| mirjam4 |
Hoi Joepie, een hondenhalster zou ik niet doen maar je kunt wel een tuigje voor je cavalier kopen. Wat ik ook merk bij mijn cursisten is dat het tijdens de training goed gaat maar buiten tijdens de wandeling niet. Elke nieuwe situatie moet je opnieuw trainen. Ik zou je cavalier een tuigje omdoen en dan van je wandeling een training maken. Trekken = naam roepen en achteruit lopen. Zodra hij de aandacht heeft draai jij je om en ga je de andere kant oplopen. Loopt hij dan goed met je mee dan ga je klikken/goed zo zeggen en dan verdient hij een voertje. Deze training werkt wel maar je moet wel een lange adem hebben. Je maakt dan geen afstand qua wandeling maar je leert je hond ook buiten te gedragen. Zorg wel met het achteruit lopen dat je je hand stilhoudt want anders geef je je hond toch nog een klap in de nek. Veel succes en het zal werken hoor. Groetjes van Esther Monday 24 March 2008 om 16:57 uur
|
| fennybakker |
Oeps vind dit echt niets voor een cavje.Die van mij hebben tuigjes en dat werkt perfect.Maar een halster vind ik meer iets voor grote honden.Dat vind ik,zou er niet aan beginnen,in ieder geval succes.gr Fenny Monday 24 March 2008 om 17:02 uur
|
| franchipannie |
Ik heb gezien dat er tuigjes zijn in verschillende modelen. Mijn jongste hondje trekt ook en vroeg me af welk tuigje het beste is. Monday 24 March 2008 om 21:05 uur
|
| anoniempje (gast) ip: 85.147.237.*** |
http://www.cavalierpage.com/forum/vragen ... Monday 24 March 2008 om 22:02 uur
|
| fennybakker |
Ik heb zelf Rogz for Dogz en bevalt prima,je hebt ze in alle kleuren en maten.Een goede dier speciaal zaak heeft ze zeker.gr Fenny Monday 24 March 2008 om 22:14 uur
|
| Linsiej |
Mijn lady heeft precies het tegen overgestelde probleem. Zij trekt niet voor uit, maar slentert achter mij aan zodat ik degene ben die trekt. Sinds ik haar een tuigje gekocht heb gaat het al iets beter. Aangezien mevrouw het vaker gewoonweg vertikte een bep. kant op te gaan. Ze loopt wel nog steeds erg vaak de volle 5 meter van haar riem achter me. Mooi gezicht is da. Tuesday 25 March 2008 om 09:45 uur
|