home | contact | statistieken | quiz | vrienden | fokkers

Inloggen

Inlognaam:
Wachtwoord:

Nog niet geregistreerd?

Heb je nog geen account aangemaakt? Dan moet je je eerst registeren.

niet ingedaalde testikels

jaydi
Hallo ik zou graag de meing van anderen willen horen over het volgende. Mijn reutje van bijna 1,5 jaar heeft geen volledig ingedaalde balletjes,dit is erfelijk maar hij heeft een uitmuntende stamboom dus geen reu in de familie die dit heeft. Met een reu die geen balletjes heeft mag niet worden geshowt en gefokt maar een teefje uit zo'n nest wel,deze bezit dan toch ook die erfelijkheidsfactor en zou naar mijn mening ook niet gebruikt mogen worden om te fokken. Heb ik het nu helemaal mis of zijn er nog meer mensen die het met mij eens zijn? groetjes Ellen en jaydi
woensdag 27 augustus 2008 om 16:57 uur

Dit topic is gesloten, je kunt niet reageren.

Bert (gast) ip: 64.182.159.***
Tja, ballen horen nu eenmaal bij een reu en niet bij een teef.
woensdag 27 augustus 2008 om 18:32 uur

jeannette (gast) ip: 91.179.167.***
ik dacht dat teefjes uit die nest, ook reutjes kunnen voortbrengen zonder of met 1 bal
woensdag 27 augustus 2008 om 19:51 uur

lovely dogs
hoi ellen ,een ''uitmuntende stamboom '' is geen garantie voor ballen of wat dan ook ,volgens mij[correct me if I'm wrong]wordt het niet indalen van de testikels doorgegeven door de vader ,dus ik denk dat er dan geen probleem zal zijn om met het teefje te fokken , het is wel jammer voor je als je show/fok plannen had ,groetjes jeannett van leeuwen
woensdag 27 augustus 2008 om 19:58 uur

ome joop
Die uitmuntende stamboom stopt dus bij hem. Helaas maar het is echt zo. Een uitmuntende stamboom wil niet zeggen dat er in de rest van zijn lijn geen reuen zitten die ook geen ballen hebben. Weet jij al zijn broertjes te zitten want zijn vader zal best wel meerdere nesten geproduceerd hebben, ook bij andere teefjes.Of een generatie terug , de opa van jou cavaliertje.Die nazaten, hebben die allemaal ballen? Heb je dit al besproken met je fokker of is hij ook als huishondje aan je verkocht,want je zou een schade vergoeding kunnen gaan vragen aan je fokker mits de prijs niet al was aangepast bij de koop van hem .
woensdag 27 augustus 2008 om 20:41 uur

jaydi
Dat is het hem nou juist,dat ik niet weet of dat ook door een teefje uit zo'n nest doorgegeven kan worden,als de broertjes die erfelijkheidsfactor hebben waarom dan niet een teefje.En had er idd mee willen showen maar dat gaat dus niet door nu,we gaan volgende maand behendigheid starten lijkt me ook erg leuk en ben echt niet minder gek met mn hond nu maar vroeg het mij gewoon af.
donderdag 28 augustus 2008 om 14:42 uur

jaydi
De fokker wist dat ik er mee naar de show wou maar heefd wel vermeld dat er kans is dat zijn balletjes niet kwamen dus dat was mijn eigen risico(daarom als plan B ook behendigheid)zijn vader is harana starman en opa is Lolita's Dreaming Millennium Akeem maar of er meer nesten zijn zonder ballen zijn geweest weet ik niet.
donderdag 28 augustus 2008 om 14:53 uur

anoniempje (gast) ip: 195.24.77.***
Joh, jij koopt dus een reutje zonder testikels voor de volle prijs? Ik neem aan dat je jou cavaliertje toch wel goedkoper mee hebt gekregen . Een hond met stamboom behoort gewoon helemaal in orde te zijn , daar betaal je immers ook flink voor Voor een fout word de prijs in mindering gebracht . Een reu zonder zijn testikels is toch echt wel een fout. Bij de verkoop hadden die er gewoon moeten zitten . Zo niet dan gaat de prijs omlaag of word het vastgelegd in het contract dat als de testikels er na een bepaalde tijd nog niet zijn dat er dan een x bedrag aan je retour komt Een ervaren fokker als die van jou heeft dat zeer zeker geweten dus ik hoop dat je wel iets in je contract vast hebt laten leggen want anders ben je een beetje dom bezig geweest.
donderdag 28 augustus 2008 om 16:22 uur

