Inloggen |
|
|
Nog niet geregistreerd? |
|
Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren. |
|
|
blijvend in huis poepend | lytsboefke | Hallo,
Sinds een tijdje hebben wij een pup en is inmiddels 18 weken oud, grotendeels plast ze al buiten en is snachts bijna helemaal droog, ondanks we veel naar buiten gaan met der, blijft ze vaak even later thuis in huis poepen..weten jullie hier misschien raad mee?? Thursday 20 March 2008 om 19:55 uur |

| Dorien | Heel goed in de gaten houden en wanneer je hondje een poephouding aanneemt meteen naar buiten en als het daar lukt enorm belonen. Verder kost het gewoon wat tijd, blijkbaar meer dan het plassen. Maar poept je hondje dan zo vaak per dag? Misschien kun je daar eens naar kijken? Sep heeft 1 x per dag ontlasting en als pup had hij dat ook. Thursday 20 March 2008 om 19:59 uur
| | lytsboefke | Jessie doet het 3 tot 5 keer per dag.. Hoeveel gram voer gaf jij je pup toen die ongeveer 5 maand was, misschien dat het daar aan ligt?? Thursday 20 March 2008 om 20:18 uur
| | mirjam4 | Hoi, wat leuk weer een provincie genoot. Wij wonen vlakbij Drachten, waar wonen jullie? En over je vraag ben ik het eens met Dorien. Misschien vertrouwd ze het buiten nog niet en durft ze niet buiten te poepen. Jullie gaan veel naar buiten met haar zeg je. Ga je wandelen of naar de tuin? Als je gaat wandelen dan heeft ze het misschien te druk om de rust te nemen om te gaan poepen. Misschien een idee om na de wandeling via de tuin naar binnen te gaan om haar te laten poepen. Ik zou er wel bij blijven zodat ze met een vertrouwd persoon is. Ik weet niet wat voor voer je geeft maar mijn ervaring is dat ze van brokken meer poepen dan ze vers vlees krijgen. Misschien is dit ook een optie. Groetjes van Esther Thursday 20 March 2008 om 20:40 uur
| | lytsboefke | wat leuk! Wij wonen in Boelenslaan. Ze krijg puppybrokjes 2 x op een dag ene hele bakje vol. We proberen nu te wandelen maar dat is nog niet zo geslaagd, ze piept de hele weg bij langs, en springt bij ons op.. met de grote hond erbij wil het wel beter. Onderweg doet ze bijna ook nog niks, maar meestal laten we haar uit in de tuin, hier plast ze meestal sowieso, heel enkelt dat ze hier ook haar grote behoefte doet, maar 90& nog in huis.. Thursday 20 March 2008 om 20:48 uur
| | Dorien | Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet emer weet wat ik toen gaf aan hoeveelheid. Ik gaf ongeveer wat er op de zak stond, maar ik heb maar heel kort puppybrokjes gegeven. Sep poepte 1 x daags en dat doet hij nog. Het ligt misschien ook aan het soort brokjes. Van sommige soorten hebben ze meer ontlasting. Ik hoop dat het snel lukt, maar dat zal best wel. Veel succes! Friday 21 March 2008 om 11:33 uur
| | mirjam4 | Hoi, zo te lezen is je hond nog wat angstig buiten en dit zal moeten slijten. Ze springt naar je toe omdat je de stabiele factor bent van haar. Ik zou steeds hetzelfde rondje gaan lopen met haar zodat ze buiten meer vertrouwen krijgt. Ga je ook naar een hondenschool toe? Je bent hier (ik heb een hondenschool aan huis) van harte welkom om een keer een proefles te volgen zodat ze meer los gaat komen en mensen en andere honden "normaal" gaat vinden. Groetjes van Esther Saturday 22 March 2008 om 11:33 uur
| | Linda B. | Hoi, bij mindere kwaliteit brokjes (vaak goedkoper) zitten er meer vulstoffen in, dus vaker ontlasting.
Op goede brokken heeft een hond meestal ook maar 1keer per dag ontlasting is mijn ervaring. Succes, LindaB. Saturday 22 March 2008 om 14:29 uur
| | Margreet S. | Zou het kunnen helpen zijn eigen poep, die hij heeft achtergelaten op een plek waar dat niet mag, te leggen op een plek waar het wèl mag? Bijvoorbeeld op de stoep voor je huis of in de tuin? En 'm dat te laten besnuffelen? (later wel opruimen natuurlijk).
Geen idee of het helpt, maar ja, je probeert van alles.......
Saturday 22 March 2008 om 17:08 uur
|
|