home | contact | statistieken | quiz | vrienden | fokkers

Inloggen

Inlognaam:
Wachtwoord:

Nog niet geregistreerd?

Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren.

MRI SCANDAGEN MEPPEL, 5 JULI EN 4 OKTOBER

inge1
Beste liefhebbers van de cavalier King Charles spaniel, De volgende scan-data zijn vastgelegd in het Diaconessenziekenhuis te Meppel, t.w. 5 Juli 2008 en 4 Oktober 2008. Het ziekenhuis kon niet garanderen dat wanneer er meerdere scandagen in 2008 beschikbaar moesten zijn, zij deze prijs konden handhaven. Bij deze bevestig ik de M.R.I. scan voor …. hond(en) op Zaterdag . ...... te Meppel. . Het bedrag van 210,= euro per hond kan worden overgemaakt 14 dagen voor de scan datum op rek.nr.464436796 van D.A. Schuller-Kuyper te 7918TZ Nieuwlande. Voor betalingen uit het buitenland BIC ABNANL 2A, IBAN NL30ABNAO464436796. Vermeld de stamboomnaam van de hond en bij Uw betaling. Zorg dat een correct E-mail adres in mijn bezit is, alle gegevens van de aangemelde honden gaan direct naar Clare, dan kan ze dat direct invoeren. De procedure is als volgt; Het hart wordt stethoscopisch beluisterd. De dierenarts Drs. H. Geervliet brengt de hond onder narcose met Domitor. De hond wordt in een bench door een vrijwilliger en 1 eigenaar of begeleider naar de 1e etage gebracht en de laborante neemt het dan over, de dierenarts heeft een mobiele telefoon van het ziekenhuis, dus mocht er iets zijn dan is hij te bereiken. Na ongeveer 15 minuten kan de hond opgehaald en wakker gemaakt worden. De scan wordt op C.D.rom gebrand en kan op de computer bekeken worden. Een kopie van de scan sturen we naar Clare Rusbridge in Engeland. Het verslag van Clare zal z.s.m. bij U op de computer komen. Uitslagen van de scan zijn dus strikt persoonlijk. Daar wij de relatie met het ziekenhuis willen behouden kan alleen 1 persoon met de vrijwilliger mee naar de afdeling. De hond(en) dienen nuchter, dus geen eten na 20.00 uur en na middernacht geen drinken meer. Graag zien wij SCHONE,GEWASSEN honden onder de scan. Bijgevoegd treft U een phenotype formulier aan, U dient het phenotype formulier per hond in te vullen, daarbij voegt U een kopie van de stamboom met daarop het gewicht van de hond. U kunt deze bescheiden per mail of post verzenden. VOOR MEER INFORMATIE KUNT U BELLEN 0528 351773 EMAIL TRUSTIES@TRUSTIES.NET
Wednesday 30 January 2008 om 11:55 uur

Gertruida (The Lovely Rose Cavaliers)
We hijsen weer!
Sunday 30 March 2008 om 14:39 uur

babs
En als er vastgesteld wordt dat mijn hond syringo heeft, kan hier dan wat aan gedaan worden? Ik weet het eigenlijk niet meer, ik ben wel een beetje nerveus, want Duco krijgt steeds meer pijn. Hij slikt nu furosemide.
Sunday 30 March 2008 om 19:14 uur

Babs neem contact op met Jeannette !
Sunday 30 March 2008 om 19:26 uur

babs
Hoe kan ik haar bereiken? Een beetje dom misschien, maar ik weet het niet.
Sunday 30 March 2008 om 19:38 uur

babs
Hoe kan ik haar bereiken? Een beetje dom misschien, maar ik weet het niet.
Sunday 30 March 2008 om 19:39 uur

Ik stuur jou een mailtje !
Sunday 30 March 2008 om 19:47 uur

lovely dogs
hoi babs ,ik ben jeannette, wij hebben al eerder contact gehad hoor ,ik heb je toen de furo geadviseerd ,mijn mail is james59@zeelandnet.nl groetjes jeannette van leeuwen
Sunday 30 March 2008 om 20:09 uur

babs
Ik heb je al een mailtje gestuurd Jaennette.
Sunday 30 March 2008 om 20:31 uur