nikèdog2000 (gast) ip: 83.81.233.***
volgens mij hebben teefjes uit zo'n nest ook die gene of dna als van het reutje.....en ja het is erfelijk dus die teefjes geven ook weer reutjes zonder balletjes..........er zijn fokkers die zeggen .ik verkoop ze als huis hondjes ,dan kun je fluiten naar je centen
donderdag 28 augustus 2008 om 16:30 uur

ome joop
jaydi> Hoe het zit met vererving weet ik niet precies. Je geeft ook al aan dat je het niet weet van broertjes of verdere generatie. Of het ook ooit echt bewezen is dat het erfelijk is zou je gewoon eens aan een onafhankelijke fokker moeten vragen. nikèdog2000> Als zulke hondjes gewoon als huishondje worden verkocht dan zal de prijs toch ook wel omlaag gaan. Je koopt toch niet voor niks een hond met stamboom , daar behoren verder geen afwijkingen bij te zijn anders had ze net zo goed voor een cavaliertje zonder stamboom kunnen kiezen voor de helft minder geld. Je neemt een stamboomhondje omdat je een cavaliertje wilt dat voldoet aan de standaard raseigenschappen ,dan hoort een reutje ook zijn ballen te hebben. Bij afwijkingen / foutjes word de prijs aangepast als de fokker het netjes wil afhandelen. Dus ik hoop net zoals de anonieme poster dat je daarvan iets in je contract hebt laten opnemen of een prijsaanpassing hebt gehad toen je hem kocht of inmiddels al wat retour hebt gehad . Een eigen ricico verhaal is gewoon kletspraat want een fokker raakt zo'n hondje in de fokkerskring niet kwijt. Een fokker behoort zelf aan te geven dat zo'n hondje goedkoper naar de nieuwe eigenaar mag. Omdat veel mensen dit niet weten en het hondje toch wel lief vinden word daar gewoon vaak misbruik van gemaakt.
donderdag 28 augustus 2008 om 18:21 uur

ome joop je heb helemaal gelijk....ik heb het aan gegeven dat als het zo is ik geld terug wilde ...daar was niet over te praten........het is een huishondje zei ze...........maar ja ...omdat bij mij een hondje van 20 maanden was dood gereden was ik wanhopig.....en ja toen was dit reutje het helemaal.....maar hij had maar 1 balletje.....geen geld terug....toen hij 1 jaar was de niet ingedaalde bal was wel mee gegroeid en zat in zijn lies...dus op een morgen stond hij op 3 pootjes ik naar de da en heb hem laten opereren....ja ...a 85 euro...en geen geld terug,,,,,,ja het is een stamboom hondje .........maar wel een super leuke huishond
vrijdag 29 augustus 2008 om 13:08 uur

Ben (gast) ip: 212.123.0.***
Een pup met voortreffelijke stamboom (met veel kampioenen dus, wat op zich niets zegt over de gezondheid) die verkocht wordt met de mededeling dat hij niet voor show is, daar weet je automatisch van dat hij niet in overeenstemming is met de rasstandaard. Er scheelt dan iets aan zoals bijvoorbeeld onderbijt, witte vlekken, te groot, te lang, foute tekening, blauw oog of niet ingedaalde teelballen dus. Je fokker was niet zeker of de balletjes wel gingen indalen dus verkocht ze hem als een huishond wat dus correct is. Wat de vererving betreft ben ik ook in het ongewisse. Iemand schreef dat dit door de vader vererft wordt. Als dit waar is komt dit dus van Starman. Een teefje kan nooit vader worden dus zouden ze het ook niet kunnen vererven, logisch hé (als het enkel via de vader vererft).
vrijdag 29 augustus 2008 om 13:36 uur

