wel mee, dat mag daar, omdat hij daar heel vaak komt.
Die grote lieve Chico heeft heel de dag met mij gewaakt, bij oma.
Mijn twee zusjes, zouden mij dan weer aflossen in de avond.
Telkens, als Chico zijn plasje moest doen, kwam er verpleging bij mijn moeder, en als we dan terug kwamen rende Chico naar een hoge stoel, waarbij hij oma kon zien, zijn snuitje naast haar......ja ze is ernog.
Dan ging hij weer op zijn plekje liggen.
S'middags ging het opeens een stuk achteruit, en chico bleef in de stoel!
Mijn zusjes kwamen er ook bij, want het zou zo over zijn, maar toen werd ze heel rustig.....we besloten even op de gang, een kopje koffie te drinken km en snel terug....chico was bij oma, toen hij plotseling ging janken, huilen was het meer.
Oma was gegaan....grote lieve Chico aan haar zijde. het is goed zo, ze is vrij.
userC J Wisse | 1534 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Zaterdag 3 februari 2018 | 14:00 uur
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Wat een lieve, slimme Chico toch, om jullie te waarschuwen! Hij moet vast en zeker aangevoeld hebben dat het verkeerd ging!

Sterkte met jullie verlies.
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2185 forumberichten
Zaterdag 3 februari 2018 | 15:56 uur
Gecondoleerd met het verlies van je moeder, wat ontzettend verdrietig nieuws. Maar wat fijn dat Chico bij haar waakte met jullie, en dat hij het aangaf toen ze overging. Veel sterkte en wees maar trots op je Chico wat mooi ook dat hij mee mocht naar het verpleeghuis.
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4898 forumberichten
Zaterdag 3 februari 2018 | 17:16 uur
Gecondoleerd , wat bijzonder , dat je hond daar zo bij was,... misschien als het allergrootste verdriet wat zakt, is dat wellicht iets troostend.
Jullie eerst maar veel sterkte met alle emoties en drukte. Hartelijke Gr monique
userMoniquemanon | 397 forumberichten
Zaterdag 3 februari 2018 | 19:12 uur
geen foto

Het is idd, erg bijzonder dat hij erbij kon blijven er mag erg veel hier, het is een gesloten afd.voor dementen.
Chico ging wekelijks mee naar mijn moeder, en was altijd een welkome gast, voor eigelijk alle bewoners(en vergeet de verplegers niet)dol waren ze op die kleine snuit!
Het is een verdrietig bericht, maar gelijk ook een opluchting.....mijn moeder wist het niet meer, en op was ze, als je 92 jaar oud bent dan mag dat ook.

Dank jullie wel voor jullie medeleven, dat voel goed.
Zaterdag 3 februari 2018 | 19:33 uur
Wat een leeftijd, maar een gesloten verblijft zegt genoeg over haar toestand.
Dan kan de dood een oplossing zijn. Evengoed blijft het heftig.
Fijn, ook dat je lieverd er was, qua energie, ook voor de lieverd goed, “ missschien een weten” wij weten het vaak niet.
Mooi dat jullie in de buurt waren en misschien was jullie afstand, in de gang zijn ook nodig, om voor haar goed los te kunnen laten. Stervende voelen vaak nog veel prikkels, en dat houd hun soms mog vast op aarde, ik weet het ook niet, maar had zo ook wat van zulke ervaringen.
Sterkte met alles
userMoniquemanon | 397 forumberichten
Zaterdag 3 februari 2018 | 23:14 uur
Gecondoleerd met het overlijden van uw Moeder. Prachtig dat Chico zo’n mooie rol heeft gespeeld bij haar over gaan.

Durske ging va. haar 10 wkn ook mee naar mijn Moeder in het verpleeghuis, dementie, bijna 9 jaar lang iedere week of vaker. Mijn moeder, verpleging en bewoners waren dol op Durske. Altijd een glimlach en aai van iedereen. Voor mij bij ieder bezoek een welkome steun.

