| irene |
Wat vervelend voor Chester! Bij ons hielp bij jeuk altijd; Calendulanemulsie van VSM.
Friday 9 May 2008 om 09:59 uur
|
| gretha1960 |
Dank je Helma, voor jouw verhaal! Onze honden hebben hier geen last van en ook -nog- niet gehad, maar ik vind het altijd wel goed, als anderen hun ervaringen met hun cavaliertje hier op de page zetten, want daar kunnen wij dan weer iets van leren óf herinneren als ons cavaliertje ook zoiets zou krijgen... Friday 9 May 2008 om 15:19 uur
|
| Helma en Chester |
Precies Gretha.
Gelukkig dat jouw honden daar geen last van hebben.
Het internet wordt toch eerst vaak geraadpleegd voordat je naar de dierenarts gaat. Het kán helpen om in een bepaalde richting een oplossing te zoeken, al moet het ook weer niet de bedoeling zijn om met diagnose en al bij de dierenarts te komen.....hihi.
Ook kan het een ´troost´ zijn om te weten dat jouw hond (lang) niet de enige is met bepaalde klachten.
Vandaag is het overigens aardig rustiger.
Heb hem net nog maar even een nieuw speeltje gehaald...
(manlief zal straks wel zeggen alweer?!?! hahahha)
Nou zonnige groetjes vanuit Hattem.
Helma. Friday 9 May 2008 om 15:34 uur
|
| Marion & Storm |
Ik sluit me geheel aan bij Gretha ! Friday 9 May 2008 om 17:23 uur
|
| Helma en Chester |
Even een update:
Ik had Chester zaterdag voor de eerste keer een pilletje gegeven en waarempel vanaf die dag heeft hij nagenoeg niet meer gekrabt/gebeten. Na 3 dagen moest ik overgaan op een halve tablet en toen zag ik helaas de klachten toch iets terugkomen. De DA gebeld en die heeft me nu andere pilletjes gegeven voor een kleine 2 weken. In de tussentijd moeten wij gaan bedenken wat we gaan doen. Zij stelde voor om Chester op ander voer te zetten, omdat zij de ervaring heeft dat daar veel problemen weg komen. Mijn man en ik willen eigenlijk weten waarvoor hij dan precies allergisch is, middels een bloedonderzoek (weet trouwens iemand hoe duur dat is).
Wij hebben namelijk het idee dat het echt met bepaalde pollen/grassen te maken heeft.
En dat gaat natuurlijk niet over met ander voer en zeker niet met brokken van de DA.
Ik heb me laten vertellen dat het dikwijls aan de granen in de brokken zit en die zitten natuurlijk ook in de brokken van de DA.
Wij hebben zoiets van: als er ander eten moet gaan komen dan vers vlees. Hierover twijfelen we al langer trouwens. Maar er was elke keer wel weer wat om dat uit te stellen. Denk dat het er nu wel van gaat komen. En dan een merk met zo min mogelijk granen. Kan ik Energique nr 4 nemen??
Friday 16 May 2008 om 10:11 uur
|
| mirella (gast) ip: 213.17.56.*** |
Ik herken jouw verhaal helemaal.
Super herkenbaar! Het had het mijne kunnen zijn. Sam heeft ook een allergie. Waarvan? heb ik nooit uitvoerig laten testen maar feit blijft dat ze super gevoelig is voor bepaalde brokken. Ze kan ook een allergische reaktie hebben als we bijvoorbeeld bij mijn schoonvader zijn geweest. Die had veel die lelietjes van dalen in de tuin en daar is sam helemaal gek van geworden. Ik heb sam een paar jaar geleden op de energique nr. 4 gezet en dat heeft perfekt geholpen.
