| anoniempje (gast) ip: 80.126.85.*** |
hoi,
ik weet niet of het een reu of een teefje is, maar miss loops worden?
poept gabrie wel goed, kan het geen darm klachten zijn?
verder zou ik het ook niet weten.
sterkte. Tuesday 6 May 2008 om 22:15 uur
|
| Hakima |
Gabrie is een reutje en de dierenarts heeft vorige week alles goed agekeken en hij poept normaal. Het lijkt alleen net alsof hij ergens van schrikt. Morgen weer de DA bellen. Dit is voor hem ook niet fijn Tuesday 6 May 2008 om 22:32 uur
|
| Cindy`s Cavaliers |
Hallo
Dit is iets wat mij wel bekend voorkomt.
Ons Daisy heeft het ook.
Af en toe wordt met ouder worden vaker schrikt ze van allerlei dingen.
Het begon met plotselinge bewegingen. Dingen die ze niet verwacht. Nu ook met aanhalen. Ik roep haar altijd tik haar aan dat ze me voelt en dan pas ga ik haar strelen.
Ik ben er een drie jaar terug voor naar de DA beginnen te gaan. Eerst konden ze niets vinden. Maar het werd erger. Dus weer terug. Toen bleek dat ze bijna niets meer zag aan een kant. Nu 3 jaar later is ze blind aan een kant.
Ze kan er erg goed mee leven maar er wordt altijd op gelet dat ze eerst geroepen of aangetikt wordt. Anders begint ze weer te schrikken. En schrikt dan ook van alles wat ze ziet of beweegt. Ik weet niet als dit het zelfde als jou ervaring is maar ik zou zeker de ogen laten controleren door de DA. misschien weet je dan waar het aan ligt.
Veel suc6 Tuesday 6 May 2008 om 22:46 uur
|
| Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke |
Hoi Hakima, dat is een tijd geleden !!! Ik kan je er helaas niet mee helpen, kan het een vlooienbeet zijn? Gunnar schrikt zich soms ook kapotals we hem ineens aantikken terwijl hij slaapt, maar goed, die is al 12, da's een heel verschil met Gabrie ! Wednesday 7 May 2008 om 07:50 uur
|
| Ben (gast) ip: 212.123.0.*** |
Het komt een beetje overeen met wat wij soms ook merken. Plots beginnen blaffen zonder dat hiertoe aanleiding lijkt te zijn. Soms merken we pas later dat er een hond wat verderop aan het blaffen was wat wijzelf niet hoorden maar ons hondje wel. De laatste dagen is ze ook onrustiger en zit ze constant naar de vliegen en muggen te kijken. Ze lijkt er zelfs een beetje bang van te zijn. Soms weten we het gewoon niet waarom ze blaft en denken we dat ze geesten ziet (lol). Wel denken we dat ze gevoeliger is als ze loops is. Ze wordt dan ook aanhankelijker en wil meer knuffelen. Er kunnen dus verschillende redenen zijn waaronder mogelijk medische redenen. Een pijnscheut kan die plotse reactie tot gevolg hebben. Wednesday 7 May 2008 om 10:07 uur
|
| irene |
Vreemd Hakima.. Idd misschien het gezichtsvoormogen of het gehoor? Vlooien misschien? Ik heb echt geen idee.. Wednesday 7 May 2008 om 10:29 uur
|
| Helma en Chester |
Hier nog één!!
Voor twee weken geleden naar het bos geweest en wij zijn nog geen kwartier thuis en toen begon het.
Telkens op de pootjes snuffelen en met het staartje naar beneden door de kamer heen alsof hij ergens van was geschrokken of was gebeten.
Chester had wel een teek in zijn nek in die hebben we verwijderd.
(dat werd overigens een beste bult, waarvoor hij een licht AB kuurtje heeft gekregen)
's Avonds toch maar naar de DA geweest, maar die kon op zich niks vinden.
Dit gedrag is nu afgelopen, maar toch blijft aan de pootjes bijten bij de nagelaanzet zeg maar.