Sylvia Brünner
omhoog met topic
Monday 31 March 2008 om 07:01 uur

Zo maar weer omhoog!
Tuesday 1 April 2008 om 07:51 uur

lovely dogs
hoppkee
Tuesday 1 April 2008 om 15:33 uur

inge1
upperdepup
Tuesday 1 April 2008 om 19:17 uur

Henk Karmelk
En ik trek er ook maar weer eens aan.:0)
Wednesday 2 April 2008 om 07:19 uur

inge1
en nog maar een keer
Wednesday 2 April 2008 om 19:07 uur

babs
Ik ben met Duco naar de DA geweest. Hij heeft prednison gehad 5 mg. Maar hij heeft ook een oorontsteking. Mijn DA vertelde dat hij nog tot vorig jaar hier niet veel van af wist, van syringo, maar dat er toch nu wel zo'n drie cavaliertjes in zijn praktijk zijn die deze symptomen hebben. Hij wil zich hierin dan ook meer gaan verdiepen samen met zijn partner. Ik ben dan ook minstens een halfuur bij hem in de spreekkamer geweest. Met Duco gaat het nu wel iets beter, maar het is nog niet zoals ik gewend ben.
Wednesday 2 April 2008 om 19:09 uur

Ingrid van de Koppel
He gadsie, Babs, ik zou je echt aanraden om Duco te laten scannen en tegelijkertijd te vragen of ze in de scan het onderzoek naar PSOM meenemen. PSOM is een soort middenoorontsteking dat bij cavaliers ook voorkomt en dat alleen is te constateren met een MRI-scan. In dezelfde scan kan onderzocht worden of hij syringo heeft en/of PSOM. De symptomen lijken wel wat op elkaar. Aan PSOM is vrij eenvoudig iets te doen d.m.v. een operatie, aan syringo helaas niet, behalve gerichte medicatie. Het beste met Duco!
Wednesday 2 April 2008 om 20:55 uur

Huppekee!
Thursday 3 April 2008 om 08:40 uur

anoniempje (gast) ip: 82.176.117.***
ik wil hierbij mijn eigen d.a een complimentje maken... ze wisten eerst niets van syringo af........... en was al vaak met spyke met de symptomen daar geweest............. en steeds wisten ze t niet.. totdat ik via ingrid en jeanette over deze ziekte hoorde.. alles had uitgeprint.. en t liet zien aan mijn d.a............. ze vond t heel fijn dat ik die informatie gaf..... en ging zich erin verdiepen wat ik al heel tof vond dat ze zo reageerde.. en inderdaad.............. later heb ik de d.v.d van spyke's scan gegeven....zodat ze er nog meer over te weten kon komen.. waar ze me nog vaker over belde..over hoe en wat..... fijn toch !! een tijdje terug belde ze hoe t met spyke ging... en dat ze een hondje een spaniel daarhad met net zulke klachten.. en wilde ze wat info van mij...over hoe t bij spyke was begonnen... en over de medicijnen.. die ook op de lijst staan van claire die ze heeft... zodat ze met dat hondje de medicijnen kon gaan beginnen.. om te kijken of de klachten dan over gingen.. ik vind dat zo fijn.... dat zij zich erin verdiept............... en mij belt over spyke............ toffe d.a................ spyke en astrid
Thursday 3 April 2008 om 14:45 uur

Ingrid van de Koppel
Dat is inderdaad heel belangrijk, Astrid, dat je dierenarts het serieus neemt en zich erin wil verdiepen. Dat was bij mijn dierenarts ook, ik heb zelf syringomyelia op gegeven moment aangedragen als mogelijke oorzaak van al zijn rare kwaaltjes. Dat hij syringo had, was me al langer duidelijk, maar dat ik voor zijn rugklachten, mank lopen, oogproblemen ook in die richting moest zoeken, wist ik niet totdat ik in contact kwam met Clare Rusbridge. Mijn dierenarts heel alle informatie die ik aanreikte aan de dierenartsen binnen het samenwerkingsverband doorgespeeld, waardoor alle dierenartsen hier op de hoogte zijn.
Thursday 3 April 2008 om 19:27 uur

Henk Karmelk
Nog maar een trekje doen.
Friday 4 April 2008 om 08:44 uur

Pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |