| odette |
Hallo allemaal, Even een update na mijn geplaatste vraag op het forum van afgelopen donderdag: Ik ben met Huub om 17.30 uur naar de DA gegaan, hij heeft een kuurtje gekregen en een Scalibor-band tegen teken. Wat wil nu, ik doe de Scalibor-band om bij thuiskost en nog geen drie uur later kan Huub zijn ogen niet meer opendoen vanwege een ontzettende irritatie. Om 22.00 uur s avonds terug naar de DA (we zouden sochtends al vroeg voor een lang weekend weggaan naar Praag). Bleek inderdaad dat hij allergisch is voor de Scalibor-band. Bedoelde je dit ook Mirjam4? Groetjes, Odette Tuesday 13 May 2008 om 11:41 uur
|
| mirjam4 |
Hoi, ja dat bedoelde ik. Niet iedere hond kan er tegen en helaas Huub dus ook. Wat heb je nu nog gebruikt wat wel voor hem werkte? Groetjes van Esther Tuesday 13 May 2008 om 11:56 uur
|
| sjanie |
frontline werkt nog steeds perfect bij charlie Tuesday 13 May 2008 om 11:57 uur
|
| gretha1960 |
Gétverderrie; het schijnt echt steeds erger te worden hè, die teken! Op tv & krant en via jeugdprogramma's waarschuwen artsen ons allemaal voor deze nare beestjes. Nog even en ik durf niet eens meer het bos in met onze 'jongens' omdat ik bang ben voor die engerds!!! En ik had ook altijd begrepen, dat ze in gras en struiken zaten, maar nu werd er weer op de tv gezegd, dat ze (ook?) uit de bomen vallen.....??? Dús dat wordt dan: hoedje op, sokken aan en je broekspijpen in die sokken, lange mouwen dragen en dan "gezellig naar buiten toe"...jaja!! Ik weet in ieder geval niét meer hoé gevaarlijk dit alles is en óf die beestjes nou echt OVERAL 'huizen' in en om ons heen... Tuesday 13 May 2008 om 13:31 uur
|
| Koraal |
we zijn een weekje naar de Veluwe geweest en geen teek gezien.
Vanorgen kom ik terug van een wandeling [ weer thuis inmiddels ] en Jasper had nogal wat graszaad in zijn oren , dus ik hem even kammen.... rolde er een hele dikke volgezogen teek uit. Mijn vraag is , kan dat van deze wandeling geweest zijn of misschien nog van gisteravond? Ik weet niet hoelang een teek daar over doet. Ook ik gebruik Prac-Tic[ nou ja ...Jasper dan] Tuesday 13 May 2008 om 15:27 uur
|
| Cin |
Volgens mij doet een teek er een dag of 4-5 over om helemaal volgezogen te zijn..... Ik had dat laatst ook, Casper had een teek. Maar met de scalibor tekenbanden, nog geen een gezien (geukkig maar..!) Tuesday 13 May 2008 om 15:46 uur
|
| gemma2 |
Wij hebben een van onze honden aan een scalibor band gezet. Hij trok teken aan!!! de andere drie hadden nergens last van :-)
Maar onze dierenarts zei dat met frontline je wel een band om kan geven en met stronghold niet. Dus frontline en wormenpilletjes isons aanbevolen.En evt. een scoliborband. Lees met belangstelling dus deze reacties over de topic. Tuesday 13 May 2008 om 23:45 uur
|
| odette |
Hoi Mirjam4, ik heb nog niets anders gekocht voor Huub. We zijn maandagavond teruggekomen van Praag. Hij krijgt sowieso Frontline maandelijks. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu ga doen. Ik lees over knoflooktabletten en groene zeep....misschien dat?
Hartelijke groeten Wednesday 14 May 2008 om 11:11 uur
|
| jessiebessie |
onze vorige hond kreeg ook altijd knoflook maar dan gewoon een vers teentje door het eten heen, heerlijk vond ze dat en de vlooien maar ook teken bleven weg. Bij onze nieuwe hond heb ik alleen nog stronghold gebruikt en dat werkt tot nu toe prima maar dan wel een keer in de twee maanden een pipet. Wednesday 14 May 2008 om 11:36 uur
|
| roxy |
Bij ons krijgen ze om de 4 weken Pulvex spot tegen vlooien en teken dat zijn 6 ampullen voor 25,95 Tot nu toe hebben ze nog nooit een teek gehad succes Wednesday 14 May 2008 om 11:47 uur
|
Pagina | 1 | 2 |
|