home | contact | statistieken | quiz | vrienden | honden foto's

Inloggen

Inlognaam:
Wachtwoord:

Nog niet geregistreerd?

Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren.

slipkettinkje

xindy
Hallo, Quincy loopt vaak als een stofzuiger buiten. Ze heeft weinig haar kopje omhoog. Op de hondenschool ziet of hoort ze niks, ze eet alleen tijdens de les het grasveld op. De trainster zegt dat een slipkettinkje voor haar misschien wel goed is. Ikzelf sta hier helemaal negatief tegenover. Denkt misschien iemand er anders over en heeft er goede ervaringen mee? groetjes xindy.
Thursday 27 March 2008 om 12:17 uur

mirjam4
Hoi Xindy, Jammer dat je trainster een slipketting aanprijst. Ze zou moeten weten dat ze lekker in de pubertijd zit en dan zitten de oren vol met bananen. Wat je kunt trainen is het volgende: aankijken = klikken = voertje. Dit kun je eerst leren in de tuin waar weinig prikkels zijn. Gaat dit goed dan de prikkels opvoeren en voor op de stoep gaan trainen. Gaat dit goed dan tijdens een wandeling dit trainen. Je zult zien dat het goed komt. Heb geduld !! Zorg trouwens wel voor lekkere beloningen. Geen eigen voer en je kunt misschien tijdelijk het voer wat minderen zodat ze wat meer hongergevoel heeft. Gebruik een slipketting nooit voor een cavalier dit i.v.m. syri. Ik ben trouwens anti slipketting en ik zou zelfs een andere hondenschool gaan zoeken want dit vind ik geen advies. Veel succes en de groetjes van Esther
Thursday 27 March 2008 om 12:44 uur

Margreet S.
Alsjeblieft, geen slipketting. Pure ellende voor de hond en hij leert er niks van. Ik heb helemaal de pest aan die dingen maar een cavalier met een slipketting is helemaal absurd! Weet je zeker dat je een goede en gediplomeerde!! trainster hebt? Ik heb mijn twijfels......
Thursday 27 March 2008 om 13:05 uur

xindy
Hoi Esther en Margreet. Gelukkig denken jullie er ook zo over. Ik wil ook geen slipketting. Heb er zo'n nare gedachte bij. Dus ze houdt gewoon haar halsbandje en idd. ze zit in de puberteit en luistert minder alsdat ze gedaan heeft. Wat betreft de trainster heb ik geen twijfels want ze heeft op de martin gaus school gezeten maar misschien heeft ze geen ervaring met cavaliertjes en zijn die slipkettingen voor andere rassen wel goed. Maar ik geloof jullie en het zal weer wel over gaan als ze uit de puberteit is. Hoelang zit een hondje in de puberteit trouwens?
Thursday 27 March 2008 om 13:12 uur

odette
Hoi Xindy, Onze Huub draagt wel een slipketting. Een hond ontwikkeld dikke spieren rond zijn nek en voelt een trekje aan zo'n slipketting nauwelijks. Toen onze cavelier zo'n 8 maanden oud was hebben ze het ons bij de cursus ook aangeraden, aangezien hij ontzettend trok. Ik was er ook helemaal tegen, aangezien ik mijn hond geen pijn wil doen. Maar onze hond heeft ECHT geen last casu quo pijn als je aan de lijn trekt. Hij loopt netjes aan de voet en de lijn viert. Succes ermee! Groetjes, Odette
Thursday 27 March 2008 om 13:33 uur

xindy
Ja dat is een heel ander verhaal. Ik denk ook wel dat de trainster het goed bedoelt. Maar ik vind het eigenlijk zielig zo'n slipketting, ben idd beetje bang dat ik haar zeer zal doen. @ Odette: is jouw hondje er beter door gaan lopen? Eerst trok hij aan de lijn zei je en komt het door de slipketting dat hij nu netjes naast je loopt? Quincy trekt soms ook erg aan de lijn.
Thursday 27 March 2008 om 14:13 uur

irene
He gats een slipketting! Nee zou ik ook niet doen. Vraag eens advies op het hondengedragsforum. Daar hebben ze wel een tip voor je.
Thursday 27 March 2008 om 14:54 uur

mirjam4
Hoi Xindy, een hond die trekt kun je beter een tuigje omdoen. Dit werkt ook. Hoe kun je het trekken ook nog oplossen? D.m.v. achteruitlopen en je handen daarbij stil te houden. Kijkt je hond om? Dan draai jij je om en ga je de andere kant op. Loopt hij dan goed mee, beloon hem dan met een voertje. Dit langzaamaan opbouwen en je krijgt een hond die met een slappe lijn loopt. Dit zal wat meer tijd kosten dan een slipketting maar door de slipketting kunnen er blesures ontstaan en men weet tegenwoordig wel beter. Bovenstaande methode is een vriendelijke methode en gaat zeker lukken. Ik gebruik hem ook bij mijn cursisten en ja, het duurt even maar het effect komt zeker. Veel succes en de groetjes van Esther
Thursday 27 March 2008 om 15:13 uur

