Inloggen |
|
|
Nog niet geregistreerd? |
|
Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren. |
|
|
slipkettinkje | xindy | Hallo, Quincy loopt vaak als een stofzuiger buiten. Ze heeft weinig haar kopje omhoog. Op de hondenschool ziet of hoort ze niks, ze eet alleen tijdens de les het grasveld op. De trainster zegt dat een slipkettinkje voor haar misschien wel goed is. Ikzelf sta hier helemaal negatief tegenover. Denkt misschien iemand er anders over en heeft er goede ervaringen mee? groetjes xindy. Thursday 27 March 2008 om 12:17 uur |

| anoniempje (gast) ip: 81.164.89.*** | xindy als ge een slipketting gebruik direktna de oefening afdoen anders gaat ge problemen met der haren in de nek. Sunday 30 March 2008 om 09:39 uur
| | anoniempje (gast) ip: 81.164.89.*** | ik ben geen voorstander van een slipketting maar er zijn altijd uitzonderingen grote rassendoen het goedmet een slipketting denk maar aan rohtweilers en doggen; maar ik ben ook geen voorstandervan snoepjes te geven want ge leert een verkeer gedrag aan en later moet je het afleren dat is ook verwarrend voor de hond . als je dan een alfaleider hebt is het om zeep Sunday 30 March 2008 om 09:53 uur
| | Helma en Chester | Hoi Xindy,
Zo'n 12 jaar geleden heb ik met de hond van mijn ouders op de hondenschool van Martin Gaus gezeten. Destijds werd er gebruik gemaakt van een slipketting. Deze methode wordt daar inmiddels al lang niet meer gebruikt. Los van het feit dat de methode waarbij het belonen van goed gedrag en het negeren van fout gedrag, veel leuker voor je hond is, loop je bij het verkeerd gebuik van een slipketting het gevaar dat je de hond enorm frusteert. Corrigeer je te zacht, snapt de hond het niet, corrigeer je te hard heeft dat ook de gevolgen van dien. Ik zit nu met Chester op de hondenschool bij ons in de stad en ik wou dat de huidige methode er destijds met de hond van mijn ouders al was geweest.
Zelfs bij die hond (nogmaals 12 jaar!!) zie ik dat je hem door te belonen nog heel wat bij kunt brengen.
Maar goed volgens mij heb je je beslissing al wel genomen en wens ik je veel succes met trainen en met geduld, geduld en nog een geduld komt het uiteindelijk echt wel goed.
Groetjes van Helma. Sunday 30 March 2008 om 13:06 uur
| Pagina | 1 | 2 |
|
|