Homepage | Inloggen | Registreren |

Overstap Acana naar Carnivoer

Dit topic hoort bij het dossier: Voeding

Maandag 12 februari 2018 | 13:01 uur
Hoi hoi,
Nadat ik toch wel heel wat positieve berichten las over KVV ben ik nu bezig met de overstap: 's morgens enkel brokken, 's avonds enkel pens. En verder opbouwen tot Pacco enkel KVV eet. Vers vlees lust hij duidelijk véél meer dan brokken (die bleven al eens staan terwijl de pens binnen de minuut gezien is).
Ben nu benieuwd voor de komende dagen/weken/maanden ... Welk merk KVV geven jullie? Er zijn zo veel mogelijkheden!
PS ook nieuwe foto's van onze lieverd geüpload. Een echt fotomodel (dat vinden we wel allemaal van onze Cavalier zeker )
userKelly en Pacco | 91 forumberichten

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Maandag 12 februari 2018 | 13:17 uur
Wauw wat een fotomodel zeg, geweldig. Knapperd
We geven Carnibest. Fijn dat hij nu al beter eet. Goed bezig!
userThea 🌟Daisy🌟Lily ❤Rosa | 5017 forumberichten
Maandag 12 februari 2018 | 13:43 uur
Wat een schitterende foto's van Pacco!

Wij geven Carnibest.
user💖 Sacha & Nicky 💖 | 2274 forumberichten
Maandag 12 februari 2018 | 14:22 uur
userMayke en Amber | 1387 forumberichten
Maandag 12 februari 2018 | 18:08 uur
geen foto

Moooooooi die fotos.....hoop zo dat het eten lekker goed blijft gaan.
userC J Wisse | 1662 forumberichten
Dinsdag 13 februari 2018 | 10:13 uur
mooi foto
userbilly | 581 forumberichten
Dinsdag 27 februari 2018 | 21:12 uur
Pacco is helemaal wild van Carnivoer! Duurt geen minuut en bakje is leeg. Alleen ... lichte diarree blijft wel aanhouden. Poepje moet dus dagelijks (meerdere keren) gewassen worden want alles plakt in de haartjes. En aangezien onze vriend in bed slaapt 😊

Was dit bij jullie ook zo en zo ja ... hoe lang duurt dit?

Andere vraag m.b.t. Carnibest (hoor ik ook veel goeds van). Deze worsten wegen 500g en zijn, na het ontdooien, nog 2 dagen houdbaar, Met een dagelijkse portie van ongeveer 200g ligt de laatste portie dan een 3de dag in de frigo. Niet erg?

Carnivoer heeft worsten van 200g dus daar geen probleem.
Woensdag 28 februari 2018 | 08:28 uur
Wat fijn dat hij met smaak zijn bakje leeg eet!

Heb even gekeken naar de samenstelling van Carnivoer. Het is een hele goede KVV maar deze bevat wel veel orgaan. Doordat het 10% boekmaag bevat komt het boven de geadviseerde maximaal 20% orgaan in KVV. Teveel orgaan kan namelijk bij sommige honden leiden tot dunnere ontlasting.

KVV 3 dagen bewaren in de koelkast zou ik niet adviseren. Toen wij nog één hondje hadden liet ik na aankoop de rollen even op het aanrecht licht ontdooien om deze vervolgens te halveren met een scherp mes. Daarna deed ik de gehalveerde rollen in boterhamzakjes in de vriezer.
Woensdag 28 februari 2018 | 12:54 uur
Oh dank u wel voor de info!

Ik heb nog enkele pakken in de diepvries en zal daarna overschakelen op Carnibest. Het lijkt mij dat de meesten onder jullie dit geven aan jullie lievelingen. En ik doe het dan volgens de methode die hier werd voorgesteld.

Intussen antwoord gekregen van Carnivoer: overgieten met kokend water (en laten afkoelen). Dit zou ook verschil geven.
Woensdag 28 februari 2018 | 13:33 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 28 februari 2018 om 15:25 uur

Overgieten met kokend water zou ik nu sowieso niet meer doen. Je hond is inmiddels al ruimschoots gewend aan rauw voeren.

