| Marion&Storm (gast) ip: 62.180.227.*** |
http://www.cavalierpage.com/forum/v_1628 ... Misschien heb je hier iets aan... Wednesday 26 March 2008 om 16:13 uur
|
| kennel van de yentles pride |
Dank je marion Thursday 27 March 2008 om 02:28 uur
|
| peet |
onze tricolor is de rust zelve en de ruby druk en enthousiast , een echte haantje de voorste. een wereld van verschil dus tussen die 2. Thursday 27 March 2008 om 07:46 uur
|
| Simone H. |
mijn blenheim is de rust zelf,maar mijn ruby is nog net geen Pittbul Thursday 27 March 2008 om 08:08 uur
|
| renesta |
Hier een tricolor en een B&T. Allebei drukke mannetjes maar Milo (tricolor) is het ergste. Slaapt overdag nooit en is altijd actief. Thursday 27 March 2008 om 08:25 uur
|
| Dorine |
Sep, een tricolor is vrij rustig. Wanneer t moet kan hij ook helemaal uit zn dak gaan en is hij enthousiast. Hij vindt iedereen geweldig, ook andere honden. Ik weet niet hoe het bij dit ras zit, maar vaak worden kleuren er ingefokt door een ander ras toch? Zoals bij de ruwharige teckel er terrier bloed inzit e.d. Misschin kan dat een oorzaak zijn? Thursday 27 March 2008 om 08:29 uur
|
| Lucy |
Goeie middag, heb 1 rustig B& T teefje en 1 drukker ruby teefje. Volgens mij ligt het helemaal niet aan de kleurslag maar aan de genen. Ik ben een deel van een 2-ling en heb zelf ook een 2-ling en ook daar, dus in principe met dezelfde genen, is een immens verschil in "activiteit" te bespeuren. Ik zou eerder eens proberen achterhalen welk soort hond de ouders waren.
Welk karakter ook ; ik ben gelukkig met hen. Lucy Thursday 27 March 2008 om 14:24 uur
|
| Rolanda |
Volgens mij ligt het ook aan de voor-ouders, ik heb hier een driekleur teefje(5.5jaar), die ontzettend zacht aardig en knuffelig is, dan nog een driekleurteefje(7.5jr), die knuffelig, maar wat dominanter is, een blenheimteefje(4jr), die minder knuffelig is, maar erg ondernemend, en laat het kaas niet van dr brood eten, bij wijs van spreken. En toch is de zachtaardigste, het hoogste van de roedel. Friday 28 March 2008 om 10:43 uur
|
| fennybakker |
Ik heb 2 Blenheims en ze zijn vrij rustig,bij vlagen vliegen ze door het huis,zeker na het wassen of dat het buiten regent en ze zijn nat,dan zijn het vliegende cavjes.gr Fenny Friday 28 March 2008 om 13:44 uur
|
| odette |
Hier een bl &t reutje (15 maanden) en een ruby reutje (4 maanden). Allebei onzettend levendig, aanhankelijk, ondernemend, knuffelig....ik merk nog geen verschil tussen deze twee kleuren, komt misschien nog als de pup (ruby) wat ouder wordt. Opvallend is wel dat de pup al vanaf dat hij bij ons kwam (was toen 8 weken) niet bang is om de confrontatie op te zoeken met de bl & t. Zo leuk om te zien.... De Ruby pup is wel bang voor grote honden en is wat een kenniger, heeft de bl en t nooit gehad! Leuk trouwens om de verschillen en overeenkomsten van de forumhondjes te lezen! Ze zeggen dat Ruby en Bl & t drukker zijn dat de andere twee kleuren. Kan ik niet zeggen (broer heeft een tricolor en is ook wel druk). Ook gehoord dat de ruby t aanhankelijkste is naar mensen en naar honden het dominanste. Tha, wat waar is? Geen idee, ik denk dat het inderdaad zoals iemand voor mij ook al zei te maken heeft met de genen van de (groot)ouders. Groetjes uit een regenachtig Heerlen!
Sunday 30 March 2008 om 16:29 uur
|
| renesta |
Misschien zit er ook wel verschil in het karakter van 1e, 2e 3e.. hondje. Wat Odette hierboven beschrijft is bij ons precies hetzelfde. Milo 16 maanden was en is ook nergens bang voor en heel onbevangen naar mensen en alle honden. Een echt allemans vriendje. Maar Luca van 8 maanden vind grote honden echt niet leuk. Ook naar andere mensen een beetje terughoudend. Zal er nooit uit zichzelf op af gaan. En zeker niet bij bezoek op de bank springen of zo. Terwijl we Milo's enthousiasme juist altijd moeten afremmen. Misschien is het wel zo dat wij toch met een tweede of volgend hondje iets anders omgaan of zo? Bij kinderen zie je ook wel zulke verschillen tussen oudste, middelste, jongste... Sunday 30 March 2008 om 21:12 uur
|
| gemma2 |
wij hebben de 4 kleurslagen gehad. De tricolor is een lieve en rustige hond. De black and tan had een ego (buiten) van een rotweiler ( niet vervelend bedoeld hoor!), de blenheim was een onverstoorbare snuffel en ging compleet zijn eigen weg en onze ruby is een opgewonden standje. Dus jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe het nu bij ons thuis is zonder de blenheim en de black and tan :-) maar zo langzamerhand kunnen de tri color en de ruby goed met elkaar opschieten. Alhoewel de tricolor wel eens op kijkt naar de ruby waar maak je je toch weer druk om niets :-) Sunday 30 March 2008 om 23:14 uur
|
| Eske |
Over het algemeen zijn de particolors rustiger als de wholecolors, dacht ik zo............ Tuesday 1 April 2008 om 15:42 uur
|
| katleen |
Hoi, ze zeggen wel eens dat de Black§ Tan wel wat actiever zijn dan de andere kleuren. Nu wij hebben momenteel drie B § T en de oudste is altijd een rustige geweest de 2 jonste kan je niet moe krijgen en tot voorheen hadden wij ook een Blenheim nu dat was nog echt een jacht tippe dus ik denk dat het ook een beetje in de bloedlijnen moet zitten of je hondje rustiger is of actiever.
Succes van Fleur, Flore,Fellow en baasjes.
Tuesday 1 April 2008 om 20:29 uur
|