Karentje
Hey Wij hebben het advies gekregen om onze pups zelfs geen eten te geven voor de les. Dus als we bv zondagochtend om 10u trainen dan kirjgen ze geen eten (achteraf natuurlijk wel een lekere grote portie) maare dat werkt gegarandeert! Een van mijn twee is ook zo'n snuffelaar en wij hebben de trainer er ook al mee geconfronteerd, hij adviseert gewoon om de aandachtsoefening heel veel te oefenen. Snoepje in je hand en ter hoogte van je schouders ofzo houden, dan kijken ze zowiezo naar omhoog en als ze kijken: klik + het snoepje. En als ze dat goed doorheeft het oogcontact langzaam aan verlengen door bv tot 3 te tellen voor je klikt, tot 10 enzovoort... Een slipketting hoeft geen pijn te doen maar je straft je hondje telkens voor iets wat hij verkeerd doet. Dus je traint op correcties en op den duur ga je het enthousiasme uit je hondje kweken. Terwijl de klikker/beloningsmethode ervoor zorgt dat je hondje alert gaat zijn en enthousiast omdat hij weet dat hij iets lekkers gaat krijgen of jou gewoon blij maakt. Ik ga naar een hondenschool die tot voor 3 jaar ook met de slipketting werkte en nu is overgeschakelt op de klikkertraining en onze trainers zeggen het ook dat ze echt veel verandering zien in het egdrag van de honden... Veel succes enne vooral veel moed en geduld :) De mijne willen zelf geen zit oefening doen als het regent, te nat lol dus dan sta je daar schoon :)
Thursday 27 March 2008 om 16:10 uur

Cin
Natuurlijk voelt zo'n hond de slipketting niet, de hond went eraan, buiten de risico's van blessures, bereik je alleen maar dat de hond ongevoelig in de nek word, waardoor je de baas/hond verhouding ver te zoeken is. Het is niet bevorderlijk voor de band die je hebt met de hond! Ik vind het zielig! En ja, Joeri trekt ook, maar een slipketting zou ik nóóit gebruiken! Dan maar wat langer erover doen om af te leren!
Thursday 27 March 2008 om 18:16 uur

Tina
xindy,, ga aub niet zo'n wurgketting gebruiken...want zo noem ik ze.luister niet naar Odette!!!!!!!!!
Thursday 27 March 2008 om 20:03 uur

kennel van de yentles pride
Hoi xcindy, Ik hoor dat 99% van de mensen hier tegen de slipketting is ,hij word zelfs al wurgketting genoemd!!! Nu is het natuurlijk nooit de bedoeling om onze schatten te wurgen en dat doe je ook niet als je de slip goed gebruikt. Ik geef op ons pension ook les in G&G en werk ook met de slipketting met zeer goede resultaten. We hadden op het pension een stagaire die ook tegen de slip was maar met een open blik de lessen kwam bekijken. Na een aantal lessen kreeg ik terug dat ze verbaasd was dat de slip zo goed en snel werkte (je moet hem wel goed gebruiken en niet in het wilde weg gaan liggen trekken aan de riem) Het werken met de slip is vele malen moelijker als met de klikker maar is ook vele malen sneller als de klikker.
Friday 28 March 2008 om 01:06 uur

mirjam4
En waarom is het sneller als de klikker? Doordat je hond een slag in de nek krijgt, ja zo wil hij wel snel leren. Jammer, erg jammer dat jullie zulke ouderwertse methodes gebruiken. Het gaat langzamer wanneer je bovenstaande methodes gebruikt maar onze meningen zijn erg veranderd de laatste tijd. De nieuwe methodes zijn diervriendelijker. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die dit ervaren. Natuurlijk hoeft niet alles op de positieve manier hoor. Ik gebruik hier ook wel een NEE of negeer mijn honden of gooi iets door de ruimte heen maar slipkettingen? Maar ja, iedere zijn keuze maar ik hoop dat jij Xindy, dit niet gaat doen. Ik zou een tuigje kopen en lekker aan de slag met je puber. Groetjes van Esther
Friday 28 March 2008 om 08:08 uur

