home | contact | statistieken | quiz | vrienden | fokkers

Inloggen

Inlognaam:
Wachtwoord:

Nog niet geregistreerd?

Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren.

MRI SCANDAGEN MEPPEL, 5 JULI EN 4 OKTOBER

inge1
Beste liefhebbers van de cavalier King Charles spaniel, De volgende scan-data zijn vastgelegd in het Diaconessenziekenhuis te Meppel, t.w. 5 Juli 2008 en 4 Oktober 2008. Het ziekenhuis kon niet garanderen dat wanneer er meerdere scandagen in 2008 beschikbaar moesten zijn, zij deze prijs konden handhaven. Bij deze bevestig ik de M.R.I. scan voor …. hond(en) op Zaterdag . ...... te Meppel. . Het bedrag van 210,= euro per hond kan worden overgemaakt 14 dagen voor de scan datum op rek.nr.464436796 van D.A. Schuller-Kuyper te 7918TZ Nieuwlande. Voor betalingen uit het buitenland BIC ABNANL 2A, IBAN NL30ABNAO464436796. Vermeld de stamboomnaam van de hond en bij Uw betaling. Zorg dat een correct E-mail adres in mijn bezit is, alle gegevens van de aangemelde honden gaan direct naar Clare, dan kan ze dat direct invoeren. De procedure is als volgt; Het hart wordt stethoscopisch beluisterd. De dierenarts Drs. H. Geervliet brengt de hond onder narcose met Domitor. De hond wordt in een bench door een vrijwilliger en 1 eigenaar of begeleider naar de 1e etage gebracht en de laborante neemt het dan over, de dierenarts heeft een mobiele telefoon van het ziekenhuis, dus mocht er iets zijn dan is hij te bereiken. Na ongeveer 15 minuten kan de hond opgehaald en wakker gemaakt worden. De scan wordt op C.D.rom gebrand en kan op de computer bekeken worden. Een kopie van de scan sturen we naar Clare Rusbridge in Engeland. Het verslag van Clare zal z.s.m. bij U op de computer komen. Uitslagen van de scan zijn dus strikt persoonlijk. Daar wij de relatie met het ziekenhuis willen behouden kan alleen 1 persoon met de vrijwilliger mee naar de afdeling. De hond(en) dienen nuchter, dus geen eten na 20.00 uur en na middernacht geen drinken meer. Graag zien wij SCHONE,GEWASSEN honden onder de scan. Bijgevoegd treft U een phenotype formulier aan, U dient het phenotype formulier per hond in te vullen, daarbij voegt U een kopie van de stamboom met daarop het gewicht van de hond. U kunt deze bescheiden per mail of post verzenden. VOOR MEER INFORMATIE KUNT U BELLEN 0528 351773 EMAIL TRUSTIES@TRUSTIES.NET
Wednesday 30 January 2008 om 11:55 uur

babs
Ach, ik heb er één met stamboom, 900 euro. En mijn schat is niet gezond.
Thursday 10 April 2008 om 11:47 uur

babs
Ik vind dit nergens op slaan. Sorry hoor, weer een kop in het zand verhaal.
Thursday 10 April 2008 om 11:49 uur

Henk Karmelk
Als jij dat een kop in het zand verhaal vind, waarom haal jij dan niet je vinger uit je k... en werk zelf dan ook aan het verbeteren, want het is makkelijk om aan de kant te gaan staan en in de zeilen proberen te blazen, maar daar krijg je het schip geen meter mee vooruit.
Thursday 10 April 2008 om 12:06 uur

Josée (gast) ip: 84.85.182.***
Ook mijn Amigo heeft een stamboom en zoals het er nu naar uit ziet syringo! Ik zou daarom wel eens van de daken willen gillen om geen hond te kopen bij fokkers, die niet testen.
Thursday 10 April 2008 om 12:36 uur

