| fenny bakker |
hoi josef. ik heb je stelling gelezen,mijn reactie is,hoeveel sproeten mag een cavje
hebben.dat staat eigenlijk nergens vermeld.wij hebben zelf een blenheim reu,heeft een paar op zijn neus, maar niet veelverder
is hij volgens kenners goed.ik ga er niet mee fokken we hebben hem voor ons en zijn plezier en dat hebben we er van.hij heeft
ook geen stamoom althans dat weet ik niet precies.we hebben hem nu 1 jaar,en heb het eigenlijk niet gevraagd omdat hij door
allergie van het jongste kind weg moest.was heel erg zielig.hebben nog steeds contact.hij komt niet van een brood fokker.is
hij dan minder zonder stamboom?die indruk krijg ik namelijk nog wel eens op de site.gr fenny en knuf van milo Sunday 27 March 2005 om 11:45 uur
|
| Joyce B. |
ik weet dat sproeten bij aan cavaliertje niet hoort, maar onze Amber zit onder de
sproeten, ook over haar hele lijfje(zogenaamde ticking geloof ik..). Maar voor ons is, en blijft ze de mooiste. Nu weet ik
ook dat er mensen zijn die willen dat er alleen maar perfecte cavaliertjes (zonder ziektes, zonder schoonheidsfoutjes en
vooral mét stamboom), maar dat lukt gewoon niet, hoe erg je er je best voor doet. En wat maakt het uit of je een perfecte,
mooie hond heb, als je er toch geen shows mee wil lopen? Er zijn naar verhouding veel meer mensen die een gezellige huishond
zoeken, dan mensen die een perfecte showhond willen, en daar is verder toch niets mis mee? Nou ben ik het natuurlijk met je
eens dat je beter een cavaliertje bij een goede fokker kan kopen dan bij een broodfokker, maar er zijn ook nog mensen die
daar tussen zijn: hobbyfokkers, en daar kan je vaak de leukste, liefste en ook gezonde cavaliertjes kopen die je je maar kan
wensen. Voor veel mensen maakt het namelijk niet uit of de hond sproeten heeft of niet, maar gaat het om een goed karakter,
en dat is ook mij veel meer waard dan die sproetjes die er niet horen. Sunday 27 March 2005 om 12:22 uur
|
| margo |
hallo allemaal,
ik ben heel blij om al deze adressen hier te lezen want ik weet
uiteraard wel dat je nooit een hondje moet kopen die ergens in een schuur zit of waar ze heel veel nestjes hebben maar
toch.....onze chica die we 1 mei (misschien iets eerder ) mogen halen heeft geen stamboom en heeft vast en zeker
schoonheidsfoutjes maar is geboren in huis groeit op met pa en ma en 2 katten en kinderen , ziet er heel goed uit allemaal!
hiervoor heb ik altijd honden met stambomen gehad en dacht je nu werkelijk dat die perfect waren de een is nu eenmaal mooier
getekend dan de ander maar zijn ze dan minder lief! en is het bij mensen niet hetzelfde?moeten we dan ook het perfecte ras
kweken????? klinkt als...40 -45 toch? dus lieve mensen laat een ieder genieten van zijn of haar hond met of zonder
stamboom!het gaat toch om het karakter en het wederzijdese plezier die baas en hond met elkaar hebben!gr. margo Sunday 27 March 2005 om 13:35 uur
|
| joukje |
margo, ik ben het helemaal met je eens. Stamboom of geen stamboom dat maakt voor ons
ook niets uit.
Het karakter van de hond en de betekenis voor het gezin is veel belangrijker.
En inderdaad er zijn
genoeg hobbyfokkers die het beste met hun honden en puppies voor hebben.
Sommige mensen praten over honden of dat het de
perfecte showhonden moeten zijn..En vlekje te veel of tekening niet goed dat kan in hun ogen niet.
Maar is zo'n hondje
dan minder lief. leuk, en kun je daar dan minder van houden?
Iedereen maakt de keuze voor het hondje waar je metteen
verliefd op word, en hoe vaak hoor je niet dat mensen bij een echte fokker kopen en dan later blijkt dat er iets niet goed
aan is. Dan word er ook vrolijk gezegt, jullie kunnen het hondje terug brengen en dan uit het volgende nest een ander
uitzoeken.Maar zo'n hondje is inmiddels wel al een aantal weken of maanden bij je, dat breng je dan toch niet meer
terug.
