| Eske |
En dit kan beide door fokkers aangepakt worden.
Simpel door alle testen te laten doen bij de fokdieren en niet alles een voor een.
Het is beide zeer belangrijk ,maar ik vind dat syri nu toch wel met kop en schouders boven het hartprobleem uitsteekt.
Ga testen en fok pas boven de twee en half jaar is mijn mening en als die vergadering op een zaterdag zou zijn zal ik dat daar ook uitspreken. Friday 28 March 2008 om 18:19 uur
|
| anja (gast) ip: 82.157.113.*** |
ja en daarom wil ik ook syri gaan doen ,maar ik vind het hart ook wel belangrijk .
en mischien zou het filmpje goed doen om mee naar de vergadering te kunnen nemen .
is maar een gedachten .
anja Friday 28 March 2008 om 18:41 uur
|
hallo eske je kunt ook een brief schrijven aan het bestuur en dat je wil dat hij voorgelezen wordt .
zo draag je ook je steentje bij Friday 28 March 2008 om 18:44 uur
|
| wilm@ |
Anja heb je je e-mail adres voor mij? Dan kan ik mijn verhaal zo aan je kwijt. En het klopt dat ik niet in je bestand sta maar dat kan ik dan ook wel per mail uitleggen. Wilma Friday 28 March 2008 om 18:46 uur
|
zo mijn god ,ik ga er zo wie zo voor testen,
en ik hoop dat het bestuur het ook eens wordt met ons want nee zo had ik het niet verwacht en mischien wel meerderen met mij .
maar als het zo erg is dan zou inderdaad iedereen er voor moeten gaan al beginnen ze al maar dit gun ik niemand en zeker niet de cavalier .
ik denk dat vele fokkers nog niet goed weten wat het is . Friday 28 March 2008 om 18:54 uur
|
ja wilma heb ik .
ansoon@wannado.nl.
en lukt het niet kan je mij bellen.
anja Friday 28 March 2008 om 18:57 uur
|
| jennie |
Anja dit filmpje komt van de site van de CCN kijk bij gezondheid orgineel artikel Syringomyelia en dan bovenaan op videos, staan er nog wat op. Ik neem aan dat de filmpjes wel bekent zijn bij de club. Friday 28 March 2008 om 19:16 uur
|
| Ingrid van de Koppel |
Het hondje dat je op deze video ziet, is inmiddels geëuthaniseerd. Het grote probleem met syringomyelia is dat het bij veel honden in aanvallen komt die dagen kunnen duren. Tot hoe ver ga je? Hoe lang ga je het aanzien of de aanval weer overgaat, of misschien wel nooit meer overgaat? Wanneer neem je die beslissing om je hondje te laten gaan, wetend dat hij volgende week misschien weer als een bijna normale hond functioneert. Het is iets waar veel baasjes van een cavalier met syringo voor komen te staan. Gelukkig niet allemaal, er zijn ook aangedane hondjes die nauwelijks of alleen maar milde symptomen vertonen. Ik heb het aan het begin van dit jaar met chico gehad. Hij had zo'n zware aanval dat niets meer leek te helpen; morfine-achtige injecties om de 6 uur deden helemaal niets. Pas na een dexamethason injectie knapte hij op. De aanval was zo zwaar dat hij zijn eigen tong helemaal kapot gebeten had. Ik heb bij de dierenarts met tranen in mijn ogen gezegd dat al die fokkers die niet willen testen dat hoopje ellende op dat moment hadden moeten zien. Daar was dit filmpje niets bij! Ik had hem een halve week gegeven om op te knappen en, wonder boven wonder, hij knapte op en is nu een vrolijke hond die graag eet, wandelt (niet te lang meer), speelt en knuffelt. Voor hoe lang? Geen idee. En dit verhaal staat niet op zich. Friday 28 March 2008 om 21:04 uur
|
| Henk Karmelk |
Anja, ben blij dat je het licht hebt gezien, maar hoop wel dat, dat inhoud dat je meteen gaat testen al is het maar om te beginnen met de hondjes die nu gedekt gaan worden. Want zo wie zo voor testen, zoals je schrijft, is niet genoeg. Want elk nestje dat je nu nog fokt zonder te testen op Syri is een veelte grote gok voor de nieuwe eigenaars. Misschien begrijp je nu waarom ik schreef dat het erger is dan het hart. Doe er wat mee!! Saturday 29 March 2008 om 08:07 uur
|
| Jolanda |
Ik denk dat het grote probleem misschien wel is, dat veel mensen niet weten wat het echt inhoud om een hondje met Syringo te hebben. Het is vreselijk! Mijn meisje is nog hartstikke jong en dan zou je je niet bezig moeten houden met het nadenken over wanneer je gaat zeggen dat het genoeg geweest is. Ik dacht dat ik na veel verhalen ook wel wist hoe zo'n aanval zou zijn... Nou niet dus, dat kwam ik pas later te weten toen mijn meisje ineens zo gilde dat ik er letterlijk en figuurlijk misselijk van werd en mijn hart in een miljard stukjes brak. Godzijdank doet ze het momenteel goed op de medicatie die ze nu krijgt, maar ze heeft haar ups en downs en dat breekt telkens mijn hart. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat er op alles getest moet worden, maar momenteel vind ik dat er even iets meer aandacht geschonken moet worden aan deze vreselijke ziekte. Het is vreselijk om te zien hoeveel mensen/fokkers er nog zijn die hun hoofd in het zand steken en in mijn ogen het ras dus nog verder om zeep helpen. Ik weet dat ik waarschijnlijk een hoop gezeur over me heen krijg (dat is ook de reden waarom ik bijna nooit meer reageer op de page, maar goed dat is weer een ander verhaal) van mensen die het niet begrijpen, prima daar ga ik me niet druk om maken. Het is tijd dat er eindelijk actie ondernomen gaat worden door iedereen die van dit schitterende ras houd! Saturday 29 March 2008 om 09:55 uur
|
| peet |
het filmpje heeft mij erg bezig gehouden en ik vraag me telkens af wat ik zou doen, mocht een van mijn schatten deze vreselijke ziekte krijgen. ja ik weet zeker dat ik in paniek zou zijn en een aanval van syri niet aan zou kunnen zien. voor iedereen die een hondje met syri heeft moet dit een vreselijke nachtmerrie zijn en vreselijk om aan te zien . dus ja alles wat er aan gedaan kan worden om deze ziekte te voorkomen, moet angegrepen worden. fijne dag nog , marina. Saturday 29 March 2008 om 10:06 uur
|
| Rolanda |
Ik krijg het filmpje niet open, maar kan mij wel zo indenken wat er te zien is. Vorig jaar schrok ik erg, ivm met mijn oppas-geaddopteerde hondje, die begon te gillen. Het gaat door merg en been, en je weet wel waar het om draait, want je heb erover gelezen, maar op dat moment weet je gewoon even niet wat te moeten doen. Gelukkig heb ik een fokster kunnen bellen, die mij advies heb kunnen geven, en mij dingen heb doorgemaild over medicaties. En, gelukkig blijft het stabiel met haar, maar alleen dat gegil blijft al in je hoofd gegrift, en op dat moment lopen de tranen over je wangen. Ik ben geen fokster, en gelukkig heb ik zelf 2 hondjes, die geen of in ieder geval weinig van symtomen laten zien, en Gelukkig weet ik, dat hun vaders in ieder geval dmv testen, vrij zijn van Syring, maar mijn lieve geaddopteerde muts moet ik in de gaten houden, zowel met het hartje als met syring. En ben blij dat ik zoveel info heb mogen lezen en krijgen, om in ieder geval te weten wat er allemaal schelen kan met de cavalier. Saturday 29 March 2008 om 10:26 uur
|
| Eske |
Deze link bevat drie filmpjes van syri.
Misschien kun je deze wel openen Rolanda.
http://sm.cavaliertalk.com/diagnosing/di ....
Hopelijk gaan er nu voor eens en altijd flink wat ogen open. Saturday 29 March 2008 om 10:38 uur
|
| Rolanda |
Eske, ik denk dat het aan mn pc ligt, ik krijg de pagina wel, maar het filmpje gaat niet open. (het trilt) Maar ik geloof dat ik het ooit een tijd geleden wel gezien had, volgens mij had Ingrid toen ook die link geplaatst? Saturday 29 March 2008 om 10:40 uur
|
| anoniempje (gast) ip: 82.176.117.*** |
een nachtmerrie.....
ja dat zeg je heel goed..
want dat was t ook met spyke...
ook hij heeft syringo..........
en is heel ziek geweest......
dat ik dag in en dag uit worstelde
met de vraag.....hoever moet ik gaan........
knapt hij op...!! was mijn vraag aan de d.a in best...........
waarschijnlijk kunt u hem beter laten inslapen..
werd er me gezegd..................( niet precies die woorden...maar daar kwam t op aan )
spyke is eerst opgenomen geweest...
in de kliniek....
maar hij werd niet veel beter..
afscheid nemen............van spyke???
zover was ik niet..........
maar wat moet je...
je wil hem niet laten lijden.............
ik heb een hondje nog nooit zo ziek gezien...
en ging door een hel..........
hij is er door gekomen..........
maar nooit meer spyke geworden die hij was............
zo ziek is hij niet meer geweest........
maar iedere dag zie ik dat hij er de lasten van draagt........
VAN DIE KLOTE SYRINGO...........
sávonds als hij op de bank ligt........
en zich wil verplaatsen....
beweegt hij zijn koppie niet..........
hij schijft zijn lijffie opzij...............
zo knap......maar eigenlijk ook triest........
lang wandelen............
neeeee...............we gaan 3 keer in de week naar t strand...
half uurtje lopen..................maar we gaan met de auto............anders heeft hij aan de strandwandeling niks meer..
spyke slikt dagelijks gapbapentine...........en soms pretnison.................dat ikzelf aanpas.........soms niks en soms wat meer............
t is niet anders..........
voor een buitenstaander is er aan spyke niks te zien.........GELUKKIG MAAR............want t gaat goed met spyke...
t is een blije en levensgenieter........
zou ik ooit weer een cavalier nemen......
moet ik zeker weten dat hij getest is op syringo...
en ook heel belangrijk t hart..en andere erfelijke aandoeningen...........
astrid van spyke
Saturday 29 March 2008 om 10:41 uur
|
| jennie |
Tel mij er ook maar bij op. Saturday 29 March 2008 om 12:10 uur
|
| Nel Blok |
Weet je waar ik nu zo vreselijk van baal? Dat in november 2004 Clare Rushbridge een door Mw. Schuller georganiseerde lezing heeft gegeven over syringo. (met hartbrekende filmpjes – die hier worden genoemd hoef ik niet te zien en in werkelijkheid hoop ik het nooit mee te maken). Iedere fokker had toen al kunnen weten hoe erg syringo is. Diverse fokkers hebben niet gescand onder het mom van: “er is nog te weinig bekend”. Inderdaad er was toen weinig bekend en nog is niet precies bekend hoe de vererving in elkaar steekt. Er zijn daardoor een paar kostbare jaren verloren gegaan. Mijn petje af voor fokkers die wel de moeite hebben genomen naar die bijeenkomst te gaan. Mijn petje af voor fokkers die, ondanks dat er nog niet veel bekend was, toch voor scannen hebben gekozen en voor zichzelf een fokbeleid hebben bepaald. Mijn petje af voor fokkers die met vallen en opstaan en met veel kosten de gezondheid van de cavalier voorop hebben gesteld. Mijn petje af voor fokkers die, ondanks dat ze worden (hopelijk werden) verguisd door andere fokkers toch hebben doorgezet. Saturday 29 March 2008 om 12:18 uur
|
| Rolanda |
Zo is het maar net Nel, diegene die zich ervoor inzette, werden uitgemaakt voor Zuster Nightinggale, en wat die persoon wel niet dacht te bereiken? Alweer nu jaren verder, en ook mijn petje(nou pet?) af voor diegene, die al die afgrijzende woorden over zich heen heeft moeten krijgen. Maar gelukkig zijn er bij, die hun kop ook uit het zand hebben gehaald. Saturday 29 March 2008 om 12:24 uur
|
| jennie |
Nel maar sommiggen moeten zo'n filmpje zien voor dat hun ogen open gaan. Saturday 29 March 2008 om 13:21 uur
|
| Nel Blok |
Dat snap ik Jennie, zien is geloven, maar als "ze" in november 2004 naar die lezing waren gegaan, en later is er ook nog een geweest, dan hadden ze het toen al geweten. En trouwens die filmpjes (of anderen) staan al langer op het internet. Saturday 29 March 2008 om 13:32 uur
|
Pagina | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|