Na verloop van tijd overgeschakeld naar energique nr. 1 maar als ze weer begint te krabben stap ik weer over op 4. Toen energique niet verkrijgbaar was ben ik noodgedwongen over moeten stappen op iets anders en sam heeft toen rodi gehad. Dat ging best prima op zich. Ook de brokken van het cavaliertreffen heeft ze al af en toe op en ook dat ging redelijk. Ben toch maar weer aan de energique gegaan toen het weer te krijgen was maar ik denk dat ze er misschien ook overheen kan groeien. Maar jouw verhaal is herkenbaar en ik zou zeker overgaan op energique nr. 4.
Dat is gewoon perfekt voor voor dieren met een overgevoelige huid en darmflora. Groetjes mirella en sam Friday 16 May 2008 om 10:35 uur
|
nog even. chester is nog jong en sam was ongeveer zo oud toen ik ook begon te tobben met haar. Het hoeft niet aan de brokken te liggen maar ze/hij kan gewoon voor meerdere dingen gevoelig zijn. Bijvoorbeeld bepaalde planten in het bos of bollen bij iemand in de tuin. Sam kreeg ooit ook eens een enorme allergische reaktie van vlooien beten en van die "helikoptertjes" die uit een eikenboom vallen?? HEt specifiek uitzoeken waar ze uiteindelijk allergisch voor zijn is één optie maar energique nr. 4 geven is al één goede stap in de richting. Je zult zien dat dit goed is voor chester. Althans bij sam deed het meteen wonderen. Ook af en toe wassen met berkenteer shampoo geeft de huid in ieder geval weer wat rust. Je kunt bloedonderzoek en of testen laten doen maar ik denk ook dat ze op den duur er overheen kunnen groeien. Ik durf er nog niet helemaal op te hopen en energique blijven geven kan nooit geen kwaad. succes Mirella Friday 16 May 2008 om 10:43 uur
|
| irene |
Helma, misschien kun je een eliminatiedieet proberen? Dan voer je iets wat hij nog nooit heeft gegeten voor een week of 6 tot 8 en kijk je of de klachten verdwijnen. Als ze niet verdwijnen weet je of het niets met voeding te maken heeft! Ik geloof dat Carnibest daar versvleesvoedingen voor heeft (eend/rijst). Je kunt natuurlijk ook zelf een menu maken zonder granen. Maar dat moet je even op barfplaats vragen. Friday 16 May 2008 om 11:46 uur
|
| Rolanda |
Ik herken de problemen, die mijn oudste teefje had, toen ze nog pup was.
Ze at wel goed(toen nog brokken), maar ze had ook enorme jeuk, last van dr oren en krabte voordurend. Ik heb wat afgedokert met haar, iedere brok geprobeert en moest haar op lam en rijs zetten.
Ik ben toen naar een dierenart gegaan, die homeopatisch werkt.
Hier heeft ze een ontgifitigingskuur gehad, waardoor de problemen zich eerst verergerde door het ontgiftigen, maar na enkele weken verminderde dit.
In die periode zijn we met Carnibest begonnen. Ze was toen al 9 maanden oud, en ook toen moesten we uitzoeken tegen welk voer ze kon van de carnibest, ze reageerde nogal hefitig op rundvlees en lam. We waren toen op de eend en kip versie gegaan. Ze is nu ruim 5 jaar alleen maar op de carnibest, en het gaat zo goed, dat ze ook nu afwisselend een andere versie kan krijgen.bv de lams versie of energieque nr 4.
Ook vis, werkt positief op haar vacht etc, en mijn andere hond, krijgt vanaf pup al dr vlees voer. Friday 16 May 2008 om 12:17 uur
|
| Rolanda |
Paar tik foutjes, sorry Friday 16 May 2008 om 12:17 uur
|
| Helma en Chester |
Heb net even gekeken op de site van Energique.
Nu zie ik dat er verschil zit in de hoeveelheid die je moet geven voor een volwassen hond en een pup. Chester is nu 6 maanden, moet ik de pup hoeveelheid aanhouden of de volwassenhoeveelheid?
En Mirella heb jij Sam destijds in één keer overgezet. Dat is iets waar ik nog wel een beetje bang voor ben, diarree of dat soort gekkigheid.....
Groetjes Helma. Friday 16 May 2008 om 12:30 uur
|
| irene |
Ontgiften is zowiezo een goed plan. Dat kun je doen met Chlorella van De Tuinen. Groene Leem weet ik niet waar dat te koop is maar is ietwat agressiever dan Chlorella. Friday 16 May 2008 om 12:35 uur
|
Onze sam wás vaak aan de diarree en ik heb sam meteen overgezet op energique nr. 4. Na 2 dagen nooit geen dunne ontlasting meer gezien.
Van energique gaat je hondje echt geen diarree krijgen hoor. Het is goed voer en er zit geen rotzooi of veel water in. Gewoon ineens overzetten. Ik zelf zou chester gewoon twee keer 100 gram geven denk ik. Maar bij de dierenwinkel kunnen ze je ook advies geven daarover. JE moet gewoon even kijken hoeveel hij nodig heeft en een beetje op gevoel doen. Sam krijgt van mij nog maar 100 gr. per dag en doet het daar prima op. Als we een drukke dag hebben gehad met veel beweging krijgt ze er 200 maar over het algemeen moet ze het met 100 doen. ( sam is 3,5 jr.) Sam heeft altijd honger dus wij moeten de grens voor haar bepalen want ze kan blijven eten. groetjes maar weer Mirella en sam Friday 16 May 2008 om 12:41 uur
|
| Helma en Chester |
Nou de energique in huis hoor! We hebben idd gekozen voor nummer 4.
Gelijk maar een 3 kilo verpakking meegenomen. Nu zijn we gestopt met de pilletjes voor Chester, we willen eerst dat die troep zijn lichaam uit is voordat we beginnen. Bah hij werd van de laatste pilletjes helemaal niet lekker. Vanochtend heeft hij niets meer gehad en ik moet zeggen dat het krabben tot nu toe nog wel meevalt. (wellicht toch een allergie voor pollen, welke door de regen even weg zijn???). Was nog wel lachen bij de winkel. Die jongen ging het ophalen en komt terug met die schijven, nou je had de ogen van mijn man moeten zien. " Allemachtig zegt 'ie, Chester krijgt straks nog meer vlees te (vr)eten als ik. Kan het toevallig niet op de bbq?" Die jongen van de winkel zei trouwens nog wel ook de komende tijd geen snoepjes, staafjes e.d. te geven. Hebben jullie nog tips welke dingen ik dan wel als tussendoortje kan gebruiken? Kan ik bijvoorbeeld ook een stukje fruit als tussendoortje geven en zo ja welk fruit kan ik dan het beste nemen? Of misschien een stukje kipfilet?? Tips zijn welkom hoor!
Alvast bedankt maar weer.
Groetjes van Helma. Saturday 17 May 2008 om 12:15 uur
|
| Rolanda |
Goed van je om met nr4 te proberen.
Het zou kunnen dat de verschijnselen wat verergeren, maar dat heeft ook met ontgiftigen te maken.
Mijn honden vinden trouwens appel erg lekker, die snij in stukjes en doe het in een bakje. Binnen een mum is alles op.
Eigenlijk lusten ze alles wel, alleen krijgen ze t niet, maar als ik naar mn honden kijk, twijfel ik af en toe of ze afstammen van een vuilnisbak. Saturday 17 May 2008 om 12:58 uur
|
ik geef sam als tussendoortje af en toe een beetje karnemelk, bakje rijst, of stukjes gekookte kipfilet.
Savonds voor het slapen gaan krijgt ze één hondekoekje en smorgens een kracker of een stukje hard brood maar verder niets. succes, ik ben benieuwd. Mirella en sam Saturday 17 May 2008 om 14:47 uur
|