| Anita van Morgan |
up
Tuesday 26 February 2008 om 06:50 uur
|
| jennie |
Heeft er al iemand uitslagen gekregen van de scan's ik hoop voor de cavaliertjes en hun baasjes een goed bericht Tuesday 26 February 2008 om 20:27 uur
|
| Henk Karmelk |
Geen reacties, dus vermoedelijk nog geen uitslagen. Thursday 28 February 2008 om 07:07 uur
|
| Anita van Morgan |
Up Friday 29 February 2008 om 07:51 uur
|
| hillie |
Hallo, nee hebben helaas nog geen uitslag gekregen. Zijn er misschien baasjes die ook in januari zijn geweest met hun hondjes, en al iets hebben gehoord ?? ben wel benieuwd. groetjes Hillie en Beau. Saturday 1 March 2008 om 09:44 uur
|
| Henk Karmelk |
Ik denk het niet. Saturday 1 March 2008 om 16:57 uur
|
| Henk Karmelk |
Zo dat helpt weer even. Sunday 2 March 2008 om 08:37 uur
|
| katie dolstra |
Ik heb beide data in mijn agenda gezet. Ik denk dat ik Jip toch maar laat scannen. Hij heeft weliswaar nooit weer last van Syringo gehad en ook zijn vader Jamai schijnt er vrij van te zijn, maar je wil het toch zeker weten. Als hij er vrij van is, zou ik hem een keer ter dekking aan kunnen bieden. Lijkt me wel leuk voor een keer. Sunday 2 March 2008 om 19:01 uur
|
| Henk Karmelk |
Goed idee, er kunnen niet genoeg vrije reuen zijn. Zou willen dat er meer mensen met een reu waren die hun reu lieten scannen zodat ze af en toe een dekking kunnen geven. Zou de diversiteit van het ras ten goede komen. Monday 3 March 2008 om 08:16 uur
|
| katie dolstra |
Dag Henk. Ik meende te weten dat de genenpool van de cav niet zo groot is. En Jip is voor de rest zo'n heerlijke oersterke gezonde hond. De eerste jaren had ik zo mijn bedenkingen met Jip, hij was nogal vaak in de diarree, maar daar is hij nu al een jaar vanaf. En vorige zomer is hij van de trap gerold en daarna kreeg hij die gekke pijnaanvallen, dus ik hoop dat het van de val is geweest. Maar zijn nestzusje had wel sryri en is uit de fok gehaald, dus hij heeft het in zijn genen. Als het niet van Judyland Stylistick is, dan waarschijnlijk van zijn moeders kant. Het is altijd een heel gepuzzel. Monday 3 March 2008 om 10:20 uur
|
| Nel Blok |
Ben het met je eens Henk. En volgens mij moet het toch mogelijk zijn om, bijvoorbeeld reuen uit A-combinaties bij voorkeur bij mensen te plaatsen die hier positief tegenover staan. Zo kunnen fokkers en liefhebbers samen voor een zo breed mogelijke genenpool zorgen. Of is dit een utopie? Monday 3 March 2008 om 20:18 uur
|
| Anita van Morgan |
Up Wednesday 5 March 2008 om 07:13 uur
|
| Ingrid van de Koppel |
Ik ben bang dat het een utopie is, Nel, maar ik hoop dat ik het mis heb. Ik krijg toch het idee dat bepaalde reuen van een paar fokkers heel veel gevraagd worden voor dekkingen en daar buiten, nauwelijks. Henk heeft een prachtige vrije reu en naar ik heb begrepen, wordt die amper gevraagd. Of heb ik het mis? Wednesday 5 March 2008 om 10:56 uur
|
| Henk Karmelk |
Ingrid dat klopt wel hoor. de enige die hem gevraagd hebben zijn een paar fokkers zonder stamboom. Ik heb dat geweigerd, omdat ik niet weemdoe aan het fokken zonder stamboom maar eigenlijk moet ik dat gewoon wel doen. Wednesday 5 March 2008 om 17:47 uur
|
| Henk Karmelk |
Sorry een paar tikfoutjes. Wednesday 5 March 2008 om 17:48 uur
|
| katie dolstra |
Dan vraag ik mij af wat het scannen van syringo nog voor zin heeft, wanneer er zo weinig gebruikt gemaakt wordt van geteste en syrinogo-vrij verklaarde dieren. Ik wil Jip graag laten scannen, omdat ik het leuk zou vinden als zijn gezonde genen zou worden doorgegeven. Dat lijkt mij ook erg belangrijk voor vernieuwing in de bloedlijnen, juist omdat de genepool al zo klein is. Maar ik vind het onzin om veel geld uit te geven aan dure testen om alleen maar aan de weet te komen of mijn hond al of niet Syringo heeft.
Wanneer er niet objectief gezocht en gekeken wordt naar optimale combinatie's, dan is het bijelkaar brengen van gezonde honden inderdaad een utopie. Wednesday 5 March 2008 om 19:25 uur
|
| mirjam4 |
Hoi Katie, ik zou het juist wel doen. en dan kun je evt. via de vizier een adv. zetten en zo de fokkers te kennen geven dat je een gescande reu hebt. En al zal er maar 1 zijn die een dekking van je af neemt, je bent dan al uit de kosten dus daar hoef je het niet om te laten. Ook de fokkers moeten leren niet te jonge reuen te gaan gebruiken en dat de voorkeur dient te geven naar oudere, gescande reuen. En nieuwe bloedlijnen zijn altijd welkom. Groetjes van Esther Thursday 6 March 2008 om 07:23 uur
|
| Henk Karmelk |
Omhoog. Thursday 6 March 2008 om 16:59 uur
|
| katie dolstra |
Hoi Mirjam, het gaat mij niet zozeer om het terugverdienen van het geld, maar ik vind het gewoon zonde om een test te doen zonder dat ik er iets mee opschiet. Voor de hond lijkt het mij niet leuk.
Om mijn part zou ik Jip gratis wel willen laten dekken, alleen maar om het ras te 'verversen'. Ik ben het met je eens dat je reuen niet te jong moet laten dekken, omdat op jonge leeftijd altijd nog verborgen gebreken naar boven kunnen komen. Thursday 6 March 2008 om 21:53 uur
|
| anoniempje (gast) ip: 83.119.208.*** |
up Friday 7 March 2008 om 20:34 uur
|
Pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
|