home | contact | statistieken | quiz | vrienden | loopsheid

Inloggen

Inlognaam:
Wachtwoord:

Nog niet geregistreerd?

Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren.

Weet het echt niet:wel of niet pension??

els peters
Ik zit nu al weken te dubben. Ik kan met mijn dochter over 2 weken een weekje lekker naar mallorca toe.Ik wil zelf heel graag, ben er echt aan toe om een weekje er tussenuit te gaan.Heb wel enorme vliegangst maar ik zit ook met het volgende. We zijn afgelopen zaterdag naar een pension wezen kijken in Thorn waar we de hondjes naar toe kunnen brengen.Hele aardige mensen, de hondjes logeren gewoon in huis met heel veel andere cavaliertjes. Onze Kiki zal geen probleem zijn maar onze Chico is een hele angstige schuwe hond die heel afhankeijk is van mij.Toen we daar waren zat hij de hele tijd onder mijn stoel te kwijlen. En mijn vraag is eigenlijk kan ik hem dat wel aandoen om hem 6 dagen daar achter te laten.Hij is dan wel samen met Kiki, maar toch.En ik zal ze ook vreselijk missen.Maar omdat ik toch een moeilijke tijd achter de rug heb wil ik zo graag effe weg van alles. Maar ik ben zo bang dat onze Chico daar helemaal wegkwijnt. Maar van de andere kant weet ik dat ze daar in hele goede handen zijn. Pfffffffff wat een verhaal maar ik zit er echt mee wat ik nu moet doen.Ik weet wel dat ik zelf de beslissing moet nemen maar wat is jullie ervaring als de hondjes een weekje in een pension zitten.Passen ze ze snel aan ? groetjes van els kiki en chico
maandag 25 augustus 2008 om 13:51 uur

renesta
Hallo Els, afgelopen zomer zat ik een beetje met hetzelfde probleem. Onze jongste, Luca is ook een bangertje. Zeker voor vreemden en grote honden. Toch heb ik hen 11 dagen laten logeren op een soortgelijk adres als wat jij beschrijft. Ik vond het moeilijk maar vond ook dat ik niet 10 of 12 jaar altijd maar rekening met ze moest houden. En het is prima verlopen. Milo was na 2 dagen helemaal gewent en Luca had een dagje langer nodig. Ik heb een paar keer gebeld, alles ging prima en ik kon heerlijk van mijn vakantie genieten. Heerlijk natuurlijk toen we ze weer gingen halen maar na ons even begroet te hebben speelden ze gewoon weer verder hoor. Ik ben blij dat ik het nu gedaan heb, volgende keer zal ik er niet meer tegenop zien en echt vakantievoorpret hebben. Succes met je beslissing!
maandag 25 augustus 2008 om 14:09 uur

Eske
Ik vang zelf hier cavaliertjes in huis op als het baasje eens even op vakantie wil . Meestal gedraagd het cavaliertje zich toch anders als de baas weg is. Ik heb het hier al verschillende keren meegemaakt. Natuurlijk gaan ze eerst even zoeken ,maar dat is maar heel even om vervolgens met mijn roedeltje te gaan spelen. Ik denk niet dat je je ongerust hoeft te maken.De cavalier past zich heel gemakkelijk aan. Ik heb het hier nog nooit meegemaakt dat een cavaliertje heel de vakantie periode treurig is. Als we merken dat er ergens iets schort dan gaan we daar mee aan de slag . Een cavaliertje wat een beetje treurt , daar gaan we meteen extra spelletjes mee doen , een extra wandeling, even wat meer aandacht . Het zal bij dat pension zo ook wel gaan, zeker als ze cavaliertjes in huis opvangen. Dan word dat toch eerder opgemerkt dan dat ze in een kennel zitten. Vaak word er de eerste dag wat gekwijld omdat ze op een onbekend adres zitten,maar de dag daarna is dat allemaal over . Tenminste zo ondervinden wij dat hier. Niet te veel zorgen maken hoor , het komt best allemaal goed . Geniet maar van je vakantie . Je cavaliertjes zullen ook een fijne tijd hebben . Meestal hebben de baasjes meer moeite met de vakantie dan de cavalier hihi.
maandag 25 augustus 2008 om 14:11 uur

