home | contact | statistieken | quiz | vrienden | fokkers

Inloggen

Inlognaam:
Wachtwoord:

Nog niet geregistreerd?

Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren.

tips voor afkoeling

Cindy van Pebbles en Dribbel
ik blijf lekker in de zomerse bui, want de hondjes hebben het zo warm.Ik lees hier en daar dat jullie de tuinslang gebruiken voor afkoeling voor de hondes, hoe doen jullie dat? aangezien ik niet een hele grote tuin heb en het snel een grote kledderboel wordt. Ook zag ik in de fotohoek een boot als zwembad staan, hebben jullie tips voor ons zodat ze makkelijk in en uit het water kunnen?want over zo'n hoge rand springen mijn hondjes niet. ik ben benieuwd! groetjes
Thursday 8 May 2008 om 15:04 uur

maaike8
Je kunt ook gewoon een kletsnat strandlaken neerleggen. Mijn vorige hond vond het heerlijk om hier op te liggen wanneer het heet was.
Thursday 8 May 2008 om 18:23 uur

jantien en friso
Hoi Cindy, Friso regelt het allemaal zelf. Als het zó warm is, ligt hij niet lang in de zon. Dan gaat hij in de schaduw liggen en ook heel vaak binnen, want daar is het veel koeler! Groetjes, Jantien
Thursday 8 May 2008 om 19:16 uur

Marion & Storm
Zo'n kinderzandbak als schelp is ideaal om als zwembadje voor de hond te gebruiken. Met de tuinslang is inderdaad lekker kliederen. Onze tuin is niet heel klein. Het maakt daarom niet uit als er een gedeelte lekker nat is.
Thursday 8 May 2008 om 19:32 uur

Marion & Storm
http://i115.photobucket.com/albums/n290/ ...
Thursday 8 May 2008 om 19:34 uur

Marion & Storm
Thursday 8 May 2008 om 19:35 uur

Marion & Storm

Marion & Storm

Marion & Storm
Nou Cindy je ziet het.... Veel lol gegarandeerd. Foto's zijn van vorig jaar.
Thursday 8 May 2008 om 19:36 uur

karina
Tot gisteren ging ik met een kletsnat washandje over de hondjes als we thuiskwamen van de wandeling. Vanaf vandaag staat hun zwembadje weer op zijn plaats.Als de hondjes ook maar heel eventjes met de pootjes in het frisse water gestaan hebben lijken ze veel sneller weer ok! Ook hier een piepklein tuintje trouwens! (jammer genoeg).
Thursday 8 May 2008 om 21:32 uur

Diaan
Marion wat een leuke foto's!!! Mikey moet er helaas niks van hebben ook niet van het badje van de kids. Overdag gaat hij gewoon lekker in de aarde onder de heg liggen in de schaduw en als het koeler wordt komt hij weer te voorschijn
Thursday 8 May 2008 om 22:13 uur

Cindy van Pebbles en Dribbel
bedankt allemaal voor de reacties. marion wat een geweldige foto's van storm!!we gaan het proberen. groetjes
Friday 9 May 2008 om 08:46 uur

A.Conrads (gast) ip: 84.80.222.***
ik vroeg me dat idd ook af,wat te doen met warmte. Rosey ligt ook bijna de hele dag te hijgen en te puffen, hou haar met de ergste warmte gewoon binnen. Maar zal vandaag is naar een badje gaan kijken. Nog iets lijkt het nou dat cavaliers meer last van de warmte hebben dan bv ander ras hond. mijn moeder heeft een york en die heeft er niet of nauwelijks last van. Gr. Antoinet
Friday 9 May 2008 om 08:51 uur

karin
Ik denk dat het gewoon heel erg per hond verschilt.Lobke kan er heel goed tegen.Ligt nu hele dagen op het balkon,regelt zelf het in en uit de zon liggen perfect.Kyra daarintegen kan maar heel kort op het balkon en moet dan echt weer naar binnen.Eigenlijk hebben ze beiden nu helemaal geen last van de warmte.Ik zat zo te denken misschien ligt het eraan of ze hartprobleempjes hebben of niet.(die van mij hebben dat nl niet en ook niet zo hijgen etc)groetjes karin
Friday 9 May 2008 om 11:41 uur

peet
bij ons heeft de ene wat last en hijgt behoorlijk, maar zij wind zich ook overal over op , en de andere houdt zich rustig en zoekt een koel plekje op. ik heb boven airco en koude lucht zakt. de honden gaan dan tegen de kamerdeur aanliggen waar koude lucht onder de deur doorkomt en vinden dit zalig, in combinatie met een koele tegelvloer. wie kan verklaren waarom de ene hond natte zweetplekken achterlaat op de vloer die snel opdrogen, en de andere een vette zweetlaag met plekken op de vloer achterlaat die je wel blijft zien ?
Friday 9 May 2008 om 13:16 uur

Veronique
Wij wonen om een appartement en zitten bij dit weer veel op ons terras. Dus waar wij zijn is boyke dus die heeft het daar behoorlijk warm. Wij hebben nu een waterpistool gekocht (zo een waar kinderen mee naar elkaar spuiten). Nou, je hoeft het maar vast te pakken en hij gaat al in positie staan om het waterstraaltje aan te vallen (hij hapt er steeds naar). Zo wordt zijn kop goed afgekoeld (het water druipt eraf) en hij én wij amuseren ons. En hij is nog niet zo nat dat het hele appartement onder ligt. Tja, de ramen buiten zijn wat vlugger vlug als hij zich eens goed schudt, maar ja, met de gordijnen dicht zie je dat niet, hé (grapje) en dat hebben wij er graag voor over. Op vakantie doen we steevast een kinderzwembadje mee. (in de speelgoedwinkel zeggen we niet dat we die dingen voor onze hond kopen, hoor). Groetjes en hou jullie koel.
Friday 9 May 2008 om 14:19 uur

gretha1960
Cindy wij kochten vorig jaar bij een speelgoedwinkel zo'n blauwe schelp, die kinderen gebruiken als zandbak en/of waterbak. Eén kant van deze schelp heb ik op dit moment gevuld met water (die andere kant hangt in de garage, want die heb ik niet nodig nu) en onze Remy is er helemaal gek op en springt er steeds in. Joris en Binkie komen ook soms even het water in, maar onze Micha houdt het gewoon maar bij de schaduwplekken, die onze tuin biedt....voor ogv 20 euro koop je deze schelp bij de meeste speelgoedzaken en het gaat natuurlijk jáááren mee! Een opblaasbad kan natuurlijk weer lek raken, dus dat vonden wij niet echt een optie. Trouwens...ik ga er -mét een tuinslang die water geeft- óók lekker in staan om mezelf een douche te geven!
Friday 9 May 2008 om 14:59 uur