Ben (gast) ip: 212.123.0.***
Verder ziet je hond er heel mooi uit. Veel succes en plezien met de behendigheid en jullie samenzijn.
vrijdag 29 augustus 2008 om 13:39 uur

ben gast... de hondjes uit het zelfde nest werden allemaal voor de zelfde prijs verkocht ook de reutjes met 2 balletjes
vrijdag 29 augustus 2008 om 13:57 uur

lovely dogs
hoi rita ,nou dat is toch niet netjes van die fokker ,ik ken ook wat hondjes zonder ballen ,maar die hebben toch allemaal een bedrag of een operatie vergoed gekregen,maarja 1 ding weet je zeker bij zo'n fokker koop jij dus nooit meer een hondje?goed weekend jeannette
vrijdag 29 augustus 2008 om 15:51 uur

hoi jaenette dat heb je goed gezien
vrijdag 29 augustus 2008 om 16:07 uur

Benno & Sandra
Hallo Ellen, zoals je weet, hadden wij ook een pup uit hetzelfde nest als jij. Ik neem toch aan, dat jij ook een contract van de fokker hebt gekregen, waarin staat, dat je een x bedrag terugkrijgt, indien na een jaar de ballen nog steeds niet zijn ingedaald. Bij onze reu was na een jaar 1 bal nog niet ingedaald. De betreffende fokker heeft, na een telefoontje van ons, keurig het afgesproken bedrag retour gedaan.
vrijdag 29 augustus 2008 om 21:42 uur

Natasja Moonen
Hoi Ellen, Zoals je weet heb je net als Benno een contract gekregen waarin staat dat indien het medisch noodzakelijk is dat de testikel verwijderd moet worden je 100 euro teruggestort krijgt. Verder staat er duidelijk in het contract dat toen je Jaydi kocht hij niet geschikt was voor de show, maar dat gaf je zelf al aan. Jij en Benno hebben beide de keuze gehad om van de aankoop af te zien en te wachten op een pup met 2 ballen of ergens anders een pup te gaan kopen, maar jullie kozen beiden voor de bewuste reutjes en wilden dat risico lopen dat ze dus uiteindelijk niet voor de show geschikt zouden zijn. Als hij nergens last van heeft is het onzin om hem hiervoor onder narcose te brengen, dat is nl. achterhaald, na uitgebreid onderzoek is de conclusie dat het onnodig is om testikels uit voorzorg uit de lies of buik te verwijderen, alleen indien er klachten zijn wordt dit gedaan. Gezien ik de lijn goed ken, weet ik dat de erfelijkheidsfactor van moederskant komt. Het is misschien wel ook de combinatie, maar ik weet dat de moederslijn in het verleden ook dit probleempje heeft gehad. De reden dat ik toch met haar fokte, was simpel, zij en haar nestzus hebben beiden een A-gradatie op het hart en op SM. Dat is voor mij als fokker veeeel belangrijker dan een evt. balletje dat later in daalt of in dit geval dus niet indaalt. Hier kan hij gewoon oud mee worden zonder pijn of belemmeringen. Inmiddels heb ik wel beide teefjes uit de fokkerij gehaald en als huishond geplaatst, want ik vond het wel vervelend dat ze dit probleem door gaven aan hun nakomelingen. Ik hoop dat Jaydi veel plezier krijgt op de behendigheid en dat je daar samen heerlijk van kunt genieten. En als er iets is, je kunt mij met vragen gewoon persoonlijk mailen hoor, dan had ik je ook antwoord kunnen gevan op al je vragen die je evt. hebt of had. Gr. Natasja, An Excellent Choice cavaliers.
vrijdag 29 augustus 2008 om 23:36 uur

Ellen (gast) ip: 66.230.230.***
Ellen ik zal wel eens willen weten hoe dat met jouw en die fokker af loopt. Weet je wat ik nu van vele mensen hier op dit forum niet begrijp, de ene keer kan die fokker bij niemand geen kwaad doen, dan word ze de hemel in geprezen, en dan ben je een paar weken of maanden verder en dan hebben weer vele mensen zeer veel kritiek op die zelfde fokker. Ellen waarom koop je dan een hondje met een balletje als je show’s wil gaan lopen, dan ben je zelf toch ook niet goed bezig. Waarom moet een fokker bij een pup waar een balletjes nog niet ingedaald is die pup dan al goedkoper weg doen, het balletje kan toch als nog met een paar maanden indalen dit gebeurt zo vaak. Veronderstel een pup koper koopt een pup met een balletje en krijg de pup goedkoper van de fokker, het balletje is na twee manden toch ingedaald moet de pup koper dan de korting die ze gekregen heeft dan ook weer terug storten naar de fokker? Ze heeft dan toch een goede gezonde pup gekocht bij die fokker.
vrijdag 29 augustus 2008 om 23:47 uur