Hoeveel voer je eigenlijk per dag?
Hoe zwaar is je hond?
Van te veel voedsel kunnen ze ook diarree krijgen.
Even ter vergelijking: onze hondjes wegen 7 kilo en eten 140 gram per dag, per hond.
Woensdag 28 februari 2018 | 13:56 uur
Bericht is gewijzigd op woensdag 28 februari 2018 om 13:57 uur

Pacco weegt ongeveer 8kg100g. Ik weeg hem wekelijks en hij blijft op gewicht. Volgens dierenarts en fokker een mooi gewicht. Het is een reutje dus wel iets groter/zwaarder. Hij krijgt per dag een worst van carnivoer (200g). Helft om 7u en helft om 18u. Hij krijgt ook nog wel snoepen en stick voor de tanden. Maar allemaal natuurvoeding. Is wel een energiek ventje en verbruikt daardoor ook heel wat calorieën ...
Denk je dat ik te veel voer?
Woensdag 28 februari 2018 | 15:31 uur
200 gram lijkt mij wel te veel.
Maar als de da en fokker tevreden zijn over zijn gewicht zal het daar niet aan liggen.
Woensdag 28 februari 2018 | 18:06 uur
Volwassen honden hebben 20-30 gram Carnibest per kg. lichaamsgewicht nodig. Bij een hondje van 8 kg zou dit betekenen 160-240 gram per dag. Ik denk dat je met 200 gram op een mooi gemiddelde zit. Mocht hij ouder worden en wat minder energiek dan kan je altijd nog aanpassen. Mij is altijd verteld dat je moet voeren met je ogen, dwz, kijk hoe je hond het doet op een belaalde hoeveelheid voer. Het blijven richtljnen van een fabrikant. Carnibest is uitstekend voer en is er in meeedere smaken en varianten. Ik kocht altijd worsten van een kilo, wel zo voordelig. Liet het net als Sacha licht ontdooien en maakte er porties van die ik weer terugdeed in de vriezer. Succes met je knappe knul
usertruus poel | 990 forumberichten
Woensdag 28 februari 2018 | 18:39 uur
Hoe gaat het nu? Zijn de darmem nu gewend? Ik hoop het!
Woensdag 28 februari 2018 | 19:35 uur
Wij geven Farmfood fresh. Dit zijn bakjes van 400 gram en daar eten onze 2 mannen samen 1 dag van. Beiden dus ook 200 gram per dag.
Ook geven we regelmatig Renske vlees. Dit is gestoomd vers vlees en daardoor lang houdbaar. Dit vinden ze ook super lekker en hebben er ook goede ontlasting van!
userrenesta | 2166 forumberichten
Woensdag 28 februari 2018 | 22:22 uur
Ik wacht nog een tweetal weken. Dan bezoek aan dierenarts (om te zien of er geen ander probleem is) en overschakelen op ander KVV. Zou toch graag KVV blijven geven omdat hij er zó van geniet

Lijkt me wel ontgifting aangezien zijn vacht ook doffer is geworden (tot enkele weken geleden een spiegeltje). Positief: sleetje rijden is voorbij
Donderdag 1 maart 2018 | 17:00 uur
Geef het even de tijd. We willen vaak te snel.
Zondag 18 maart 2018 | 21:20 uur
De aanhouder wint!
Intussen een normale stoelgang.
Momenteel wissel ik af tussen Carnivoer en Bandit, met groentjes erbij in ‘t weekend. Glanzende vacht ook terug.
En vooral .... het is genieten om te zien hoe hij met zo veel smaak zijn bakje leeg eet (binnen de minute)
Maandag 19 maart 2018 | 15:28 uur
Maandag 19 maart 2018 | 20:52 uur
Topperepop!!! Fijn zeg!

Om een reactie toe te voegen, moet je eerst inloggen.

Homepage | Sitemap | Contact | Colofon | Veel gestelde vragen | Hondenpage