home | contact | statistieken | quiz | vrienden | fokkers

Inloggen

Inlognaam:
Wachtwoord:

Nog niet geregistreerd?

Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren.

Wat duurt wachten toch lang.......

Henny Meijer
Op 15 mei hebben wij een MRI scan laten maken van onze Quinty en van Robin en Dana op 12 juni. We hadden verwacht de uitslagen na 8 weken te krijgen, dus dagelijks met kloppend hart de mailbox bekijken! Maar nu hebben we nog steeds geen bericht uit Engeland. Dr. Clare Rushbridge heeft het op het moment erg druk en we moeten nog even wachten...... maar wat is dat moeilijk zeg!!!!! Groetjes Henny
vrijdag 8 augustus 2008 om 10:32 uur

Maaike 85
Henny, nog steeds geen bericht!!?Bah wat vervelend zeg... dit duurt wel heel lang. Wellicht is Claire R. toe aan een goede assistent. Groetjes Maaike
vrijdag 8 augustus 2008 om 11:00 uur

Eske
Dit lange wachten duurd gewoon veel te lang en zou eigenlijk gewoon niet moeten mogen. Je geduld word zo wel erg getest he ? Veel succes verder en hopelijk blijkt het wachten het waard te zijn geweest en krijg je allemaal goede uitslagen.
vrijdag 8 augustus 2008 om 11:40 uur

Henk Karmelk
Clair heeft het op het ogenblik bere druk, wat met haar nieuwe baby en een buitenlandse vakantie en eigenlijk heeft ze er geen tijd meer voor maar ze werkt er aan. We wisten allemaal dat ze op een gegeven ogenblik voldoende MRI materiaal zou hebben om naar de volgende stap te gaan, het DNA onderzoek. Daar zijn ze nu mee bezig en daardoor komt de gradering ietwat op de tocht te staan, desondanks gaat ook de graderingen door maar op een wat lager pitje. Ook ik wacht nog op uitslagen, maar heb intussen wel contact met Penny Knowler ivm. deze DNA onderzoeken en het afnemen van bloed ten behoeven hiervan. Het komt wel.
vrijdag 8 augustus 2008 om 12:55 uur

ome joop
Even een vraag hierom. Mevrouw Henny Meyer heeft 15 mei een mri scan laten doen, dus wacht al drie maanden op de uitslag. Hoe ga je nu als fokker te werk? Je laat je teefje scannen op 2,5 jarige leeftijd en ze word bijvoorbeeld binnen de daarop volgende twee maanden loops, dus ze zou gedekt kunnen worden. De uitslag is nog niet binnen .Wat nu? Gewoon dekken met het risico dat je een foute uitslag krijgt? Of nogmaals een half jaar wachten tot de teef weer loops is en dan pas laten dekken. Het teefje word er niet jonger op. Je laat scannen dacht ik om met vrije honden te fokken dus ik neem aan dat er dan ook pas een dekking plaats gaat vinden als de gradatie binnen is. Ik kan me voorstellen dat sommige fokkers dan voor een dilemma staan. Ik had hier graag eens een mening over gehoord.
vrijdag 8 augustus 2008 om 13:37 uur

Henny Meijer
Stelt u deze vraag aan mij of in het algemeen. Ome Joop, ik zou u hier uitgebreid over kunnen antwoorden, maar alleen als u uw e-mail adres en profiel invult zodat ik zeker weet dat u echt Ome Joop bent. Maar om u gerust te stellen: ons teefje wordt pas gedekt als we de uitslag uit Engeland hebben! Groetjes Henny
vrijdag 8 augustus 2008 om 13:48 uur

ome joop
Henny Meijer> Ik ga niet zomaar alles vrij geven over mijn persoon. Een E-mailadres verteld niet wie ik ben. Als u mijn vraag in wantrouwen neemt dan antwoord u gewoon niet ,maar het is maar een heel gewone vraag in het belang van de gezondheid van de cavalier die ik hier stel en ik stel die in zijn algemeenheid. Ik gebruikte uw lange wachten alleen als voorbeeld.
vrijdag 8 augustus 2008 om 13:56 uur