loekie
een herkenbaar probleem... mijn vorige hond ging ook naar een pension en de ervaring is dat de bazen toch vaak er meer problemen mee hebben dan de honden.. maar je moet je er natuurlijk wel prettig bij voelen, anders geniet je ook niet van je vakantie. bij zo'n opvang zijn wel gewend aan het ras, en ze zijn samen dus ik zou proberen te genieten van de vakantie.
maandag 25 augustus 2008 om 15:46 uur

Domino & Bikkel
Aan de reacties te zien gewoon doen dus! EN lekker genieten van je vakantie. Je hebt het verdiend!
maandag 25 augustus 2008 om 16:46 uur

Bianca Stijf
alemaal posiive verhalen maar het kan ook anders hoor! onze vorige hond was geen cavalier maar een beagle, ja nou weet ik wel dat dit een heel ander karakterhondje is maar die kwam niet zo vriendelijk uit het pension. eerst hadden we niks door maar hij werd heel agresief naar andere honden toe en ook naar ons op een gegeven moment. als ik jou was deed ik je hondje liever naar een huiselijke opvang en niet in kennels gr bianca
maandag 25 augustus 2008 om 18:17 uur

Helma en Chester
Wij zouden dit jaar ook op vakantie Chester meenemen. Wij hadden gegokt op een last minute in Nederland. Fout gegokt dus, helemaal niets meer vrij. Toen boden mijn ouders aan op Chester te passen. Met een klomp in mijn maag gingen we weg, maar het is allemaal harstikke goed gegaan. Het eerste poosje een beetje zoeken, maar daarna lekker spelen met de hond van mijn ouders. Ik hoop dat je een mooie vakantie hebt. Groetjes van Helma.
maandag 25 augustus 2008 om 18:42 uur

AMC
Je woont te ver weg, anders mocht je ze best brengen voor 6 daagjes. Gr. Anneke
maandag 25 augustus 2008 om 22:02 uur

Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke
Bianca; Els schrijft toch dat de hondjes in huis mogen ?? Dus niet in kennels ?? Els; ik zou ze gewoon wegbrengen en ik geef je als tip mee dat je lekker wat kleedjes/kussens van thuis meegeeft met hun eigen geur erop, of iets wat je zelf de laatste tijd aangehad hebt, een oud nachthemd o.i.d.. Ik wens je een heel fijne vakantie toe !!!
dinsdag 26 augustus 2008 om 07:56 uur

gretha1960
Ik zal je eens wat vertellen, waarom vele mensen mij voor gek verklaren...mijn broer gaat 9-9-2009 trouwen. Hij woont sinds kort op de Dominicaanse Republiek en heeft ons allemaal voor 2 weken uitgenodigd; álles wordt betaald hotel, vliegtuig, eten & drinken...én het is daar zo'n soort 'bounty-eiland' met witte zandstranden en kristalhelderblauw water. Máár...........ik ga NIET want ik wil niet zo'n tijd zonder mijn honden zijn!!! Bén ik even gek? Nou beste mensen, ik ben HONDENGEK en kan geen dág zonder onze MICHA, REMY, JORIS OF BINKIE
dinsdag 26 augustus 2008 om 14:23 uur

Linda B.
Gretha dat is geen Hondengek maar Hondenliefde hoor, ze zijn toch ook geweldig! Groetjes, Linda B. van Mayla en Nousha.
dinsdag 26 augustus 2008 om 16:09 uur