Cin
Papiertje of niet, het maakt geen bal uit. Het gaatom de manier van fokken, testen enz enz. Ik heb 2 cavaliertjes, waarvan één met stamboom, en de ander zonder. Mogen jullie raden welke gezond is! Natuurlijk moet er getest gaan worden, maar de erfelijke problemen komen net zo vaak, zo niet vaker, voor bij hondjes met stamboom. Verklaren kan ik het niet, maar dat is mijn ervaring na de verschillende honden in mijn leven.
Thursday 10 April 2008 om 13:11 uur

babs
Voel je je aangesproken Henk. Ik ben gelukkig geen fokker, maar een cavalierbezitster en raad op het ogenblik iedereen maar dan ook iedereen af om een cavalier te kopen, waar dan ook. Alhoewel je toch wel een mooie web-site hebt, ben je wel erg gauw op je p.. getrapt. We zijn hier om elkaar te helpen om deze kl... ziekte uit de weg te helpen.
Thursday 10 April 2008 om 13:58 uur

Gertruida (The Lovely Rose Cavaliers)
Babs niet om rot te doen maar je gaat wel kort door de bocht hoor ,en er zijn fokkers die hun uitertse best doen voor de gezondheid voor de cavalier ,en wat de cavaliers zonder stamboom betreft je weet meestal niet hoe en wat .En ik weet best waar ik over praat hoor !
Thursday 10 April 2008 om 15:11 uur

babs
Gelukkig reageren er nu mensen. Niet ik, maar Henk reageert raar op mailtjes. Ik weet het niet, maar heb jij ook een schreeuwend ziek cavaliertje in je huis, net zoals zo veel mensen. Dan wordt je op een gegeven moment wel kwaad. Ik heb me best wel een tijd koest gehouden.
Thursday 10 April 2008 om 15:15 uur

Ja Babs ik heb hier 3 cavjes met syring , kunnen haast niet meer aan de riem lopen , soms aan tuigje , als je Isabella gekamt hebt loopt ze helemaal scheef , dus ik als fokker heb ze dus ook, er wordt dus niet meer met hun gefokt al jaren niet en ze blijven bij mij .
Thursday 10 April 2008 om 15:22 uur

babs
Heb je hier in het begin dan wel mee gefokt. En de hondjes die daar uit zijn gekomen, die hebben nu zeker ook syringo.
Thursday 10 April 2008 om 15:36 uur

Toen ik Isabella een nestje kreeg was daar nog niets over bekent , en ja 1 pup van haar heeft syring , en ander teefje was een A hond gedekt door A reu en na half jaar had moeder en vader toch ook syring , dus je weet het soms niet heb je a x a op alles he en dan nog dit , 1 pup heeft daar ook syring van .Dus als fokker sta je soms met je rug tegen de muur en weet je niet wat goed of niet goed is . Fokken is gokken en weten is meten .
Thursday 10 April 2008 om 15:41 uur

babs
Ik blijf er bij dat er dan toch wat minder "gegokt" moet worden.
Thursday 10 April 2008 om 15:48 uur

Babs besef jij wel wat er komt kijken bij het fokken van een nestje , en je kan testen , testen en testen en je kan nooit garanderen of de pups gezond zijn of blijven en dat is bij ieder ras en niet alleen bij de cavalier.
Thursday 10 April 2008 om 16:09 uur

Henk Karmelk
Nee hoor Babs, ik voel me niet aangesproken. Kan ook niet omdat ik alleen nog maar fok met volledig gecontroleerde cavaliers. Als je op mijn page hebt gekeken dan had je gezien dat mijn reu een van de oudste reuen is, die volledig gekeurd is. Maar ook mijn fokteven zijn gekeurd en binnenkort gaan de laatste twee ook onder de scan. Ik zit nu 12 jaar in de Cavaliers en heb meerdere nesten gefokt. Er is in mijn kennel/fokkerij heus wel eens wat geweest, maar wat Syri betreft heb ik het geluk gehad daar weinig last van te hebben gehad. Er zijn maar twee hondjes waarvan ik weet dat ze het hebben cq had, want een is er niet meer. Dus nogmaals waarom zou ik me aangesproken voelen. Wind is uiteindelijk iets dat als je blijft staan, gewoon langs je heen waait.
Thursday 10 April 2008 om 16:58 uur

babs
Nou Henk ik wou dat alle fokkers er zo over dachten.
Thursday 10 April 2008 om 17:24 uur

lovely dogs
babs ,ik ben het volkomen met je eens !!!!,maar ook getruida is een fokker met hart en ziel ,ik zou willen dat er eens wat meer fokkers zoals henk en gertruida waren die ook eens op de page hun mening en standpunt willen geven en dan even nog @ cindy ,cin ik kan het wel verklaren hoor ,al die ''geweldige kampioenen '' die heel vaak dekken ,die kom je niet tegen in een hondje zonder stamboom!!!.ik zie je zondag cin ,groetjes jeannette
Thursday 10 April 2008 om 17:34 uur

