home | contact | statistieken | quiz | vrienden | honden encyclopedie

Inloggen

Inlognaam:
Wachtwoord:

Nog niet geregistreerd?

Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren.

Hoeveel beweging

CaroKyra
Kyra is net 6 maanden oud (vandaag jarig). Zij is speels en erg actief. Een van onze dagelijkse wandelingen is van lange duur. Minimaal 40 min., waarvan Kyra +/- 20 minuten losloopt. Een paar keer in de week gaan we een stukje verder het bos in. Dan zijn we 1,5 uur op pad, waarvan Kyra minimaal 30 min. losloopt. Maar ze loopt niet zo maar los, ze rent en springt dan aan een stuk door. En dat ze na afloop heel moe is, kan ik ook niet zeggen. Omdat het van belang is om de opgroeinde hond met mate te belasten, probeer ik de lange wandelingen te doseren. Echter, hoe vaak en hoe lang wandelen voor een Cavalier precies goed is, kan ik niet in de boeken o.i.d. vinden. Wat adviseren jullie?
Thursday 27 March 2008 om 09:57 uur

nikèdog2000 (gast) ip: 83.81.233.***
ik denk zoals jij het nu doet het prima is.....sommige honden moet je tegen zichzelf beschermen.......na een half uurtje doe je ze aan de riem en laat haar 10 minuten rustig mee lopen daarna kan ze weer los .........na 15 minuten weer aan de riem en weer lekker rustig laten lopen.......zo deed ik het
Thursday 27 March 2008 om 10:39 uur

odette
Hoi, De dierenarts zei tegen mij dat een puppy niet meer dan een half uur tot een uur achter elkaar mag lopen (maakt dus niet uit of dit los of aan de riem is). Ik zelf heb een volwassen cavelier en een pup van 4 maanden. Soms loopt de pup een wandeling van 1 uur meer, maar meer echt niet (dan laat ik hem liever thuis). Groetjes, Odette
Thursday 27 March 2008 om 13:36 uur

Sandra & Phoebe
Persoonlijk vind ik het wel wat veel, meerdere keren per week anderhalf uur lopen met een pup van net 6 maanden. Zou het nog even wat minderen, straks kan je nog lang genoeg lopen!
Thursday 27 March 2008 om 16:00 uur

nikèdog2000 (gast) ip: 83.81.233.***
nou odett dan weet jou dierenarts er niets vanaf ........voor elke maand dat jou hondje oud is geld 5 minuten....dat betekend voor een hondje van 4 maanden 20 min
Thursday 27 March 2008 om 16:06 uur

CaroKyra
Bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Caroline
Friday 28 March 2008 om 19:40 uur