Volg je hart en orienteer je goed.Ga bij een aantal mensen kijken dan merk je gauw genoeg het verschil hoe ze met
de moeder en pups omgaan.
Groetjes joukje
Sunday 27 March 2005 om 14:33 uur
|
| fennybakker |
hoi ik weet toevallig iemand met een hele goede stamboom,die een goede bloed lijn
heeft en veel prijzen heeft gewonnen,en ook een paar sproetjes heeft.welke fokker reageerd hier eens op?zo weet je het niet
meer lig er echt niet wakker van wij zijn dol gelukkig met onze boefgr fenny en een knuf van milo Sunday 27 March 2005 om 15:04 uur
|
| fennybakker |
josef,waar blijft jou reactie nu?je toch reactie.nu ben jij aanzet gr fenny Sunday 27 March 2005 om 15:19 uur
|
| jozef v d v (gast) ip: 84.195.212.*** |
Het is gelukt , naar de reacties te
zien heb ik op lange tenen getrapt
Er is
zelfs iemand die er hitler bij
betrekt Ik kan alleen maar zeggen dat een fokker zijn taak is de
rasstandaard zo dicht
mogelijk te
benaderen Als jullie er anders over denken is dat jullie goed recht
Maar stop dan met te zeuren op de
broodfokkers Ik wil hier alleen nog aan toevoegen dat ik een Belg ben
en met onze teefjes naar hooggewaardeerde reutjes ga
in....
NEDERLAND
Sunday 27 March 2005 om 15:25 uur
|
| fennybakker |
jozef ben jij al eens bij een broodfokker gaan kijken?ze moeten ze allemaal op
sluiten.en dit is geen gezeur,maar harde werkelijkheid.die mensen gaan maar door en hebben gewoon overal maling aan.en een
leek trapt er in met mooie verhalen maar dan pas begint de ellende,met alle gevolgen en verdriet graag hierop jou reactie gr
fenny Sunday 27 March 2005 om 15:38 uur
|
| jozef v d v (gast) ip: 84.195.216.*** |
Fenny,
Heb ik ooit gezegd dat een hondje
met een schoonheidsfoutje niet
lief
kan zijn? Ik blijf erbij dat een liefhebber van het ras altijd zal
TRACHTEN om zoveel mogelijk allerlei
kwalen
weg te fokken Er zijn spijtig genoeg veel ergere dingen dan een
sproet Of dit altijd lukt is een andere zaak
Ikben
nog nooit in een puppywinkel
geweest en heb daar ook niets te
zoeken Maar als ik sommige kandidaat kopers hoor
vertellen
hoe het er daar aan toegaat word ik er al niet goed van Juist op de
leeftijd als een pup de wereld moet leren
kennen zitten ze achter glas of tralies Wat moet er in die wezentjes omgaan?Mij moet je niet vertellen hoeveel tijd er
naartoe gaat om een nestje pups sociaal te maken De pups in een nestje die het meest terughoudend zijn steek ik de meeste
tijd in Daarom tracht ik om nooit 2 nestjes te hebben van dezelfde leeftijd Ik heb trouwens maar 4 teefjes waar er mee gefokt
word Misschien tot wederhoren Monday 28 March 2005 om 10:54 uur
|
| fennybakker |
goede morgen jozef.ik bedoelde te zeggen,dat je mensen niet genoeg kan waarschuwen
voor broodfokkers.het dus toch blijkbaar nodig om het te blijven herhalen.jammer maar helaas.tuurlijk is een sproetje niet
erg vind het nog wel grappig staan ook,maar er zijn mensen die het blijkbaar wel erg vinden,dat hoor ik wel van mensen die ik
ken,en ze zijn gewoon harstikke lief en als wij er maar goed voor zijn en proberen die brfokkers een halt toe te roepen ben
ik tevreden.en jij veel succes met je nestjes en tot horens gr fenny en een knuf van milo Monday 28 March 2005 om 11:09 uur
|
| van de voorde jozef |
fenny
Ik heb enkele minuten geleden een snuffel geplaatst
Mijn webside staat
er ook op met teven puppys en hondjes die al lang
geplaatst zijn
Wilt ge zo vriendelijk zijn van deze site eens te
bekijken
het is allemaal begonnen met sproetjes Wel nu hebt U de kans om
er te zoeken
Hopelijk tot wederhoren Monday 28 March 2005 om 19:36 uur
|
| gert peeters |
Jozef,ik heb ook gekeken.En ik heb wel moeten lachen met de leuke foto's die op je
site staan. Heel vertederend,en mooie hondjes. gr Gert en een pootje van Mickie Monday 28 March 2005 om 20:41 uur
|
| fennybakker |
hoi jozef,heb je web gezien en ze zijn heel mooi.maar ook jou charming girl zoé van
bisjou heeft een sproetje of heb ik dat niet goed gezien.maar ze is prachtig.jammer dat ik geen dig camera heb anders zou ik
van mijn cavje een foto zetten bij mijn profiel, is ook een blenheim reutje was het leuk zo een gesprek of niet gr fenny en
een knuf van milo Monday 28 March 2005 om 20:47 uur
|
| van de voorde jozef |
goede middag fenny
Ge hebt heel goed gezien .Ons Zoe
heeft ook een sproetje
Maar het is wel een teefje waar we wegens een ander probleem niet mee fokken Ze
is onlangs 5 jaar geworden en zal haar
leven lang hier bij ons blijven
Het is wel plezierig van af en toe eens met iemand over de cavaliers te kunnen kletsen Bij
mij is het begonnen als een hobby en het is met de jaren een passie geworden
U kunt in de toekomst ook mijn email adres
gebruiken als ge verder met mij in contact wil blijven
Er is nog zoveel te emailen over de cavaliers Tot wderhoren fenny Tuesday 29 March 2005 om 18:31 uur
|
| fennybakker |
hoi jozef,doen we binnen kort heb ik mijn email adres laat het je dan wel weten.hoop
dan ook een foto van milo te kunnen mailen en bij mijn profiel neer te zetten.gr fenny en een knuf van milo Wednesday 30 March 2005 om 10:26 uur
|
| Karentje (gast) ip: 84.194.122.*** |
In tegenstelling tot de meeste hier, wist ik dus niet dat je geen pup mocht kopen in zo'n kennel... Ik heb mijn cavaliertje "Praline" gekocht in de puppykennel in Antwerpen aan de vogelmarkt, met als resultaat: een week nadat we ze gekocht hebben, ligt ze te vechten voor haar leven in de dierenkliniek omdat ze een hele zware longontsteking heeft... Nooit gedacht dat ik zo'n beestje zo snel graag zou zien maar een cavaliertje is zo adorable dat je niet anders kan dna er op slag verliefd op te worden... Nu maar hopen dat ze er door komt, maar ik vrees dat ik mijn meisje zal verliezen... Monday 27 March 2006 om 20:19 uur
|
| anoniempje (gast) ip: 83.83.142.*** |
doe dit niet! de puppykennel in baarle nassau staat erom bekend dat het een broodfokker is! het zijn echte handelaren, de pups worden veel te vroeg bij de moeder weggehaald zodat ze graote kans hebben om later ziek te worden. ze zitten daar bij elkaar in een glazen bak en krijgen weinig eten en drinken en komen er nooit uit. het is echt heel zielig. die achterlijke mensen kunnen beter geen geld aan je verdienen. succes! Tuesday 28 March 2006 om 11:23 uur
|
| wilm@ |
Iedereen moet voor ie een puppie koopt eerst goede afspraken maken. Of het nu een broodfokker is of een "echte" je kunt nooit weten. Laat het gewoon zwart op wit zetten dan heb je altijd een bewijs als je er werk van wil maken als er iets niet deugt. Zie onderwerp Patella Luxatie. Ik zal hem omhoog halen. Wilma Tuesday 28 March 2006 om 12:51 uur
|
| cavalier_fan |
op marktplaats kan je beter geen hondjes kopen want die zijn meestal niks gewend, hebben vaak geen stamboom en mankeren vaak wel iets. Tuesday 28 March 2006 om 19:17 uur
|
| w. vink |
Gizmo komt dus wel bij de puppykennel vandaan, een 2e zou ik er denk ik niet meer kopen. Wij waren toen ook nog niet zo in de hondenwereld thuis. Gizmo hebben wij nu bijna 2 jaar en hij is superlief en supergezond. Hij had alleen pas een onstoken anaalklier maar dit is denk ik pech. Mijn dierenarts heeft hem wederom goed nagekeken en zijn hartje beluisterd en zegt dat het een prima hond is. De dierenarts zegt dat het ook een kwestie van geluk hebben is. Zij vergeleek het met een wasmachine. Ik wil niemand aanbevelen hier een hondje te kopen maar eerlijk is eerlijk wij zouden Gizmo niet meer kwijt willen. Tuesday 28 March 2006 om 19:26 uur
|
Pagina | 1 | 2 | 3 | 4 |
|