Domino & Bikkel
Je bent niet gek hoor Gretha, ik zou ook niet gaan. Al die weken zonder mijn katten en hondjes,. Moet er niet aan denken.
dinsdag 26 augustus 2008 om 16:54 uur

loekie
dit is ieder zijn eigen keuze. Ik ben helemaal gek op mijn hond maar ga toch op vakantie zonder hem. Vind niet dat ik daarom minder van hem hou, zorg natuurlijk wel dat hij ergens is waar ik 200% weet dat hij het naar zijn zin heeft en waar ik hem met een gerust hart achter laat....
dinsdag 26 augustus 2008 om 18:27 uur

Bianca Stijf
oke nynke even verkeerd gelezen inderdaad als ze gewoon in huis zijn zie ik het probleem ook minder maar toch neem ga ik niet meer op vakantie zonder mn 2 schatjes. Sinds ze nu 2 keer mee geweest zijn{we hebben een caravan aangeschaft omdat ze nu vaak mee kunnen} heb ik geen heimwee meer naar huis!
woensdag 27 augustus 2008 om 14:11 uur

els peters
Bedankt voor jullie reacties. We hebben vandaag geboekt ,dus ik ga.Ik hoop dat ik niet teveel heimwee krijg en dat de hondjes het naar hun zin hebben. Ik moet het een keer proberen.Dus ik ben benieuwd.En dan heb ik een volgend keer tenminste "vakantievoorpret", dat heb ik nu dus totaal niet ha ha. groetjes els kiki en chico
woensdag 27 augustus 2008 om 21:03 uur

renesta
Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen hoor Els. Inderdaad had ik ook geen voorpret, dat was jammer. Maar toen ik ze eenmaal had weg gebracht had ik er een goed gevoel over. Eenmaal vertrokken was ik mijn nare gevoel kwijt en heb heerlijk vakantie gevierd. Hoop dat het voor jou ook zo zal gaan en wens je een fijne vakantie. Laat je ons nog horen hoe het is gegaan? gr. Nesta
woensdag 27 augustus 2008 om 21:06 uur

Rolanda
Alvast een fijne voorpret toegwenst, ik herkende mijzelf wel in je verhaal. Ben sinds ik een hond heb ook niet op vakantie geweest. Ja wel een paar dagen, maar de honden gingen dan wel mee. Zelfs toen ik een avondje uit ging en de honden bij een oppas waren, ben ik ze midden in de nacht nog komen halen, want ik miste ze al. Dan heb ik ook nog een verwaand, en verwende theemuts, die moord en brand jankt, als ik haar ergens achterlaat. Dus dat gebeurt ook niet echt vaak, het is mijn eigen schuld hoor. Ik had haar altijd overal mee naar toe genomen, en thuis kan ze gemakkelijk alleen blijven, maar van de rest is het mijn schaduw.
woensdag 27 augustus 2008 om 21:09 uur

Helma en Chester
Nou Els, heel erg veel plezier gewenst. Je zult zien dat het allemaal goed gaat. Ik had dat gevoel ook toen ik Chester achter liet bij mijn ouders. (hoewel hij daar al van pups af aan komt)Maar gelukkig ging het prima. Ik vind het ook wel fijn om te weten dat hij eventueel bij iemand kan blijven. Je weet nooit wat er kan voorvallen. Als je dan een poosje niet voor je hondje kan zorgen, is hij/zij in ieder geval gewend om bij een ander te zijn. Maar voor diegene die zijn/haar hond niet achter kan laten.....ieder zijn ding. Wanneer je er ECHT geen goed gevoel bij hebt, gewoon niet doen. Nogmaals Els veel plezier, Mallorca is een prachtig eiland!! Groetjes Helma.
woensdag 27 augustus 2008 om 22:42 uur

Gunnar's, Jeppe's en Pezzo's Nynke
Een goede reis toegewenst Els !!
donderdag 28 augustus 2008 om 07:38 uur

loekie
een hele fijne vakatie gewenst, geniet ervan en ik ben benieuwd om achteraf alles erover te horen. groetjes Fleur
donderdag 28 augustus 2008 om 09:35 uur

Pagina | 1 | 2 |