Ingrid van de Koppel (gast) ip: 77.61.177.***
ALSJEBLIEFT, GEBRUIK NOOIT EEN SLIPKETTING BIJ EEN CAVALIER! Afgezien van de vraag of je nou voor of tegen bent, veel cavaliers hebben de aandoening syringomyelia. Naar schatting heeft 50% van de cavaliers deze aandoening. Slechts 1 op de 3 cavaliers die deze aandoening hebben, vertonen ook daadwerkelijk de symptomen of soms zijn de symptomen zo vaag dat de eigenaar ze niet herkent. Dus zonder te weten dat zijn hond de aandoening heeft, bestaat het gevaar dat een hondenbaasje bij zijn cavalier een slipketting gebruikt en daarmee raakt hij zijn hondje op zijn meest kwetsbare en gevoelige deel van zijn lichaam, nl. de nek. Dit is niet alleen barbaars voor het hondje, maar ook niet zonder gevaar. Je weet niet wat de syrinx (= met vocht gevulde holtes) in de nek die bij een hond met syringo voorkomen (en nogmaals, dat kan zonder dat je weet dat je hondje syringo heeft) doen a.g.v. het gebruik van de slipketting! Misschien maak je je hond er wel invalide mee, wil je dat op je geweten hebben? Dus please, nooit een slipketting bij een cavalier. Eigenlijk kun je dat alleen doen als je 100% zeker weet dat hij geen syringo heeft en dat kun je alleen weten door hem te laten scannen en dat heeft pas zin als hij 2,5 jaar is geweest, want tot die leeftijd kan de aandoening zich ontwikkelen. DIT IS IETS WAT OOK ALLE INSTRUCTEURS OP EEN HONDENSCHOOL ZOUDEN MOETEN WETEN!
Friday 28 March 2008 om 10:36 uur

xindy
Nou door jullie reakties is het wel duidelijk dat ik geen slipketting ga gebruiken. Ik was er eigenlijk al op tegen maar ben blij dat mijn negatieve gevoel bevestigt wordt. groetjes xindy.
Friday 28 March 2008 om 13:59 uur

odette
Hoi Xindy, Huub loopt nu netjes aan de voet als je dat wil. Ik wil nog benadrukken dat onze cavelier er ECHT geen pijn of last van heeft. Ik RUK wel nooit hard aan de riem!! Ik lees (met jou) dat eigenlijk iedereen hier op het forum tegenstander is van een slibketting. Je kunt als je twijfelt beter een gewoon bandje nemen. Ik had ook de associatie met een slibkettinkje dat het zielig, pijnlijk en not done was voor een klein hondje zoals de cavalier en het laatste wat ik wil is hem PIJN doen. Mijn twee cavjes slapen zelfs bij mij in bed en worden vertroeteld, het zijn mijn kindjes, snap je? In ieder geval veel succes ermee. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Groetjes, Odette
Friday 28 March 2008 om 21:04 uur

xindy
@ Odette. Ik twijfel er geen moment aan dat jij je hondje pijn wilt doen. Het zijn zulke schatten. Maar je moet een slipkettinkje goed gebruiken anders kan je je hondje wel pijn doen en daar ben ik zo bang voor, dat ik het verkeerd doe. Ik zal maar denken zoals Esther zegt, ze zit midden in de puberteit en het zal over een poosje wel beter gaan. We blijven gewoon proberen. groetjes xindy.
Friday 28 March 2008 om 21:36 uur

loecka (gast) ip: 92.65.110.***
aub geen slip ketting ik heb er nare ervaring mee gehad moest perse gebruikt worden op puppycursus onze cavalier had op het laatst geen haar meer waar de slipketting zat dus bij onze tweede heb ik dit nooit meer gebruikt
Saturday 29 March 2008 om 10:11 uur

Dorine
Bij een slipketting gaat men ervan uit dat je de moederhond nabootst met een correctie beet in de nek van je hond. Op zich zal het heel natuurlijk zijn, maar wij mensen kunnen nooit de plaats innemen van de moederhond, hoe goed we dat ook proberen. Een fout is zo gemaakt met de slipketting en alleen daarom al heb ik hem afgezworen. Ik vind zelf de gentle leader en de clicker hartstikke goed werken. Met de clicker vind ik juist dat ze veel sneller leren.
Saturday 29 March 2008 om 16:49 uur

Ingrid van de Koppel
Ik dacht juist, Dorine, dat jij op een hondenschool zat waar juist niet gewerkt werd met de clicker maar met slipketting? En dat dat voor Sep en je andere hond zo goed werkte en dat je zo tevreden was? Of heb ik het nou helemaal mis?
Saturday 29 March 2008 om 21:06 uur

Pagina | 1 | 2 |