Eske
Misschien de nieuwe generatie fokkers??? Dat die gaan starten met een kennel alleen uit geteste en goedgekeurde cavaliertjes...Geef de hoop niet op hoor.Ik weet dat ze er zijn( buiten het groepje dat er al is) of dan wel gaan komen.
Thursday 10 April 2008 om 17:49 uur

Henk Karmelk
Eske, dat hoeft geen nieuwe generatie te zijn, ik ben zelf oude generatie. Het is een mentale opstelling of instelling wat je maar wil. Als je het wilt verbeteren dan moet je naast het scannen ook kijken waar het, het meeste voorkomt. Als blijkt dat het daar vandaan komt waar de meeste paden betreden zijn, dan moet je nieuwe paden zoeken en niet de oude weg blijven bewandelen die al het meest belopen is. Je zult dus enkele aspecten van het ras misschien moeten verminderen en accepteren dat er enkele punten van het ras iets veranderen. Als je bijvoorbeeld het ras de Engelse Buldog neemt, dan zal men daar moeten accepteren dat men om een normale bevalling te krijgen niet meer het extreem gewilde tentoonstellingstype met de brede kop moet blijven fokken. Dat is natuurlijk een probleem want al de fokkers moeten dan om, maar ook de keurmeesters moeten iets anders gaan keuren. Maar een hoop mensen gaan juist naar de tentoonstellingen omdat men graag wil proberen te winnen om dan met deze aureolen hun honden aan te prijzen. Een en ander betekend dat in eerste instantie de keurmeesters iets anders zouden moeten gaan keuren. Zolang keurmeesters de kampioenen maken en kopers daardoor denken dat, dat daardoor de beste honden zijn, blijven de meeste fokkers de oude paden belopen. Gezondheid is uiteindelijk niet alleen het scannen of onderzoeken, en je daar dan achter te verschuilen, maar ook bereid zijn om veranderingen te accepteren. Het maakt dan niet uit of we praten over een te breed hoofd, (“Engelse Buldog”) of te groot, ( “Mastif,” “Duitse dog”) of te kleine schedel voor de hersenen. In een paar rassen, (“karakter”) heeft men dit begrepen en doet men er duidelijk iets aan via de MAG test, bijvoorbeeld de Rotweiler. Nu de Cavalierclub, keurmeesters en fokkers nog.
Friday 11 April 2008 om 09:03 uur

Eske
Henk , maar de "oude generatie" denkt lang niet allemaal hetzelfde als jij. Ik schrijf dan ook tussen haakjes ..buiten het groepje dat er al is...... We weten allemaal wat er mis is met dit ras. Waarom blijft dat groepje dan maar zo klein vraag ik me af. Ik weet jou standpunt Henk en hoe jij fokt en daar sta ik ook volledig achter. Jij bent dan ook een van de weinige fokkers ( misschien wel de enigste ) die zijn standpunt duidelijk naar buiten brengt,maar mooier nog je doet ook wat je zegt. Van de rest hoor je niks dus hoop ik toch op de nieuwkomers , dat die hetzelfde standpunt gaan krijgen als jij.. een "oude rot" in het vak als ik het zo mag noemen hebben we zeker nodig. Ik hoop alleen dat er meer van jou generatie het aandurven. Met één "oude rot" gaat het niet lukken Henk.
Friday 11 April 2008 om 09:20 uur

Henk Karmelk
Eske, Misschien moet dan de mentale instelling van enkele oude rotten veranderen, maar dat gaat dan ten koste van de lederen broekzak. En dat is altijd pijnlijk
Friday 11 April 2008 om 09:47 uur

Pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |