| lovely dogs |
@ anja ,ik heb het over fokdieren ,en de waarde van vrije honden in de FOKKERIJ,
en ja mijn honden zijn getest ,2 van mijn hondjes hadden een slechte uitslag ,1 daarvan heb ik met 22 maanden moeten laten inslapen ,mijn jongste hondjeKOMT UIT VRIJE GOEDE LIJNEN ! haar oma ,van 8 moeder van bijna 6 en vader van 4 zijn allemaal vrij A honden dus mandy is nu 10 maanden ,die gaat onder de mri als ze 2.5 jaar is ! en dan nog is het afwachten ,ze zal voor mij niets minder waard zijn mocht ze niet goed zijn
het is fijn dat je blij bent met je uitslagen ,ik geef alleen mijn mening ,natuurlijk is het hart belangrijk ,maar hebben jullie enig idee hoeveel hondjes jong gestorven zijn door de syring ???,dan heb ik het niet eens over de ellende en vreselijke pijn die de hondjes kunnen hebben !
lees eens mijn stuk in de vizier ,wat ik voor de vorm nog zeer mild gehouden heb ,
anja het testen in de toekomst is gewoon te laat ,het moet NU ,ik snap dat alles niet in 1 keer kan ,ik ben zeker voor openheid in de fokkerij dat zou de cavalier alleen maar ten goede komen ,maar wat wil je nu dat ik mijn uitslagen hier publiceer ofzo?
syringo wordt iedere generatie erger ,dus fokken met honden die niet gescand zijn ,is niet echt handig ,en natuurlijk het blijft iedere fokker zijn eigen verantwoording ,maar jeetje zeg hoe lang speelt dit nu al !
ik heb nog even nageken of deze topic niet van 2006 was ,
groetjes jeannette
Monday 24 March 2008 om 17:23 uur
|
| ANJA (gast) ip: 82.157.113.*** |
JA JEANETTE HET IS NIET ALLEEN BIJ DE SYRI DAT ER HONDJE'S OP JONGEN LEEFTYD STERVEN DAT IS OOK VOLGENS MIJ WEL BIJ HET HART EN DAT HET ERNSTIG IS BEGRIJP IK WEL .
DAAROM GA IK HET OOK DOEN .EN IK DENK DAT WE ER NOOIT UITKOMEN ALLEEN MISCHIEN KUNNEN WE HET AANTAL VERMINDEREN IN DE LOOP DER JAREN MAAR DAT TELT OOK VOOR HET HART .
EN IK HOOP ALLEEN DAT HET OOK VIA ONZE CLUB WORDT VERPLICHT OM MET GETESTEN CAV TE MOGEN GAAN FOKKEN EN OOK NIET EERDER IN AANMERKING KOMEN VOOR PUPBEMIDDELING EN IK GA DIT OOK AANKAARTEN IN DE AANKOMENDEN VERGADERING .
MAAR ZAL WEL AFGEWEZEN WORDEN AL IS HET MAAR OOK DOOR DE LEDEN WANT NIEMAND IS HIER BLIJKBAAR BLIJ MEE IK OOK NIET MAAR WIL HET OOK WEL VERDER MEE UITZOEKEN DUS DAAROM GA IK HET OOK DOEN EN IK HEB ECHT GEEN 2 CAV OM HET TE LATEN NAKIJKEN .
EN NATUURLIJK ZIJN ER AL FOKKERS DIE HET GEDAAN HEBBEN ,GELUKKIG
MAAR ER ZIJN OOK FOKKERS EN DIE HEBBEN DE GILDE OP GERICHT VAN OPENHEID IN DE FOKKERIJ EN DIE TOCH DOOR HUN SYRI VRIJE REUEN NIET GETESTEN TEVEN LATEN DEKKEN .
EN DAN ZEG IK WAAR BEN JE MEE BEZIG
.IN VERMINDERING OF VERMEERDERING.
IK HEB NU DE HARTEN GEDAAN MAAR IK LAAT OOK NIET EEN HOND DEKKEN DIE NIET GETEST IS .
EN DAT DOE IK STRAKS OOK ALS IK DE SYRI KLAAR HEB.
GGR ANJA Monday 24 March 2008 om 17:48 uur
|
| peet |
hallo Anja, openheid van zaken over aandoeningen is natuurlijk altijd welkom en is interessant voor iedere hondenbezitter, enkel die oeverloze discussies en elkaar aanvallen dat stoorde me en daarom leek het me beter dit prive voort te zetten. voor de rest niets mis hoor met je informatie. juist erg duidelijk. vr. groeten, marina. Monday 24 March 2008 om 17:49 uur
|
| lovely dogs |
hoi anja ,nou wat betreft het gilde en het combineren van vrij met ??
ben ik helemaal met je eens ,ik vind ook dat er vaak misbruik gemaakt wordt van het mri ''en omdat er hondjes worden gescand met 7,8 ,9 maanden en dan vervolgens zeggen dat ze ''syring ''vrij zijn álleen de leeftijd van 2.5 geeft een ''vrij '' defintief beeld ,wel moet ik zeggen dat er een aantal fokkers bij het gilde zit die wel ''goede''combinaties maken
en zeker ook buiten het gilde om hoor zijn er fokkers te vinden die het ''goed ''doen ik hoop dat jij er 1 van wordt ,want ik hoop en ga ervan uit dat de meeste fokkers liefhebbers zijn die het ras willen behouden !het is niet zo dat ik het ''te emotioneel'' benader hoor ,mij charley is 1 jaar geleden overleden ,ik heb mezelf toen heel ernstig in de syring materie verdiept ,veel fokkers in u.k en usa gesproken ,en ik weet ook dat het allemaal een beetje ''out of the blue '' bij de fokkers terecht is gekomen ,en in de eerste ernstige gevallen konden de fokkers er ook niets aan doen ,want ze wisten niet beter ,maar nu is het zo duidelijk ,dat ik vind dat er niet meer om die syringo heen kan !
wat betreft de club .tja heel jammer dat ze nog geen standpunt hebben ingenomen ,maar ik hoop dat dat niet lang meer duurt !er was eigenlijk afgesproken dat er onder mijn ''syringo update'' een advies van de club zou staan om te gaan scannen ,maar helaas is dat niet gelukt ,wel wil ik nog even vermelden dat het aantal ''vrije ''honden 215 is i.pv. 15 dat is een foutje in de vizier er volgt nog een rectificatie ,groetjes jeannette Monday 24 March 2008 om 18:51 uur
|
| chhooghart (gast) ip: 84.83.32.*** |
gefeliciteerd geniet dagelijks van het drie tal van mijzelf dus begrijp wat je bedoeld.stieny pr.paasdagen Monday 24 March 2008 om 21:26 uur
|
| anja (gast) ip: 82.157.113.*** |
jeanette
ja daarom ga ik nu ook mer syri verder .
en ja er zitten ook goede fokkers bij het gilde, maar ik vindt nog steeds als je ergens je bij aansliut moet je ook op eenlijn liggen.
en ook cosequet blijven in de fokkerij.
an ben je goed bezig .
en een liefhebster van het ras ja dat ben ik en al 34jaar .
bij mij blijven ook al de ouden honden tot hun laatsten snik
ze leven ook in mijn woonkamer in het hele huis en de pups die ik momentheel heb worden in de woonkamer geboren .
het zijn 2reutjes en 2 teefjes blac an tan en 1 ruby teefje mooi hoor .
en ze hebben allemaal al een nieuw baasje .en 1 is er voor mij .
en de mensen willen ze ook laten testen op hart en syri met 2jaar en ik betaal dat .
omdat ik zo graag een beeld wil krijgen van mijn lijn .
die ik al 34 jaar bezit en ik moet zeggen ook een sterken lijn .
ik heb nog nooit veel honden gehad met veel afwijkingen en was er eens een of een epelepsie of een patella heb ik dat altyd met de eigenaren goed opgelost en daar sta je dan gerand voor ,teminsten ik wel
en nu ga ik dan ook stap voor stap verder met testen
en voor de testten van syri vind ik het wederom weer spannend .
maar een ding is jammer als er een fokker en dan bedoel ik nu mij zelf oppenheid wil geven in het testen van haar honden ,dan zitten er allemaal alleen maar leeuwen op deze site die niet verder kunnen of willen lezen waar het over gaat .
inplaats ze denken he gelukkig er komt weer een fokster naar buiten en wil graag openheid delen met ons dat is fijn en dat hebben we nodig .
en weet je ik doe de dingen toch zo als ik ze wil en wel op mijn manier .
ik weet wat ik doe en heb dat altyd gedaan met veel zorg naar mijn dieren en mensen
en als ook de syri voor mij en de honden goed uitval dan kunnen bij mij alleen maar getesten cav gedekt worden .maar ja voor velen teld dikwijls alleen maar geld .
en verder ben ik benieuwt naar de vergadering in mei,wat het ons brengt,ben jij er ook ???
en verder wil ik deze mensen zeggen op dit form van ben je lid NEE maak je dan lid dan kun je daar je zegje doen en niet alleen op het forum HEB LEF om te komen en heb je at niet hou dan voortaan je kommentaar bij je als je zelf een niksdoender bent als alleen maar schreewen.
op het form over SYRI EN DE ANDWEREN TESTEN .
zeg niet allen Amaar ook B .
en jeannette bedankt voor je reactie.
gr anja Tuesday 25 March 2008 om 15:39 uur
|
| lovely dogs |
hoi idd lid worden geeft inspraak ,alleen is het zo moeilijk mensen mee te krijgen ,het is ook lastig dat het op een woensdagavond is en niet op een zaterdag ofzo ,want je staat altijd in de fille maar wanneer in mei is die vergadering ,want begin mei is de voorjaarsvakantie ,ik kan dan niet en ik denk vele met mij ,de laatste 2 weken kan ik wel en zal er ook zeker zijn ,ik vind dat de club nu eindelijk eens een standpunt moet innemen en het doppleren en scannen moet stimuleren !
en ook voor de pupbemiddeling zou gezondheid voorop moeten staan ,het gaat daar nu alleen om uiterlijk terwijl het toch zo is dat de club ''alles ''moet doen om het ras gezond te houden!
groetjes jeannette Tuesday 25 March 2008 om 16:49 uur
|
| Ingrid van de Koppel |
Het zou inderdaad fantastisch zijn als alle mensen die een mening hebben over het testen van de fokdieren en het beleid van de vereniging, ook naar de vergaderingen zouden komen. Maar helaas, dat is kennelijk voor velen teveel moeite of niet haalbaar. Jeannette en ik zijn er meestal, Anja. Maar wij zijn één van de weinige gewone cavalierbaasjes. Verder zijn er vrijwel uitsluitend fokkers. En dat is heel jammer, want het is heel makkelijk om op een forum te schrijven dat het anders moet, maar dat zet weinig zoden aan de dijk. Je stem laten horen op een algemene ledenvergadering, daarmee bereik je wel wat. Stel nu dat er 100 leden, baasjes van gewone cavaliertjes, zouden komen en om een fokbeleid zouden vragen waarin alle erfelijke gebreken aangepakt worden, dan moet dat er wel komen. 100 Leden op een bestand van duizenden leden, dat zou toch haalbaar moeten zijn?! Er wordt nogal eens uitgehaald naar het bestuur hier, maar dan wordt vergeten dat een bestuur er zit bij de gratie van de leden. Als de leden een bepaald beleid willen, dan zal dat er moeten komen, maar als die leden hun stem niet laten horen op de momenten dat het kan, houdt het op. Tuesday 25 March 2008 om 21:22 uur
|
| ANJA (gast) ip: 82.157.113.*** |
JA JAENETTE dat ben ik met je eens maar daarom zeg ik ook en neem geen blad voor mijn mond de meesten halen de topic van de syri zo spontaan elke keer naar boven met en weer omhoog .
maar waar zijn ze op een belangrijke vergadering ???
en inderdaad als wij letterlijk wat willen berijken dan zullen al die genen die komentaar leveren op mijn topic het lef moeten hebben om er dan niet alleen mee in een topic naar boven te sturen maar ook lid te worden en te komen er is altijd een mogelijkheid al schrijf je als je lid bent maar een brief voor de vergadering dan moet deze in acht genomen worden en het zit hem ook niet altijd bij het bestuur.
soms moet je net iets meer doen en daarom daag ik ook ieder uit .en om dan naast mij te gaan staan .
en zolang we alleen maar hard roepers hebben .en schijtlijsters in het echt zijn [sorry]maar zo denk ik er over en als ik eenmaal ga ga ik ook .
en daarbij vind ik dat ieder die zo zit te zeuren over testen in meerderen nu over syri alleen ook maar reclame maken door de topic naar boven te halen.
laten ze dan lid worden als het ras dan zo belangrijk voor ze is en dan berijken we meer .
dus loze alarmen hoeven niet te reageren op mijn topic maar ik weet wel degelijk waar ik voor sta en ga daar dan voor .
gr anja Tuesday 25 March 2008 om 21:37 uur
|
| Ingrid van de Koppel |
Anja, heb je er wel eens bij stil gestaan dat degenen die topics over syringo naar boven halen, vaak de baasjes zijn die een hondje hebben met syringomyelia? Die dag in, dag uit, worden geconfronteerd met de enorme impact die deze ziekte kan hebben op het welzijn van hun hondje en hoe dat een enorme weerslag heeft op het hele gezin? Dat deze mensen vaak ook niet meer de moeite kunnen nemen om de topics omhoog te halen gezien de, in het verleden regelmatige negatieve en bovenal onbegrepen reacties die zij kregen? Dat zij als gevolg daarvan ook op deze cavalierpage eigenlijk niet meer willen komen, hooguit om mensen die in hetzelfde schuitje zitten bij te staan met raad en daad? Dat zij wel hun schrijnende verhalen nog wel kwijt willen bij lotgenoten en dat ik daar inmiddels een besloten forum voor heb opgericht, waar men veilig zonder afgekraakt te worden, de zorgen en het verdriet kwijt kunnen? Als al die verhalen over hun hondjes hier gepubliceerd zouden worden, de lezers werkelijk de ogen niet droog zouden kunnen houden bij het lezen van zoveel verdriet? Dat deze hele lieve mensen het niet meer kunnen opbrengen om tegen de bierkaaien en het onbegrip te vechten? Dat bij mij ook de moed steeds verder in de schoenen zakt om er nog iets aan te willen doen? Tuesday 25 March 2008 om 22:19 uur
|
ja ingrid die snap ik en ik weet ook dat het een ernstige zaak is maar als je ergens voor gaat moet je mischien wel nooit op geven ,ook al zakt de moed in je schoenen .en velen zijn mischien ook wel lid van onze club of gezinslid .
waarom komen ze dan niet naar de vergadering elke stem is er een .
maar dat gebeutr ook niet .
of anders een brief schrijven met je wensen en wat je zo graag wil verandert zien .
ga dan ook tot het laatste moment .
en als de ccn dit mischien allemaal leest wat ik schrijf zijn ze mischien ook wel niet blij maar ik ga teminste er voor en ga ik ook naar de vergadering
dus mensen en vooral ook degenen die een hond hebben met syriga dan doe net iets meer of wordt lid het is nog geen mei .
het kan nog steeds .
maar zelfs op een vergadering zie je maar een handje vol leden en seriuze fokkers en bezitters van een cavalier .
en wat ik ook wel eens zou willen weten is of het allemaal cavliertje's zijn met stamboom ie syri hebben of meerendeels zonder stamboom
en als dat zo is dan wordt het al iets moeilijker om de lijn er achter ook te achterhalen en te onderzoeken .
via de fokkers die met stamboom werken is dat dan iets gemakkelijker neem ik aan .
maar in iedergeval wil ik er wel ook voor gaan en als voorgangers van de cav .
gr anja Wednesday 26 March 2008 om 10:11 uur
|
| Henk Karmelk |
Er zijn al een paar goede voorgangers die er echt verstand van hebben zoals Ingrid en Jeannette. Lijkt prima zo. Wednesday 26 March 2008 om 12:02 uur
|
nee henk het is niet prima zo .er kunnen er veel meer komen en ook op de vergadering ,het gaat toch jullie ook allemaal om de gezonden cav .
nou dan moeten we een lijn trekken en er voor gaan ongeacht wie
het is voor de cavaliers en de gezondheid .er zijn volgens mij nog veel meer liefhebbers die achterwegen blijven .zonde Wednesday 26 March 2008 om 12:21 uur
|
| Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke |
Anja, mijn Jeppe heeft een stamboom, heeft syringo en ik ben geen lid van de cavalierclub. Wednesday 26 March 2008 om 12:26 uur
|
| Henk Karmelk |
Beste Anja, waar het mij om gaat is dat ik vind dat er al twee uitstekende voorgangers zijn ten behoeve van de cavaliers en dat hun er tenminste echt verstand van hebben. Dat jij je nu opwerpt als de persoon, die wel even het initiatief wil nemen ten behoeve van de gezondheid voor de Cavaliers, dat vind ik namelijk een Gotspe. Wednesday 26 March 2008 om 12:40 uur
|
nou erg vervelend voor jou en jeppe en ik hoop dat je met jou fokker er uit ben kunnen komen en dat hij of zij ook is gaan testen .
en ja als je ook inspraak zou willen hebben over de gezondheid van de cav kun of wil je mischien lid worden en naar de vergadering mee gaan ,iedereen is welkom en hoe meer er voor gaan hoe beter .
gr anja Wednesday 26 March 2008 om 12:49 uur
|
zo henk .
ik beweer hellemaal niet dat ingrid en jeanetten niet goed zijn ik vindt hun juist prima bezig en daarom sluit ik mij volledig aan .
maar jij bent alleen maar gefixceert op mij en ik werp mij niet op als de persoondie even volgens jou het insttief neemt,ten behoeven van de gezondheid van de cav. je zit er weer naast .
ik wil er alleen als fokster aan mee werken en open zijn zelfs straks als al mijn honden verder ook klaar zijn om open te zijn ook in de resultaten of ze nou goed uitvallen of slecht kijk eens naar je eigen of jij dat ook zou doen .en dat jij het een gotspe vind is jou probleem en het draait hier ook niet om jou goede woordje;s hoor jou probleem id dat je niet positief kan kijken naar wat ik aan het doen ben jammer voor je en ik ga gewoon door en het doet er niet toe wie of wat er eerst is gebeurt of de eersten was het gaat er om dat er steeds meer zullen VOLGEN en dat is wat we nodig hebben.
dus blijf anders van mijn topic af en zoals ik je al eerder zei
of ben sporteif en kijk met beiden ogen naar de goeden dingen die we allemaal willen en kan je dat niet dan groet ik jou dag henk en ik ga gewoon door .
Wednesday 26 March 2008 om 13:10 uur
|
| Ada van Benji |
Erg interessant om te lezen dat jullie de honden een echo van het hart laten maken. Dit is echter geen garantie. Bij mensen doe je dit ook niet en krijgen op latere leeftijd misschien wel problemen met de hartkleppen. Wednesday 26 March 2008 om 13:28 uur
|
| maron |
dus je vind het onzin? Wednesday 26 March 2008 om 13:33 uur
|
| irene |
Oh Ada dus we moeten het gewoon maar laten gaan? Gewoon maar lekker laten dekken die hap en er niks aan doen? Weet jij dan niet hoe groot de hartproblemen zijn in dit ras? Trouwens, als er in jou familie K. zit gaan ze jou ook nakijken hoor. Om maar even een voorbeeld te noemen. Wednesday 26 March 2008 om 13:35 uur
|
Pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|