home | contact | statistieken | quiz | vrienden | puppy's

Inloggen

Inlognaam:
Wachtwoord:

Nog niet geregistreerd?

Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren.

tekenplaag

odette
Beste forumleden, Ik heb twee lieve cavaliertjes (van 6 maanden en 18 maanden) en alle twee de hondjes zijn op nog geen twee dagen tijd allebei te pakken genomen door een teek. Ik ga zelfs zo met een daar de DA, aangezien hij een hard knobbeltje eraan heeft overgehouden. Ben ik de enige die dit meemaakt? Wat is effectief tegen teken? Ik gebruik Frontline, maar ze hadden net nog een nieuwe, dus niet effectief bij hen. Groetjes, Odette
Thursday 8 May 2008 om 16:51 uur

mirjam4
Hoi Odette, nee je bent de enigste die dit meemaakt. Het wordt echt een rampenjaar met insecten want ik ben ook al div. keren gestoken door een mug. Wat je kunt doen is het volgende: frontline werkt niet altijd goed tegen teken. Er is nu wel een ander middel practic of zo iets en dat is ook bij de dierenarts te verkrijgen. Ook kun je na elke wandeling de vlooienkam er door heen halen om de loszittende teken te vangen. Een bult is normaal na een tekenbeet en je kunt het insmeren met een zalfje zodat de bult eerder weggaat. Iets van VSM kan hier wel voor dienen. Veel succes dit jaar en de groetjes van Esther
Thursday 8 May 2008 om 17:41 uur

mirjam4
Ook kan een tekenband zoals scalibor helpen tegen teken maar deze kan jeuk of irritatie als bijwerking hebben. Groetjes van Esther
Thursday 8 May 2008 om 17:42 uur

Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke
ik gebruik de Scaliborbanden en ben tot zover erg tevreden.
Thursday 8 May 2008 om 20:52 uur

karina
Idem hier. Ook wij zijn heel tevreden over de Scalibor tekenbanden.Ik gebruik die nu al enkele jaren en nog nooit problemen mee gehad.
Thursday 8 May 2008 om 21:26 uur

gemma2
wij hebben sinds maandag ook de hulp ingeroepen van de scaliborbanden :-) werkt geweldig, wij wonen in Nieuwegein en de hondjes werden belaagd door teken.
Thursday 8 May 2008 om 23:53 uur

gemma2
de ervaring die wij haden door bultjes die werden veroorzaakt door teken verdwijnen vanzelf, in ieder geval bij ons.
Thursday 8 May 2008 om 23:55 uur

renesta
Wij gebruiken inderdad Prac-Tic. Volgens de dierenarts zou dit middel op dit moment het beste werken. Nog geen vlo of teek gesignaleerd gelukkig!
Friday 9 May 2008 om 08:57 uur

*Lien*
wij gebruiken pulvex, ook dan geen teek te zien! weet wel niet of dit in nederland verkrijgbaar is
Friday 9 May 2008 om 09:02 uur

irene
Die bultjes is heel normaal. Daar hoef je niet voor naar de da, ze gaan vanzelf weg. De volgende keer even aanstippen met Sterilon. Dan komt er (meestal) geen bult. Tegen de teken gebruik ik PracTic. Maar er is eigenlijk niks wat echt afdoende werkt. Behalve ze steeds goed nakijken.
Friday 9 May 2008 om 10:05 uur

mwetzels (gast) ip: 81.204.76.***
Ik geef mijn twee cavaliertjes Basje en Remy elke dag twee knoflooktabletjes en de teken blijven weg het werkt echt en kan ook geen kwaad. Het is altijd het proberen waard
Friday 9 May 2008 om 10:26 uur

irene
Teveel knoflook kan wel zeker kwaad. Ik weet niet wat de limit is maar pas daar aub mee op! (ik voel me zo'n betweter nu maar ik kan het ook niet, niet zeggen!)
Friday 9 May 2008 om 10:29 uur

Domino & Bikkel
Wij smeren ze in met antiteek van De Groene Os. Werkt ook goed. Kun je ook gelijk je eigen benen mee insmeren.
Friday 9 May 2008 om 13:24 uur

Tammy
Jill krijgt van SPAT Zeewier Plus, zit o.a een heel weinig knoflook in, nooit teken of vlooien. Twee tabletten knfolook p/d voor een hondje is te veel!
Friday 9 May 2008 om 13:32 uur

gretha1960
Ik heb het al eens eerder verteld, maar wij geven onze 4 cavaliers héél het jaar door, iedere maand een pipetje Frontline plús van april t/m september een Scaliborband en ze hebben...(éven afkloppen!) nog nooit een vlo, teek, luis of wát dan ook gehad!
Friday 9 May 2008 om 15:05 uur

Marion & Storm
Ik geef Storm druppels in de nek van frontline. Misschien is het ook streek gebonden maar vorig jaar heb ik 1 teek gevonden... nu nog geen èèn. Wel borstel ik na een middagje weg Storm extra uitgebreid. Gewoon ook ter controle. Zit er dan een teek dan zit deze nog niet vast. Daarvoor is zijn vacht veels te dik. Dat duurt wel even...
Friday 9 May 2008 om 17:31 uur

Cin
Mijn honden krijgen 1x per maand een pipetje Stronghold, én ze dragen beiden een scalibor tekenband. Met de Scalibor nog nooit een teek gezien!
Friday 9 May 2008 om 22:01 uur

fennybakker
Hoi waar haal je die antiteek van de groene os? gr fenny
Sunday 11 May 2008 om 21:51 uur

Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke
Hoi Fenny, ik heb ook eens iets van De groene os besteld, via Internet. Sommige dierenartsen hebben ook dingen van De Groene os, je zou DA Van der Weiden op de Randweg kunnen proberen. Succes !!
Monday 12 May 2008 om 09:15 uur

franchipannie
Hej, iK gebruik Advantix pipetjes, die doe je gewoon iin hun hals en werkt een maand, maar Frontline wordt bij ons niet meer mee gegeven door de dierenarts omdat teken daar imuum tegen zijn geworden. tussendoor geef ik knoflooktabletjes of wat ook goed helpt is gewoon uit de tuin stukjes bieslook onder hun eten, je kan het elke dag doen kan geen kwaad.
Monday 12 May 2008 om 21:03 uur

Pagina | 1 | 2 |