jennie
Ik vind wel dat ome Joop gelijk heeft, als je met een hondje wilt fokken en je wilt wachten tot na 2,5 jaar en je laat je hondje mri scannen, dan wil je dat ook graag op korte termijn weten. We hebben steeds gezegt laat je hondje scannen, en al heeft Claire materiaal genoeg, en ze heeft haast geen tijd meer, laat haar dan iemand anders voor opleiden, want straks duurt het zolang dat er toch weer ongescant gefokt gaat worden. Het dat zou erg jammer zijn!! Misschien zouden ze in Best dit kunnen leren.
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:20 uur

Henny Meijer
Precies!
vrijdag 8 augustus 2008 om 14:40 uur

Maaike 85
Zouden ze in zo'n geval (teefje is 2,5 jaar oud, en wordt 2 maanden ná de scan loops) er spoed achter kunnen zetten? Ik vind persoonlijk dat dit hoge prioriteit heeft. Vind het zowiezo belachelijk dat mensen zo lang moeten wachten op uitslag... Ik ga volledig mee met Jennie: dan moet Claire maar iemand anders opleiden die haar werk uit handen kan nemen.
vrijdag 8 augustus 2008 om 16:39 uur

Gertruida (The Lovely Rose Cavaliers)
Maake hoe kan je iemand snel opleiden waar jezelf jaren voor gestudeerd hebt. Dat kost ook tijd en de uitslagen komen wel , het duurt alleen wat langer . En ik zit ook te wachten hoor op de uitslag maar het is niet anders !
vrijdag 8 augustus 2008 om 17:49 uur

jennie
Toch denk ik dat Claire ook wel een assistent heeft die ze overal in betrekt, of met derden zeer nauw samen werkt. Want mocht ze zelf iets krijgen wat nooit te hopen is maar een ongeluk of ziekte kun je zo krijgen, begrijp me goed je levenswerk wil je toch graag dat dat verder gaat, en daarom denk ik dat er wel iemand is die haar kan helpen. En misschien zijn ze zelf al bezig om hier een oplossing voor te zoeken. En misschien net wat Maaike zegt kan een teefje dat gauw loops word voorrang krijgen. Al hoe vervelend het dan is voor de anderen, ik kan mij goed voorstellen dat je er slapelose nachten van hebt.
vrijdag 8 augustus 2008 om 18:29 uur

Helma en Chester
Het feit dat iemand een hond laat scannen op syringomeylia, geeft in mijn ogen al aan dat er niet eerder gefokt gaat worden, voordat men zekerheid heeft. Licht het er misschien ook aan waar je je hond laat scannen? Ik weet nog niet zo veel van scannen hoor, maar ik meen dat als je je hond in Best laat scannen, je ook gelijk wordt ingelicht over hetgeen er te zien is op de scan. Heb laatst nog iets over iemands cavalier gelezen die men heeft laten scannen (syringo) en die kreeg gelijk te horen wat er aan de hand was. Ik hoop in ieder geval, Henny, dat je snel uitslag krijgt. Groetjes van Helma.
vrijdag 8 augustus 2008 om 18:40 uur

Maaike 85
Natuurlijk Gertruida, heeft zij er voor gestudeerd. Maar ik neem aan dat er toch wel ergens in Engeland of Nederland een deskundige DA is die na een paar dagen/weken training hetzelfde kan beoordelen dat Clare doet? Daar heeft zij uiteindelijk alleen maar voordeel van. Groetjes
vrijdag 8 augustus 2008 om 19:12 uur