Na zoveel jaren ziek zijn, het bereiken van n bepaalde leeftijd, kun je er vrede mee hebben. Ondanks het gemis... Sterkte! 🌹
userEllenB | 889 forumberichten
Zondag 4 februari 2018 | 09:47 uur
Gecondoleerd
Wat een lieverd toch, zo bij zijn oma blijven tot het einde, bijzonder
userInge Ytsma | 7 forumberichten
Zondag 4 februari 2018 | 10:35 uur
geen foto

Ellen, mijn moeder zat daar al vijf jaar, en drie maanden.
Ook chico en ik gingen wekelijks haar opzoeken, en idd, alle bewoners waren daar blij mee.
Het is nu even anders, we gaan haar zeker erg missen, maar ik heb er vrede mee zo'n leeftijd halen we niet allemaal.
Zondag 4 februari 2018 | 12:38 uur
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder...
Wat bijzonder dat Chico zo'n mooie rol heeft gespeeld in haar heengaan...
Veel sterkte.... Dikke knuffel.
userMayke en Amber | 1319 forumberichten
Zondag 4 februari 2018 | 14:56 uur
Gecondoleerd met het verlies van u moeder.. wat een prachtig gebaar van Chico, zo bijzonder!
userKarinn | 204 forumberichten
Zondag 4 februari 2018 | 15:51 uur
geen foto

We hebben gistermiddag, de crematie compleet geregeld.
Ook de kaarten uitgezocht, en de tekst ervoor gemaakt.
De advertentie in de krant opgesteld, en daarin, en op de kaarten krijgt Chico ook een duidelijke plaats.
De begrafenis onderneemster, ging compleet in tranen toen ze ons verhaal van Chico hoorde.
Ze had in de tweeentwintig dienst jaren zoiets nog nooit megemaakt!
IK BEN ZO TROTS OP MIJN KNAPPE CHICO!
Zondag 4 februari 2018 | 17:18 uur
Wat heftig, maar ik denk dat je moeder geen fijner afscheid kon hebben met haar grote vriend aan haar zijde en haar allerliefsten heel dicht bij. Heel veel sterkte met het verlies van je moeder....Zoals je zelf al schreef, "het is goed zo"

lucienne en Luna
userlucienne | 1125 forumberichten
Zondag 4 februari 2018 | 20:02 uur
Zo ontroerend!
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 4898 forumberichten
Zondag 4 februari 2018 | 20:20 uur
Heel veel sterkte gewenst !
userGertruida | 1506 forumberichten
Maandag 5 februari 2018 | 07:02 uur
gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies van je moeder.
Lieve Chico
userjackie1970 | 2811 forumberichten
Maandag 5 februari 2018 | 16:40 uur
Gecondoleerd met het verlies van je moeder CJ. Ja soms is het beter als ze gaan, vooral als ze je niet meer herkennen. Toch blijft het moeilijk, want het is je moeder.

Wat een lieverd jouw Chico en wat was hij dan gehecht aan je moeder dat hij precies wist wanneer ze ging. Een echte schat en ik denk, zeker nu, een hele steun voor jou. Sterkte!
userAnneke en Lana (Petal†) | 3559 forumberichten
Maandag 5 februari 2018 | 17:27 uur
geen foto

O Anneke, dat Chico mijn grote steun is nu, dat staat vast!!

Dank nogmaals aan iedereen die zo'n mooie reactie hebben gestuurd......ongeloofelijk wat een steun dat is.
NOGMAALS DANK.....OOK NAMENS MIJN GROTE KLEINE CHICO.
Maandag 5 februari 2018 | 20:38 uur
Gecondoleerd met het verlies van je moeder, en wat mooi om te lezen wat Chico heeft gedaan. Chico moet wel een hele bijzondere hond zijn. Zo lief.
Sterkte de komende tijd.
userAns Rutte | 584 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage