home | contact | statistieken | quiz | vrienden | honden foto's

Inloggen

Inlognaam:
Wachtwoord:

Nog niet geregistreerd?

Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren.

Vakantie; wel of niet mee

irene
Ik twijfel een beetje over het volgende. Misschien willen jullie mij je mening en/of ervaring geven? Onze Noah heeft sinds zijn 6e al een hartruis. Nu is hij 9 en is zijn ruis sterk verergerd. Hij hoest en zijn hart is sterk vergroot. Hij heeft nu plaspillen en fortekor en het gaat al een stuk beter. Hij is vrolijk en zeer actief. Helaas kunnen we niet langer meer wandelen als 3 kwartier. Anders krijgt hij een blauwe tong en dat vind ik eng! Nu mijn vraag: Wij willen hem graag zoals altijd weer mee naar Spanje nemen. Een vrij lange autoreis van 2 dagen (airco in de auto en overnachting in hotel). Dan zijn wij in ons eigen huis met omheinde tuin en airco binnen en buiten zwembad (waar Noah ook in mag natuurlijk). Ze zijn al eerder meegeweest. Dat ging prima. De 1e paar dagen hadden ze het wel warm maar na een dag of 3/4 waren ze eraan gewent. Zouden jullie hem meenemen?
Tuesday 25 March 2008 om 12:56 uur

Anita van Morgan
Heel moeilijke keuze inderdaad, maar ja als daar airco is en een zwembad waar hij gewoon in mag zou ik bijna zeggen waarom niet, hij kan dan denk ik meer verkoeling zoeken dan thuis als het warm is. Ik zou het doen maar ja ik kan me niet indenken zonder haar te moeten, sinds ik haar heb heb ik geen nacht zonder haar gehoeven.
Tuesday 25 March 2008 om 13:11 uur

irene
Hier dito met een sterretje.. Maar ik ben erg bang een egoistische keuze te maken! Ik wil het vanmiddag ook nog bespreken met de da. Ik moet daarheen voor een followup over zijn hart.
Tuesday 25 March 2008 om 13:12 uur

Els
Het scheelt dat Noah dat hele stuk naar Spanje niet hoeft te wandelen:-) 't Is alleen even dat je door die 2 dagen heen komt. Als je daar eenmaal bent, is het toch net zoals 'thuis'. Hier in Nederland kan het ook warm zijn, zelfs benauwd. En daar heb je een airco en zwembad...nou, wat wil je nog meer!!! Ik vind het in elk geval niet egoïstisch. Groetsels.
Tuesday 25 March 2008 om 13:51 uur

mirella (gast) ip: 213.17.56.***
Ik vind het ook niet egoïstisch hoor! Zou haar ook lekker mee nemen. Ze gaat altijd mee en je houdt er genoeg rekening mee. Het kan hier ook weer super heet zijn en volgens mij geniet je niet zo intens van je vakantie als je haar thuis laat! Het is alleen die auto rit en wie weet vind ze dat helemaal geen punt. Je zou het eigenlijk moeten kunnen vragen hè? Ik zou haar dus lekker mee nemen maar zou ook het advies van de da meenemen. succes Mirella en sam
Tuesday 25 March 2008 om 14:52 uur

Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke
Hoi Irene, wij gaan naar Frankrijk in augustus en ik neem Gunnar niet mee, dit jaar, het wed mij ook afgeraden door een holistiche DA.
Tuesday 25 March 2008 om 15:11 uur

irene
Ga je dat redden Nynk ;-). Nee hoor gein.. Maar op grond waarvan precies? Teveel stress?
Tuesday 25 March 2008 om 15:30 uur

irene
Gisteren gesprek gehad met mijn da. Zij zegt doe maar gewoon. Stress heeft hij toch, als jij weggaat heeft hij ook stress. De warmte is voor mij aldaar makkelijk te ondervangen en vorig jaar had hij ook niet zoveel last van de hitte.
Wednesday 26 March 2008 om 08:59 uur

Hoi Irene, in verband met Gunnar's hart heeft de DA het afgeraden om hem mee te nemen, omdat het daar zo wel 40 graden is en dat lijkt niet verstandig. . Gunnar blijft bij een vriendin, waar mijn hondjes wel vaker logeren, dus die vermaakt zich wel !
Wednesday 26 March 2008 om 12:22 uur

irene
Oh dat is wel erg veel! Bovenop de berg in Spanje is dat toch wel zo 10 graden minder en binnen op zijn hoogst 18 19 graden.
Wednesday 26 March 2008 om 12:47 uur

Marion&Storm (gast) ip: 62.180.227.***
Irene, Ik zou natuurlijk advies DA aanhoren. Maar ik denk dat bij jou meenemen geen probleem zal opleveren. Groetjes
Wednesday 26 March 2008 om 16:01 uur

40 graden is inderdaad erg hoog, ik blijf dan w.s. ook binnen, ben een oprechte zonhater, haha !!!
Wednesday 26 March 2008 om 20:02 uur

Marion & Storm
Die Nynke ! Aircootje ?!
Wednesday 26 March 2008 om 22:47 uur

Nee, airco heeft mijn zus niet. Maar ze woon in zo'n oud Frans huis, daar is het binnen lekker koel en dan heeft ze ook nog een zwembad, dus ik kan kiezen, haha !!!
Thursday 27 March 2008 om 07:56 uur

Dorine
als je DA het geen probleem vindt zou ik het ook doen Irene. En het is waar, thuisblijven geeft haar ook stress. Neem gewoon extra pillen mee, misschien nog andere die de |Da dan zou aanraden en geniet van je vakantie!
Thursday 27 March 2008 om 08:18 uur

peet
ik zou het zelf niet doen als je lieverd al zo sukkelt. alleen vanwege de lange reis al. bij ons gaan beide honden altijd mee overal naar toe, maar wij zoeken echt een bestemming uit waar ze allebei welkom zijn en we geen 2 dagen in de auto hoeven, en het niet bloedje heet is. wij kunnen onze diertjes niet issen en zij ons niet. ik snap je wel hoor, alleen vanwege die autorit en de hitte in spanje deed ik het zelf niet. succes met je keuze vast. vr. groeten, marina.
Thursday 27 March 2008 om 09:33 uur

Anita van Morgan
Een autorit is op zich niet echt zwaar voor de hond, volgens mij. 's morgens voor we vertrekken gaan we lekker lang wandelen en spelen, in de auto hebben we airco en is het achterin ook lekker koel, tussendoor weer lekker even wandelen en 's avonds weer en lekker spelen. Doordat je meer stopt en langer duurt het wat langer maar Morgan had er afgelopen zomer totaal geen problemen mee.
Thursday 27 March 2008 om 09:50 uur

lovely dogs
hoi irene ,ik zou hem meenemen hoor ,ik neem ze ook altijd mee zelfde verhaal ook met een overnachting ,maar mijn hondjes slapen bijna de hele reis,en als je airco hebt moet dat toch geen probleem zijn ,of niet in de heetste maanden gaan ,ik ga zelf altijd voor en naseizoen,de verleden jaar wel een keer hoogseizoen gedaan ,en ook daar hebben ze geen last van gehad ,ik laat ze heel vaak zwemmen ,groetjes jeannette
Thursday 27 March 2008 om 10:38 uur

irene
We gaan ook zeker proberen om buiten het hoogseizoen te gaan. Maar mijn man heeft een nieuwe baan en in dat bedrijf hebben ze vaste periodes dat het hele bedrijf dichtgaat voor een collectieve vakantie. Dus 3 weken in het hoogseizoen en 2 weken met kerst&oudennieuw. Fijn natuurlijk maar als je geen kinderen hebt heb je er niks aan.
Thursday 27 March 2008 om 14:53 uur

da's inderdaad balen Irene !! Daarom heb ik niet gesolliciteerd op een zo het mij leek geweldige vacature, vanwege diezelfde restrictie qua vakanties. Ik ga nu altijd buiten de schoolvakanties.
Thursday 27 March 2008 om 15:11 uur