Mijn man denkt dat hij misschien een allergische reactie heeft gehad op iets in de bos (er kwam natuurlijk wel van alles in bloei) en dat hij misschien jeuk heeft gehad.
Ook likte hij de dagen erna veel aan zijn plassertje en balletjes.
Het is soms toch echt lastig hoor dat ze niet kunnen praten.
Hahaha dat van die vliegen is hier ook herkenbaar!
Chester staat soms recht op tegen de ramen als er een mug of vlieg op zit.
Maar ook mieren, spinnetjes ed zijn voor Chester erg interressant.
Wij blijven het bijten/likken enzo nog wel in de gaten houden en wanneer het niet minder wordt, volgt toch nog weer een bezoekje aan de dierenarts.
Groetjes en geniet van het prachtige weer!!
Helma. Wednesday 7 May 2008 om 11:09 uur
|
| Helma en Chester |
Trouwens Nynke, en is een vlooienbeet zo pijnlijk dat ze ervan kunnen schrikken en dat ze gaan blaffen of piepen?
Groetjes
Helma. Wednesday 7 May 2008 om 11:12 uur
|
| irene |
Ik denk eerder dat het gewoon ontzettend jeukt! Dat is naar hoor als je er niet bij kunt ;-). Misschien is ze door de brandnetels of prikbosjes/plantjes heengelopen? Dat kan ook best vervelend zijn. Als ze de volgende keer een teek heeft moet je die plek even aanstippen met sterilon ed. Dan krijgen ze geen bult. Wednesday 7 May 2008 om 11:33 uur
|
| Marion & Storm |
Storm heeft dit heel af en toe maar dan eenmalig. Hij lijkt dan ineens gebeten te worden ofzo. Schrikt en kijkt verschrikt achteruit. Soms ook een piepje (maar hij is ook nogal flauw) meestal kijk ik dan inderdaad of ik iets zie maar meestal zie ik niets.Ik weet ook niet wat het precies is. Bedankt voor de tip irene na een tekenbeet ! Wednesday 7 May 2008 om 21:24 uur
|
| Hakima |
Gistern naar de DA geweets maar die kon niks vinden. Zij zei dat hij waarschijnlijk door een miertje of iets anders is gebeten/gestoken maar ze kon niks vinden. Z'n kliertjes zaten weer vol maar die kunnen vol schieten als ze heel erg schrikken. we moesten het nog een paar dagen aankijken en dan weer langsgaan als het niet beter wordt of nog een keer gebeurt. Mischien langs een dierenfluisteraar?! of een exorcist voor de geesten. hahahaha Thursday 8 May 2008 om 16:46 uur
|
| gemma2 |
wij hebben ook een hondje dat soms heel erg schrikt, terwijl we niet weten waarvan. Mijn ervaring is dat we dan hem aanhalen met heel voorzichtig aaien op zijn rugje. Hij wordt dat helemaal weer rustig, ik heb ook geen idee waarvan dat schrikachtige komt. Maar dat we hem rustig benaderen helpt goed. Thursday 8 May 2008 om 23:59 uur
|
| Ben (gast) ip: 212.123.0.*** |
Het is een natuurlijk menselijke reachtie om je hondje aan te halen maar ik heb altijd gehoord dat je een angstig hondje niet mag aanhalen omdat je daardoor het angstig zijn gaat belonen. Niet gemakkelijk. Friday 9 May 2008 om 10:09 uur
|
| irene |
Dat is zo. Daarbij ze kijken naar jouw reactie en als je hun troost vertel je ze feitelijk dat het idd heel eng is! Als jij rustig blijft en doet alsof er niets aan de hand is zal hij
A. bedenken dat er kennelijk dan ook niks is en B. zijn schrik/angst levert hem niks op dus zal hij het gedrag niet meer vertonen. Friday 9 May 2008 om 10:14 uur
|
| Hakima |
Bedankt allemaal voor de tips. we zijn niet meer bij de DA geweest. Met gabrie gaat het gelukkig weer goed. Misschien toch gestoken door een beestje Monday 12 May 2008 om 20:26 uur
|