Marjan (gast) ip: 84.187.113.***
Misschien Paul Mandigers? Die is zeer kundig en weet net zoveel van syringo af als Clare. Wat ik gehoord heb is dat er in Best wel eens langs gezeten word, dus van die uitslag zou je niet 100% vanuit kunnen gaan. Ik vind het heel verstandig van Henny dat ze wacht tot ze de gradatie binnen heeft en niet zomaar op de gok verder gaat. Groet Marjan.
vrijdag 8 augustus 2008 om 19:26 uur

jennie
In Meppel hadden ze ook een goede scan maar daar kwamen niet genoeg aanvragen om de scans door te laten gaan.
vrijdag 8 augustus 2008 om 19:43 uur

Ingrid van de Koppel
Het is hartstikke balen dat jullie zo lang moeten wachten! En ik hoop dat ze er gauw een oplossing voor vinden. Het goede nieuws is natuurlijk dat er nu hard gewerkt kan worden aan het vinden van de DNA marker. Als dat bekend is, dan zijn we pas echt een heel eind in de goede richting. Heel veel sterkte met het wachten, het is echt jammer. Ik hoop niet dat er nu mensen afhaken omdat ze zo lang moeten wachten.
vrijdag 8 augustus 2008 om 22:22 uur

taTooske (gast) ip: 67.159.44.***
@Marjan (gast), bedoel je dat ze er in Best wel eens naast zitten? Dat kan toch helemaal niet, want er word daar alleen maar gezegd wat zo eventjes in de gauwigheid word zien, maar er worden daar geen gradadaties verteld., want dat gaat ook via Claire. Zou het kunnen dat de persoon waar je het van hoorde, misschien zelf een verkeerde intrepretatie heeft gegeven aan het gene wat haar verteld werd? Groetjes, Tooske.
vrijdag 8 augustus 2008 om 22:26 uur

Henk Karmelk
Zo is het hoor Tooske (gast) in Best worden geen gradaties gegeven. (Nog niet) Wel is het zo dat als daar een scan gedaan word, de dokter een redelijk goede inschatting kan maken, maar alleen bij een volledig “schone” hond aangeeft dat hij niets heeft gezien. Maar dan nog houd hij een slag om de arm. Wel heeft hij door de vele scans die hij heeft gedaan een redelijk inzicht er in. Maar hij zal nooit zeggen wat voor een gradatie de hond heeft. Kan hij ook niet want alleen het computerprogramma van Claire kan de dieptes en millimeters meten van eventuele Siry’s. De huidige scans die nu nog bij haar liggen worden wel gedaan maar het duurt iets langer. Maar geduld is toch een schone zaak??
zaterdag 9 augustus 2008 om 08:49 uur

Henk Karmelk
Trouwens, nog even dit. Het is echt niet zo dat je het even kan leren. Het is een programma dat Claire heeft geschreven en dat ze niet zo maar even weggeeft. Het is te koop. Wij betalen haar om samen met het programma een gradatie te geven, maar als iemand het overneemt dan moet diegene deze kosten weer terug verdienen en dat zal dan op commerciële basis gebeuren. Vergis je daar niet in. Door al de gradaties die zij al heeft gedaan zijn haar kosten er al uit, maar daarnaast is zij ten behoeve van het onderzoek ook gesubsidieerd. Zo gaat het nou eenmaal met onderzoeken. Als het onderzoek klaar is dan gaat men verder met het volgende onderzoek en zoekt men daarvoor weer een subsidie. Het vervolg onderzoek is in dit geval de DNA marker zoeken. En om daar een subsidie voor te krijgen was helemaal niet moeilijk, omdat het Syri onderzoek en DNA markering van de Cavaliers nauw aansluit bij het onderzoek hiernaar bij mensen. Een en ander betekent dus dat hoe meer wij klagen over de lange wachttijd, hoe meer zij de neiging krijgt om het van de hand te doen, zodat ze zich helemaal kan richten op het volgende onderzoek. Nu doet zij dat nog en tegen een redelijke prijs. Wat een ander gaat vragen hiervoor is in de mist verborgen.
zaterdag 9 augustus 2008 om 09:16 uur

Pagina | 1 | 2 | 3 |